Hop til indhold

192 gram om dagen


Gæst lauhansen
 Share

Recommended Posts

Gæst lauhansen

Hej herinde.

 

Efter råd herinde fra. har jeg købt et andet foder til Molly.

 

Og for første gang får hun noget hun rent faktisk spiser op, og står og venter på ! Dejligt.

 

Molly er lidt undervægtig som vi har kæmpet med, hun vejer 18 kg.

 

Ifølge vejledningen på foderposen :

 

11 - 20 kg --- 90 - 190 gram foder om dagen.

 

Så hun skal have 190 gram om dagen.

 

Men, delt i to er det ikke engang en kaffekop fyldt med foder 2 gange om dagen.

 

Er det virkelig nok ???? Hun står og kigger på os når hun har spist op, kan næsten se hun tænker " hvaaa, kommer der ikke mere mad ?? "

 

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal give din hund det hun har brug for. Jeg har aldrig selv rettet mig efter vejledningerne på posen - oftest står der faktisk for meget, men i dit tilfælde, når hunden er undervægtig, ville jeg give noget mere. Prøv med dobbelt ration, og sæt den så gradvist ned, når hun har nået idealvægten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal lade din unghund blive mæt, så længe hun ikke bliver fed. Nogle af foderfirmaerne har meget små portioner på, vel for at kunne udregne en lav dagspris for fodring. Andre har for meget på ???

Jeg har haft hunde , i samme vægtklasse, race og motionsmønster hvor hanhundens dagsration skulle være 2 1/2 gange højerer end den ene tæve, ellers lignede han et skelet. Hun blev bare rund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...