Hop til indhold

Når man egentlig bare er lidt stolt...


luckyluna
 Share

Recommended Posts

... eller ok, MEGET stolt af sin gamle hundepige:hjerte:

 

Jeg har jo aldrig lagt skjul på at Sheila er god til hvalpe, på trods af at hun ikke ellers er god til fremmede hunde, før hun kender dem. Dette skyldes jo så dårlige erfaringer.

 

Hvalpe er hun jo så ikke bange for, men meget tryg ved og meget, meget tålmodig med:lun:

 

Igår var vi så indviteret til tante besøg hos en bekendt der for ganske nylig har fået hvalp (lille race) så den lille fyr kunne møde en sød stor hund. Og sheila var fantastisk. Han starter med at gemme sig bag mors ben da han ser Sheila, men så holder jeg jo bare sheila lidt tilbage, der så i stedet går over og snuser og tisser lidt på en busk. Så tager den lille fyr mod til sig, nu hun har ryggen til og spæner ind mellem bagbenene på hende og myldre rundt og sille vender sig bare om og stikker stille snuden ned til ham, snuser lidt og vender sig så væk fra ham igen.

 

Juhuu, siger lille hvalpen, spændende ny ven, så han spurter rundt om benene på hende

:lun:

vi går så ind og sheila udnersøger huset og hvalpens legekasse, altsammen med med hvalp spurtende til og fra hende, hoppe hende i hovedet, nappe hendes poter og i det hele taget se hvad hun laver, hehe

 

Vi sætter os ned og sheila får et tyggeben, som hun lægger sig med og underviser den lille fyr i "din og min", ved ganske lavmeldt at knurre hvis han forsøgte at møve sig tæt på hendes hoved. Noget han forstod med det samme og sad og så betuttet ud et øjeblik før han prøvede en ny strategi, fesk at gø af hende...virkede heller ikke.

Sheila er fantastik når hun har feks et ben, hun knurrer lidt og er det ikke nok og der prøves mere til fra den anden hund, så knurrer hun lidt højere og rejser sig og går med sit ben! Det plejer at virke efter nogle gange på selv den mest tungnemme.

 

Da hun så havde spist sit ben op blev hun faktisk helt fjollet og kunne måske ikke stå for hvalpespæneri, så hun bød ham lige op til leg med et brum og et legebuk, som fik hvalpedyret til at søge skjul et par sekunder, for HVAD havde den store hund NU gang i!

 

 

Men han var hurtigt igang igen og sheila fandt en bamse hun kunne ruske, hvilket hvalpen syntes var en veldig fest, så han forsøgte at få fat i den anden ende, haha ikke rigtig en lige kamp med en hund på 1,5 kg og en på 27, hehe

 

Efter en times tid var både sheila og hvalp træt, men helt sikkert en god oplevelse for dem begge:)

 

Og jeg syntes bare det er så dejligt at se sheila så fri og tryg som hun er med hvalpe selvom hun kun har kendt dem i få minutter. Det er ekstra skønt når jeg ved hvad det har krævet at både mig og hende at komme sig bare nogenlunde over utallige overfald fra fremmede hunde

:hjerte:

Og det gjorde det jo kun bedre at hvalpeejer og hendes og vores træner og veninde, som også var med, også syntes sheila var helt fantastisk sød og venlig:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...