Hop til indhold

Hugo og hans ulveklo


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Øv... Min hund stak skisme af fra mig uden for lige før... Da han kom retur sad den ene ulveklo skævt ud til siden. Det blødte lidt, men er stoppet helt og han virker ikke påvirket.

 

Har snakket med dyrlægen, der siger, at jeg skal se det an og komme går der betændelse i eller bløder det igen. Den falder nok af siger han - men han ville ikke umiddelbart se Hugo nu.

 

Hvad gør jeg når vi skal ud? Skal jeg holde ham i ekstra ro/snor? Eller slippe og vikle noget om hans ben i et par dage? jeg tænker så kloen ikke sidder i noget og rives af/løs?

 

Jeg har aldrig før haft en hund med sådan en delvis afrevet klo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også jeg ville forbinde det et par dage... Minder mig om, at jeg sådan helt tilfældigt opdagede at Duffys den ene ulveklo var knækket helt ned nærmest, synes det er underligt at det hverken har blødt eller hun har jamret over det...

God bedring med ulvekloen, håber det går i sig selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Det er ligesom min lab. Jeg tror jeg ville lægge en gaze pude inderst og så noget af det klisterende tenso tApe (staves?) det klistrer godt men er ok at hive af igen uden hunden mister pelsen. Har efter dyrlægens anvisninger brugt det til en haleskade og det fungerede upåklageligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv... Min hund stak skisme af fra mig uden for lige før... Da han kom retur sad den ene ulveklo skævt ud til siden. Det blødte lidt, men er stoppet helt og han virker ikke påvirket.

 

Har snakket med dyrlægen, der siger, at jeg skal se det an og komme går der betændelse i eller bløder det igen. Den falder nok af siger han - men han ville ikke umiddelbart se Hugo nu.

 

Hvad gør jeg når vi skal ud? Skal jeg holde ham i ekstra ro/snor? Eller slippe og vikle noget om hans ben i et par dage? jeg tænker så kloen ikke sidder i noget og rives af/løs?

 

Jeg har aldrig før haft en hund med sådan en delvis afrevet klo...

 

Ulveklo? Er det for- eller bagben? Dem på bagbenene falder nogle gange af af sig selv. Der er ikke megen nerver i..

 

Min Ramses havde ulvekløer på alle fire ben. Dem på bagbenene var ganske små flapper, men med en lille knogle og en lille negl. Men så en dag røg knogle og negl ud af den ene, så der bare sad en lille pose hud tilbage.. Jeg lagde ikke engang mærke til, hvornår det skete. Det har i hvert fald ikke gjort voldsomt ondt. Senere røg den anden også. Tidligere fjernede man ulvekløer på bagbenene på mange nyfødte hvalpe. Det gør man ikke mere.

 

Måske kan dyrlægen fjerne den under lokalbedøvelse...

 

Du kan også bare lade ham rende. Som dyrlægen siger, så falder den nok af.. Din hund mærker det såmænd knapt nok. ISÆR ikke hvis det sker mens han render efter et eller andet megaspændende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulveklo? Er det for- eller bagben? Dem på bagbenene falder nogle gange af af sig selv. Der er ikke megen nerver i..

 

Min Ramses havde ulvekløer på alle fire ben. Dem på bagbenene var ganske små flapper, men med en lille knogle og en lille negl. Men så en dag røg knogle og negl ud af den ene, så der bare sad en lille pose hud tilbage.. Jeg lagde ikke engang mærke til, hvornår det skete. Det har i hvert fald ikke gjort voldsomt ondt. Senere røg den anden også. Tidligere fjernede man ulvekløer på bagbenene på mange nyfødte hvalpe. Det gør man ikke mere.

 

Måske kan dyrlægen fjerne den under lokalbedøvelse...

 

Du kan også bare lade ham rende. Som dyrlægen siger, så falder den nok af.. Din hund mærker det såmænd knapt nok. ISÆR ikke hvis det sker mens han render efter et eller andet megaspændende..

Min ene hund, löwchen har også ulveklør. Vi fik ham med tre måneder (han kommer fra Tyskland). Vi var til tjek med ham hos dyrlægen, og jeg spurgte om de ikke godt ville operere de to ulveklør væk. Men det må de ikke fik jeg som svar, så længe de ikke er til gene gør de ikke noget ved det. Men han tygger af og til i sine bagben, så de må da genere han vil jeg mene. Men niks, han kan ikke få dem fjernet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvis den er halv revet af, ville jeg få den fjernet.

 

Så udelukker det jo desværre hunden fra, at kunne deltage i diverse konkurrencer, hvis man får de lyster...

 

Jeg har god erfaring med tensoplast - skift det dagligt, så du får tjekket hvordan kloen heler op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så udelukker det jo desværre hunden fra, at kunne deltage i diverse konkurrencer, hvis man får de lyster...

Med fare for at gentage gårsdagens søvnigheder - mener du, at såfremt en hund har fået fjernet en ulveklo (eller en vildt-ditto), så kan den ikke længere deltage i konkurrencer? Altså at en sådan fjernelse rangerer på linie med kuperede haler og ører?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så udelukker det jo desværre hunden fra, at kunne deltage i diverse konkurrencer, hvis man får de lyster...

 

Jeg har god erfaring med tensoplast - skift det dagligt, så du får tjekket hvordan kloen heler op.

 

 

gælder det også ulvekloer?? Ingen kan jo reelt vide at hunden har haft sådan en eller 2 ??

 

 

-----

 

Kiki har et på hvert bagben heldigvis aldrig givet problemer. Jeg ville nok også fåd et tjekket ved dyrelægen og evt få noget antibiotika, der kan virkelig gå betændelse i sådan noget negleværk :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jeg ville nu ikke være så bekymret for evt konkurrencemuligheder pga en afrevet vildtklo. Ingen ved jo alligevel om hunden har haft dem, og forøvrigt mener jeg osse kun det gælder kupering. Jeg kan ikke finde noget i lovgivningen der siger at man ikke må deltage hvis hunden har fået fjernet ulve-/vildtklør.

 

Jeg ville bare vikle engang tensoplast omkring inden gåturen, og bliver den så ved at genere så få den fjernet.

 

Reiki har dobbelte ulvekløer og har aldrig haft problemer med dem. Men at der ikke skulle være følelse i er jeg altså ikke enig i -måske der er forskel på hvordan de er på forskellige hunde, men Reiki har uden tvivl følelse i, det kan jeg da se når jeg klipper og derfor skal pille ved dem, samt den ene gang dyrlægen har klippet for langt. Der er jo nerver i neglen ligesom i de andre kløer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Med fare for at gentage gårsdagens søvnigheder - mener du, at såfremt en hund har fået fjernet en ulveklo (eller en vildt-ditto), så kan den ikke længere deltage i konkurrencer? Altså at en sådan fjernelse rangerer på linie med kuperede haler og ører?

 

Ja, det mener jeg og jeg har undersøgt det, så der er ikke så meget at tage fejl af desværre.

 

gælder det også ulvekloer?? Ingen kan jo reelt vide at hunden har haft sådan en eller 2 ??

 

 

-----

 

Kiki har et på hvert bagben heldigvis aldrig givet problemer. Jeg ville nok også fåd et tjekket ved dyrelægen og evt få noget antibiotika, der kan virkelig gå betændelse i sådan noget negleværk :-(

 

Det gælder både vildt og ulvekløer og det er uanset hvordan eller hvorfor de er blevet fjernet. Om det så gjaldt hundens liv og man har underskrifter fra 10 forskellige dyrlæger, så vil det ikke hjælpe noget - man er forhindret i, at starte konkurrencer.

 

Der skal nok være en bunke hunde, der alligevel starter konkurrencer på trods af, at de har fået fjernet disse kløer - men opdager stævneledelsen det, så har de pligt til, at fjerne den pågældende fra startlisten. Af samme grund vælger nogle, at gå ret stille med dørerne, hvis de har fået disse kløer fjernet på deres hund.

 

En dum regel, hvis man har stået i den situation, hvor en hund gentagende gange river kloen halvt af og der ikke er anden dyreetisk mulighed, end at fjerne den - der har jeg selv stået for et par år siden. Jeg valgte at få kloen fjernet - 'heldigvis' fejlede hunden noget andet som gjorde, at det aldrig kom på tale, at konkurrere med ham, men havde det modsatte gjort sig gældende, ville jeg godt nok være ked af den lov :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det hans vildtklo:-) På forbenet.

 

Jeg har set og trykket og drejet og han reagerer ikke. Det ser ud som om, at det er selve neglen der er knust og delt i to. Han har ikke blødt siden det skete og hans bandage gravede han af på en tur, da han fandt en mus akut og jeg ikke nåede at få ham væk, før det var sket... Nu går han uden bandage... Og jeg er mere obs på graveri...

 

Han virker ikke påvirket af det

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...