Hop til indhold

Hundelovens tragiske konsekvenser


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Så er din bedste overbevisning ikke korrekt, for der er kun én politidirektør pr. retskreds (som der er 12 af, tror jeg). Så vi skal altså lidt højere op end til en tilfældig sekretær eller betjent. Gudskelov.

Underligt....Da jeg fik min nyeste våbentilladelse er den godt nok stemplet og underskrevet af Politidirektøren...Det uforståelige i det er at Politidirektøren sidder i Holstebro men brevet var fra Stationen i viborg..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjorde han?

 

"Hundelufteren (vedkommende der ejer rhodesian) anmelder sagen til politiet, som i første omgang vil aflive hunden. Dette modificerer politiet, og giver påbud om kurv og line."

 

"Hundetræneren vælger at få hunden aflivet, da han ikke mener at hans arbejdsglade hund vil trives med kurv og line."

Hmm... Tjaa.. Jeg ved ikke.... Men jeg ville helt sikkert også have overvejet ret så kraftigt hvis min hund normalt går løs både under træning, under eftersøgning og når der er givet fri..Ville det være godt nok for hunden aldrig at kunne løbe, søge..osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Underligt....Da jeg fik min nyeste våbentilladelse er den godt nok stemplet og underskrevet af Politidirektøren...Det uforståelige i det er at Politidirektøren sidder i Holstebro men brevet var fra Stationen i viborg..

Jeg er tilbøjelig til at ville sætte et væddemål op på at det altså er dén ansatte der sidder med tilladelserne der har skrevet under, og ikke politidirektøren selv. Medmindre du har været udsat fo den efterhånden standardiserede "ventetid" på x antal dage, fordi de af en eller anden årsag har valt at sende dén slags til holstebro.

 

I Odense sender de også tingene til en anden station, hvor de i Nyborg laver tingene tingene på stedet, uden anden ventetid end den tid der går fra det er tastet ind, til printeren har spyttet skidtet ud.

 

Uanset, så er det ikke rigtig en sammenligning der kan bruges til noget, for politimesteren må, og bør også, uddelegere dén slags arbejde. Vi forventer jo trods alt heller ikke skatteministerens personlige underskrift på nyregistrering eller omregistrering af vores køretøjer, vel?! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hold da kæft hvor er det en afskyelig sag - Som desværre i den grad minder os om, hvorfor den hundelov er så sindssyg.

Politiet bør ikke have lov at træffe den slags beslutninger selv.

De har ikke kompetencerne og tiden til det.

 

Mht. om han aflivede for hurtigt og hvad vi selv ville have gjort, så synes jeg lidt debatten vidner om hvor forskellig vi er når det kommer til autoriteter.

Jeg havde heller ikke aflivet - Men jeg tvivler stærkt på, at han ville hav aflivet hans dygtige hund, som han har brugt år på at træne op, hvis det ikke var fordi han vitterligt mente at det var absolut det bedste for hunden. Jeg tror ikke en mand som er så autoritetstro og korrekt i hans opførsel selv tror på, at politiet og en retssag vil ændre den beslutning politiet havde taget.

 

Under alle omstændigheder, så synes jeg ikke det er det at han fik hunden aflivet der er det der springer mig i øjnene - Men i stedet, at dette kunne være sket for os alle sammen, der træner med vores hunde og dermed har dem løs engang imellem. Eller bare lufter vores hunde offentlige steder. Man kan jo overveje om sagen havde været anderledes, hvis nu han stadig havde haft hunden i snor :vedikke: Tror det faktisk ikke!

 

Håber den lortelov bliver lavet om, så man ikke konstant skal kigge sig over skulderen fordi der måske kommer en løs hund lige om lidt.

 

Er trods alt glad for kendelsen og den viser da til fulde at politiet overhovedet ikke burde træffe den slags beslutninger!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vist nogen politifolk der tolker den lov helt ud i ekstremerne, og det er vel hele problemet, loven er meget stram og desværre er overtrædelserne og den tilhørende straf ikke særligt veldefinerede, så det står enhver frit for at tolke loven som de vil....

 

Men sikke dog en sag, og ja, jeg har helt klart tænkt over hvad jeg gør hvis Luna en dag bliver overfaldet, og jeg må indrømme at jeg så hellere tager en dom for at have ødelagt en anden mands ejendom (hunden) og får en lille bøde, end at jeg tillader at Luna får mulighed for at svare igen og dermed risikerer aflivning...

 

Hvis politimanden i sagen i denne tråd nu havde fastholdt at hunden skulle aflives, og man havde valgt at bringe sagen for retten, ville hunden så skulle have været på internat indtil sagen var afgjort, eller ville den mon få lov til at forblive hos ejeren?

Jeg mener at have fået at vide at den skal på internat, og at ejeren skal betale omkostningerne herved.

 

Hvis ovenstående er rigtig, så må jeg desværre indrømme at jeg ville få Luna aflivet, hun ville ikke kunne holde til at være på internat i de mange, mange måneder sagen ville vare :megaked: Men der er ingen tvivl om at jeg ville bringe sagen for retten, og jeg håber at alle hundeejere der er udsat for noget uretfærdigt vil gøre det, for vi trænger godt nok til at nogle dommere udstikker nogle retningslinier for hvordan politiet skal håndtere denne lov!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...