Hop til indhold

Selvtillidsøvelser til Ace


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Han bliver bedre og bedre til at lege med os. Og han tilbyder en sjælden gang imellem også leg med bamse eller øfferen. Men Katla kommer jo også og forstyrre i legen han sætter i gang med os, så det kan være lidt svært... Katla og ham leger meget, så det kan være hans behov bliver tilfredsstillet der...:vedikke:

 

Håber snart du har tid til at komme, for jeg ku godt bruge nogle nye fifs....

 

Går du nogle gange med dem hver for sig? det kunne jo være at lidt ene tid med mor kunne hjælpe:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er slet ikk i tvivl om, at han nok skal komme på rette spor, for han har allerede flyttet sig rigtigt meget!!

 

 

 

Godbidder. Har også prøvet med kødpålæg, men han tænder så meget op, at han ikke forstår hvad jeg forlanger af ham og det er noget så simpelt som "sit"...

 

Kødpålæg!!! Du må tage den derfra, han skal jo netop fyres op under og mærke glæde og forventning.

Skidt være med at han ikke "kan" forstå et signal, start forfra og guid ham vha. pålægget og glem alt om hvad han kan og de træningsmetoder du ellers bruger. Træningen skal tage udgangspunkt i den aktuelle hunds niveau.

 

Når der er pålæg fremme er han 8 uger igen = fatter nada, men bliver "vild". Fantastisk udgangspunkt :5up:

 

Kom herover så skal jeg vise dig det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kødpålæg!!! Du må tage den derfra, han skal jo netop fyres op under og mærke glæde og forventning.

Skidt være med at han ikke "kan" forstå et signal, start forfra og guid ham vha. pålægget og glem alt om hvad han kan og de træningsmetoder du ellers bruger. Træningen skal tage udgangspunkt i den aktuelle hunds niveau.

 

Når der er pålæg fremme er han 8 uger igen = fatter nada, men bliver "vild". Fantastisk udgangspunkt :5up:

 

Kom herover så skal jeg vise dig det...

 

Okay, kødpålæg it is :lol:

 

Har du nogle idéer til kropskontrol man kan lave indenfor?

 

Aner slet ikke hvor i landet du befinder dig, og har ingen bil... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, kødpålæg it is :lol:

 

Har du nogle idéer til kropskontrol man kan lave indenfor?

 

Aner slet ikke hvor i landet du befinder dig, og har ingen bil... :vedikke:

 

Balance på gyngestol, kontorstol, puf, ryggen på en fritstående sofa/lænestol. Balancebræt til mennesker (købes i sportsforretning) med hhv. forben og bagben på eller et forben og et bagben samtidig.

 

Gribe godbidder. Gribe godbidder stående på en stol eller andet, her står Pelle på en stor sten.. Rør.JPG

 

8 ml dine ben

Kravle under en stol eller andet

Hoppe over et ben (dit) og kravle under det andet.

Springe gennem dine arme

"Boxer" = ophængt kugle med godbidder/foder i som den Pelle har på fotoetP5053658.jpg

Danse, sidde "bamse", se op, ned, til højre, til venstre, twist begge veje, bukke (playbow) er nogle af de ting du kan øve med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Balance på gyngestol, kontorstol, puf, ryggen på en fritstående sofa/lænestol. Balancebræt til mennesker (købes i sportsforretning) med hhv. forben og bagben på eller et forben og et bagben samtidig.

 

Gribe godbidder. Gribe godbidder stående på en stol eller andet, her står Pelle på en stor sten.. [ATTACH=CONFIG]75815[/ATTACH]

 

8 ml dine ben

Kravle under en stol eller andet

Hoppe over et ben (dit) og kravle under det andet.

Springe gennem dine arme

"Boxer" = ophængt kugle med godbidder/foder i som den Pelle har på fotoet[ATTACH=CONFIG]75816[/ATTACH]

Danse, sidde "bamse", se op, ned, til højre, til venstre, twist begge veje, bukke (playbow) er nogle af de ting du kan øve med ham

 

Ih sikke mange fine øvelser. Vi vil gå i gang i aften. Han har lige været ude og krudte af, så han burde være klar senere i aften.

Tak for idéerne!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu jeg har dig Ninjamor, har du et godt råd til hvordan jeg får ham til at stoppe med at gø+knurrer af alt der bevæger sig udenfor, når han er herinde?

 

Det generelle: Afledning fra situationen kombineret med forbudsord og efterfølgende belønning, når han tier. Selvom han ikke har den store selvtillid er det ikke "forbudt" at sætte grænser for hans udfoldelse, når bare det sker positivt og han bliver styrket på anden vis.

Alt for ofte undlader ejere af usikre/utrygge hunde at sætte grænser for hundene fordi de ikke ønsker at mindske hundenes selvtillid, men i virkeligheden bliver mange sådanne hunde tryggere, når der sættes fornuftige grænser.

Lær ham evt at gø på signal og dermed også at stoppe på signal. Dette signal kan bruges ved uønsket gøen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det generelle: Afledning fra situationen kombineret med forbudsord og efterfølgende belønning, når han tier. Selvom han ikke har den store selvtillid er det ikke "forbudt" at sætte grænser for hans udfoldelse, når bare det sker positivt og han bliver styrket på anden vis.

Alt for ofte undlader ejere af usikre/utrygge hunde at sætte grænser for hundene fordi de ikke ønsker at mindske hundenes selvtillid, men i virkeligheden bliver mange sådanne hunde tryggere, når der sættes fornuftige grænser.

Lær ham evt at gø på signal og dermed også at stoppe på signal. Dette signal kan bruges ved uønsket gøen.

 

Hvordan undgår jeg så, at han fanger pointen og tænker, når jeg bare siger vov, så får jeg en godbid...?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Velbekomme. Nu forventer jeg naturligvis en billedtråd og når han kan det hele er der mere hvor det kom fra :5up:

 

 

Begyndte at træne noget kropskontrol herhjemm først og da det ligesom blev lidt trivielt, begyndte vi at gøre det på gåturene også!

Vi havde kameraet med i en nyfundet hundeskov 15 min kørsel herfra. Her kommer lidt billeder og forklaringer :blink:

 

De kom lidt rodede, men here goes:

1: På vej hjem, rullet ind i håndklæde og putte ved farmand er dejligt :hjerte:

 

2: Der lå en række træstykker i forskellige højder, som han først skulle hoppe over i løb. Bagefter skulle han op på den, og stå og sitte på dem.

 

3:Her løber vi, men han prøvede at løbe forbi et par gange, men fangede hurtigt at jeg ville have ham over.

 

4:Så var det ligesom et bord, som hundene skiftevis og sammen skulle op på.

 

5: og Ace alene på bordet.

 

 

S5031469.jpg

S5031462.jpg

S5031463.jpg

S5031466.jpg

 

S5031468.jpg

 

 

 

Der var også sådan et 1.5 m højt balanceøvelse med skråbræt i hver ende (aaaaner ikk hvad de hedder, men bliver vist brugt til agility :oops:). Én gang førte jeg ham med snor og godbid. Ville så prøve med Katla og så fes den lille løve bare hen over flere gange selv :lun:

 

Er ved at undersøge mulighed for agilitytræning med ham, for han lignede en der havde en fest og tror det er ski' godt til hans selvtillid.

 

Ace er i det hele taget livet meget op herhjemme og er ved at være en meget tilfreds hundebasse :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Begyndte at træne noget kropskontrol herhjemm først og da det ligesom blev lidt trivielt, begyndte vi at gøre det på gåturene også!

Vi havde kameraet med i en nyfundet hundeskov 15 min kørsel herfra. Her kommer lidt billeder og forklaringer :blink:

 

De kom lidt rodede, men here goes:

1: På vej hjem, rullet ind i håndklæde og putte ved farmand er dejligt :hjerte:

 

2: Der lå en række træstykker i forskellige højder, som han først skulle hoppe over i løb. Bagefter skulle han op på den, og stå og sitte på dem.

 

3:Her løber vi, men han prøvede at løbe forbi et par gange, men fangede hurtigt at jeg ville have ham over.

 

4:Så var det ligesom et bord, som hundene skiftevis og sammen skulle op på.

 

5: og Ace alene på bordet.

 

 

[ATTACH=CONFIG]78204[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]78205[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]78206[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]78207[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]78208[/ATTACH]

 

 

 

Der var også sådan et 1.5 m højt balanceøvelse med skråbræt i hver ende (aaaaner ikk hvad de hedder, men bliver vist brugt til agility :oops:). Én gang førte jeg ham med snor og godbid. Ville så prøve med Katla og så fes den lille løve bare hen over flere gange selv :lun:

 

Er ved at undersøge mulighed for agilitytræning med ham, for han lignede en der havde en fest og tror det er ski' godt til hans selvtillid.

 

Ace er i det hele taget livet meget op herhjemme og er ved at være en meget tilfreds hundebasse :vuf:

 

Hvor er det dejligt at høre godt nyt:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Begyndte at træne noget kropskontrol herhjemm først og da det ligesom blev lidt trivielt, begyndte vi at gøre det på gåturene også!

Vi havde kameraet med i en nyfundet hundeskov 15 min kørsel herfra. Her kommer lidt billeder og forklaringer :blink:

 

De kom lidt rodede, men here goes:

1: På vej hjem, rullet ind i håndklæde og putte ved farmand er dejligt :hjerte:

 

2: Der lå en række træstykker i forskellige højder, som han først skulle hoppe over i løb. Bagefter skulle han op på den, og stå og sitte på dem.

 

3:Her løber vi, men han prøvede at løbe forbi et par gange, men fangede hurtigt at jeg ville have ham over.

 

4:Så var det ligesom et bord, som hundene skiftevis og sammen skulle op på.

 

5: og Ace alene på bordet.

 

 

Der var også sådan et 1.5 m højt balanceøvelse med skråbræt i hver ende (aaaaner ikk hvad de hedder, men bliver vist brugt til agility :oops:). Én gang førte jeg ham med snor og godbid. Ville så prøve med Katla og så fes den lille løve bare hen over flere gange selv :lun:

 

Er ved at undersøge mulighed for agilitytræning med ham, for han lignede en der havde en fest og tror det er ski' godt til hans selvtillid.

 

Ace er i det hele taget livet meget op herhjemme og er ved at være en meget tilfreds hundebasse :vuf:

 

Tak for opdatering og fotos. Godt gået!

Her er lidt mere:

 

Zig zag mellem dine ben under gang og løb.

 

Kravle under det ene ben og hoppe over det andet under gang og løb.

 

Vende (twist) rundt om sig selv på træstammer, danse på bagben

 

Vinke/high 5/10 siddende på smal træstamme

 

Gå på smal træstamme med stå, sit og dæk involveret

 

Rulle på lidt bredere træstamme

 

Bagbenene på jorden, forben på en meget smal liggende træstamme og gå sidelæns langs stammen

 

Godbidder ophængt over hovedhøjde i buske

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for opdatering og fotos. Godt gået!

Her er lidt mere:

 

Zig zag mellem dine ben under gang og løb.

 

Kravle under det ene ben og hoppe over det andet under gang og løb.

 

Vende (twist) rundt om sig selv på træstammer, danse på bagben

 

Vinke/high 5/10 siddende på smal træstamme

 

Gå på smal træstamme med stå, sit og dæk involveret

 

Rulle på lidt bredere træstamme

 

Bagbenene på jorden, forben på en meget smal liggende træstamme og gå sidelæns langs stammen

 

Godbidder ophængt over hovedhøjde i buske

 

Fedt med nye input, tusind tak :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zig zag mellem dine ben under gang og løb.

 

Kravle under det ene ben og hoppe over det andet under gang og løb.

 

Undskyld for OT, men jeg kan altså ikke helt holde op med at grine over de to ovenstående :genert:

 

Evt. ville jeg (Luna vil sagtens kunne det hele) kunne klare de to under gang, men jeg er 110% sikker på at jeg ville stå på snotten hvis vi skulle gøre det under løb :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld for OT, men jeg kan altså ikke helt holde op med at grine over de to ovenstående :genert:

 

Evt. ville jeg (Luna vil sagtens kunne det hele) kunne klare de to under gang, men jeg er 110% sikker på at jeg ville stå på snotten hvis vi skulle gøre det under løb :lol:

 

 

 

Tror også vi starter på blødt underlag :genert:

Men jeg skal jo ikke gå ret hurtigt, før Ace skal løbe *smiley der tørrer sved af panden*

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så slog det mig, at det sgu er meget heldigt at Nala ikke skulle igennem de øvelser :lol:

 

Præcis! Jeg har været oppe at ride på en irsk ulvehund og det var RIGELIGT! Ja, det var faktisk alt for meget..

 

Skiderikken gik ind mellem mine ben bagfra og pludselig sad jeg bare der, havde jeg ikke stået op af en væg var jeg blevet løftet op i luften og drattet ned igen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis! Jeg har været oppe at ride på en irsk ulvehund og det var RIGELIGT! Ja, det var faktisk alt for meget..

 

Skiderikken gik ind mellem mine ben bagfra og pludselig sad jeg bare der, havde jeg ikke stået op af en væg var jeg blevet løftet op i luften og drattet ned igen :shock:

 

 

Nala gjorde det ved mænd der enten heavde drillet hende, eller hun ikke synderligt brød sig om, at hun satte snuden mellem benene på dem, bagfra, og så fyrede hun ellers bare hovedet opaf :sjov: Mors pige :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...