Hop til indhold

Foder til sensible maver, hvad er jeres erfaringer.


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Hej Line, tak for din besked og tanker på luxen vægt ;-)

Det går stille og roligt fremad, Luca smider mellem 100-300 fra om ugen! Vi holder hende på de 875 kcal.

 

Jeg havde set slankeprogrammet i mailen. Luca er desværre ikke vandhund, hun går selv uden om vandpytter...! Så der vandløbebånd, bliver for angstpræget for hende. Jeg havde selv undersøgt vandløbebåndet lige da vi fik hende, gik hurtigt bort fra det igen, da hun bare ikke bryder sig om våde tæer! Stranden er kun sjov 2 meter fra vandet..!

Vi har virkelig fået en sensitiv hund på mange planer ;-)

 

Mange tak for din tanke, det var sødt af dig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

En lille øv opdatering.

 

Lucas pels er blevet mere og mere fyldt med skæl og hendes ene øje blev ved med at have snask i.. Jeg troede det var fra hun fik Now, men det blev ved. Hun slikker sig mere og mere. Jeg prøvede at stoppe med JW, og gav hende WB cold river blandet med kartofler og gulerødder. Øjet er blevet bedre men hun klør sig stadig. Dog mindre.

 

Samtidigt havde hun af og til slimet afføring. Jeg fik straks tanker om en mave sygdom, men også at vi havde skiftet olie i hendes mad. Vi skiftede tilbage til Olivers olien, og det slimede ser ud til at være væk igen. Har I hørt at olien slet ikke kunne optages og gik lige igennem systemet? Det så sådan ud.

 

Jeg kan godt se vi må mere og mere over på hjemmelavet mad. Så ved jeg i det mindste hvad hun får!

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille øv opdatering.

 

Lucas pels er blevet mere og mere fyldt med skæl og hendes ene øje blev ved med at have snask i.. Jeg troede det var fra hun fik Now, men det blev ved. Hun slikker sig mere og mere. Jeg prøvede at stoppe med JW, og gav hende WB cold river blandet med kartofler og gulerødder. Øjet er blevet bedre men hun klør sig stadig. Dog mindre.

 

Samtidigt havde hun af og til slimet afføring. Jeg fik straks tanker om en mave sygdom, men også at vi havde skiftet olie i hendes mad. Vi skiftede tilbage til Olivers olien, og det slimede ser ud til at være væk igen. Har I hørt at olien slet ikke kunne optages og gik lige igennem systemet? Det så sådan ud.

 

Jeg kan godt se vi må mere og mere over på hjemmelavet mad. Så ved jeg i det mindste hvad hun får!

 

Øv det gik jo ellers så godt:cry:

 

Næh har ikke rigtig hørt om at olien bare gik igennem systemet. Luna har fået flere forskellige fiskeolier uden problemer.

 

Jeg håber du finder en løsning:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det var dog træls - det er jo ikke meningen det skulle gå den forkerte vej øv :(

 

Hvordan ser det slim ud - er der blod eller gulligt slim?

 

Jeg har ikke været udsat for at olien ikke kunne optages - men jeg bruger jo "bare" almindelig madolie - den nye fra Becel er simpel hen svaret på mine bønner, så den får beaglerne en barneske af hver dag. Der er raps/solsikke/hørfrø i - både raps og hørfrø omdannes til GLA i kroppen til gavn for hud og pels.

Desuden er jeg på anvisning af min dyrlæge begyndt at give dem Æble Cider Eddike

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog træls - det er jo ikke meningen det skulle gå den forkerte vej øv :(

 

Hvordan ser det slim ud - er der blod eller gulligt slim?

 

Jeg har ikke været udsat for at olien ikke kunne optages - men jeg bruger jo "bare" almindelig madolie - den nye fra Becel er simpel hen svaret på mine bønner, så den får beaglerne en barneske af hver dag. Der er raps/solsikke/hørfrø i - både raps og hørfrø omdannes til GLA i kroppen til gavn for hud og pels.

Desuden er jeg på anvisning af min dyrlæge begyndt at give dem Æble Cider Eddike

 

Slimen er gulligt. Det er ikke hver dag den er slimet. Ellers er "leveringerne" pæne og normale...! Luca virker ikke påvirket af maven, det er mere det hun slikker og klør sig. Håber det bliver bedre nu, med en blanding af hjemmelavet og cold river. Hun har rigtig meget skæl, og håber snart der kommer en bedring på det. - Gode råd modtages :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ja det er selvfølgelig svært at sige om det er irriteret tyktarm ligesom mine har - at hun slikker og klør sig kunne jo tyde på kløe i huden - måske grundet fedt stofmangel - men det er jo også ved at være pollen sæson - så her skal du også tænke at luftbåren allergi giver hud og pels problemer.

 

Jeg har haft mine ovre på cold river - men det måtte jeg opgive, da maverne slet ikke kunne fordøje de hårde piller. Vi er stadig på JW - men nu kombineret med Happy Dog Supreme - beaglerne er helt vilde med det foder, så det lover rigtig godt - ingen maveproblemer i lang tid nu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...