Hop til indhold

Navn til min kommende border.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu besluttet mig, efter at have taget tilløb i 15 år, for at nu skal jeg have min border collie.

 

Jeg har fået utrolig meget hjælp af flere personer, en del herinde fra, og det er jeg MEGET glad for ( selvom i ikke er helt enige :mrgreen:)

 

Jeg har besluttet mig for et sted/kennel :-D

Jeg gider ikke at fortælle vidt og bredt om hvilket sted hvalpen kommer fra, da det har taget mig utrolig lang tid at beslutte mig og jeg vil ikke yderligere forstyrres af andres mening.

Jeg følger min mavefornemmelse og de gode råd jeg har fået og så kan det ikke gøres bedre.

 

MEN hvad med navne?

 

Jeg er til gengæld stadig i tvivl om kønnet - det er vigtigere for mig at hvalpen og jeg passer sammen, end om det er en tæve eller hanhund.

 

Hvis det bliver en hanhund er jeg sten sikker på navnet, men hvis det bliver en tæve, så er jeg ikke så sikker.

 

Har tænkt lidt på:

Lulu. ( klinger ret godt sammen med Nana)

Maya.

Rosa.

 

Og så er jeg ret forelsket i Sulejma ( naboen = sommerhus= kommer højst en gang om måneden i vinterhalvåret og lidt mere om sommeren. Deres voksne datters hund hedder det) Håber det gav mening :oops:

 

 

Kan i ikke hjælpe mig?

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tillykke med beslutningen, hvor bliver det spændende :mrgreen: Hvornår skal det være?

 

Tror ikke jeg vil vælge et navn der slutter på samme bogstav som Nana, for at det ikke kommer til at lyde for ens... Hvilket hanhunde navn har du? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeeeeeeeeeiiiiiiijjjjjjjj spændende :ivrig:

 

LYNET! stemmer jeg på :mrgreen: (kælenavn: lille lyn)

 

Ja, det er ikke helt dårligt.................:hmm:

 

Kom bare med flere af den slags..........bare jeg kunne finde et navn der er lige så fedt som hanhundenavnet, Oberst - det synes jeg er en mega fedt navn :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurraaaaaaa

 

Heldigt for dig så er jeg ekspert i at komme med navneforslag :P Er dog endnu ikke blevet fulgt af nogen endnu...haha...

 

 

*rømmer mig lige*

 

Kaya

Gaia

Sputnik (sputti som kælenavn måske?)

aicha

bacardi

bali

Mocca

basta

delta

Alfa

ekko

Ophelia

Gamma

Maka

Vega

Safir

Asta

Aya

Pixi

Cirka

Cuba

Ditto

Enya

Giga

Inka

Kenya

Puma

Mekka

Multi

Pepsi

Uno

Yoyo

Chutney

Mango

Visa

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg synes så ikke ligefrem at det udtrykker fart.

 

Kommer altså til at tænke på kanonen tykke Bertha :mrgreen:

 

Stor, tung og besværgerlig at flytte rundt på :-D

 

He he - ja det har du ret i - men det var nu mere fordi jeg kender en border der hedder Bertha :mrgreen: - og der er fut i fejemøget :banan:

 

Men Sulejma er faktisk også godt - det hedder min Darwins mor :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Spæææændende - kan du ikke lige sende mig en PM med kennelen?

Lover at jeg ikke kommentere på det, er bare meeeega nysgerrig, eftersom vi jo selv er/har været på kenneljagt :engel:

 

Og min næste hund skal hedde et af følgende navne:

 

Vega

Makker

Ego

Yum yum

Nam nam

Halløjsa

Yeeha

 

Og så sprut og drinks navnene, som jeg er lidt hooked på :oops:

 

Kahlua

Asti

Breezer

Shaker

Bacardi

Mojito

Dooley

Marlot

Absinthe

Galliano

Campari

Tequila

Cosmo

 

Så de navne må du ikke tage :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, er tidspunktet for kommende hvalp også hemmeligt? Kan slet ikke vente! Du trænger så meget til en border :5up: tror jeg holder mine forslag for mig selv :oops:

 

Nej, tidspunktet er ikke hemmeligt :mrgreen:

 

Det skulle, hvis alt går godt, blive til juli, at jeg får hvalpen hjem.

Og så må det meget gerne være i starten af måneden, da jeg har ferie i hele juli :banan:

 

 

Jeg vil ellers MEGET gerne høre dine forslag til navne - du plejer at være(en)original :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går jo ind for to stavelser og A til sidst, derfor Frida, Wilma og Asta.

 

Og du slipper ikke for at fortælle hvorfra, jeg plager indtil du siger det ;O)

 

Ja, det kunne være kønt at vi gik og råbte Astaaaaaaaaaaaa, begge to til agility - total forvirrede hunde :-D

 

Hvis du vil vide hvor hvalpen er fra, må du jo komme til agility :drille: - det nytter ikke noget at du bare sådan bliver væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine hvalpe havde jeg et navn klar til, så kom de hjem, så lærte jeg dem at kende og så passede navnet slet ikke alligevel :fornaermet: Misja skulle have heddet Manda eller Manja, efterhånden som jeg lærte hende at kende over de første uger var hun bare ikke en Manda eller Manja men en Misja..... Selv min genbrugs hund Max hed Bonzo da jeg fik ham, han var altså bare ikke en Bonzo men en Max :lun:

 

Så jaja, find et navn til stambogen hvis du skal, men måske den ikke er det navn alligevel og så finder du det helt rigtige helt af dig selv :blink:

 

 

 

 

 

 

 

 

...og såkadudagodttaatsvare på den sms :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver dejligt at vi få hvalp igen :D :D :D Altså vi=hunde-forum :P Du må regne med der følger et stort ansvar med at få hvalp - vi skal spammes med billeder ofte! ;)

 

Ja, det bliver super fantastisk med en hvalp i huset (HF) igen ( kender en som næsten lige har fået en bc hvalp og hun sagde at hun helt havde glemt hvor livlige de kan være :mrgreen:). Sidst jeg havde hvalp, var det jo så nemt, så nemt - Nana er jo født gammel :lun:

 

 

I skal nok blive spammet helt vildt :-D

Jeg har ingen billeder af Bamse som hvalp, så da jeg fik Nana, blev der bare taget masser af billeder med datoer og det hele, så bare rolig............der skal nok blive taget tonsvis af billeder og videoer i det pragtfulde sommervejr :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...