Hop til indhold

Dogdancing-kursus i Jylland


Recommended Posts

Nedenstående er sakset fra Facebook. Jeg kan varmt anbefale alle, der har lyst til at komme i gang med dogdancing eller bare at snuse lidt til sporten, at deltage på dette kursus. Anja er en fantastisk dygtig underviser, og det er en virkelig sjov og udfordrende sport, der giver et fantastisk samarbejde med ens hund.

 

Jeg kan se på FB, at der kun er få pladser tilbage på holdet for de øvede, men at der mangler deltagere på begynderholdet. Det er ikke så tit, at der bliver holdt introduktionskurser i Jylland, så grib chancen, når den nu er der. ;-)

 

Saturday, March 10, 2012 at 9:00am until Sunday, March 11, 2012 at 5:00pm..

Where: InDog Hallen, Hobro Landevej 2B, 8830 Tjele

 

Description INDENDØRS DOGDANCING KURSUS MED ANJA.

 

Kurset forløber over weekenden d. 10-11 Marts 2012

Begge dage fra 9.00-17.00

Kurset er med morgenmad, the, kaffe m.m. og frokost, 1 vand m.m.

...

Lørdag for øvede. ( med mulighed forat være tilskuer )

Søndag for begyndere. ( ingen tilskuere på begynderkursus )

 

Antal : 8-10 deltagere med hund pr. dag.

 

Pris : kr. 1.000,- pr, dag ( InDog medlemmer kr. 900,- )

Pris tilskuer : 250,-

Deltager du på begynder holdet kan du gratis kigge på øvede holdet.

Jeg vil anbefale begynderkursisterne at være tilskuer på kurset med øvede dagen før.

Såfremt der samlet bliver flere end 16 deltagere vil dette overskud blive tilbagebetalt til deltagere med hund på kursusdagen.

 

Er du interesseret skal du skrive til mig, Miriam Søndergaard, enten via fb eller på [email protected].

Tilmelding sker ved betaling. Tilmeldingen er bindende, men pladsen kan overflyttes til anden person om nødvendigt.

 

NEDENFOR FORTÆLLER ANJA LIDT OM SIG SELV OG SINE HUNDE, OG HVORDAN HUN VIL BYGGE KURSET OP.

 

Jeg hedder Anja Christiansen og bor i Rødovre. Jeg har to hunde af racerne shetland sheepdog og border collie. Jeg har beskæftiget mig med hundetræning i 7 år. Jeg har prøvet mange forskellige discipliner heriblandt spor, LP, agility, rally, rundering, hyrdning m.m.

 

Men i 2006 hvor HTM og freestyle blev en officiel sport faldt valget på denne gren med alt hvad det indebærer. Vi dyrker stadig rally lydighed og hyrdning til en afveksling indimellem.

 

I 2006 deltog jeg i den første officielle HTM/Freestyle konkurrence og hermed var min HTM/Freestyle karriere i gang.

 

Min sheltie Nessie på 7 år er i klasse 3 i både HTM og freestyle, hun debuterede på landsholdet i november 2011, vandt guld på hold og fik en individuel 7. plads.

 

Min Border collie Queeny på 4 år er Dansk HTM Champion. Hun er årets HTM hund 2011 og årets HTM border collie 2010 & 2011. Queeny har været en del af det danske HTM landshold siden 2009. Hun er den bedst placerede danske HTM hund i 2010 og 2011 i internationale mesterskaber.

 

Hun har medvirket til, at Danmark er blevet Nordiske Mestre på hold i 2009, 2010 & 2011. Queeny vandt samtidig individuel Nordisk HTM guld i 2010 og 2011. Danmark blev verdensmestre i 2010, hvor Queeny og jeg vandt individuel sølv. Ved Open European Championship 2011 vandt vi individuel bronze.

 

Vi har også konkurreret i England og Sverige ved flere lejligheder.

 

Jeg er uddannet klikkerinstruktør fra Hund og Træning og driver min egen hundeskole. Jeg er uddannet HTM/ Freestyle dommer under DKK. Jeg har deltaget på utallige HTM kurser i både ind- og udland.

 

Der kan læses yderligere om mig og mine hunde på: smartdogs.dk

 

Jeg sætter stor pris på denne sportsgren, da man kan fremhæve sin hunds og egne kvaliteter. Sporten kræver et unikt samarbejde og da det er en showsport er udstråling og glæde fra ekvipagen altafgørende!

 

Vedr. indhold – dette vil jeg planlægge yderligere i detaljer når jeg ser hvem der tilmelder sig… men i store træk:

 

Øvede:

- Veksling mellem teori og praksis.

- Vise DVD

- Træne avancerede tricks.

- Indlære / finpudse positioner.

- Lave fortolkningsøvelser – herunder valg af musik.

- Motivation / koncentration / præcision (at være til konkurrence)

- Krav til klasse 2 og 3.

- Afstandsøvelser.

- Arbejde med forskellige rekvisitter.

- Betydningen af Showquality.

- Individuelle ønsker!

- m.m.

 

Begyndere:

- Veksling mellem teori og praksis.

- Vise DVD – give dem et indblik i sporten.

- Definition på forskellen mellem HTM / Freestyle.

- Opbygning af et program – herunder valg af musik.

- Tale om regler (udførelse/ indhold/ fortolkning) og anden relevans for måske at deltage i en konkurrence i fremtiden.

- Kostumer & rekvisitter.

- Indlære tricks og positioner.

- Fortolkningsøvelser.

- Dagen vil blive bygget op om et stykke musik og en sekvens på et par minutter – dette giver det bedste indblik i sporten. Det skal føles.

 

 

For at give det bedste kursus – vil det være en stor hjælp hvis de tilmeldte vil skrive lidt om dem selv i forhold til viden og kunnen indenfor sporten, samt eventuelle ønsker til dagen.

 

Anja Christiansen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Siri: Anja er fantastisk dygtig, så er sikker på at du får noget ud af det:-)

Nu har jeg efterhånden være til en del undervisning hos hende og hun er bare god, især mht. dogdancing.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri: Anja er fantastisk dygtig, så er sikker på at du får noget ud af det:-)

Nu har jeg efterhånden være til en del undervisning hos hende og hun er bare god, især mht. dogdancing.

 

Og dogdancere er altså bare markant mere kreative og "sprudlende" end LP folk! Tror det vil være godt, at bruge noget fra dogdancing i LP!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dælme også fedt! Og lidt uhyggeligt med spejlene. Især når man så finder ud af, at man under fri ved fod går som en med hold i nakken og delvis lammelse i ben og arme...:oops: Seriøst - jeg lignede en, der var på et eller andet...!

 

Præcis af den grund ville jeg elske at have spejle, når jeg træner, det kunne være så fedt at kunne se ens egen kropsholdning, armbevægelser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Husk endelig en Update på kurset, når i har været afsted. Egentlig er jeg ikke mega misundelig... For har efterhånden været på en del kurser med Anja. Men det er ikke så tit at der er Dogdancing kurser:-) Siri: Dogdancing folket er noget mere livlige end lp folket:-) det var vildt svært i starten for mig da jeg startede med htm'en! Jeg var stiv som en pind.. Haha:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

er du overhovedet i stand til at lave gakkede gangarter Sonja, synes altid du ser så elegant ud selv som pirat hihi :-)

 

Tak. :oops:

 

Men netop i freestyle synes jeg faktisk, at det er utrolig vigtigt at være bevidst om, hvad man laver med kroppen, fordi det bidrager til det samlede indtryk og dermed fortolkningen. F.eks. synes jeg, at mit piratprogram blev meget bedre, efter at Sofie og Anja "høvlede mig igennem" mht. mit kropssprog og mine bevægelser på sommerkurset, så jeg blev mere piratagtig i mit udtryk end tidligere, hvor jeg netop var alt for elegant. Det "elegante" kropssprog ligger mest naturligt til mig, når jeg går programmer, men det er jo ikke nødvendigvis det, der bedst illustrerer et givent tema. Når jeg ser videoen fra OEC og sammenligner med videoer fra tidligere konkurrencer, kan jeg se et klart løft af piratprogrammet, som i høj grad er baseret på ændringerne i mit bevægemønster.

 

I HTM ville jeg også virkelig gerne have spejle, da jeg let kommer til at bukke mig lidt for meget ned over Tyson for at holde øjenkontakten og tjekke, at han er, hvor han skal være, hvis jeg ikke er bevidst om at rette mig helt op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er ret svært det med kropsholdningen. Jeg bøvler tit med det.. Et godt råd fra Anja var at jeg skulle mærke hvor caia var, prøve at træne med lukkede øjne. Hmmm. Lidt underligt, og faktisk svært. Men spejle er guld værd, og ellers hjælper det at få optaget sig selv i træningen:-) det giver meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri og Linda, kender I ikke andre jyder eller fynboer, som I kan lokke med? Jeg synes, at det ville være så fedt, hvis sporten fik bedre fodfæste andre steder end på Sjælland. :-) Og som Siri siger, det kan jo også være f.eks. lydighedsfolk, der gerne vil have ny inspiration.

 

 

har skrevet til et par stykker på fyn og marianne med golden kommer vidst søndag, lise er med som tilskuer lørdag tror det for dyrt for hende med 1000 kr for ronja også nu hvor hun har travlt med kæreste og skole er jeg ikke sikker på hun får arbejdet så meget hihi

 

men håber helt klart vi kan blvie en større gruppe for det kunne betyder flere konkurrencer mere sprædt rundt i landet..

 

Det bare som om folk ikke helt tør de synes det spændende men samtidig lidt pjattet så håber virkelig nogle tør elde sig til og få en ide om hvad det er :-)

 

Jeg er helt klart blevet mere tilpas i dog dancing end i lydighed føler jeg, der mange søde lp folk ikke misforstå men i dog dancing folk er så søøde sådan virkelig og hjælper en kommer med råd og glæder sig virkelig på ens vegne når det gåpr godt selv folk fra samme klasse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tak for hintet Sonja.

 

Nogen der ved hvor stor hallen er og hvor tæt man arbejder på andre hunde?

Tænker nemlig lidt, at jeg måske kunne slå to fluer med ét smæk og tage Bamse med.

 

Skal jo ud og starte en helvedes masse konkurrencer med ham i år, hvis jeg snart kan få tid til at komme til træning igen - Fandens til medarbejder weekend og 100 års fødselsdage, der tager min tid når der er træning :damn:

 

Bamse er jo temmelig hys i nye omgivelser og kan nemt køre lidt op det første kvarter, indtil han finder ud af han skal arbejde.

Så det kunne være fint at have ham med og få både lidt indput til anderledes træning og lære ham at begå sig i forskellige miljøer.

Han slapper også meget mere af i bilen end Kaia... Så ville helst have ham med hvis det kan lade sig gøre.

 

Han køre jo også temmelig højt og det kunne være lidt interessant at få en helt ny persons vinkel på indlæring, når man har sådan en hund :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hintet Sonja.

 

Nogen der ved hvor stor hallen er og hvor tæt man arbejder på andre hunde?

Tænker nemlig lidt, at jeg måske kunne slå to fluer med ét smæk og tage Bamse med.

 

Skal jo ud og starte en helvedes masse konkurrencer med ham i år, hvis jeg snart kan få tid til at komme til træning igen - Fandens til medarbejder weekend og 100 års fødselsdage, der tager min tid når der er træning :damn:

 

Bamse er jo temmelig hys i nye omgivelser og kan nemt køre lidt op det første kvarter, indtil han finder ud af han skal arbejde.

Så det kunne være fint at have ham med og få både lidt indput til anderledes træning og lære ham at begå sig i forskellige miljøer.

Han slapper også meget mere af i bilen end Kaia... Så ville helst have ham med hvis det kan lade sig gøre.

 

Han køre jo også temmelig højt og det kunne være lidt interessant at få en helt ny persons vinkel på indlæring, når man har sådan en hund :5up:

 

Den er 600kvm. Jeg har et stort metalbur der står fast i hallen - det er du velkommen til at låne! Der er både tæppe i bunden og over buret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Den er 600kvm. Jeg har et stort metalbur der står fast i hallen - det er du velkommen til at låne! Der er både tæppe i bunden og over buret.

 

Det kunne være rigtig fint.

Selvom han er glad for sit transport bur, så kan han altså rykke rundt med det, hvis han skulle blive gal nok på en anden hund der går for tæt forbi :oops:

Godt nok kan han ikke komme ud, men særlig behageligt er det trods alt ikke at gå rundt, med et bur hoppende efter sig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
har skrevet til et par stykker på fyn og marianne med golden kommer vidst søndag, lise er med som tilskuer lørdag tror det for dyrt for hende med 1000 kr for ronja også nu hvor hun har travlt med kæreste og skole er jeg ikke sikker på hun får arbejdet så meget hihi

 

men håber helt klart vi kan blvie en større gruppe for det kunne betyder flere konkurrencer mere sprædt rundt i landet..

 

Det bare som om folk ikke helt tør de synes det spændende men samtidig lidt pjattet så håber virkelig nogle tør elde sig til og få en ide om hvad det er :-)

 

Jeg er helt klart blevet mere tilpas i dog dancing end i lydighed føler jeg, der mange søde lp folk ikke misforstå men i dog dancing folk er så søøde sådan virkelig og hjælper en kommer med råd og glæder sig virkelig på ens vegne når det gåpr godt selv folk fra samme klasse :-)

 

Jeg var også fristet, da jeg så det opslået, men indrømmer, at prisen afholder mig fra at tilmelde. Jeg syntes det er mange penge for, at snuse til en sportsgren og se om det evt kunne være noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også fristet, da jeg så det opslået, men indrømmer, at prisen afholder mig fra at tilmelde. Jeg syntes det er mange penge for, at snuse til en sportsgren og se om det evt kunne være noget.

 

 

det forstår jeg helt klart synes også det dyrt.. Jeg overvejde også længe om jeg ikke skulle nøjes med at være tilskuer det var lidt mere overskueligt..

 

Synes der er en stigende tendens til at alle kurser bliver dyrere og dyrere lidt en skam :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
det forstår jeg helt klart synes også det dyrt.. Jeg overvejde også længe om jeg ikke skulle nøjes med at være tilskuer det var lidt mere overskueligt..

 

Synes der er en stigende tendens til at alle kurser bliver dyrere og dyrere lidt en skam :-(

 

Det er også det eneste der får mig til at tøve lidt.

 

Finanserne er lidt usikre hen mod foråret, hvis jeg nu ender som arbejdsløs, så kan ikke tillade mig at frådse med pengene.

Må indrømme, at havde det nu kun været 500 kr. så havde jeg tilmeldt mig med det samme.

Men 1.000 kr... Det gør et eller andet psykologisk ved mig, selvom det ikke vælter noget som helst i det store hele :oops:

 

Tror nu jeg tilmelder mig alligevel, for tror ikke jeg får ret mange andre muligheder for at snuse til sporten og få noget kyndig undervisning.

Jeg håber også at få noget med hjem, jeg kan bruge i undervisningen af det familiehunde hold jeg engang gerne selv skulle have.

Link til indlæg
Del på andre sites

det forstår jeg helt klart synes også det dyrt.. Jeg overvejde også længe om jeg ikke skulle nøjes med at være tilskuer det var lidt mere overskueligt..

 

Synes der er en stigende tendens til at alle kurser bliver dyrere og dyrere lidt en skam :-(

 

Dette kursus er vist også lidt dyrere, end Anjas heldagskurser plejer at være... men det har jo nok noget at gøre med, at hun også skal have dækket kørsel, bropenge og overnatning, fordi det er i Jylland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette kursus er vist også lidt dyrere, end Anjas heldagskurser plejer at være... men det har jo nok noget at gøre med, at hun også skal have dækket kørsel, bropenge og overnatning, fordi det er i Jylland.

Når vi snakker om en træner i verdenseliten og at kurset er i hal, så synes jeg ikke det er så slemt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...