Hop til indhold

hvilken race


Gæst fam.storm
 Share

Recommended Posts

Gæst fam.storm

Jeg har brug for hjælp , vi har lige fået en lille hunde hvalp ellers ville den blive aflivet, men vi ved ikke hvilken race hun er der stå i hendes pas

"mesanca" hun er købt i serbia men vi kunne godt tænke os at vide hvad hun er for en , hun er bare så dejlig og hygger sig sammen med vores dansk-svensk gaardhund

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brug for hjælp , vi har lige fået en lille hunde hvalp ellers ville den blive aflivet, men vi ved ikke hvilken race hun er der stå i hendes pas

"mesanca" hun er købt i serbia men vi kunne godt tænke os at vide hvad hun er for en , hun er bare så dejlig og hygger sig sammen med vores dansk-svensk gaardhund

 

Har du billeder af hende ????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brug for hjælp , vi har lige fået en lille hunde hvalp ellers ville den blive aflivet, men vi ved ikke hvilken race hun er der stå i hendes pas

"mesanca" hun er købt i serbia men vi kunne godt tænke os at vide hvad hun er for en , hun er bare så dejlig og hygger sig sammen med vores dansk-svensk gaardhund

Har i selv købt hende nede i Serbien, eller har i fået hende af en som har hentet hende i Serbien. Uanset hvad ville jeg tage hunden en tur til dyrlæge og få et sundhedstjek på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fam.storm
Har du billeder af hende ????

Hej jeg har lige lagt et par fotos ind , der stå i hendes pas under Breed : mesanca

og under sex: `zeusku

Vi har ikke selv hentet hende , vi fik hende fordi at dem som havde hende ville afvlive hende fordi hun tisset på gulvet , og sådan menesker skal ikke have dyr , har været hos dyrelægen og hun er meget fin og fejler ikke noget.

Bettina

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke nødvendigvis: Kan være glathåret, broken eller ruhåret. Fra racestandarden, der endvidere siger: Hvidt SKAL være dominerende, med sorte og/eller tan-farvede aftegninger. Tan-farven kan gå fra den lyseste til varm tan (kastaniebrun).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fam.storm
For mig at se ligner hun en jack russell terrier.

Jeg syntes også at hun ligner en Jack russell terrier , men det er jo også bare fordi man vil vide hvilken race det er , for ens ejen skyld dyrelægen er også blank hvad det er for en

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil have afklaring er der umiddelbart to ting, der falder mig ind. Tag hende med til en udstilling (som gæst, hvor du kan spørge en opdrætter) eller kontakt en opdrætter af racen, og få dem til at give et bud på, om hvorvidt hun er en jack russell.

 

Alternativt kan du, fordi Jack Russell stadig er en relativ nyligt anerkendt race indenfor FCI, tage hende med til en fremstilling, hvor en dommer vil vurdere, om den er racetypisk. Hvis den er det, kan du få en stamtavle på hunden hos DKK. Man behøver ikke gøre brug af muligheden for at få stambog på hunden, men det er en god mulighed for at få en racekender til at vurdere om det er en jack russell. Læs mere her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/1170

 

Du kan også lave din egen hurtige vurdering. Her er et link til racens standard http://www.dansk-terrier-klub.dk/racer/pdfs/jackrussel.pdf - så kan du sammenligne med din egen hund.

 

Men hun var stadig en hvalp eller? Forstår godt interessen for sin hunds baggrund, og syntes hendes baggrund lyder som en hård start, men med en god afslutning da hun kom til jer.

 

Under alle omstændigheder, og uanset race (eller blanding af), er hun en lækker lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har lige lagt et par fotos ind , der stå i hendes pas under Breed : mesanca

og under sex: `zeusku

Vi har ikke selv hentet hende , vi fik hende fordi at dem som havde hende ville afvlive hende fordi hun tisset på gulvet , og sådan menesker skal ikke have dyr , har været hos dyrelægen og hun er meget fin og fejler ikke noget.

Bettina

 

Ku det ikke tænkes, at "mescana" betyder "blanding"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fam.storm

mange tak for hjælpen , tror jeg kontakter en opdrætter vi har en her ved ringe(fyn) ikke langt fra vi bor , måske kan de hjælpe mig ellers prøver vi lige sådan en udstilling-fremstilling

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fam.storm

måske en tittel som den ukendte hund **SS** dyrelægen mener ikke hun bliver meget højre end hun er ca 25 cm og ca 50 cm fra hovde til ende (uden hale) men hvad hun er jo bare en familie hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...