Hop til indhold

17 dage tilbage....


Gæst Lavbo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var sørme dejligt for dig, at den hanhund sleeet ikke er det den ligner, nemlig en amstaff-blanding.

Hvis man nu troede på den historie, så er det bare ærgeligt, at din moral stadig er fløjten, idet du jo altså regnede med at han var amstaff-blanding ved kuldets oprindelse og derfor var helt fjong med at sætte et ulovligt kuld hvalpe til verden.

 

Men godt forsøg dog.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Selv hvis din hanhund ikke er hvad den så tydeligt ligner, så er du i hvert fald hvad du ligner - en komplet idiot. Jeg undskylder at dette kommer ud nu, men nu har jeg siddet og fulgt med i denne tråd lydløst og kæmpet med alle mine kræfter for at holde mig ude af debatten, men nu faldt dråben der fik glasset til at flyde over.

Først vælger du at få hvalpe på en tæve, som har nogle tydelige psykiske problemer, og som du påstår du elsker, hvilket slet ikke er fair over for tæven. Men, det er selvfølgelig op til den enkelte ejer at bedømme hvor vidt tæven er i stand til at fuldføre graviditeten, og senere tage sig af hvalpene, uden flere psykiske mén.

Derefter beslutter du dig for, at hvis der så er mere end 3-4 hvalpe, så vil du selv aflive de resterende, af hensyn til din tæve. Jeg kan ikke se grund til at aflive sunde og raske hvalpe, og hvis du ville tage hensyn til din tæve, havde du steriliseret denne allerede inden parringen, eller i det mindste givet denne en abort sprøjte. Denne bliver givet lige meget om du ved at tæven er prægtig eller ej, altså ligesom en såkaldt fortrydelses pille. Desuden, hvis du endeligt skulle aflive "overskuds" hvalpene, så burde du i det mindste få en dyrlæge til at gøre dette.

Så finder jeg ud af, at hanhunden sørme er en blandingshund, hvor blandt andet Amstaff indgår i, altså sætter du ulovlige hvalpe i verden - og er helt bevidst herom. Og du er helt i orden med at lyve i papirene - så er det jo helt okay, så længe det offentlige ikke ved at det er en ulovlig hund.

Og nu påstår du, at der ikke er det mindste Amstaff i hanhunden - nej, det gik du bare ud fra. Selv hvis der ikke er Amstaff i ham, så gik du ud fra dette da du valgte at lade tæven beholde hvalpene og gennemføre graviditeten - altså troede du på givet tidspunkt at du satte ulovlige hvalpe i verden, og det er på den måde lige meget hvor vidt de rent faktisk er ulovlige, i hvert fald mht. dig og din samvittighed og popularitet herinde på HF. Hvis hvalpene er ulovlige, så er du ikke bare med til at avle på en race der forsøges udryddet, men du er også medskyldig i tilfælde af at en af dine hvalpe engang overfalder et barn eller en anden hund.

 

Du burde skamme dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Øh jeg har et spm. du skriver, at du har fundet ud af, hvad han er en blanding af, men udelader at skrive dette? Må man spørge hvad han så er en blanding af? Jeg undres at du ikke skriver dette, da du klart ønsker at stå frem og fortælle, at der ikke er amstaff i ham??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har anmeldt kuldet til politiet, det bliver Lavbo, der skal levere beviser for faderens afstamning, havde egentligt ikke tænkt mig at følge yderligere op, men da historien nu tager endnu et skridt (af uendeligt mange) mod afgrunden, vil jeg følge op og holde betjenten fast i at få gjort noget ved det her. Det er jo fuldstændigt håbløst og så uendeligt sørgeligt, især fordi det virker som om intet fiser ind hos Lavbo, som om en katastrofe redes ved at gøre den værre :hmm:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har anmeldt kuldet til politiet, det bliver Lavbo, der skal levere beviser for faderens afstamning, havde egentligt ikke tænkt mig at følge yderligere op, men da historien nu tager endnu et skridt (af uendeligt mange) mod afgrunden, vil jeg følge op og holde betjenten fast i at få gjort noget ved det her. Det er jo fuldstændigt håbløst og så uendeligt sørgeligt, især fordi det virker som om intet fiser ind hos Lavbo, som om en katastrofe redes ved at gøre den værre :hmm:

 

Synes det er rigtig skønt at der er en der tager initiativ til at få gjort noget, når der tydeligt foregår ulovligheder...

Især een der var noget mere obs på denne tråd fra starten af, og derved forhåbentligt har nogle oplysninger på sælger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har anmeldt kuldet til politiet, det bliver Lavbo, der skal levere beviser for faderens afstamning, havde egentligt ikke tænkt mig at følge yderligere op, men da historien nu tager endnu et skridt (af uendeligt mange) mod afgrunden, vil jeg følge op og holde betjenten fast i at få gjort noget ved det her. Det er jo fuldstændigt håbløst og så uendeligt sørgeligt, især fordi det virker som om intet fiser ind hos Lavbo, som om en katastrofe redes ved at gøre den værre :hmm:

 

Godt at nogen gør noget, jeg ville selv melde det, men da jeg ikke bor i Danmark og dermed ikke lever efter de samme regler føler jeg det en anelse dobbeltmoralsk af mig (Hernede er der ingen forbudte hunderacer)...

 

Synes det er vigtigt at man nogen gange tager sine "nuuurh nuttede hundehvalpe"-briller af, og tænker på konsekvenserne...

 

Disse hvalpe kan vokse op og fordi ejerne ikke ved at der er amstaff i dem, ende ud med at gøre skade på andre personer... Jeg siger ikke at de VIL gøre det fordi der er amstaff i dem, men faktum er nu engang at når man ikke ved at man har med en amstaff at gøre, risikere man at ende ud med en hund som kan gøre ufattelig skade... Jeg synes at der hvor tråden tager en drejning for mig er da Lavbo vælger at "benægte" at der er amstaff i faren... Enhver af os kan se der er amstaff i den hund, han er ikke bare en "retriever blanding"... Havde hun være ærligt og stået ved det og fortalt de kommende ejer omstændighederne, ja det havde været lige så ulovlige hvalpe, men jeg havde kunne tænke på det sådan at disse hvalpe kom ud til folk der vidste hvad de havde med at gøre... Faktum er bare at lavbo fører de nye ejere bag lyset og det er DER den kortslutter for mig; Det gør man bare ikke!

 

 

Hundeloven er noget møg på så mange punkter, men den er nu engang en lov, og den skal overholdes... Så må man kæmpe for at få den ændret, men man kan ikke bare pisse på den.. Tænk hvis alle mennesker startede med at pisse på alle love... Hvor ville vi så ikke ende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Gud! Hvad er det for noget mærkeligt noget at gøre?!! Hvad bilder du dig ind?

 

Hvad hulen er der mærkeligt i det. I øvrigt er det min fornemmelse, mens jeg har fulgt med i tråden, at Petrine ikke er den eneste herindefra, der har meldt Lavbo for det her, men Petrine er da cool og fair at hun siger det åbent. Jeg ville skam også selv have gjort det, men så fik jeg som sagt fornemmelsen af, at der var flere, som allerede havde været der, og så syntes jeg ikke, det var nødvendigt, når det nu var gjort. Men hvis politiet ikke har taget det alvorligt, så er det da godt, at der kommer flere anmeldelser, så de undersøger sagen til bunds.

 

Jeg synes, det er pissesynd, hvis sunde og raske hvalpe skal aflives. Men jeg synes det er MERE synd, at de vokser op og kommer ud i forkerte familier, som har taget dem, fordi de ville have en billig hund, og at de skal gå rundt og have en dødsdom hængende over sig, hvor de pludselig kan blive tvangsaflivet, fordi de senere hen bliver meldt, hvor de er rigtigt i gang med at leve livet. Og jeg synes også, det er mere synd, hvis der er andre hunde, som skal lide, fordi disse hvalpe bliver håndteret forkert pga. uvidenhed om deres ophav og en dag gør skade på andre hunde - eller mennesker.

Man kan diskutere, om den lov er fair og god og blabla. Men det er ikke issuet her. Issuet er, at den er blevet brudt - og det kan ikke nytte noget, at det så bare ignoreres, så alle og enhver kan gøre som de goddamn lyster, mens de skider på ansvaret for hundene. Så hellere statuere nogle eksempler, så andre mennesker med lige så lidt hjerne MÅSKE kan blive vækket lidt og afholde sig fra at lave sådan nogle kuld.

Og så ikke mindst Lavbo fatter alvoren af, hvad hun har gjort - og at den slags idioti har konsekvanser. Og at hun sgu må tage ansvar for sine hunde - eller lade være med at holde hund, når hun nu ikke kan finde ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min største frygt er, at nogen opdager hvor mange penge man kan tjene på lab-hvalpe og fortsætter sin succes.

 

Joey-Salome har ganske ret, jeg var nr 3 der ringede :engel:

 

Så vil jeg bare lige opdatere vedkommende om, at der absolut ikke er marked for tavleløse labber.

 

Cody har indenfor den sidste måned fået 2 kuld hvalpe på ialt 19 stk.. Alle er solgt

Har nogle bekendte, der har et kuld tavleløse på 7 stk som er 8 uger. 2 er solgt + datteren tar en

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg bare lige opdatere vedkommende om, at der absolut ikke er marked for tavleløse labber.

 

Cody har indenfor den sidste måned fået 2 kuld hvalpe på ialt 19 stk.. Alle er solgt

Har nogle bekendte, der har et kuld tavleløse på 7 stk som er 8 uger. 2 er solgt + datteren tar en

hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg det er noget nemmere at komme af med "lab. krydsninger" hvor faderen ser ud som her og prisen er 500 kr uden at de er registrerede nogen steder, de sælges til et helt andet marked en jeg ville sælge hvalpe til:(

 

og jeg er sikker på de går som varmt brød

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg det er noget nemmere at komme af med "lab. krydsninger" hvor faderen ser ud som her og prisen er 500 kr uden at de er registrerede nogen steder, de sælges til et helt andet marked en jeg ville sælge hvalpe til:(

 

og jeg er sikker på de går som varmt brød

 

Du har nok ret..

Til en pris mindre end et par nye bukser, så kan man kun krydse fingre for sådan nogle stakkels hvalpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Med tre anmeldelser er det dog ikke sikkert de nogensinde ryger afsted til de 500kr stk alligevel...

Men ja til den pris burde det ikke være svært at komme af med dem, især hvis man så vil gå ned til 3-400 for de sidste 2-3 stykker...

damn! er ikke glad for den hundelov, men endnu mindre for uansvarlige hundeejere der sætter dem i verden.

trist trist tråd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...