Hop til indhold

"Er det en lille han?"


Gæst celinamoon
 Share

Recommended Posts

Gæst celinamoon

NEJ :damn: På vores gåtur i dag mødte Bella og jeg en lille hvalp med hendes ejere på slæb og blev spurgt om Bella var en lille han, hvortil jeg svarede pænt at det var hun ikke. Indeni irriterede det mig en smule, men jeg tænkte ikke yderligere over det og vi fortsatte gåturen. Omkring 10minutter efter mødte vi så en anden hund med ejer på slæb, og igen blev jeg spurgt om hun var en han hund. Selvfølgelig svarede jeg igen pænt at det var hun ikke, men nu var jeg da ret irriteret over at de ikke kan se at hun altså er en pige! Altså, hun er lille og muskuløs men sådan ser en Jack Russell nu engang altså ud, og hun har et blåt halsbånd fordi jeg synes lyserød ikke stod til hendes flotte brune pletter (Det duer jo ikke at farverne ikke passer sammen :mrgreen:), men det halsbånd er jo efterhånden ret godt dækket af hendes nakkehår. Ih, hvor er det frustrerende, og alligevel ved jeg ikke hvorfor det frustrerer mig, for Bella er nu nok ligeglad om folk tror hun er en pige eller en dreng. Nu køber jeg i hvert fald et halsbånd i pigefarver og med små skinnende sten så folk ikke spørger mig igen - men så bliver jeg jo nok bare spurgt om ikke det er synd for en han at skulle rende rundt med et piget halsbånd.

Nå, jeg skulle bare lige ud med frustrationen :genert: Jeg elsker Bella som hun er, drenget eller ej, og jeg kan i hvert fald se at hun ikke er nogen dreng! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

mange spørger, fordi deres hanhunde enten ikke kan med andre hanhunde eller har haft dårlige erfaringer med at hilse på fremmede hanhunde i snor - vi hører selv til sidstnævnte, sådan lidt, og kan derfor også finde på at spørge folk, om deres hund er han eller hun. dog går vi som regel bare uden om i stedet. men det behøver altså ikke være fordi, at hun er maskumandig ;-) men ja, noget tøset blingbling kan nok fjerne "problemet".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
mange spørger, fordi deres hanhunde enten ikke kan med andre hanhunde eller har haft dårlige erfaringer med at hilse på fremmede hanhunde i snor - vi hører selv til sidstnævnte, sådan lidt, og kan derfor også finde på at spørge folk, om deres hund er han eller hun. dog går vi som regel bare uden om i stedet. men det behøver altså ikke være fordi, at hun er maskumandig ;-) men ja, noget tøset blingbling kan nok fjerne "problemet".

Det var begge hun-hunde og de spurgte efter hundene havde fået lov at hilse :-P Det er heller ikke fordi det gør så meget, kan bare ikke forstå dem, hun er da feminim og smuk :lun::mrgreen:

 

Det skal du ikke lade dig gå på af...jeg synes han er rigtigt flot...:engel:

Taaaaark :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du pointere at dem du har mødt kommer med ejeren på slæb. Hvis det er relevant for historien så kunne det være fordi de er den slags mennesker der allerede på vejen hen mod dig har besluttet at hvis din hund er en hanhund kan deres tæve godt hilse på den (eller omvendt) og derfor er det bare deres udgangspunkt at spørge om netop dét køn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal så lade være at se x-factor mens jeg laver indlæg herinde kan jeg se ;-)

 

Det er heller ikke fordi det gør så meget, kan bare ikke forstå dem, hun er da feminim og smuk :lun::mrgreen:

 

Jeg kan sgu heller ikke se forskel på hanner og tæver i andre racer, med mindre de er store nok til at man rent faktisk kan se den lille forskel... og ja, så stor er din hund jo altså ikke med mindre man vil ned og bide i græsset for at undersøge det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pearlywolf

Jeg synes også at der er mange racer der ligner et vist køn som muskelhunde (hanner) og puddelhunde (tæver), og sådan får mange nok et indtryk af forskellige racer. En af mine venner og mig snakkede også en dag om hunde og deres køn, og han synes det var DYBT mærkeligt hvis en lille sød toy-hund var en han :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Altsaa det rummer saa meget at man bliver irriteret og ovenikobet laver en traad derom, pga. konnet paa sin hund bliver fejlagtigt antaget, samtidig med man vaelger at bruge blaat til sin hund.

 

Farver bruges aabenlyst iblandt hunde (og babyer) netop for at fremhaeve deres kon. Almindeligt og traditionelt med blaat til drenge og pink til piger. Hvis man vaelger at bytte om paa dette, kan det ikke komme som nogen overraskelse at andre maaske bruger de farver man har valgt som en guide til konnet.

 

Synes da det er udemaerket, du har valgt blaat hvis det er ynglingsfarven. Ligesom jeg selv valgte udelukkende neutralt farvet toj til min baby som blev antaget for at vaere pige i tide og utide. Hvilket da er bedovende for mig, min hund eller baby.

 

 

Jeg synes ikke der er nogen som helst grund til irritation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu da jeg har en hunhund som ikke kan lide andre hanhunde, spørger jeg altid andre hundefolk om der er en hanhund fra et stykke afstand, da vi så på dem måde begge for tid til at reagere før hundene når at få en dårlig oplevelse. Og på afstand kan det være svært at se om det er en hun eller han.

Syntes ikke at du skal tage det så personligt om man ikke kan se at det er en tæve som du har.

Men hellere skulle se det, som om evt hensyn fra den anden ejer, om at jeres hunde ikke skal have en dårlig oplevelse. Der findes jo også andre tævehunde som har egenkøns problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også vandt til at alle tror at Charlie er en tæve.. Så de lader bare hunden hilse på Charlie og det har der kun en enkelt gang været problemer i.. Når ejeren af den anden hund så står og siger "jaaa, så fin en lille pige, hva? Jaa, hun er sød..." osv, så nævner jeg "eh, det er altså en han", hvortil ejerne går lidt i chok over at deres hund ikke har spist ham, for deres han plejer at hade alle andre hanner..

 

Jeg spørger også en gang imellem, hvis vi møder nogen på turene vi ikke kender, om deres hund er han/tæve :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altsaa det rummer saa meget at man bliver irriteret og ovenikobet laver en traad derom, pga. konnet paa sin hund bliver fejlagtigt antaget, samtidig med man vaelger at bruge blaat til sin hund.

 

Farver bruges aabenlyst iblandt hunde (og babyer) netop for at fremhaeve deres kon. Almindeligt og traditionelt med blaat til drenge og pink til piger. Hvis man vaelger at bytte om paa dette, kan det ikke komme som nogen overraskelse at andre maaske bruger de farver man har valgt som en guide til konnet.

 

Synes da det er udemaerket, du har valgt blaat hvis det er ynglingsfarven. Ligesom jeg selv valgte udelukkende neutralt farvet toj til min baby som blev antaget for at vaere pige i tide og utide. Hvilket da er bedovende for mig, min hund eller baby.

 

 

Jeg synes ikke der er nogen som helst grund til irritation.

Jeg har selv haft en meget maskulin tæve, som mange troede var en hanhund. Hun var nu ligeglad hvad folk troede (her nr 2 til venstre i billedet)

Merlindayout10-08-09005.jpg

 

Min datter er også ofte klædt i blåt, og jeg tager det derfor lidt for givet at folk tror hun er en dreng. Hun er jo ikke engang 1 år endnu, og det er altså ikke til at se i den alder! Jeg er dog også blevet spurgt om min søde drengs navn, mens hun var i en fin, meget lyserød strikketrøje :lol: men som dig, er det altså slet ikke noget der kan hidse mig op.

DKxmasnewyearjan11-12059.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har det sådan med Selinas Navn.. Når jeg siger det spørger folk 100 gange for at være sikker på at jeg sagde Selina. Og så står de og ser underlige ud i hovedet. Hvor jeg ser mig selv forklare at det har de kaldt hende, hvor hun kom fra, før de holder op med at se sådan på mig..... mæææærkeligt... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Vi har det sådan med Selinas Navn.. Når jeg siger det spørger folk 100 gange for at være sikker på at jeg sagde Selina. Og så står de og ser underlige ud i hovedet. Hvor jeg ser mig selv forklare at det har de kaldt hende, hvor hun kom fra, før de holder op med at se sådan på mig..... mæææærkeligt... :hmm:

 

det forstår jeg ikke er mærkeligt?

Selina? men måske også fordi jeg kender en der hedder celina? ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

du bliver da i det mindste ikke mobbet.

en mand spørger i toget hvad han hedder. så siger jeg Nissan..

 

så sætter han sig ned på gulvet, nusser ham bag øret og siger trøstende.. "nårh.. er de ude på at ydmyge dig" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Jeg synes også at der er mange racer der ligner et vist køn som muskelhunde (hanner) og puddelhunde (tæver), og sådan får mange nok et indtryk af forskellige racer. En af mine venner og mig snakkede også en dag om hunde og deres køn, og han synes det var DYBT mærkeligt hvis en lille sød toy-hund var en han :mrgreen:

 

Åh ja jeg får mange: hvor er hun blevet stor :lol:

 

Trods Groas fine røde halsbånd tror mange det er dreng, og at hun hedder Roar.

 

Pudsigt eftersom hun jo er pudel

 

du bliver da i det mindste ikke mobbet.

en mand spørger i toget hvad han hedder. så siger jeg Nissan..

 

så sætter han sig ned på gulvet, nusser ham bag øret og siger trøstende.. "nårh.. er de ude på at ydmyge dig" :lol:

 

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...