Hop til indhold

Karla har været syg siden jul. Nu er hun opereret.


Gæst andreadot
 Share

Recommended Posts

Gæst andreadot

Ja som overskriften siger har Karla været syg siden før jul. Det hele startede med at hun spise en frø den 18 december.

 

Sådan en bliver man så temmelig dårlig af.. Dog ikke mere dårlig end at hun samme aften hapsede en chokoladejulemand med staniol om, som ældstebarnet tabte på gulvet..

 

Staniolet kom ud igen dagen efter:-)

 

Så gik der et par dage og så en nat begyndte hun at kaste op, rigtig meget. Ca hver 5-8 min, kun skum og til sidst også lidt blod.. Vi tog til vagtdyrlæge kl 4 om morgnen.

 

hun fik væske, kvalmestillende, antibiotika og syreneutraliserende til maven og med besked om at ringe til egen dyrlægen dagen efter hvis hun ikke havde det bedre.

 

Vores egen fantastiske dyrlæge ringede dog selv til os da hun høret fra vagtdyrlægen. Karla havde det ok, men ikke super. Men hun var ikke øm i maven, gik bare og smaskede lidt.

 

Der går 5 dage hvor hun er ok. Men jeg føler bare hun ikke helt er sig selv. Men hun er heller ikke glad for fyrværkeri og jeg har faktisk lidt svært ved at bedømme om det er fyrværkeriet eller noget andet der er galt.

 

Nå men så igår tager jeg igen afsted til dyrlægen fordi hun bare ikke er sig selv. Der bliver taget blodprøve og de beholder hende så de kan tage røngten med kontrastvæske. Dommen falder at karla måske har hul i tarmen! jeg ser selv røngtenbillederne og man kan lige så tydeligt se en skygge. Dyrlægen siger at hun ikke er sikker, men pga den lange tid karla har været dårlig syntes hun vi skal åbne hende op...

 

Da vi så henter hende igår, får vi den glædelige besked at der ikke var hul på tarmen eller nogle fremmedelegmer. De har taget en biopsi af hendes mave som skal sendes ind.

 

Hun får nu smertestillende, binyrebarkhormon, antibiotika, kvalmestillende, syreneutraliserende og i/d

 

Hun havde en rigtig dårlig nat, hvor hun ikke kunne få en stor dosis smertestillende pga binyrebark.

 

Men idag har hun det meget bedre. Spiser gladeligt sin i/d. Og vi var lige ud og hilse på dyrlægen som hun stadig elsker.

 

Vores dyrlæge er Abild Dyreklinik i brabrand ved århus. Ville aldrig lade andre dyrlæger tage sig af min hund.

IMG_7769.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

ja det må du nok spørge om, vi var i skoven og der må hun have fundet den.

 

Karla er det meget bedre idag. spiser godt. Men det gør hun nu altid.

 

Hun tror i korte øjeblikke at hun er helt på toppen og fare afsted for så at komme i tanke om det ømme maveskind. Eller så får hun øje på en pind som hun også lige tror vi skal jagte rundt med.

 

Men hun er klart på vej til sin gamle glade jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... frøerne kan måske heller ikke rigtig finde ud af årstiden...... Det er de ikke alene om...

 

Så skal du altså lige være opmærksom på, at Fransk hjerteorm ikke kun overføres af snegle, men også af frøer..

 

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok indlevere 3 afføringsprøver til test for hjerteorm nu. Og hvis testen er negativ, så igen hver måned de næste 3 måneder.....

Man kan bare ikke være for forsigtig med den lortesygdom......

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...