Hop til indhold

Millan tør stadig ikke komme til DK


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Hunde, som er angste, usikre, stressede og traumatiserede, har da netop brug for ro, tålmodighed og tid for at få tillid til mennesker, hunde eller hvad de nu er angste for.

 

De får det da endnu værre ved at blive udsat for stressfaktorer, såsom at blive trængt op i en krog, få en hæl i lysken, hug med stive fingre, blive rullet om på ryggen, stranguleret og hvad CM ellers praktiserer af overgreb på hundene.

 

Det gør han ikke overfor de ovennævnte hunde. Tror ikke helt du har fulgt med på tv, når han stille går ind til en aggresiv eller nervøs hund der gemmer sig for alle andre. Han sidder der til hunden kommer til ham og han tager den derfra.

 

Jeg forstår ikke i blæser det sådan op at han prikker til hunden med et par fingerer samtidig med en lyd på. Prikken afløses hurtigt at lyden alene. Han sparker ikke hunden og strangulerer dem heller ikke. De hunde der er kommet oppe og hænge er kun dem der har villet gå på ham. Jeg har set få eksempler. Det går dog hurtig over.

 

Han kunne ikke drømme om at trænge en hund op i en krog og han læser dem meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 251
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jamen - Definer det lidt nærmere....

Altså, hvornår gives der godbidder, hvornår belønnes der og hvordan praktiseres det i konkrete situationer?

Hvad skal der gøres i stedet?

 

Og hvad menes med bagage og præcis hvornår, slår ro, tillid og belønning ikke til og hvornår skal magt, flooding og tvang overtage?

 

Og jeg forstår ikke helt, hvornår det er klappe/hygge metoder....

Er det så snart der bliver brugt belønning i træningen i form af godbidder?

Er det så snart der bliver brugt en indlært makør for ønsket adfærd?

Eller er det så snart man ikke bruger magt overfor hunden?

 

Helt ærligt... Jeg forstår vitterligt ikke hvornår det overgår til klappe/hygge og hvornår det ikke gør.

 

Jeg skal også lige være på det rene med, hvad det menes det gode alternativ er, når klappe/hyggemtoden ikke længere slår til.

Hvilke elementer skal man da så inddrage i adfærdsbehandlingen?

Fysiske korrektioner? I så fald, hvor kraftige og på hvilken måde?

Tvang? I hvilket omfang og på hvilken måde?

Flooding? Igen - I hvilket omfang og på hvilke typer problemer skal det bruges?

Andet?

 

 

Og mht. om klikkertræning og positive metoder uden tvang/straf ikke virker på hunde med lig i lasten.... Så tror vist jeg skal have fortalt min agressive, angste, dominante og ustyrlige omplacering af en hanhund, at hans træning ikke har virket og han fortsat skal være en agressiv, angst og ustyrlig hund, der ikke kan begå sig i samfundet.

Han ved heldigvis ikke, at det ikke virker :lol:

 

Men han er jo nok bare et særtilfælde, eller også er jeg overordentlig dygtig til at træne min hund, siden jeg har gjort noget der ikke burde kunne lykkes :vedikke:

Måske han bare ikke var agressiv nok, selvom han gerne slagtede andre hunde og mænd, der kom indenfor en radius af 50 meter :hmm:

Men ja... Han er nok et særtilfælde..... For det kan jo ikke lade sig gøre.

 

 

For at komme ind på noget af det. Så mener jeg ikke man med søde ord, lokke med guffer osv. får en hund der har lukket ned til at komme ud og sige ja tak. Som bekendt er det hundes næse der er dens største og mest brugte sans, eller burde være. Det er det CM vil have frem i hunden, før han går videre. Derfor sidder han ved nogen hunde med noget ost i lommen og bare venter. At sidde med front mod sådan nogle hunde duer ikke, det er en direkte trussel.

 

En hund der kører op i de gear som han kommer ud til reagerer ikke på at man siger stop, lad være, ti stille osv. Den er for langt tid siden blevet døv. Jeg forstår godt CM's tænkemåde med at hunden skal yde før den kan nyde. Jeg siger ikke at alt han gør virker på alle hunde. Han bruger heller ikke samme metoder på alle hunde. Ud fra hvad jeg ser bruger han det der skal til ved hver enkelt hund.

 

Det er da muligt at klikkertræning siden hen vil være en brugbar ting, når hunden først er til at komme i kontakt med. Jeg er tilhænger af klikker og bruger det selv. Jeg syntes at Christina Ingerslev er kanon dygtig. Havde jeg muligheden havde jeg været til nogle klikkerkurser.

 

Nu er det så ikke alle der bruger klikkertræning. Bla. CM. Han kender dog til den. Jeg har set ham være hos andre der bruger det og har været positiv over hundenes dygtighed, samt de heste han har set blive trænet med klikker. Han er skam åben for andet. Han har bare fundet det der virker for ham. Jeg syntes dog han har ændret sig lidt siden jeg så ham første gang.

 

Hygge/klappemetoden kan bruges når hunden er klar til det. Man klapper hygger ikke med hunden hvis den de fiser rundt og er forvirret, eller som nogen af dem han kommer til gør, der har deres hunde på skødet og den langer ud efter ægtefælden, så aer de hunden for at få den til at falde ned. Det holder da ikke. Den skal ned på gulvet og vide hvem der bestemmer.

 

Fysisk berøring skal bruges i det om fang det er nødvendigt og på en måde så det hjælper. Det skal ikke være ud fra ejerens frustration. Det er sgu synd. Det syntes jeg så ikke CM gør. Det at prikker til hunden eller lægger en fast hånd på den kalder jeg nu ikke fysisk straf, berøring ja men det er i mine øjene ikke ondt. En hund reagerer meget på kropsprog og en ejeres ro. Ér man først blevet bange for en situation, så er det svært at gå til den igen med ro og en overbevisning om at der ikke sker noget.

 

Som han selv er inde på så er det fint at rose, ae og give guf når hunden slapper af og har sin kontakt på ejeren og ikke på uhensigtsmæssige ting og gøremål.

 

Det er så bare ærgligt og utroligt at mange venter flere år med at få hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter min mening så virker alle metoder, hvis man ellers sætter sig ind i metoden. Vi er så heldige at vi kan vælge den metode der passer os bedst.

 

De mennesker der godt kan lide kampen, den fysiske vold vælger cm metoden.

De mennesker der godt kan lide magten, den psykiske vold vælger fennel.

De mennesker der godt kan lide at bestikke deres hund vælger klappe/hygge metoden.

 

Gad vide hvilken metode hunden helst vil have vi vælger?

 

Nu vil igen ikke kalde CM metoder for vold

Fennel kan vi blive enig om, hende har jeg skrottet

Klappe/hyggemetoden er også fin.

 

Tag nu en hund der aldrig har været udsat for noget dårligt. Så behøver man jo ikke sende bud efter CM, men man kan godt bruge nogle af hans andre metoder til at vise hvalpen hvor skabet står. Her vil jeg også mene at klappe/hyggemtoden, klikkertræning og targettræning er guld værd. Altså en hund uden bagage. Der vælger man de metoder man kan lide og som virker på hunden. Det kan dog være man skal vælge en anden vej når hunden bliver lidt stører. Ens træning skal tilpasses alt efter hvor modtagelig hunden er for det man tilbyder af træning.

 

Jeg bruger ikke mange af CM's metoder. Jeg har ikke brug for dem, men andre kan jeg godt bruge og jeg kan lide hans tankegang om hundes tankegang og tilgang til livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til slut er det hele jo bundet op på en drengs observationer af ca 18 hunde i Mexico. En dreng, der endda havde aggressionsproblemer selv.. Og som tydeligvis aldrig har set en ulveflok eller aner en fis om, at der findes mere end en eneste ulveart i verden - og at nogle af dem ikke er floklevende. Han omtaler flokadfærd som genetisk.. Hunde lever ikke som ulve. De er ikke udvandede ulve. Hele grundstenen i Millans teori får selv ulveforskere til at le....

 

Raymond Coppinger, som KOMMER TIL DK i år, siger, at Millan er den største trussel mod moderne hundetræning i 40 år.

Jean Donaldson, forfatter og træner, siger, at Millan bør tages alvorligt, og at alle os, der træner positivt må stå sammen uanset mindre forskelle, bør vi kunne være enige om denne mand.

 

Jeg er enig med dem. Jeg må tilstå, at når man ikke kan underbygge sine teorier med bare en smule virkelighed, så får man kun et nej tak fra mig.

 

MVH Helle, der kender cirka 8 klikkertrænede jagthunde....

 

Hvem er de 2 herrer? Jeg har aldrig hørt om dem. Hvornår kommer nr 1 til DK?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det gør han ikke overfor de ovennævnte hunde. Tror ikke helt du har fulgt med på tv, når han stille går ind til en aggresiv eller nervøs hund der gemmer sig for alle andre. Han sidder der til hunden kommer til ham og han tager den derfra.

 

Jeg forstår ikke i blæser det sådan op at han prikker til hunden med et par fingerer samtidig med en lyd på. Prikken afløses hurtigt at lyden alene. Han sparker ikke hunden og strangulerer dem heller ikke. De hunde der er kommet oppe og hænge er kun dem der har villet gå på ham. Jeg har set få eksempler. Det går dog hurtig over.

 

Han kunne ikke drømme om at trænge en hund op i en krog og han læser dem meget.

 

Nu er fingrene jo heller ikke det værste... Unødvendige og ubehagelige bestemt.

Kvælning, spark og elhalsbånd - Det gør han jo rent faktisk. Der er set flere eksempler på det - Jeg kan skam godt finde en linksamling, hvis du ikke tror på det?

 

For at komme ind på noget af det. Så mener jeg ikke man med søde ord, lokke med guffer osv. får en hund der har lukket ned til at komme ud og sige ja tak. Som bekendt er det hundes næse der er dens største og mest brugte sans, eller burde være. Det er det CM vil have frem i hunden, før han går videre. Derfor sidder han ved nogen hunde med noget ost i lommen og bare venter. At sidde med front mod sådan nogle hunde duer ikke, det er en direkte trussel.

 

Øhh... Hvor er forskellen på at lokke med guffere og sidde med guffere i lommen? :vedikke:

Hvor i alverden har du fået ideen fra, at dem der bruger den her såkaldte hygge/klappe metode sidder med front mod angste hunde? :hmm:

 

En hund der kører op i de gear som han kommer ud til reagerer ikke på at man siger stop, lad være, ti stille osv. Den er for langt tid siden blevet døv. Jeg forstår godt CM's tænkemåde med at hunden skal yde før den kan nyde. Jeg siger ikke at alt han gør virker på alle hunde. Han bruger heller ikke samme metoder på alle hunde. Ud fra hvad jeg ser bruger han det der skal til ved hver enkelt hund.

 

Ja, selvfølgelig skal en hund yde før den skal nyde - I rigtig mange tilfælde.

Men hvis hunden er stresset totalt op, så hjælper det intet at forøge stress niveauet ved at påføre hunden fysisk smerte eller ubehag.

Det forøger bare stressniveauet og vil såfremt man ikke decideret gør hunden angst og bange for straf ikke have nogen effekt.

 

Ro, ro og atter ro... Som Ninjamor beskriver, så er det jo muligt at opstille situationer hvor du arbejder under det niveau, hvor hunden "lukker af" - Hvorfor i alverden så arbejde med den når den er allermest bange/stresset? Under voldsom ophidselse og angst, sker der ingen indlæring.

Du kan straffe dig til at hunden undertrykker ophidselsen og angsten til en hvis grad, fordi den er endnu mere bange for menneskets reaktion - men egentlig indlæring sker ikke.

 

Det er da muligt at klikkertræning siden hen vil være en brugbar ting, når hunden først er til at komme i kontakt med. Jeg er tilhænger af klikker og bruger det selv. Jeg syntes at Christina Ingerslev er kanon dygtig. Havde jeg muligheden havde jeg været til nogle klikkerkurser.

 

Nu er det så ikke alle der bruger klikkertræning. Bla. CM. Han kender dog til den. Jeg har set ham være hos andre der bruger det og har været positiv over hundenes dygtighed, samt de heste han har set blive trænet med klikker. Han er skam åben for andet. Han har bare fundet det der virker for ham. Jeg syntes dog han har ændret sig lidt siden jeg så ham første gang.

 

Klikkertræning er kun et hjælpemiddel - Det er ikke en løsning i sig selv.

En hund bliver ikke velfungerende bare fordi man klikkertræner den - Lad os lige slå det fast.

 

Og ser ham desværre kun sige han er åben for andet, for hvis han reelt var åben for andet, så ville han måske have ændret lidt på sin tankegang ifht. dominans som efterhånden er rimelig almen viden, slet, slet ikke foregår på den måde Millan bruger det.

 

Hygge/klappemetoden kan bruges når hunden er klar til det. Man klapper hygger ikke med hunden hvis den de fiser rundt og er forvirret, eller som nogen af dem han kommer til gør, der har deres hunde på skødet og den langer ud efter ægtefælden, så aer de hunden for at få den til at falde ned. Det holder da ikke. Den skal ned på gulvet og vide hvem der bestemmer.

 

Det handler om zoneforsvar - Og det allerværste du kan gøre, er faktisk at slå hårdt ned på det!!!

Hold da op! Det er simpelthen opskriften på en ulykke du beskriver der!

 

Læs lidt om emnet, ellers skal jeg forklare det når jeg har lidt mere tid!

 

 

Fysisk berøring skal bruges i det om fang det er nødvendigt og på en måde så det hjælper. Det skal ikke være ud fra ejerens frustration. Det er sgu synd. Det syntes jeg så ikke CM gør. Det at prikker til hunden eller lægger en fast hånd på den kalder jeg nu ikke fysisk straf, berøring ja men det er i mine øjene ikke ondt. En hund reagerer meget på kropsprog og en ejeres ro. Ér man først blevet bange for en situation, så er det svært at gå til den igen med ro og en overbevisning om at der ikke sker noget.

 

Netop fordi en hund reagere så meget på kropssprog, så er Millans metoder grænsende til overgreb.

For hund og ulve bruger ikke den type overfald, mm. de rent faktisk er deciderede uvenner og de ikke kan komme ud af det med hinanden - Det er jo ikke det vi ønsker at signalere til vores hunde, at de er uønskede og vi ikke bryder os om dem.

 

Igen - Det er muligt at arbejde UNDER hundens stresstærskel og lære den at den slet ikke behøver være bange, ved stille og roligt at rykke dens grænser.

Det tager længere tid, men er langt mere holdbart i længden, end Millans quickfix.

 

Som han selv er inde på så er det fint at rose, ae og give guf når hunden slapper af og har sin kontakt på ejeren og ikke på uhensigtsmæssige ting og gøremål.

 

Det er så bare ærgligt og utroligt at mange venter flere år med at få hjælp.

 

Enig i, at det er ærgerligt, at der går så længe inden hundene får hjælp!

 

Nu vil igen ikke kalde CM metoder for vold

Fennel kan vi blive enig om, hende har jeg skrottet

Klappe/hyggemetoden er også fin.

 

Tag nu en hund der aldrig har været udsat for noget dårligt. Så behøver man jo ikke sende bud efter CM, men man kan godt bruge nogle af hans andre metoder til at vise hvalpen hvor skabet står. Her vil jeg også mene at klappe/hyggemtoden, klikkertræning og targettræning er guld værd. Altså en hund uden bagage. Der vælger man de metoder man kan lide og som virker på hunden. Det kan dog være man skal vælge en anden vej når hunden bliver lidt stører. Ens træning skal tilpasses alt efter hvor modtagelig hunden er for det man tilbyder af træning.

 

Jeg bruger ikke mange af CM's metoder. Jeg har ikke brug for dem, men andre kan jeg godt bruge og jeg kan lide hans tankegang om hundes tankegang og tilgang til livet.

 

En hvalp skal da absolut ikke lære hvor skabet skal stå :shock:

Med en hvalp, så er vi da ude på at skulle lære den tillid og at vi kun har de bedste intentioner - Den skal stille og roligt lære hvad der er forbudt og hvad der er tilladt.

 

Og mht. CM's tankegang.... Det er netop bare en tankegang.

Han har selv opfundet den, han har ikke belæg for den i virkeligheden!

 

Hvem er de 2 herrer? Jeg har aldrig hørt om dem. Hvornår kommer nr 1 til DK?

 

Synes det kan være en god ide, at få kigget lidt på hvad de her alternativer til Millan er.

Der er også Anders Hallgren, Freddy Worm Christiansen osv. Mange dygtige mennesker der har belæg for mange af deres påstande og selvom de tolker lidt forskelligt på nogle ting - Så er det faktisk temmelig enige i langt det meste.

Og har ikke set dem tolke til fordel for Millans hjemmebryggede teorier :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør han ikke overfor de ovennævnte hunde. Tror ikke helt du har fulgt med på tv, når han stille går ind til en aggresiv eller nervøs hund der gemmer sig for alle andre. Han sidder der til hunden kommer til ham og han tager den derfra.

 

Sådanne afsnit har jeg ikke set, men uanset så retfærdiggør hans "gode gerninger" ikke de slemme

 

 

Jeg forstår ikke i blæser det sådan op at han prikker til hunden med et par fingerer samtidig med en lyd på. Prikken afløses hurtigt at lyden alene.

 

Det har du ret i og hvad er din forklaring på at hundene reagerer ønskeligt på lyden? Det er fordi hundene har associeret lyden med det hårde prik af de stive fingre ind i halsen. Lyden får samme betydning for hundene som smerten fingrene giver.

 

Hvis jeg siger dit navn x antal gange og samtidig giver dig et hårdt prik i halsen med stive fingre, vil du efter x antal repetitioner blive utryg, når jeg siger dit navn fordi du forventer, at jeg jager mine stive fingre ind i din hals.

 

Han sparker ikke hunden og strangulerer dem heller ikke.

 

Hvad kalder du det så? Er et løftet ben med fod der rammer en hund på bagparten eller i lysken ikke et spark? Han gjorde det på schäferen i et afsnit der blev vist i lørdags og selvom han selv kalder det et "skub" og et "stød", så er det vel ligegyldigt. Hundene reagerer på det og nogle kommer med et piv, altså er det en ubehagelig påvirkning han påfører dem.

 

De hunde der er kommet oppe og hænge er kun dem der har villet gå på ham. Jeg har set få eksempler.

 

Nåe... Hundene er selv ude om det! jamen så... Ironi anvendt

 

HVORFOR vil hundene gå på ham, har du et bud på det?

 

Det går dog hurtig over.

 

Naturligvis, han må jo stoppe med stranguleringen hvis ikke hunden skal dø

 

Han kunne ikke drømme om at trænge en hund op i en krog

 

Okay, så når jeg fortæller, at jeg har set ham gøre dette lyver jeg eller hvad?

 

og han læser dem meget.

 

Hvilket jo bare gør det hele meget værre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Raymond Coppinger kan du læse om her

Ray Coppinger, PhD

 

Datoen er ikke fastlagt endnu - det er i Jylland, Alfahundecenter står bag.

 

Jean Donaldson er her

 

Welcome to the JeanDonaldson.com

 

Begge har skrevet bøger om hunde, som er værd at læse.

 

:blink:

Alpha Hundeadfrdscenter - Adfrdsbehandler, Hundepsykolog, Hunde

 

Time and place for the seminar:

Saturday August 27th – 9a.m. to 5p.m. Sunday August 28th – 9a.m. to 5p.m.

 

Cost for the seminar including breakfast, lunch and afternoon cake:

Enrolment and payment before May 30th: 2.500dkr.

Enrolment and payment after May 30th: 2.750dkr.

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink:

Alpha Hundeadfrdscenter - Adfrdsbehandler, Hundepsykolog, Hunde

 

Time and place for the seminar:

Saturday August 27th – 9a.m. to 5p.m. Sunday August 28th – 9a.m. to 5p.m.

 

Cost for the seminar including breakfast, lunch and afternoon cake:

Enrolment and payment before May 30th: 2.500dkr.

Enrolment and payment after May 30th: 2.750dkr.

 

Der står 2011 på dette seminar...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør han ikke overfor de ovennævnte hunde. Tror ikke helt du har fulgt med på tv, når han stille går ind til en aggresiv eller nervøs hund der gemmer sig for alle andre. Han sidder der til hunden kommer til ham og han tager den derfra.

 

Jeg forstår ikke i blæser det sådan op at han prikker til hunden med et par fingerer samtidig med en lyd på. Prikken afløses hurtigt at lyden alene. Han sparker ikke hunden og strangulerer dem heller ikke. De hunde der er kommet oppe og hænge er kun dem der har villet gå på ham. Jeg har set få eksempler. Det går dog hurtig over.

 

Han kunne ikke drømme om at trænge en hund op i en krog og han læser dem meget.

 

Hvad siger du så til det her?

 

© Anders Hallgren

 

Det har kommit ett nytt halsband avsett för träning av hundar. Upphovsman är Cesar Millan, mannen i TV serien från USA som går i TV 4, på TV 4+ för närvarande. Det är ett stryphalsband som är konstruerat så att det stryper högt upp på halsen, alldeles bakom öronen. Meningen med den placeringen är att det ska göra ont. Därtill är det tunt, så att det ska kunna tränga in ordentligt.

 

[h=2]Känsliga nerver [/h]Runt halsen finns ett antal nerver som går ut från kraniet. Ju högre upp de sitter, desto mer ytligt ligger de. Längre ner på halsen är de skyddade av muskler, men högre upp, speciellt uppe bakom öronen, är de oskyddade.

En av dessa nerver, trigeminus, ligger relativt ytligt och grenar sig till tre ställen i hundens ansikte. Enligt den kände engelske hundpsykologen Roger Mugford använder man tryck mot denna nerv i kinesisk tortyr, eftersom det medför så stark smärta vid tryck på den.

 

[h=2]Muskler klämmer på nerver[/h]

Anita Lundin, Gnesta, är massageterapeut med specialisering på kraniosakral terapi och bioenergiterapi. Hon varnar för effekter på nerver när muskeltonusen blir för hög, det vill säga när muskler spänns på grund av påverkan av halsbandet i nacken, just där halsbandet kläms åt. Hon nämner speciellt kranialnerv 9, kranialnerv 10 (Glossopharyngeal), (Vagusnerven) samt kranialnerv 11 (Assesoriska nerven). Dessa tre nerver löper ut genom ett hål i skallbasen och löper sedan längs nackens sidor, framåt och nedåt.

 

[h=2]Ska hundar alls ha halsband[/h]Med tanke på informationen om vad påverkan av de här nerverna samt trigeminusnerven kan åstadkomma, bör man ifrågasätta om vi ska använda halsband på våra hundar överhuvudtaget, i synnerhet måste man ifrågasätta strypande halsband.

Om hundar drar i dessa stryphalsband eller blir utsatta för ryck, löper de risk för skador och smärtor via nerverna i nacke- och halsregion. De oskyddade delarna framtill på halsen kan också bli skadade. Likaså är nacken, just vid kotorna, relativt oskyddad, med risk för att det uppstår ett kraftigt tryck på dessa kotor vid hårda ryck.

Den undersökning som jag gjorde för ett tiotal år sedan (Hallgren, 1994/2005) visade på ett tydligt samband mellan påverkan av halsband och förändringar i halskotpelaren.

 

 

Jeg synes det fortæller en del om CM.

Der kan læses mere på andershallgren.se

Link til indlæg
Del på andre sites

et halsbånd man kan få mere kontrol med, slut med kontakt øvelser og andet fjollet klap/nus træning, på med et halsbånd der klemmer de rigtige steder for at give øget kontrol..

The Illusion Dog Collar & Leash Set (Next Generation) | Dog Whisperer Cesar Millan

 

er det bare mig eller ser den hund ud på billedet ikke utryg ud?

 

det halsbånd han også ynder at bruge ..

 

How to Walk 16 Dogs cirka 3 min henne ....hvorfor? hunden ser sku ikke vældig tryg ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

et halsbånd man kan få mere kontrol med, slut med kontakt øvelser og andet fjollet klap/nus træning, på med et halsbånd der klemmer de rigtige steder for at give øget kontrol..

The Illusion Dog Collar & Leash Set (Next Generation) | Dog Whisperer Cesar Millan

 

er det bare mig eller ser den hund ud på billedet ikke utryg ud?

 

det halsbånd han også ynder at bruge ..

 

How to Walk 16 Dogs cirka 3 min henne ....hvorfor? hunden ser sku ikke vældig tryg ud..

 

Jeg synes ikke hunden med det dobbelte halsbånd ser ligefrem utryg ud. Den er meget opmærksom

 

Videoen, der orkede jeg ikke se meget længere end til der hvor det blev nøje forklaret at det tynde halsbånd skal ligge helt oppe under hundens underkæbe og helt oppe bag ørene i den lille grube hunden har der. Ja der hvor det smerter mest. Bella synes ikke det er et hit at gå med det halsbånd, klart nok og så gad jeg ikke se mere.

 

Jeg er dog 100% enig i at hunde skal trænes hver for sig, til de kan det, man forventer af dem før man sætter dem sammen med andre hunde i samme sitaution

Link til indlæg
Del på andre sites

et halsbånd man kan få mere kontrol med, slut med kontakt øvelser og andet fjollet klap/nus træning, på med et halsbånd der klemmer de rigtige steder for at give øget kontrol..

The Illusion Dog Collar & Leash Set (Next Generation) | Dog Whisperer Cesar Millan

 

er det bare mig eller ser den hund ud på billedet ikke utryg ud?

 

det halsbånd han også ynder at bruge ..

 

How to Walk 16 Dogs cirka 3 min henne ....hvorfor? hunden ser sku ikke vældig tryg ud..

 

Det du beskriver er jo egentlig ikke det halsbåndet er ment til..

 

Det halsbånd er lavet til at holde et normalt halsbånd på det sårbare sted på hunden, nemlig øverst oppe på halsen; Intet andet!

 

Det har intet med at man så kan undgå kontakt øvelser eller at halsbåndet konstant presser på et dårligt sted (trækker hunden ikke, så mærker den jo ikke hvor halsbåndet sidder)..

 

Jeg synes absolut ikke det her halsbånd er noget godt, men halsbåndet her klemmer jo ikke noget forkerte steder, det holder det RIGTIGE halsbånd oppe, og det er hele pointen med designet af halsbåndet at man kan give de "nyk" som damen i videoen viser, hvor folk "brokker sig" over at halsbåndet glider ned... Millan har så lavet et design der holder halsbåndet oppe...

 

Det her halsbånd, er i mine øjne, ikke skadeligt hvis man har en hund der går ordentligt... Og på samme måde som jeg synes "kvælerhalsbånd" er okay at bruge hvis man ved hvordan man skal bruge dem og f.eks. ikke hvis man har en hund der trækker.. Kvælerhalsbånd kan bruge stil at opnå helt samme effekt som dette halsbånd giver (Rykkes helt op under kæben og gøre nas)...

 

Jeg synes, ligesom Ninjamor ikke at hunden på billedet ser specielt utryg ud, tværtimod ser den ud til at vente på at få en godbid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du ret i og hvad er din forklaring på at hundene reagerer ønskeligt på lyden? Det er fordi hundene har associeret lyden med det hårde prik af de stive fingre ind i halsen. Lyden får samme betydning for hundene som smerten fingrene giver.

 

min egen teori er at de fingre og lyden er blevet "parret" med et el-halsbånd. Synes virkelig den reaktion man nogle gange ser på tsshhh lyden er ret ekstrem. Der er da ingen af mine hunde der ville reagere så voldsomt bare på et par fingre og en lyd?

Link til indlæg
Del på andre sites

min egen teori er at de fingre og lyden er blevet "parret" med et el-halsbånd. Synes virkelig den reaktion man nogle gange ser på tsshhh lyden er ret ekstrem. Der er da ingen af mine hunde der ville reagere så voldsomt bare på et par fingre og en lyd?

 

Åhh nej, den tanke har jeg slet ikke haft! Det ville være grusomt, hvis det var tilfældet. Ja, reaktionen er ret voldsom og hundene bliver straks passive. Men stive fingre der hugger ind i halsen gentagne gange må give stor ømhed i halsen, så betingningen af lyden tror jeg sagtens "kun" kan stamme fra hug det ømme sted.

 

Jeg har vist ikke set Millan anvende strøm, men derimod pighalsbånd på en sennenhund som efter Millans vurdering havde tvangshandlinger. Hans anbefaling gik på at hunden skulle gå ture med pighalsbåndet dagligt i tre måneder så den kunne "rykkes ud af" tvangshandlingerne. *hovedrystende smiley*

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du beskriver er jo egentlig ikke det halsbåndet er ment til..

 

Det halsbånd er lavet til at holde et normalt halsbånd på det sårbare sted på hunden, nemlig øverst oppe på halsen; Intet andet!

 

Det har intet med at man så kan undgå kontakt øvelser eller at halsbåndet konstant presser på et dårligt sted (trækker hunden ikke, så mærker den jo ikke hvor halsbåndet sidder)..

 

Jeg synes absolut ikke det her halsbånd er noget godt, men halsbåndet her klemmer jo ikke noget forkerte steder, det holder det RIGTIGE halsbånd oppe, og det er hele pointen med designet af halsbåndet at man kan give de "nyk" som damen i videoen viser, hvor folk "brokker sig" over at halsbåndet glider ned... Millan har så lavet et design der holder halsbåndet oppe...

 

Det her halsbånd, er i mine øjne, ikke skadeligt hvis man har en hund der går ordentligt... Og på samme måde som jeg synes "kvælerhalsbånd" er okay at bruge hvis man ved hvordan man skal bruge dem og f.eks. ikke hvis man har en hund der trækker.. Kvælerhalsbånd kan bruge stil at opnå helt samme effekt som dette halsbånd giver (Rykkes helt op under kæben og gøre nas)...

 

Jeg synes, ligesom Ninjamor ikke at hunden på billedet ser specielt utryg ud, tværtimod ser den ud til at vente på at få en godbid...

 

Jeg har et af hans halsbånd. EN schæfer har en lang hals og alle halsbånd ender for langt nede. Derfor syntes jeg det er godt at den er udformet til at holde selve snoren oppe. Nej den sidder ikke helt oppe ved ørerne på min. Den sidder som den skal og den er løs mens vi går. Selve snoren er lavet af nylon og er på tykkelse med en retriversnor. Jeg ser intet ondt i den. Det betyder kun at man ved hvad hunden har på. Jeg skifter mellem sele, alm. læderhalsbånd, retriversnor og CM's halsbånd.

 

Det hun viser på videon syntes jeg heller ikke om. For det er lige bag ørerne og er et meget følsomt sted men igen, hvis ikke man hugger i snoren og bare lader hunden følge en, så er det ok for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

min egen teori er at de fingre og lyden er blevet "parret" med et el-halsbånd. Synes virkelig den reaktion man nogle gange ser på tsshhh lyden er ret ekstrem. Der er da ingen af mine hunde der ville reagere så voldsomt bare på et par fingre og en lyd?

 

I mine øjne er et par fingerer og lyden med til at få hunden væk fra det den er optaget af. At nogen hunde reagere volsomt tror jeg skyldes at det kommer bag på den. Det at bliver irettesat og den ikke ved hvad det er. Intet andet og intet ondt. Så har hunden intet gjordt tror jeg heller ikke min vil tage sig af et par fingere efterfulgt af et tsshh

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu stopper jeg med CM for nu. Det kører bare i samme rille.

 

Jeg syntes mange reagerer alt for voldsomt overfor hans måde at arbejde med hunde på. En hund er ikke lavet af porcelæn.

 

Jeg syntes hans omgang med hunde er dejlig og i sær hans flok er med til at hjælpe andre hunde. For hvem er bedre til at hjælpe "tale" med en anden hund en dens egen art. Det giver hunden en god selvtillid og samtidig giver det et godt billede af hvad hunden er for en. Den kan ikke lyve overfor egen artsfælder. De kan gennemskue en anden hund på lang afstand.

 

Som mennesker ses det tydeligt om det er en usikker hund man har, en aggresiv, angst eller en hund der vil styre det hele. Alt det kommer frem i hans flok. Ud fra det kan CM få et et billede af hvad der skal arbejdes med.

 

 

Og prøv så at have hunden på venstre side og "sparke" til den med højre fod. Det er faktisk ikke muligt og bliver kun til en dask der for hunden til at bliver forskrækket. Det ser jeg intet ondt i.

 

Hygge i tråden. Jeg takker af her :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har et af hans halsbånd. EN schæfer har en lang hals og alle halsbånd ender for langt nede. Derfor syntes jeg det er godt at den er udformet til at holde selve snoren oppe. Nej den sidder ikke helt oppe ved ørerne på min. Den sidder som den skal og den er løs mens vi går. Selve snoren er lavet af nylon og er på tykkelse med en retriversnor. Jeg ser intet ondt i den. Det betyder kun at man ved hvad hunden har på. Jeg skifter mellem sele, alm. læderhalsbånd, retriversnor og CM's halsbånd.

 

Det hun viser på videon syntes jeg heller ikke om. For det er lige bag ørerne og er et meget følsomt sted men igen, hvis ikke man hugger i snoren og bare lader hunden følge en, så er det ok for mig.

 

Jamen, hvad dælen er pointen i at bruge et halsbånd, der sidder langt oppe, når man alligevel ikke rykker i linen?

For så burde et tyndt læderhalsbånd være nok, for man giver jo alligevel ikke hunden noget ryk :hmm:

Har aldrig hørt om, at et halsbånd ikke sidder bedst, der hvor hundens hals er tykkest og bedst kan modstå ryk/træk, fra andre end dem, som mener man da er nød til at rykke i linen, for at få en hund til at gå pænt :vedikke:

 

Nu stopper jeg med CM for nu. Det kører bare i samme rille.

 

Jeg syntes mange reagerer alt for voldsomt overfor hans måde at arbejde med hunde på. En hund er ikke lavet af porcelæn.

 

Næhh.... Mennesker er heller ikke lavet af porcenlæn, men derfor render jeg ikke rundt og dasker løs på mine kollegaer.

Og fordi hunden fysisk ikke går i smadder af at få lidt dask her og der, så betyder det da på ingen måde, at det hverken er nødvendigt, rart, ikke påføre hunden skader som ikke nødvendigvis bliver opdaget og mindsker tilliden mellem hund og menneske.

 

Jeg syntes hans omgang med hunde er dejlig og i sær hans flok er med til at hjælpe andre hunde. For hvem er bedre til at hjælpe "tale" med en anden hund en dens egen art. Det giver hunden en god selvtillid og samtidig giver det et godt billede af hvad hunden er for en. Den kan ikke lyve overfor egen artsfælder. De kan gennemskue en anden hund på lang afstand.

 

Som mennesker ses det tydeligt om det er en usikker hund man har, en aggresiv, angst eller en hund der vil styre det hele. Alt det kommer frem i hans flok. Ud fra det kan CM få et et billede af hvad der skal arbejdes med.

 

Flokken har jeg absolut heller ikke noget imod - Men hvis man er en dygtig adfærdsbehandler, så skulle det dælme ikke være nødvendigt at have en flok, for at se om hunden er angst, usikker eller bare ikke er blevet opdraget.

Dog er der jo det lille problem - Hunde dominere altså ikke mennesker, uanset hvad CM så har lært da han var 8 år, på sin bedstefars gård.

Hunde kan godt dominere hunde og skændtes indbyrdes, uden at det har nogen som helst relevans ifht. samværet med mennesker.

Så det er for mig at se, temmelig farligt at smide en "diagnose" på en hund, bare på baggrund af dens opførsel i en hundeflok - det siger ikke nødvendigvis ret meget om, hvordan den reagere på mennesker og i alle hverdags situationer.

 

Og du siger det giver hunden en god selvtillid.... Er vi enige om vi ønsker selvsikre hunde, fordi det er dem der er mindst tilbøjelige til at udvikle angst og aggressioner overfor mennesker og hunde?

I så fald, så er det direkte selvmodsigende ifht. CM's metoder, som går ud på, at fjerne selvsikkerheden fra hunden og overlade alt til mennesket.

 

Og prøv så at have hunden på venstre side og "sparke" til den med højre fod. Det er faktisk ikke muligt og bliver kun til en dask der for hunden til at bliver forskrækket. Det ser jeg intet ondt i.

 

Hygge i tråden. Jeg takker af her :vinken:

 

Det ser da ud til at lykkes ret godt :hmm:

 

Og det har jeg faktisk lige prøvet, uden dog at sparke min hund - Men kunne da sagtens lægge ret god kraft bag og ramme temmelig hårdt, uden at øve mig.

Måske jeg bare er mere smidig end mange andre :vedikke:

 

Og hej, hej :vinken:

Håber du får mod på, at læse nogle af de bøger som modsiger hele CM's grundlag for hans behandling af hundene - Freddy Worm Christiansen og Anders Hallgrens bøger er på dansk og meget letlæselige. Selvom de ikke er de allerbedste, så er de nogle af de bedste på dansk.

Så hvis du rent faktisk har lyst til at blive udfordret lidt, på din holdning til CM, så tag at læs dem - og så kan vi jo tage en debat om deres argumenter holder :5up:

 

og det er nok det, vi finder er et grundlæggene problem, i synes på hvad en hund er, hvordan den lærer, og ikke mindst HVAD den lærer.

 

Ja.... Tror det er et helt grundlæggende forskelligt syn på hunden.

 

Nogle tror på at hunden vil overtage magten, skal holde på plads, prøver at dominere og at målet helliger midlet og ønsker ikke at se alternative muligheder der virker bedre - Men som kræver mere tid.

 

Andre tror på, at en hund er et dyr med reelle følelser - De har rent faktisk et ret veludrustet følelsesregister - At hunden er en hund og et menneske er et menneske og det kræver tillid og respekt, for at kunne leve i en sund og god sameksistens. Ikke fysisk og psykisk dominans!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...