Hop til indhold

17 dage tilbage....


Gæst Lavbo
 Share

Recommended Posts

:klap::klap::klap:

 

17 dage tilbage så skulle Queen gerne nedkomme....

 

Hun er ved at lægge sig godt ud efterhånden og synes ikke rigtigt det er sjovt mere, det lille pus :lun:

Er ved at vænne hende til kurven, hvor hvalpene forhåbentligt bliver født, men det ender nok med at blive i min seng eller på sofaen.

003.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvad mener du med det???

Hav termometer i huset,ren håndklæder, hvalpemodermælkserstatning, sutteflasker med korrekt hul,lille øresprøjte til evt sugning af svælg og så læs alt om normale fødsler og hav på rygraden alt om , hvad der kan gå galt. Og hvis dette: telefonnr til nærmeste åbne dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med det???

Hav termometer i huset,ren håndklæder, hvalpemodermælkserstatning, sutteflasker med korrekt hul,lille øresprøjte til evt sugning af svælg og så læs alt om normale fødsler og hav på rygraden alt om , hvad der kan gå galt. Og hvis dette: telefonnr til nærmeste åbne dyrlæge.

 

- Og hvad mener du med det?

 

Jeg spurgte pænt om der var noget jeg burde være OBS på, jeg skrev ikke at jeg var komplet idiot og ikke havde læst op på tingene!

 

Men selvfølgelig burde jeg have skrevet om der var noget SPECIELT jeg skulle være OBS på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh hvor spændende! Og hvor ser hun lækker ud! :lun:

Første gang jeg så en hvalpefødsel var en af hvalpene livløse da den kom ud. Jeg havde set en dyreudsendelse om en tigerunge der blev født livløs, hvor dyrepasseren ligesom slængede den nedad for at få slim ud.. Og det hjalp os til at tænke at det nok også gjaldt for hvalpe, så jeg lagde forsigtigt hvalpen i min hånd og lavede en bevægelse nedaf, og rigtigt nok, kom der liv i hvalpen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups...tror da lige jeg var lidt træt igår da jeg startede denne tråd:stupid:...Hold da op hvor er jeg skrap og sikke jeg dog mangler at give en masse oplysninger :damn:....

 

Sorry til alle, starter lige forfra :pift:

 

 

 

 

 

Som sagt tidligere, så er der 17 dage tilbage til Queen skal nedkomme og vi glæder os alle vildt. Kuldet er godt nok et Ups-kuld, absolut IKKE planlagt. :stupid: men pyt, de små skal alle være velkommen.

 

Jeg har de sidste par uger læst alt hvad jeg har kunnet finde om hvalpe-fødsler og jeg har været med til flere killinge-fødsler så jeg føler mig rimeligt rustet til at være fødselshjælper.

Queen er nu overgået til hvalpe-foder og jeg er ved at vænne hende til den kurv jeg håber hvalpene bliver født i, men har hende mistænkt for hellere at ville føde dem i min seng eller i sofaen, men lad os nu se om jeg ikke kan få hende overtalt når først det hele går i gang :pray:

 

 

Der er dog lige et par ting jeg godt vil have uddybet:

 

Der står flere sted at man skal have bomuldsnor eller klemmer klar....Hmmm, til hvad dog?

Hvalpemodermælkserstatning, sutteflasker med korrekt hul, Godt tip:klap: Det havde jeg ikke lige tænkt på.:hmm: Mere af den slags :5up:

 

Læste et sted at jeg også skulle have calcium klar og at jeg skulle give hende det under fødslen. Hvor vigtigt er det? :hmm:

 

 

Jeg tænker at jeg vil bruge min gamle varmepude til at lægge ned under aviser og tæpper i kurven til at holde hvalpene varme. Bare på laveste styrke...

 

Hun er nu i sin 7 uge, blev parret d. 11 Dec., men jeg synes hun er meget urolig, kan ikke rigtigt finde hvile, virker bedrøvet. Er det normalt på dette tidspunkt?

Tænker det er fordi hun bliver større nu og ikke rigtigt kan "være der" for maven men er ikke helt sikker. Først ligger hun i sofaen, så på gulvet, så går hun rundt, så tilbage i sofaen, sætter sig til sidst op og kigger på mig med "hundeøjne"og ligger sig til sidst ned igen, men skal røre mig, helst hele tiden. Enten ved at ligge sig ovenpå mine fødder eller have hovedet i skødet på mig eller bare have en pote som rører mig.

Hun har altid været "mors hund", men synes det er slemt i øjeblikket.

 

 

Er der ellers noget, udover det sædvanlige, jeg skal tænke på? Kom gerne med jeres egne hvalpe-tips og fif så skal jeg nok bombadere jer med billeder når den tid kommer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke overværet så mange kattefødsler, men dem jeg kender til, er nok noget milderer og hurtigerer end en gennemsnitlig hundefødsel. Hvor gammel er din hund???

At jeg skriver sutteflaske og modermælkserstatning er jo at dette skal bruges , hvis der sker tæven noget og hun er for træt.Så kan der i weekenden være langt til nærmeste apotek.

Husk mht varme, der må så ikke være så varmt at tæven ikke kan holde det ud, hun har ofte i forvejen lidt forhøjet temperatur efter fødselen,. Bomuldssnor eller klemmer er til navlestregen, hvis den bløder.Det har jeg så aldrig haft brug for.

Calcium skal være fra firmaet Sandoz. De er vandopløselige og gives ved 1 ste presseve og ved hver anden hvalps fødsel oralt. Opløses i mindst mulig vand og gives med f.eks 10 ml eengangpipette.De fremmer veerne .

Husk din tæve skal helst være i god fysisk form , for bare udvidelsesveere kan tage 24 timer og hun må så blive for træt inden presseveerne endelig kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Queen er 1.5 år gammel og i go' form.

Varmen vil jeg først tænde når fødslen er overstået og når Queen ikke ligger i kurven. Det er mere fordi vi har klinkegulv, godt nok isoleret men det er jo køligt.

Tror jeg har noget snor i sykassen...

De der calcium tabletter...kan de ikke gøre veerne for stærke? Kan da huske da jeg selv fik ve-drop under min første fødsel at jeg ikke kunne følge med og gik i panik..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

Jeg fik også vedrop og oplevede det samme som dig.

Og nej, vesvækkelse sker ofte for hunde og disse kalkopløsninger er jo ikke fødselshormoner. Man kan ikke så let give fødselshormon indsprøjtninger til hunde, for hvis livmoderen strammer og trækker sig sammen, så dør de resterende hvalpe og må ofte fjernes ved kejsersnit.

Din tæve er lige lovlig ung pzykisk, så besværet og fødslen kan godt tage lidt hårdt på hende.

Men hun burde ikke være urimelig besværet nu. Men de er jo forskellige. Husk at have penge klar, et kejsersnit løber nok op i ca 15000 kr, alt efter hvor man bor.

Husk endelig at tage temperatur flere gange daglig fra vel 3 dage inden forventet fødsel, så du har en kurve, hvis dyrlægehjælp skulle blive på krævet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hun har haft sit at kæmpe med men tror det meste har skyldes manglende oplæring i at være sammen med andre mennesker. Dette har vi arbejdet meget med så i dag hilser hun forsigtigt på fremmede, men står ellers helst bare og kigger på, hvor hun tidligere gøede vildt og stak af i frygt.

Men nu er der også sheepdog i hende og deres personlighed slår meget igennem hos hende og de er nemlig meget forsigtige hunde.

 

Hendes fødekurv står ca, 0.5 meter fra hvor jeg normalt sidder i sofaen og hun vil på intet tidspunkt blive overladt til sig selv, hvilket hun i forvejen sjældent er, da jeg er pensionist og går hjemme. Det bliver først når hvalpene er så gamle at de begynder at ville møfler noget mere rundt at de vil komme ud i køkkenet og på det tidspunkt har hun vænnet sig til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups...tror da lige jeg var lidt træt igår da jeg startede denne tråd:stupid:...Hold da op hvor er jeg skrap og sikke jeg dog mangler at give en masse oplysninger :damn:....

 

Sorry til alle, starter lige forfra :pift:

 

 

Skidt pyt, du er ikke den eneste der har haft en "flyvende" start, så vi starter bare forfra :5up:

 

Velkommen til :vinke: Jeg håber at du får en masse gode råd, dog ikke af mig, for jeg ved stort set intet om hvalpefødsler, derfor er det sjovt at følge med i den slags tråde. På et tidspunkt var der nærmest en online-Hunde-Forum fødsel, det var helt vildt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er nu ikke så stor igen, tror bare det er måden hun ligger på, men jooo Balder er da noget større end hende. Der er ca. 14 dage til termin.

 

Jeg har indtil for en lille uge siden været i tvivl om der virkelig var hvalpe eller om hun var falsk drægtig, men her til aften har der været rigtigt gang i mavsen på hende. Har kunnet mærke spark 4 forskellige steder fra, så 4 hvalpe er der ihvertfald.

 

 

 

 

Nu fortæller jeg noget om nogen nok vil fare fuldstændigt i flint over men jeg har tænkt meget over det og ville ikke gøre det hvis ikke jeg var 100% sikker på at det er det rigtige at gøre for både Queen men også os som familie.

Hvis der kommer mere end 3-4 hvalpe vil resten blive aflivet. Queen er ikke den stærkeste hund psykisk og jeg er meget i tvivl om hun vil kunne overskue flere hvalpe end det. Hun er blevet MEGET stærkere end da vi fik hende men ikke så meget så jeg tror hun vil kunne klare dem alle. At Queen i det hele taget er drægtig er en fejl. Hun skulle ikke have været blevet parret, men sket er sket og det kan jeg ikke lave om på nu. Derfor er jeg også klar til at lave en reduction i kuldet for at Queen får en god oplevelse ud af det og at vi ikke står med 8-10 hvalpe som vi ikke kan komme af med.

Udvælgelsen af hvalpene vil ske efter vægt. Dem som vejer mindst vil jeg aflive. Jeg er vant til at slagte så jeg vil selv kunne gøre det uden de store problemer og på en human måde. Hun vil blive taget med på en luftetur så snart fødslen er overstået og derfor ikke opdage noget.

 

Håber på forståelse af min og min families beslutning og ved godt det er et stort tabu-emne jeg her berører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er nu ikke så stor igen, tror bare det er måden hun ligger på, men jooo Balder er da noget større end hende. Der er ca. 14 dage til termin.

 

Jeg har indtil for en lille uge siden været i tvivl om der virkelig var hvalpe eller om hun var falsk drægtig, men her til aften har der været rigtigt gang i mavsen på hende. Har kunnet mærke spark 4 forskellige steder fra, så 4 hvalpe er der ihvertfald.

 

 

 

 

Nu fortæller jeg noget om nogen nok vil fare fuldstændigt i flint over men jeg har tænkt meget over det og ville ikke gøre det hvis ikke jeg var 100% sikker på at det er det rigtige at gøre for både Queen men også os som familie.

Hvis der kommer mere end 3-4 hvalpe vil resten blive aflivet. Queen er ikke den stærkeste hund psykisk og jeg er meget i tvivl om hun vil kunne overskue flere hvalpe end det. Hun er blevet MEGET stærkere end da vi fik hende men ikke så meget så jeg tror hun vil kunne klare dem alle. At Queen i det hele taget er drægtig er en fejl. Hun skulle ikke have været blevet parret, men sket er sket og det kan jeg ikke lave om på nu. Derfor er jeg også klar til at lave en reduction i kuldet for at Queen får en god oplevelse ud af det og at vi ikke står med 8-10 hvalpe som vi ikke kan komme af med.

Udvælgelsen af hvalpene vil ske efter vægt. Dem som vejer mindst vil jeg aflive. Jeg er vant til at slagte så jeg vil selv kunne gøre det uden de store problemer og på en human måde. Hun vil blive taget med på en luftetur så snart fødslen er overstået og derfor ikke opdage noget.

 

Håber på forståelse af min og min families beslutning og ved godt det er et stort tabu-emne jeg her berører.

 

Inden du griber til aflivning, så prøv at tage kontakt til Ammestuen.dk og hør om der er en tæve som kan tage dem? Der KAN være en tæve som har mistet sine hvalpe og som mangle for ikke at blive alt for trist, du kunne måske hjælpe på den måde. Det er da et forsøg værd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

God ide. Gemmer linket til fødslen er overstået.

 

 

- og dejligt du ikke "bed hovedet af mig".

 

 

Altså, havde det været et planlagt kuld, så kunne jeg nok godt have fundet på det hvis jeg skal være helt ærlig :genert: Men som jeg opfatter det, har du først opdaget drægtigheden da det var for sent og det KAN jo ske selv om man gør sig alle mulige krumspring for at undgå. Så hvis situationen er somm jeg har beskrevet, så kan jeg sagtens forstå at du vil gøre som du siger (jeg ville nu nok få dyrlægen til det, jeg ville aldrig kunne gøre det selv) for hverken Queen, hvalpene, eller jer for den sags skyld, har nogen gavn af hvis hun ikke magter opgaven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...