Hop til indhold

Sår eller hvad??


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

I går da min berner kom ind fra haven havde han fået et sår på kinden(ungerne havde haft begge hunde ude og lege i haven).

 

Først var min tanke om, han havde siddet fast et sted eller om hundene havde været oppe at slås(min søn på 16 siger dog,at der ingen ballade har været;-)).

 

Så tænkte jeg på om det kunne være et hotspot eller noget helt tredie??

 

P.t. renser jeg det lidt med klorhexidin og ser tiden an men hvad tænker i ?? Det ser egentligt pænt og rent ud.(billedet er ikke optimalt, da han ikke gad sidde stille og syntes at kameraet var irriterende,så i må lige selv forstørre det;-)). V.H. Sille

 

 

 

 

sår 005.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske en allergisk reaktion? Jeg ville tage et billede mere i morgen måske, så kan du bedre holde øje med om det bliver større. Men det kunne også ligne Hot spot... Det er fint at rense det og holde det tørt.

Kløer det eller gør det ondt på ham, når du renser det?

Jeg synes godt nok det ser stort ud, i forhold til at det kom efter han var ude... Men det kan jo være han har revet sig på noget, synes bare det ser ud som om der mangler en del hår omkring selve såret, men det er lidt svært at se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Så har vi været hos dr.dyr og min berner havde et hotspot på kinden, så nu har vi fået fuciderm med hjem at smøre med :-). Fik lige begge hunde vaccineret ved samme lejlighed og selvom vi kun var inde hos dyrlægen i 20 min var prisen 1033 kr........godt vi ikke er derinde ret ofte ;-) .

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Alligevel - hld godt øje med, det ikke breder sig. Det er ikke en sygdom ,. der er til at spøge med.Og kan så i værste tilfælde koste en mindre bondegård, fordi der så skal penecillin og andet til og hunden kan kradse sig selv helt til blods.Tillige have kløestillinde, smertestillinde og har det elendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...