Hop til indhold

Løbetid eller???


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Hmm Luca er vist i løbetid....

 

Af de gamle ejere fik vi af vide at det først var i april... Men nu slikker hun sig meget, bløder lidt og er hævet, snuser som sindsyg når vi går, tisser lidt mere end hun plejer når vi går. Synes dog ikke hun er speciel sensitiv, altså mere end hun plejer, nærmest tværtimod. - Så den er vel god nok:confused:

 

Når jeg tænker mig lidt om, startede det for et par dage siden. - Har jeg ret i at om 8-10 dage er der hvor hun er højløbsk?

 

Lidt øv hvis det er allerede, da vi nu skal til at ha snor på igen, og ikke kan mødes med de gamle hanhunde i folden...:hmm:

 

Er der nogle der har erfaringer med løbetiden hos de lidt ældre tæver som Luca (7 år) Noget jeg skal være opmærksom på, og som man ikke lige kan læse sig til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PrimaPet

Den er vist go nok.

Jeg ville helt klart råde dig til at holde hende i snor, når I er ude. Der skal kun et splitsekund til før 2 hunde hænger sammen.

Vent til hun er ovre løbetiden (ca. 3 uger). Løbetiden er meget individuelt, og som Ulla også skriver er det meget forskelligt, hvornår hunde er højløbske. Højløbsk passer heller ikke altid med ægløsning (altså villigheden vs. ægløsning). Nogle tæver kan faktisk godt finde på at løbe væk fordi de vil finde en hanhund, når de er højløbske. Så værd opmærksom :)

 

Man skal altid være opmærksom, når tæver er i løbetid - og især efter løbetiden, da hunden her kan få livmoderbetændelse. Jeg plejer at skrive ned, når mine tæver er i løb, så ved jeg ca. hvornår jeg skal være opmærksom på symptomerne på livmoderbetændelse.

 

Venlig hilsen

Suzan Schmidt - PrimaPet.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...