Hop til indhold

Hvornår skal de vaccineres?


Shii
 Share

Recommended Posts

Dexter er jo 11 mdr...

 

Og inde i mit hovede var det logisk at når han skal tjekkes hvert år, skulle det jo være omkring hans fødselsdag...

 

Nu sidder jeg og kigger på hans vacciner, for at se hvornår han egentlig skulle genvaccineres, og så slår det mig jo at han var jo faktisk 4-5 mdr gammel da han fik de sidste vacciner, hvilket betyder at hvis der er et år imellem skal han jo faktisk først vaccineres juni/juli måned...

 

Men jeg tænker så; Hvad ville i vælge? Ville i vælge at "flytte det" så det bliver omkring hans fødselsdag (Så er det nemmere at huske bilder jeg migselv ind), eller lade det forblive midt-sommer?

 

Jeg pointere lige at der jo selvfølgelig er en masse af hans vacciner som ikke er hvert år.. Men nogle enkelte har vi valgt at vi gerne vil have er hvert år, "just in case" fordi han jo er sammen med andre hunde rigtig ofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vente det år, som vaccinen holder, du kommer alligevel ikke til at vaccinere på præcis samme tid hvert år, for mine rykker det hele tiden et par uger fremad, for jeg tør ikke vente til allersidste dag; man må jo ikke vaccinere en syg / sløj hund, så virkeligt surt, hvis rabies-blodprøven bliver ugyldig, fordi jeg ventede til sidste sekund med at forny vaccinen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vente det år, som vaccinen holder, du kommer alligevel ikke til at vaccinere på præcis samme tid hvert år, for mine rykker det hele tiden et par uger fremad, for jeg tør ikke vente til allersidste dag; man må jo ikke vaccinere en syg / sløj hund, så virkeligt surt, hvis rabies-blodprøven bliver ugyldig, fordi jeg ventede til sidste sekund med at forny vaccinen.

 

Blodprøve, er det til indrejse i Norge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt blodprøven er afskaffet :engel: men vil stadig holde dem opdaterede med alle vacciner, så der ikke bliver et hul, eftersom vi tit rejser og det vil være surt at stå med uvaccineret hund, pga fx diarre eller kennelhoste. Så jeg vaccinerer ca 2 uger før vaccinen udløber.

OK, er ikke så meget inde i reglerne til Norge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...