Hop til indhold

21 vanrøgtede hunde nær Aars i Nordjylland


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Godt den blev lukket!

 

Nu bliver jeg lidt nysgerrig..

Der står ikke hvilke race® det er?.. Er der nogle der har læst det et andet sted?

 

Nej, der står heller ikke noget om hvilke racer det er på tv2`s tekst tv, men der står , at 2 af hundene er blevet aflivet , 5 er videre formidlet til noget af ejerens familie og de resterende 14 har Dyreværnet taget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet frem til to kenneler i Aars. Den ene avler Goldens, så det er nok ikke den.

Udover det, fandt jeg denne debat om den anden kennel: Hundehandler ?

 

jeg kikkede:evil: sørgerligt hvis det er den/de samme og det tager så lang tid før der sker noget:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt den blev lukket!

 

Nu bliver jeg lidt nysgerrig..

Der står ikke hvilke race® det er?.. Er der nogle der har læst det et andet sted?

Der er kommet lidt nyt i sagen. Ifølge BT: Dyreværnssag i Nordjylland - Vi med hund - BT.dk er det bl.a. tre beagler, en puddel, en cocker spaniel, nogle jack russell blandinger og en japansk spids.

 

Hvis det er den kennel der diskuteres i linket i DitteTved's tråd, ved jeg de også har lavet westier- og malteser blandinger, på et tidspunkt!

 

Har fundet frem til to kenneler i Aars. Den ene avler Goldens, så det er nok ikke den.

Udover det, fandt jeg denne debat om den anden kennel: Hundehandler ?

Det er netop den advarsel på Gipote jeg tænkte på! Jeg håber da virkelig det er den kennel der nu er blevet opløst.

Men som jeg også skrev tidligere, har netop de to ejere ry for hurtigt at åbne en ny kennel i et nyt navn :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg håber i hvert fald at internatet er kritiske overfor, hvem der må overtage en af disse hunde.. Jeg tænker med den medieomtale der har været at rigtig mange mennesker synes det kunne være "rigtig fedt at redde en af de hunde der har haft det svært" - uden reelt at vide, hvad sådan en hund indeholder/kan indeholde.. Så kunne det potentielt gå galt -igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg forstår det, er det ikke alle hundene der er vurderet klar endnu. De kommer nok op til adoption en efter en som de bliver klar til det. De to beagler der også har været lavet film af, er nok nogle af de første der kommer afsted - de var ikke synderligt mærket af situationen. De har nok ikke været i "kennelen" ret længe.

 

Heldigvis har Rødovre internat / dyreværnet en streng arbejdsgang mht. bortadoptering. Alle der er interesseret i hunden skal afleverer en ansøgning og skal komme på besøg (helst et par gang) under overvågning, inden internatet vælger hvem der passer bedst til hunden, hvis der er nogen overhoved. Jeg er ikke i tvivl om de nok skal tage hensyn til de mishandlede hundes behov :-)

 

I kan læse om deres adoptionsregler her: test

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Ja, det har jeg godt hørt noget om. Så vidt jeg har forstået går kritikken mest på at de omplacerer hunde der muligvis er muskel/kamphunde?!

Det synes jeg nu er fint nok, så længe det ikke kan påvises at det er en muskel/kamphund, at den er vurderet klar til adoption og at den nye ejer også er vurderet.

 

De har forøvrigt lige fået en ny direktør. Måske kan hun ændre på nogle af de ting de tidligere er blevet kritiseret for :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...