Hop til indhold

Burek- en polsk internathund er blevet dansk.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Hvor er det dejligt at høre at han er ved at lære at slappe af og lige så stille falde til:hjerte:

 

 

Jamen det er også helt fantastisk, at se hvordan han liver mere og mere op og er begyndt, at logre med halen.:hjerte:

Han er blevet mere sikker på sine ben , I starten kollapsede de under ham, hvis han ikke lige fik fordelt vægten rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 186
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Joey-Salome

Hvor er det bare dejligt - og ja, her i huset har vi jo også oplevet den overraskende tilpasningsdygtighed og lynhurtige renlighed.

Han ser rigtig skøn og glad ud. :lun:

 

Mht. at gøre billederne store, så skal du klikke fluebenet væk under der hvor du indsætter linket til billedet. I den der "retrieve file and blabla"-boks. Så bliver de store. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er altså bare smuk, jeg er helt forelsket i ham :lun:

 

Ja, han er en smuk hund :lun: jeg er helt sikker på, at der er schæfer i ham, men hvad han ellers er blandet med, må stå hen i det uvisse.

 

På billederne nede fra internatet, så han ikke så stor ud, men han er faktisk næsten ligeså stor som Bella. Han vejer 27 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

eeeejjj, endnu en dejlig hundeadoptions historie:hjerte: jeg kan jo ikke tåle det!

 

Hvor er det dejligt at det går så fint med ham og at han får tiden til at falde til og finde ud af at dine tøser ikke gør ham noget:)

 

Han ser så glad ud når han er ude at gå, nyder det totalt:)

 

Hunde er fantastiske! en eller anden klog en har engang udtalt: "intelligens måles i evnen til at tilpasse sig" og så må vi da sige at vores hunde er meget intelligente;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare dejligt - og ja, her i huset har vi jo også oplevet den overraskende tilpasningsdygtighed og lynhurtige renlighed.

Han ser rigtig skøn og glad ud. :lun:

 

Mht. at gøre billederne store, så skal du klikke fluebenet væk under der hvor du indsætter linket til billedet. I den der "retrieve file and blabla"-boks. Så bliver de store. :-D

 

 

Tak :-D ja , jeg må sige, at jeg er helt benovet over, hvor godt, det er gået.

 

Tusinde tak for hjælpen med billederne, det var da godt nok irreterende, at jeg ikke kunne finde ud af det.:blink:

 

 

Billede1836.jpg

 

 

Nå, det hjalp ikke meget :???: har garanteret gjort et eller andet forkert, det er typisk mig ;-)

På det første billed, hilser Tulle på ham og Bella kigger på.

Nr. 2, 3 og 4 snuser han til pigerne.

5. Er man gået en tur i køkkenet, har også allerede fundet ud af hvor køleskabet står :-D

6. Et tiltrængt powernap.:lun:

7. Så er der blevet en hund mere, der skal med på toilettet :lol:

Billede1816.jpg

06012012856.jpg

06012012858.jpg

Billede1831.jpg

Billede1834.jpg

06012012857.jpg

DSCF3974.jpg

06012012860.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte: Han er super flot! Hvor er det vildt rørende at læse om. Det glæder mig at han har fået et varmt og trygt hjem.

 

Ang. billederne, er det den størrelse de er når man oploader via HF, men når vi ser dem, kan vi klikke på dem og så bliver de større. Ellers skal du oprette dig på Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket og så oploade dertil og efterfølgende sætte dem herind, via indsæt billede fra url.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte: Han er super flot! Hvor er det vildt rørende at læse om. Det glæder mig at han har fået et varmt og trygt hjem.

 

Ang. billederne, er det den størrelse de er når man oploader via HF, men når vi ser dem, kan vi klikke på dem og så bliver de større. Ellers skal du oprette dig på Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket og så oploade dertil og efterfølgende sætte dem herind, via indsæt billede fra url.

 

 

Tak Buddha :-D Ja, han er en flot hund.:lun: Det er sjovt for hans pels er helt lys i bunden og det er kun de yderste 2-3 cm der er sort-brune. Han bliver faktisk mere brun end sort, når solen skinner på ham, det kan man også se på nogle af de billeder fra internatet, hvor han er ude og gå tur.

 

Og mange tak, for info m.h.t billederne, det må jeg lege lidt mere med.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville være så specielt , hvis disse hunde kunne forklare os, hvordan de oplever rejsen ,som jo ikke er sjov og så det med at komme i et hjem og pludselig være nogens hund.Jeg ved jo af erfaring hvor omstillingsparate nogle voksne hunde kan være, men tænk hvis de kunne forklare deres følelser vedrørende deres skift.

Min venindes gamle rothweilwehan fra Polen vejede kun omkring 25 kg, da han kom her og var fuldstændig uden muskler. Et par år efter havde han taget minst 10 kg på og så normal ud, fraset tænderne.Han fik næsten 5 gode år her i Dk. Men desværre også 5 år på internatet.Helt uden gode oplevelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville være så specielt , hvis disse hunde kunne forklare os, hvordan de oplever rejsen ,som jo ikke er sjov og så det med at komme i et hjem og pludselig være nogens hund.Jeg ved jo af erfaring hvor omstillingsparate nogle voksne hunde kan være, men tænk hvis de kunne forklare deres følelser vedrørende deres skift.

Min venindes gamle rothweilwehan fra Polen vejede kun omkring 25 kg, da han kom her og var fuldstændig uden muskler. Et par år efter havde han taget minst 10 kg på og så normal ud, fraset tænderne.Han fik næsten 5 gode år her i Dk. Men desværre også 5 år på internatet.Helt uden gode oplevelser.

 

Du har helt ret ,Ulla , det ville rigtig rart, hvis de kunne tale.

Mine andre hunde er heldigvis rigtig gode til, at læse hans signaler og være rolige og fattede, når han viser sin usikkerhed. Tror, at de forstå mere end man tror.

Vi har ligesom skulle sætte os i hans sted i hele denne her process, både da han var på internatet og skulle tænke på, at han altid har måtte forsvare sig på alle måder, både med mad, men også med sin plads i hierakiet. Der kom hele tiden nye hunde ind og det har bestemt ikke været sjovt. Og så et helt nyt miljø.

Man siger, at hunde lever i nuet, det håber jeg og at han kan glemme sin triste fortid.

På et af billederne i tråden ligger han i et bur. Det er ikke noget vi har bestemt, at han skulle, men vi passede en gravhund et par dage og han plejede, at sove i bur. Jeg havde ikke fået pakket det væk, inden Burek kom, men det indtog han faktisk med det samme. Tror, at han føler sig tryg der.

Det var godt, at din venindes hund nåede, at få 5 gode år væk fra internatet. Det var bedre end ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal nok poste flere billeder efterhånden som jeg får dem lagt ind.

 

Vi har været ude og gå tur både i dag og i går.Det går rigtig godt med tøserne og ham på gåturene, men når vi kommer inden for bliver han lidt usikker igen og knurre og gør ad dem, men han skal jo også lige finde ud af de ikke gør ham noget.

Vi var også lige en tur hos dyrlægen i går og fik tjekket hans tænder og bagben.

Hans fortænder i undermunden er slidt ned og han har lidt paradentose i overmunden, men ellers så de meget rimelige ud.

Han mangler muskelmasse i bagbenene, han har jo bare stået og gået rundt på meget lille plads på internatet, så det skal nok komme når han begynder , at bruge benene mere. Vi blev enige med dr. dyr om, at han nok også havde noget gigt, efter alle de år på et hårdt og koldt stengulv. Vintrene kan være strenge i Polen, med ned til minus 35 grader.

Så han får noget gigtmedicin.

 

 

IMAG0459.jpg

 

Hej Tullemus :)

 

Her er billederne fra gåturen forleden med den dejlige Burek :hjerte::lun::hjerte:

 

Vi ses i morgen :-D:-D:-D

IMAG0401.jpg

IMAG0405.jpg

IMAG0415.jpg

IMAG0420.jpg

IMAG0432.jpg

IMAG0438.jpg

IMAG0447.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]74794[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74795[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74796[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74797[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74798[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74799[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74800[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74801[/ATTACH]

 

 

 

 

Hej Tullemus :)

 

Her er billederne fra gåturen forleden med den dejlige Burek :hjerte::lun::hjerte:

 

Vi ses i morgen :-D:-D:-D

 

Tusinde tak :-D og tak fordi I gad, at gå med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ville være så specielt , hvis disse hunde kunne forklare os, hvordan de oplever rejsen ,som jo ikke er sjov og så det med at komme i et hjem og pludselig være nogens hund.Jeg ved jo af erfaring hvor omstillingsparate nogle voksne hunde kan være, men tænk hvis de kunne forklare deres følelser vedrørende deres skift.

Min venindes gamle rothweilwehan fra Polen vejede kun omkring 25 kg, da han kom her og var fuldstændig uden muskler. Et par år efter havde han taget minst 10 kg på og så normal ud, fraset tænderne.Han fik næsten 5 gode år her i Dk. Men desværre også 5 år på internatet.Helt uden gode oplevelser.

 

Ja, det tænker jeg også tit på. Jeg vil på et tidspunkt gerne have sådan en session med en clairvoyant som kan tale med dyr, ligesom Stellas Teitur og flere andre har haft. Ville så gerne høre lidt fra Buster og Charlie, og siden de jo ikke kan fortælle selv med andet end deres kærlighed og opførsel nu her hos os, så ville det være fantastisk at få noget at vide på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Du har helt ret ,Ulla , det ville rigtig rart, hvis de kunne tale.

Mine andre hunde er heldigvis rigtig gode til, at læse hans signaler og være rolige og fattede, når han viser sin usikkerhed. Tror, at de forstå mere end man tror.

Vi har ligesom skulle sætte os i hans sted i hele denne her process, både da han var på internatet og skulle tænke på, at han altid har måtte forsvare sig på alle måder, både med mad, men også med sin plads i hierakiet. Der kom hele tiden nye hunde ind og det har bestemt ikke været sjovt. Og så et helt nyt miljø.

Man siger, at hunde lever i nuet, det håber jeg og at han kan glemme sin triste fortid.

På et af billederne i tråden ligger han i et bur. Det er ikke noget vi har bestemt, at han skulle, men vi passede en gravhund et par dage og han plejede, at sove i bur. Jeg havde ikke fået pakket det væk, inden Burek kom, men det indtog han faktisk med det samme. Tror, at han føler sig tryg der.

Det var godt, at din venindes hund nåede, at få 5 gode år væk fra internatet. Det var bedre end ingenting.

 

Jeg synes, det lyder som om I er rigtig gode til at forstå ham og hvad han har behov for. :kys:

Og hvor er det bare vidunderligt at følge med i endnu en internathund fra udlandet herinde - jeg bliver så varm og glad indeni. Jeg kender nogle gennem Spanske Hunde og har også nogle veninder, som har en græsk hund - Charlies kæreste Vita. Det rørte mig rigtig meget som I alle sammen fulgte med i Busters vej hertil, og det er SÅ fedt og dejligt herinde nu også at være en af dem "udefra" som ser en ældre hund få det længe ventede kærlige hjem, han fortjener. :lun:

 

Mange knus fra os her - Buster vinker med poten, som han er så god til at give mig i tide og utide. Jeg er sikker på han siger noget a la "Hej Burek-ven, vi er bare nogle heldige lykkepamfiler, hurra for din familie, som også er heldige med dig." :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, det lyder som om I er rigtig gode til at forstå ham og hvad han har behov for. :kys:

Og hvor er det bare vidunderligt at følge med i endnu en internathund fra udlandet herinde - jeg bliver så varm og glad indeni. Jeg kender nogle gennem Spanske Hunde og har også nogle veninder, som har en græsk hund - Charlies kæreste Vita. Det rørte mig rigtig meget som I alle sammen fulgte med i Busters vej hertil, og det er SÅ fedt og dejligt herinde nu også at være en af dem "udefra" som ser en ældre hund få det længe ventede kærlige hjem, han fortjener. :lun:

 

Mange knus fra os her - Buster vinker med poten, som han er så god til at give mig i tide og utide. Jeg er sikker på han siger noget a la "Hej Burek-ven, vi er bare nogle heldige lykkepamfiler, hurra for din familie, som også er heldige med dig." :-D

 

Tak skal du ha` :-D Vi gør ihvertfald vores bedste, for at forstå hvordan han har det og har haft det. Det er utrolig som han har tillid til mennesker, tror ikke der har været ret meget menneskelig kontakt på internatet, men han nyder, at blive nusset :lun:

Jamen det var rigtig dejligt, at følge Busters vej til DK og jeg tror, at alle os der fulgte med glædede sig lige så meget som dig :-D

 

Burek sender også mange knus og :kys: til dig og vovserne og det samme gør jeg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Overfor hvor vi, bor er der en fold med 3 heste, dem gik vi hen for, at kigge på i dag, meeeeeeeen det var altså lidt for farligt, syntes Burek og begyndte at brumme og trække sig væk, da de langsomt kom nærmere for, at kigge på os.

 

 

Billede1839.jpg

 

Og så har han lært begrebet "ta`selv bord" i dag :-)

Havde taget 2 poser fars ud ad fryseren i morges, som skulle blive til frikadeller her i aften og lagt dem på en tallerken på køkkenbordet.

Så her ved 15.30 tiden, skulle jeg lige ud i garagen og hente noget brænde og da jeg kommer ind i køkkenet igen, har Burek været oppe og vælte tallerkenen med farsen ned på gulvet og er i færd med at spise indholdet af den ene pose, ca. 400g. Den anden pose var heldigvis intakt, så det blev til millionbøf istedet for deller. :blink:

Billede1838.jpg

Billede1840.jpg

Billede1841.jpg

Billede1842.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Nååååårh - hehehe, en tyvehund! Hvor er det sjaw og sødt, altså :lun: Sådan en nullergøj, som har haft det hårdt, ham tilgiver man hurtigt, at han lige ville tiltuske sig noget hakket kød. Hvor er det også sødt med hestene. Sikke mange spændende oplevelser, han får sig, den søde vaps.

 

I går aftes havde Bowie nogle kattegodbidder liggende på spisebordet, som hun havde efterladt efter en lille hyggenussehapsestund med mor. Pludselig så man Buster stå og stræææække sig op på bordet og med poten rage godbidderne ud over bordkanten, så de faldt ned hvor han kunne hapse dem. Jeg kunne heller ikke ret godt mestre et nej-skældud der, han var SÅ sød. Så kan Bowie da lære, at den der gemmer til natten, gemmer ikke til katten, den gemmer til Buster. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååååårh - hehehe, en tyvehund! Hvor er det sjaw og sødt, altså :lun: Sådan en nullergøj, som har haft det hårdt, ham tilgiver man hurtigt, at han lige ville tiltuske sig noget hakket kød. Hvor er det også sødt med hestene. Sikke mange spændende oplevelser, han får sig, den søde vaps. I går aftes havde Bowie nogle kattegodbidder liggende på spisebordet, som hun havde efterladt efter en lille hyggenussehapsestund med mor. Pludselig så man Buster stå og stræææække sig op på bordet og med poten rage godbidderne ud over bordkanten, så de faldt ned hvor han kunne hapse dem. Jeg kunne heller ikke ret godt mestre et nej-skældud der, han var SÅ sød. Så kan Bowie da lære, at den der gemmer til natten, gemmer ikke til katten, den gemmer til Buster. :-D
Nååee... så Buster er også en lille madtyv :mrgreen: ja de er godt nok snedige.Det værste er bare, at Burek har rigtig dårlig mave og faktisk er på skånekost. Men han ville åbenbart barfe :mrgreen:Lige lidt flere billeder, af hundene på musejagt ;-) Det sidste billed er taget i Polen.379457_256005111121171_113956451992705_665891_413632022_n.jpg

 

Det allersidste billed er af en ulv, det skulle ikke have været med:stupid:

DSCF4092.jpg

DSCF4088.jpg

DSCF4093.jpg

c=204,82,374,726-w=224-4136.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Han har altså det skønneste ansigtsudtryk - så fuldt af livsmod, nysgerrighed og glæde. :hjerte:

 

Ikke så godt med maven, nej ... jeg havde noget Zoolac hjemme, da Buster kom, som han fik de første dage, hans mave var også lidt sensitiv der pga. stress, men den blev hurtigt fin. Måske kan det hjælpe på Burek også, udover skånekosten, og nu hvor han lige selvvalgt gik barf? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har altså det skønneste ansigtsudtryk - så fuldt af livsmod, nysgerrighed og glæde. :hjerte:

 

Ikke så godt med maven, nej ... jeg havde noget Zoolac hjemme, da Buster kom, som han fik de første dage, hans mave var også lidt sensitiv der pga. stress, men den blev hurtigt fin. Måske kan det hjælpe på Burek også, udover skånekosten, og nu hvor han lige selvvalgt gik barf? :-D

 

Ja, det er så dejligt, at se hvordan han langsomt forvandler sig, fra trist internathund, til en hund med appetit på livet :-D :hjerte:

Jamen han har skam fået pro-kolin i dag, inden han barfede, men det var desværre det sidst jeg havde hjemme, så må lige en tur hos dyrlægen i morgen og købe en stor tube, han gav mig nemlig kun en lille en sidste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja, det er så dejligt, at se hvordan han langsomt forvandler sig, fra trist internathund, til en hund med appetit på livet :-D :hjerte:

Jamen han har skam fået pro-kolin i dag, inden han barfede, men det var desværre det sidst jeg havde hjemme, så må lige en tur hos dyrlægen i morgen og købe en stor tube, han gav mig nemlig kun en lille en sidste gang.

 

Det er seriøst det vildeste. Den udvikling jeg oplevede med Charlie og nu oplever med Buster, det er som intet andet. Så fantastisk og livsbekræftende og ... ja, jeg kan ikke beskrive det. Men det er i alting, den måde, de vågner om morgenen og bare er "YEAH! Endnu en dag i det her fede liv, jeg har nu!!", den måde, de kommer hen og muller hovedet ind til én (både Buster og Charlie har vist en ide om, at hvis bare de bliver ved med at prøve, så vil det en dag lykkes dem at få puttet sig sammen på en eller anden måde, så de kan gemme sig inde i min armhule), den måde, de kigger på en, den måde, de ligger og sover med et tilfredst, saligt suk-fjæs ... alt muligt, som jeg ikke kan finde ord for (selvom jeg ikke kan lade være med at prøve, hehe).

NYD DET, med Burek :kys:. Men det gør du jo også, det lyser indlæggene af. Og hvor er det også bare skønt, så supergodt dine andre hunde har taget imod ham og vist ham, at de bare gerne vil være hans venner og at han ikke har noget at frygte. Hunde er fantastiske. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er seriøst det vildeste. Den udvikling jeg oplevede med Charlie og nu oplever med Buster, det er som intet andet. Så fantastisk og livsbekræftende og ... ja, jeg kan ikke beskrive det. Men det er i alting, den måde, de vågner om morgenen og bare er "YEAH! Endnu en dag i det her fede liv, jeg har nu!!", den måde, de kommer hen og muller hovedet ind til én (både Buster og Charlie har vist en ide om, at hvis bare de bliver ved med at prøve, så vil det en dag lykkes dem at få puttet sig sammen på en eller anden måde, så de kan gemme sig inde i min armhule), den måde, de kigger på en, den måde, de ligger og sover med et tilfredst, saligt suk-fjæs ... alt muligt, som jeg ikke kan finde ord for (selvom jeg ikke kan lade være med at prøve, hehe).

NYD DET, med Burek :kys:. Men det gør du jo også, det lyser indlæggene af. Og hvor er det også bare skønt, så supergodt dine andre hunde har taget imod ham og vist ham, at de bare gerne vil være hans venner og at han ikke har noget at frygte. Hunde er fantastiske. :lun:

 

Ja, du har ret. At opleve den forvandling de gennem går, findes der ingen ord der kan beskrive til fulde. :hjerte:

I går lagde han sig ude i køkkenet med ryggen mod os, det har han aldrig gjort før, så han bliver mere og mere tryg. Selv om han kun lå der i 5 min.:lun:

Han har ingen problemer med mennesker , men han har holdt meget øje med tøserne og hvor de nu befandt sig i forhold til ham.

Jeg bliver også ved med, at sige til ham, at Bella og Tulle bare vil være hans venner:hjerte:, dem har der vist ikke været nogen af i hans liv.:cry:

Du kan tro, at jeg nyder ham. :-D og ham og tøserne og jeg sender rigtig mange af dem her :kys: til jer og siger tak for de søde ord.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja, vi synes altså ikke, at han skal hedde Burek. Kunne ikke rigtig vænne os til det navn. Så nu hedder han Rex. :-D

Nyt land, nyt liv og nyt navn, sådan skal det være.

 

Det kan jeg godt forstå, tillykke med det nye navnevalg. Bella, Tulle og Rex lyder godt. Jeg kender en lille græsk adoptivhund, som også hedder Rex - Kommissær Rex endda. :-D Din ligner dog kommissæren lidt mere, ham den græske, han ligner en slags mini-border collie.

 

Jeg har det jo ligesom dig - et nyt liv fortjener et nyt navn. Charlie hed Sancho på internatet og Buster hed Raul. Men nu det var slut med det hårde liv i Spanien, så skulle de også have navne, som ikke var spanske. Min lille Chaplin og min lille Keaton - to tidligere vagabonder, som nu er stjerner, og så bare ikke helt så stumme som deres navnebrødre. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå, tillykke med det nye navnevalg. Bella, Tulle og Rex lyder godt. Jeg kender en lille græsk adoptivhund, som også hedder Rex - Kommissær Rex endda. :-D Din ligner dog kommissæren lidt mere, ham den græske, han ligner en slags mini-border collie.

 

Jeg har det jo ligesom dig - et nyt liv fortjener et nyt navn. Charlie hed Sancho på internatet og Buster hed Raul. Men nu det var slut med det hårde liv i Spanien, så skulle de også have navne, som ikke var spanske. Min lille Chaplin og min lille Keaton - to tidligere vagabonder, som nu er stjerner, og så bare ikke helt så stumme som deres navnebrødre. :lun:

 

Tak skal du have :-D ja, ham kommisær Rex, han er en dejlig vovse.:lun: Hvad skulle de dog gøre uden ham ? :-)

Charlie og Buster er rigtige gode navne, og de passer rigtig godt til dine vovser . Men hvor kan det være svært, at vælge, der er så mange gode hundenavne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...