Hop til indhold

Flytning... Fra hus med have til lejlighed...


Gæst Charlie's Mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlie's Mor

Jeg er desværre kommet i den situation, at jeg er ved at blive single...:megaked: Min forlovede og jeg, er ved at gå fra hinanden efter 6 år... Så der er en masse ting, der skal falde på plads...:shock:

Når jeg engang flytter, tager jeg Charlie med mig, men jeg ender højst sansynligt, i en lejlighed uden have, da det er midt i en by, jeg skal flytte til...

 

Hvordan skal jeg vænne Charlie til, ikke at kunne komme ud hele tiden?

 

(Jeg har også et 1 årigt barn, som jeg skal tage hensyn til)

 

Og jeg ved, at Charlie nok skal blive forvirret over at skulle flytte, for han skal helst have faste rammer, ellers bliver han helt opkørt, urolig og farer rundt... :cry:

 

Hvordan håndterer jeg det bedst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stod i samme situation (dog uden barn, hvilket vanskeliggør situationen) for 1½ år siden. Var dog så heldig at finde en lejlighed med have, som vi skulle dele med 2 andre lejere af huset. Selve flytningen havde min hund intet imod, så der var ikke de store problemer.

Men jeg vil da foreslå, at lad være med at bekymre (for meget :ae:) dig og se tiden an.

Kan du evt få ham passet, mens du flytter og får sat tingene på plads det nye sted, så når han flytter ind, så står hans kurv på en ny plads og hans legetøj ligger rundt omkring som det plejer...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min datter var lille og Bella var unghund var mine mulighedder også begrænset. Men jeg brugt meget en bæresele til datteren og en klapvogn da hun blev for tung. Så var det nemt at komme ud med både hund og barn. Om aftenen eller en enkelte morgner gik jeg kun med Bella lige i nærhedden. Ikke længere end baby alarmen kunne nå, så jeg kunne være tilbage inden for to min. Bella faldt hurtigt ind i den rutine at morgen og aften turene var korte. Over middag fik hun så en lang tur og jeg trillede rundt med barnevogn 1 time eller 2.

Hvis du ligger en slags plan falder både barn og hund i rutinen, tror egenligt at min datter nød at side lunt og godt i bæreselen.

 

Du kan jo evt. kikke efter en hundelufter der kunne aflaste dig en eller to ture om dagen.

 

Ang. flytningen vil jeg sige det samme som Marie, få en til at passe hunden mens det står på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er selv lige flyttet fra hus med stor have til lejlighed på tredje sal. Noget af en omvæltning! Men hundene har faktisk taget det rigtig fint! Deres kurve og sager var det sidste vi pakkede ned og det første vi pakkede op og jeg tror den genkendelse, og det at du er der vil tage toppen.

Udover det, så NYDER min hund at komme på gåtur med mig flere gange om dagen, i stedet for at tisse i haven. I en lejlighed bliver man i det hele taget nødt til at anstrenge sig mere for at aktivere sin hund og sørge for at den er velstimuleret og det virker min egen i hvert fald slet ikke utilfreds med :) Så det behøver ikke være så slemt - held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at det der med bare lukke hunden ud i haven er en dårlig vane der indikerer dovent og uengageret ejerskab. Jeg kom selv fra et hus på 400m2 med en gigantisk have, men valgte bevidst at flytte til en lejlighed for ikke at skulle bruge så meget tid på at holde haven og huset. Det er ligemeget for hunden så længe du kommer ud med den tilstrækkeligt meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at det der med bare lukke hunden ud i haven er en dårlig vane der indikerer dovent og uengageret ejerskab. Jeg kom selv fra et hus på 400m2 med en gigantisk have, men valgte bevidst at flytte til en lejlighed for ikke at skulle bruge så meget tid på at holde haven og huset. Det er ligemeget for hunden så længe du kommer ud med den tilstrækkeligt meget.

 

jeg læser da ingen steder at hun ikke lufter hunden, bare at den er vant til også at komme i haven som den vil. Vi har have og skipper bliver lukket ud når han beder om det, om sommeren er han næsten mere ude end inde. Men der bliver da alligevel gået 3 gode ture med ham hver eneste dag. Jeg kunne da godt forestille mig at det ville kræve lidt tilvænning fra hans side at skulle nøjes med gåturene som hans eneste udetid

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg læser da ingen steder at hun ikke lufter hunden, bare at den er vant til også at komme i haven som den vil.

 

Det gør jeg heller ikke. Det var ikke hende jeg refererede til, men alle de folk der gør sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amaliebaad

Jeg tror såmænd ikke du skal være så nervøs. :-) Som nogle af de andre har været inde på, så kan du evt. få ham passet mens det værste flytteri står på.

Jeg tror det er mere svært for dig, at du skal til at vende dig til at han skal have snor og halsbånd på HVER gang han skal ud og tisse. :-)

Hvis du bare vender dig og dit barn til det, og har nogle faste rutiner, tror jeg sagtens det kan gå. En hundelufter ville også være en god idé, nu mest for din egen skyld. :-) Om det så bare er to-tre gange i ugen, så vil det jo alligevel lige give dig et pusterum :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er også gået fra at bo i hus over 3 år til lejlighed..

 

For mig har det givet mere ro i hverdagen.. Førhen skulle han altid ud i haven, når han kedede sig lidt.. 5 min efter stod han og ville ind igen.

En time senere startede han forfra.. :evil:

Efter vi flyttede i lejlighed, vidste han bare at den gik ikke længere..

Han skulle lige vænne sig til at, der var en nabo som kom og gik ind imellem.. Ellers har han taget det super.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Samme flytnings situation fra hus til lejlighed har jeg ogsaa provet i et aars tid med min hund. Men se din hund som en resource. I har hinanden at stotte jer til og det er altid det vigtigeste for hunden (og dig forhaabenligt), ogsaa i stressede og nye situationer.

 

Det er vigtigt at komme ind i gode rytmer og rutiner med din hund igen. Det giver ro og tryghed for ens hund. Det kan virke lidt kaotisk i starten, men du kan prove at planlaegge din tid saa fleksibelt med dit lille barns som muligt. Dvs. gaatur med hund og barn sammen i klapvogn til og fra institution (hvis muligt) og/eller til park/legepladsomraader osv. Saa I kan goere mest mulige ting sammen finder jeg fordelagtigt. det kraever lidt opfindsomhed.

 

Det er muligt at det ikke er den mest optimale situation for dig og hunden, men se det som en overgang og min oplevelse har vaeret at disse mindre postive uforudselige ting i livet, kan rent faktisk styrke baandet imellem dig og din hund. I skal igennem en obsticle og det vil helt sikkert ikke blive nemt, men I gor det sammen og kommer I igennem det, saa er jeres forhold staerkere bagefter. Helt sikkert og poj poj med det hele:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...