Hop til indhold

Hej fra det kolde nord!


Gæst Shrek
 Share

Recommended Posts

Hejsa! :vinken:

Nu synes jeg lige det var på tide, at jeg præsenterer mig selv, når nu jeg har fået vapsen hjem.

 

Jeg hedder Sara, er 20 år og bor på Færøerne. Til august starter jeg på universitetet her oppe, hvor jeg skal læse samfundsvidenskab. :-)

 

Efter at have ventet i 16 uger (jæb, så gammel skal en hvalp være for at komme herop) hentede jeg sidste weekend min skønne Rasmus hjem, en lille fransk bulldog. Han var bare så dygtig til både at køre tog og til at flyve. Han var med mig i kabinen og sov hele turen :hjerte: - der tager ca. 2 timer.

Han er så rolig og velafbalanceret, det synes jeg er vildt, når nu det har været så stor en omvæltning for ham.

 

Jeg synes godt nok hunde-forum er sejt! der står jo lige så meget her inde, som der gør i diverse hvalpebøger! :5up: så jeg følger lystigt med på sidelinjen i forskellige tråde.:engel:

Der lader også til at være en masse skønne mennesker herinde, så man kan måske også se frem til nye bekendtskaber!

 

Knus fra Sara og Rasmus :vuf:

 

Jeg prøver lige med nogle billeder :oops:

 

IMG_0395.jpg

 

IMG_0376.jpg

Taget på flyet, Rasmus sover med hovedet ude af tasken. ;-)

 

PS. i må undskylde hvis der er grammatik-fejl hist og her. :lol:

IMG_0412.jpg

IMG_0405.jpg

IMG_0430.jpg

IMG_0404.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Hej og velkommen til!

Nøøøj hvor er han en lille smuksak! Har aldrig tænkt over at det er så svært at få hunde til Færøerne, hvor føler jeg mig heldig over at det kunne klares med en køretur på en time for mig. :oops: Hvor er det godt gået af ham at han har taget turen derop så pænt! Tillykke med ham :mrgreen:

 

// Celina \\

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Hej og velkommen til HF...

Ja her er ligeså meget info som flere hundebøger, og altid god støtte samt fornuftige tips med udgangspunkt i erfaring. :blink:

Dejlig vaps du har der.. Og fantastisk at han tog det hele i stiv arm.

Grammatik er ikke lige fokuspunktet herinde, så bare rolig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til, Sara & Rasmus.

 

P.S. Du skriver et perfekt og varieret sprog og din grammatik fejler intet. Hvis jeg skulle komme med et beskedent pip, så hedder det heroppe (i ét ord i - modsætning til hernede), men det er en ubetydelig bagatel. Jeg nævnte det kun, fordi du på forhånd undskyldte for noget, der overhovedet INGEN undskyldning kræver.

 

Jeg glæder mig til at høre mere om den lille charmetrold. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til, og sikke en dejlig lille smuksak!

 

Grammatiske fejl tænker vi ikke så meget over herinde, så længe du har noget på hjerte, og vil dele, så er det alt der betyder noget!

 

Igen, mange gange velkommen til, og du behøves da ikke bare læse med på sidelinien, vi vil da høre ALT! Lige fra når han ødelægger sin første ting, til første succesoplevelse (Den fik vi jo så faktisk allerede, dejligt at han klarede den lange tur så fantastisk!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Velkommen til:vinken:

Dejligt at du har fået din lille bamse hjem:lun: Skønt at hundeforum også kan tiltrække brugere fra Færøerne:5up:

 

Hvordan er det iøvrigt at være hundeejer på Færøerne? Er der mange forskellige racer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have alle sammen! Dejligt med en varm velkomst!

Han er bare dejlig. :hjerte: Det øre ja, det skal op at stå! jeg vil så gerne prøve at udstille ham, for det har jeg ikke prøvet før. :-D

 

Det med grammatikken er også gældende for fremtiden. Når man ikke snakker dansk til hverdag, kan det være svært at formulere det sådan som man gerne vil have det. men tak! :rolleyes:

 

At være hundeejer på Færøerne.... hmm.. Det er da herligt! Masser af gode naturskønne steder at tage hen. :blink: Dog er der ingen hundeskov heroppe - faktisk er her næsten ingen træer! :stupid:

Med hensyn til racer, så vil jeg skyde på, at ca. 75% af alle hunde på Færøerne er border collies eller blandinger heraf. Men der er da nogle racehunde, vi har da også én årlig DKK udstilling! :slem: De fleste racehunde er hentet i udlandet, men der er vidst nok 4 kenneler der avler DKK hunde, henholdsvis Japansk Spids, Chihuahua, Parson Russel, Cavalier King Charles og Pomeranian. Nu snakker jeg kun hunde med stamtavler, der bliver jo lavet masser af border collie blandinger også. ;-)

 

Det er dejligt med sådan et forum, hvor folk faktisk interesserer sig for "min hund", synes jeg mangler hundevenner! De kommer forhåbentlig når vi starter til hvalpetræning om en uge. :engel:

 

Vh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

En hel masse border collier, til at drive en hel masse får:lol: Det må være et skønt sted at være border collie:-D

Synes det er fedt, at i har et rigt hundeliv, og mulighed for hvalpetræning m.m:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også gerne lige ønske dig og din vaps velkommene herinde på hf, hvor er han altså dejlig, skøn lille hund, og så deler han navn med min kæreste, han hedder nemlig Rasmus :slem::lun:

 

Håber I får meget ud af og være herinde, og ja, her er mange gode hundefolk til at hjælpe hvis det kræves :5up:

 

Hilsen Tanja, Vejle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...