Hop til indhold

Hundemassage.


Jane
 Share

Recommended Posts

Oskar nyder det når jeg giver ham massage, han bliver helt salig. Og det er ren hygge når jeg gennemarbejder alle hans muskler.

 

Det er en god måde at gennemgå sin hund på fra hale til snude på.

 

Det giver bedre blodcirkulation, muskler og led bliver mere smidige.

 

Massage forebygger skader og mindsker stress.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Så sandt som det er sagt. :5up:

 

Jeg giver også Buddy massage, og i forbindelse med den kiropraktiske behandling, skal han nu også have massage med et massageapparat. Det var en væmmelig én, de første par gange, den blev tændt, men ved langsom tilvænning, er han nu glad for den, og han kommer og sætter sig med ryggen til, (da det er dér han skal have massage) når jeg tager apparatet frem, og så er han helt saligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så sandt som det er sagt. :5up:

 

Jeg giver også Buddy massage, og i forbindelse med den kiropraktiske behandling, skal han nu også have massage med et massageapparat. Det var en væmmelig én, de første par gange, den blev tændt, men ved langsom tilvænning, er han nu glad for den, og han kommer og sætter sig med ryggen til, (da det er dér han skal have massage) når jeg tager apparatet frem, og så er han helt saligt :mrgreen:

 

Hvad er der galt med Buddy siden han er i kiropraktisk behandling?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøøøøøøøøøøøøøørj hvordan gør man det?

 

Jeg har engang for mange år siden været på et kursus hvor jeg lærte at give massage, sådan på ren amatør plan. Jeg ville aldrig selv begynde at give min hund massage hvis den var skadet eller syg, uden at have fået grøn lys til det af en dyrelæge, kiroprakter m.m.

 

Jeg gør det for hyggens skyld og fordi det giver min hund velvære.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson fik massage af en hundemassør i går, og han var helt salig.

 

Jeg fik massøren til at vise mig nogle små "massagetricks", som virker afstressende, og hun viste mig også, hvordan jeg kan massere ham på lænden, hvor han havde nogle spændinger. Jeg kan jo ikke gøre alt det samme (eller gøre det lige så godt), som hun kan, for hun har jo en uddannelse, men jeg er glad for at kunne give ham en lille smule. Ligesom det jo også er rart, hvis ens kæreste masserer en i nakken, selvom det ikke er det samme som at gå til en rigtig massør og blive arbejdet igennem. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hvad er der galt med Buddy siden han er i kiropraktisk behandling?.

Han har problemer fra ca. midt ryg og helt ned til haleroden. Det er det samme sted der har været problem, hver gang vi har været til tjek, så nu skal han gennemarbejdes, så vi kan komme det til livs.

 

Han var til tjek/behandling for en månedstid siden, hvor hun kunne konstatere, at den var gal det samme sted igen, så jeg fik at vide, han skulle holdes i ro fra leg med andre hunde, og andre voldsomme ting, hvor der kan ske skader. Men samtidig skal han holdes i gang, så musklerne bliver brugt. Jeg skal lave nogle øvelser med ham hver dag, for at styrke smidighed, og holde øje med om det går ned af bakke igen. Samtidig skal han masseres med et massageapparat på det stykke, hvor problemerne opstår (selvfølgelig på en speciel måde :-)) Det skal være et massageapparat, da jeg ikke har lært at arbejde med de bevægelser som kiropraktoren gør, og apparatet gør stort set det samme. Det går ind og stimulere nerverne, da det er nervesystemet kiropraktoren arbejder med.

 

Vi har lige været til tjek igen og det var stadig ikke helt godt, men meget meget bedre. Der var ca. en 20-30% tilbage, som vi lige skal have styr på.

Jeg er dog vældig tilfreds med en forbedring på en 70-80% på en måneds tid.

 

Hun var ikke i tvivl om, at vi havde brugt apparatet, for hun kunne se klar forbedring, allerede inden hun tjekkede ham igen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har masseret Dumle helt på amatørplan. Bare sådan massere skuldrene (hedder det mon det?) og så nedefter, trykket ganske lidt ned langs siderne af rygsøjlen og bagfra ørene og ned.

For Dumle er jeg rimelig sikker på det hjælper på stress delen. Han kører nemt op og har vi været ude hele dagen kan han have svært ved at falde til ro når vi kommer hjem, men en gang massage og så bliver han helt salig og ligger sig som regel til at sove bagefter :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har problemer fra ca. midt ryg og helt ned til haleroden. Det er det samme sted der har været problem, hver gang vi har været til tjek, så nu skal han gennemarbejdes, så vi kan komme det til livs.

 

Han var til tjek/behandling for en månedstid siden, hvor hun kunne konstatere, at den var gal det samme sted igen, så jeg fik at vide, han skulle holdes i ro fra leg med andre hunde, og andre voldsomme ting, hvor der kan ske skader. Men samtidig skal han holdes i gang, så musklerne bliver brugt. Jeg skal lave nogle øvelser med ham hver dag, for at styrke smidighed, og holde øje med om det går ned af bakke igen. Samtidig skal han masseres med et massageapparat på det stykke, hvor problemerne opstår (selvfølgelig på en speciel måde :-)) Det skal være et massageapparat, da jeg ikke har lært at arbejde med de bevægelser som kiropraktoren gør, og apparatet gør stort set det samme. Det går ind og stimulere nerverne, da det er nervesystemet kiropraktoren arbejder med.

 

Vi har lige været til tjek igen og det var stadig ikke helt godt, men meget meget bedre. Der var ca. en 20-30% tilbage, som vi lige skal have styr på.

Jeg er dog vældig tilfreds med en forbedring på en 70-80% på en måneds tid.

 

Hun var ikke i tvivl om, at vi havde brugt apparatet, for hun kunne se klar forbedring, allerede inden hun tjekkede ham igen. :5up:

 

Tak for dit svar.

Dejlig at massagen hjælper på Buddy´s rygproblemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har masseret Dumle helt på amatørplan. Bare sådan massere skuldrene (hedder det mon det?) og så nedefter, trykket ganske lidt ned langs siderne af rygsøjlen og bagfra ørene og ned.

For Dumle er jeg rimelig sikker på det hjælper på stress delen. Han kører nemt op og har vi været ude hele dagen kan han have svært ved at falde til ro når vi kommer hjem, men en gang massage og så bliver han helt salig og ligger sig som regel til at sove bagefter :blink:

 

Ja det er en super måde at få en opkørt hund til at falde til ro. Det ved jeg fra min gamle hund.

Oskar er for tung i r....:lol: til at ordet stress eksisterer for ham. Men derfor er det alligevel dejlig når mor her giver sig tid til at give ham en gang hygge massage. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...