Hop til indhold

Hunde forsikring


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Hej :)

 

Jeg har mine hundeforsikringer (dyrlæge og ansvar) ved dyrekassen danmark, og idag modtog jeg netop pengene for de dyrlæge regninger jeg har sendt ind.

 

Jeg fandt så ud af at de ikke dækker medicin (hvilket jeg godt vidste), men også at jeg skulle betale 2 x selvrisiko fordi han fejlede to ting. Det hele var under den samme konsultation og var på samme regning.

Jeg ved godt det er mig der ikke har læst "reglerne" grundigt nok, men jeg må indrømme at jeg nåede at tænke at det da er lidt strengt, og om det da ikke kunne gøres billigere.

 

Er der nogle der har erfaringer med andre selvskaber hvor der er flere penge at spare?

 

Jeg betaler 608 kr. i selvrisiko (pr. diagnose - ikke pr. regning) og jeg betaler så selv 20 % af regningen.

 

Håber i har nogle gode spare tips derude :) Hunden er knap 1 år og det viste sig at han heldigvis var sund og rask, så ingenting der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skiftet fra Dyrekassen til Agria pr. 1/2-12.

Min primær grund til at skifte var, at hundekassen ikke dækker allergi på min race. Det dur jo ikke!

 

Agria har nogle bedre vilkår hvad det du skriver her, angår.

 

Uanset om diagnoserne er forskellige betaler du kun selvrisiko en gang pr. 3. måned. Du kan altså gå til dyrelægen f.eks. 100 gange indenfor 3 måneder, men kun betale selvrisiko en gang!

Fordelingen er den sammen - Agria betaler 80% over selvrisikoen, der dog er lidt højere end hos Dyrekassen.

Jeg har tegnet en udvidelse hos Agria, så jeg nu også får medicin med. Jeg kan få dækket op til 800 kr i medicin pr. selvrisikoperiode - dvs. pr. hver 3. måned.

 

Jeg betaler 2200 (mener jeg) pr år for ansvar, sygforsikring op til 25000 og medicin op til 800 pr. selvrisikoperiode.

Hos Dyrekassen havde jeg HundTotal for 2200. Jeg mener selv jeg har fået en bedre dækkende sygeforsikring hos Agria, men må nu undvære livsforskring og Transportforsikring som jeg havde yderligere ved Dyrekassen. Det er et bytte jeg er rimelig godt tilfreds med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også Agria.

Der dækker den faste selvrisiko (for mig 900) en periode på 120 dage - uanset diagnose. Derudover betaler jeg så 20% i variable selvrisiko.

 

Jeg har lige fået penge tilbage for Maggie efter hendes påkørsel, og den betaling på 900 i selvrisiko holder så i 120 dage, så den dækker opfølgningsbesøg og hvis der skulle blive noget andet indenfor perioden.

 

Jeg sendte ind i sidste uge og fik brev i dag om, at der var penge på vej til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo også lige været igennem en stor gang sygdom som vores forsikring skulle dække, vi har Top Danmark, Vi har dog haft mange problemer med dem, de vil for det første havde at vi betale 3 selvrisikoer, en for hver operation (selvom det var en sammenhængende indlæggelse) og en fordi vi havde været ved 2 dyrlæger (vores egne, og vagt dyrlægen da hun fik det værre om aftene)

 

Vi har fået forhandles os frem til et rimeligt komprimo nu men synes det har været en hård kamp og vil ikke anbefale at få sygeforsikring hos dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig lidt over at Agria skulle have samme prisniveau som Dyrekassen - jeg har lige prøvet deres prisberegner og endte på 4400 (!!) det er dobbelt så meget som jeg giver hos Dyrekassen.... Har sendt dem en mail for det giver ikke mening - og det er endda uden en livsforsikring, som jeg har nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig lidt over at Agria skulle have samme prisniveau som Dyrekassen - jeg har lige prøvet deres prisberegner og endte på 4400 (!!) det er dobbelt så meget som jeg giver hos Dyrekassen.... Har sendt dem en mail for det giver ikke mening - og det er endda uden en livsforsikring, som jeg har nu.

Det lyder altså meget mærkeligt!

Er din hund ældre end 3 år?

 

Jeg prøvede den også lige. Valgte selvfølgelig ansvar, det laveste sygeforsikringsbeløb med den laveste selvrisiko + medicin. Jeg fik det til knap 1800.

Min Nala er knap 1,5 år :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig lidt over at Agria skulle have samme prisniveau som Dyrekassen - jeg har lige prøvet deres prisberegner og endte på 4400 (!!) det er dobbelt så meget som jeg giver hos Dyrekassen.... Har sendt dem en mail for det giver ikke mening - og det er endda uden en livsforsikring, som jeg har nu.

 

For mig kan det heller ikke betale sig at skifte fra Dyrekassen til Agria.

 

Forsikringen vil blive ca. 500 kr. dyrere pr. hund med dårligere dækning (formindsket dækningssum pr. år og højere selvrisiko uden bedre dækning).

 

Jeg prøvede deres prisberegner lige da de kom til landet og der landede min forsikring også på næsten 4000, hvor den landende på 1800 nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Vi har alm. Brand og betaler selvrisiko pr. Sygdom, og de dækker 80%... Jeg har under hopes sygdomme ikke haft problemer med dem overhovedet... De er meget hjælpsomme og vi har en selvrisiko på 300kr. Hvilket er til at overleve :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Agria, skal man ikke tilkøbe forskellige dækninger, alt efter hvad man mener, at skulle bruge, for det er sådan, kan det jo hurtigt blive dyrt?

 

Man kan vist tilkøbe dækninger, som ellers ikke ville være dækket af en "normal" forsikring.

 

Jeg har f.eks. en HD/AD-dækning på Maggie. Normalt vil en sygeforsikring jo aldrig dække HD/AD-behandling på en labrador.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder altså meget mærkeligt!

Er din hund ældre end 3 år?

 

Jeg prøvede den også lige. Valgte selvfølgelig ansvar, det laveste sygeforsikringsbeløb med den laveste selvrisiko + medicin. Jeg fik det til knap 1800.

Min Nala er knap 1,5 år :-)

Min hund fylder 2 år i slutningen af april.

 

Og det er ikke en fejl - jeg har fået svar fra Agria. Det er skam rigtigt - og som vedkommende skriver: "Årsagen er at vi ikke har ret mange forbehold på vores forsikringer." Og så kommer der ellers et hav af racespecifikke forbehold :lol::lol::lol:

 

Og dernæst en række generelle forbehold :lol::lol::lol: Dog blev der skrevet: "Men det vil så sige at bl. a. dækker plastiske operationer som f. eks Cherry eye."

Det er så slet ikke relevant i og med min hund er for gammel til at udvikle cherry eye.

 

Jeg skreg af grin da jeg læste mailen, for det var et meget selvmodsigende svar omend meget detaljeorienteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund fylder 2 år i slutningen af april.

 

Og det er ikke en fejl - jeg har fået svar fra Agria. Det er skam rigtigt - og som vedkommende skriver: "Årsagen er at vi ikke har ret mange forbehold på vores forsikringer." Og så kommer der ellers et hav af racespecifikke forbehold :lol::lol::lol:

 

Og dernæst en række generelle forbehold :lol::lol::lol: Dog blev der skrevet: "Men det vil så sige at bl. a. dækker plastiske operationer som f. eks Cherry eye."

Det er så slet ikke relevant i og med min hund er for gammel til at udvikle cherry eye.

 

Jeg skreg af grin da jeg læste mailen, for det var et meget selvmodsigende svar omend meget detaljeorienteret.

Ej, det lyder da også helt åndssvagt!!

Jeg ringede bare derind og fik 4 tilbud tilsendt på mail med forskellige forhold. Nogle med høj selvrisiko, nogle uden medicin osv. Jeg valgte den dyreste af tibuddene - 2200 med bedste og billigste dækning for mig.

Måske er det pga. din hunderace at den er så høj så? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det lyder da også helt åndssvagt!!

Jeg ringede bare derind og fik 4 tilbud tilsendt på mail med forskellige forhold. Nogle med høj selvrisiko, nogle uden medicin osv. Jeg valgte den dyreste af tibuddene - 2200 med bedste og billigste dækning for mig.

Måske er det pga. din hunderace at den er så høj så? :hmm:

Det er helt åndssvagt ja, jeg bliver selvfølgelig hos mit selskab.

 

Det er med garanti pga. racen, for der var jo helt specifikke forbehold som kun gør sig gældende for fladnæsede. Mit nuværende selskab, Dyrekassen, tager også visse forbehold for engelsk bulldog. Men slet ikke med en lang liste som hos Agria, for det var da helt vildt. Og så prøver vedkommende alligevel at indprinte mig at "vi tager jo nærmest ingen forbehold" - det er da god humor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt åndssvagt ja, jeg bliver selvfølgelig hos mit selskab.

 

Det er med garanti pga. racen, for der var jo helt specifikke forbehold som kun gør sig gældende for fladnæsede. Mit nuværende selskab, Dyrekassen, tager også visse forbehold for engelsk bulldog. Men slet ikke med en lang liste som hos Agria, for det var da helt vildt. Og så prøver vedkommende alligevel at indprinte mig at "vi tager jo nærmest ingen forbehold" - det er da god humor.

:stupid: Det er nærmest tragikomisk ...

 

Jeg skiftede netop væk fra Dyrekassen og hen til Agria pga. Dyrekassens forbehold. De tog forbehold for allergi ved Westier og blandinger heraf, som min er. Det gør Agria ikke, og forsikringer er jo ikke engang blevet ret dyr. Nogle racer er måske bare mere "velkomne" ...

 

Tilgengæld grinede jeg lidt over da jeg modtog min Agria police, at de havde skrevet at de ikke dækkede hvis Nala blev falsk gravid igen (det kunne de se i hendes journal at hun havde været tidligere). Nala er steriliseret og det står da også i min police :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...