Hop til indhold

Hunderhømhøm giver bæredygtig energi


Kaya & Mette
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder i en arbejdsgruppe, hvor vi er i gang med et Cradle to Cradle projekt Cradle to Cradle Islands (C2CI)

 

Det er super spændende! Og hold fast hvor bliver der opfundet mange seje dimser og gadgets rundt omkring i verden, som kan hjælpe os med at passe bedre på miljøet, naturen og de ressourcer der er os givet.

 

Jeg blev i forbindelse med projektet gjort opmærksom på denne dims Streetlights Powered by Dog Poop - Environment - GOOD

 

Det er jo intet mindre end genialt! Tænk at alle de klamme og irriterende hundehømhømmer rent faktisk kan lave energi :klap: Det burde da være et MUST alle steder hvor der kommer mange hunde :-) Jeg så gerne mere af den slags i DK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

:mrgreen: Tror vi har været inde på det før, i anden sammenhæng, og i sandhed en positiv opfindelse, hvem ved måske kan hundefolket en dag opnå støttekroner ligesom landbruget, når de leverer bæ

 

til energifremme....hvem ved! :banan: Kan nogen se det for sig, dogpower som et nyt begreb :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

når det lyder da let ceriøst kenner du effekt tallet,? er vi oppe i en 10-20Kw.?

 

Var inde og læse lidt mere om projektet, og det det ser ud til at jeg har misforstået processen :rolleyes: Der bliver ikke lavet elektricitet, man udvinder man metangas fra hømmerne og brænder det i gadelampen. På den måde omdanner man metangassen, som er en meget tung drivhusgas, til CO2 og H2O. Stadig smart :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var inde og læse lidt mere om projektet, og det det ser ud til at jeg har misforstået processen :rolleyes: Der bliver ikke lavet elektricitet, man udvinder man metangas fra hømmerne og brænder det i gadelampen. På den måde omdanner man metangassen, som er en meget tung drivhusgas, til CO2 og H2O. Stadig smart :5up:

 

okay, øø kan man sige noget om vormage kubikmeter gas anlæget laver i døgnet.?

 

ps jeg prøver at få en ide om vor meget enagi der enlig kommer ud af anlæget om det foreksempel kunne dekke mit gasforbrug

jeg ved godt man ikke bare kan lukke biogas lige in i et almenligt gas fyr men det er bare for at få nogle dimensioner på det er jo et

intresant emne.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder i en arbejdsgruppe, hvor vi er i gang med et Cradle to Cradle projekt Cradle to Cradle Islands (C2CI)

 

Det er super spændende! Og hold fast hvor bliver der opfundet mange seje dimser og gadgets rundt omkring i verden, som kan hjælpe os med at passe bedre på miljøet, naturen og de ressourcer der er os givet.

 

Jeg blev i forbindelse med projektet gjort opmærksom på denne dims Streetlights Powered by Dog Poop - Environment - GOOD

 

Det er jo intet mindre end genialt! Tænk at alle de klamme og irriterende hundehømhømmer rent faktisk kan lave energi :klap: Det burde da være et MUST alle steder hvor der kommer mange hunde :-) Jeg så gerne mere af den slags i DK!

 

Nu får jeg rigtig dårlig samvittighed, når jeg bare kyler hømhømerne i skralderen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, øø kan man sige noget om vormage kubikmeter gas anlæget laver i døgnet.?

 

ps jeg prøver at få en ide om vor meget enagi der enlig kommer ud af anlæget om det foreksempel kunne dekke mit gasforbrug

jeg ved godt man ikke bare kan lukke biogas lige in i et almenligt gas fyr men det er bare for at få nogle dimensioner på det er jo et

intresant emne.:-)

 

Er bange for at jeg må være dig svar skyldig. Har min viden fra en artikel og en kort projektbeskrivelse. Men ja, det er meget interessant! Og man kunne jo håbe, at en person med en masse penge forelskede sig i projektet, så der kunne forskes videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...