Hop til indhold

Ville hund nr. 2 være en god ide?


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Vi går og leger lidt med tanken om at få endnu en voksen (omplacerings) hund.

 

Vi bliver dog i tvivl om det er lykken for Luca! Tanken er der skulle være lidt selskab i hverdagen til hende. Men har en 7 årig hund, som altid har været alene, brug for selskab, eller er det bare os mennesker som tror det kunne være en fantastisk ide?

 

Vi har fået Luca som omplaceringshund for 4 mdr siden. Hun er faldet helt til og fungere fint med andre voksne hunde vi møder og har besøg af. Hvalpe er hun ikke så glad for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Er hun ked af, at være alene hjemme? Hvis hun er vant til det og er ligeglad, vil jeg personligt synes det er for tidligt efter 4 måneder. Nu ved jeg ikke hvordan hun havde det det forrige sted, men selvom hun virker som om hun er faldet til hos jer, kan der sagtens komme flere skeletter ud af hendes skab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Luca er faldet helt til som du siger og er glad for andre voksne hunde, hvorfor så ikke?

 

Nogle omplaceringshunde kan tage mindst 6 mdr. før de viser deres sande jeg, men det lyder som om Luca er rimeligt problemfri, og hvis I ellers selv har overskuddet til endnu en hund - og til at håndtere evt. problemer der kunne opstå, så ville jeg da klappe i mine små hænder hvis I kunne give endnu en omplaceringshund et godt hjem og de to kunne få glæde af hinanden. Efter fire mdr. kender I jo Luca rimeligt godt og kan sikkert finde en genbrugshund som passer til hendes temperament.

 

Glæder mig til at høre mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luca har selvfølgelig sine særheder, som så mange andre hunde (- og mennesker) Hun har sin baggrund og med den, passer hun perfekt her i familien.

 

En ting er ønsket om en hund mere, det af finde en kan tage lang tid... Luca ledte jeg efter i et år!

 

Det vil aldrig blive en handling som sker på 2 timer. Vi har kig på noget, men det kræver besøg og tid på neutral grund et par gange sammen med Luca, før vi beslutter os. Plus en overgansperiode hvis det skulle gå helt galt. Det udelukker allerede mange sælgere!

 

Når det er sagt ved jeg stadig ikke om Luca har brug for det... Hun har det fint med at være alene hjemme, absolut ingen problemer. Som sagt trives hun rigtig godt ( I vores øjne ) og ideen var at få lidt selskab til hende. Kan se når vi har besøg af andre hunde, at hun er meget rolig og omgængelig. Synes ikke hun stresser op. Hun har tildens til at være lidt sløv, og livet foran brændeovnen trækker mere end en gåtur. - Derfor skal det heller ikke være et energibundt vi får i huset, det ville stresse hende. Men en anelse fut, kunne nok ikke skade Luca.

 

Hvis I har ting vi ikke har tænkt over, så giv endelig lyd!!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis hun har levet hele sit liv alene, har hun nok ikke "brug for det". så jeg synes, at det skal være jeres lyst til en ny hund, der skal drive værket. det er slet ikke sikkert, at luca kommer til at tage meget notits af eller knytte sig tæt til en ny hund - det er svært at spå om, jo. men hvis i finder en, der matcher hende godt, vil hun nok acceptere den problemfrit og trives fint med den i hverdagen. det er bare synd, hvis i gør det kun for hendes skyld, og i så bliver skuffede over hendes manglende glæde ved ny hund.

 

mine forældres alenehund fik en voksen hund i hjemmet, da han var 8 år gammel. de lever i komplet fredelig sameksistens, og kan også lege lidt - aldrig på hans opfordring, jeg tror egentlig helst, at han var fri. men de sover altså ikke tæt, nusser med hinanden og den slags, faktisk ser man dem sjældent tæt sammen. og de orienterer sig begge næsten udelukkende mod menneskene i huset og ikke mod hinanden.

 

så det er altså ikke alle hunde, der kaster sig glædesstrålende over deres nye bedste ven - men hvis i har tid, lyst og overskud - så synes jeg helt bestemt, at i skal gøre det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min ældste beagle var 2½ år da jeg fik ham - i Charlies tilfælde kommer han så fra sin opdrætter og her var han vænnet til mange andre beagler. Vi havde ikke haft ham ret længe før vi følte at han manglede selskab - her var det hensynet til Charlie der vejede op på vægtskålen - men samtidig kom også lysten til at få en mere. Vi fik jo så Oscar kun 4 måneder efter at have fået Charlie - Oscar var da 8 uger.

 

Jeg syntes at hvis I er klar til en hund mere, så må det være jeres lyst til at få en mere det må dreje sig om. Det er dog vigtig som du også selv er inde på, at Luca vil acceptere det - og det vil som alt andet kræve tilvænningen og måske noget ferie så man kan være om begge hunde i starten. Luca er jo være at være senior hund, så I skal også tage hendes alder i betragtning - ikke alle hunde er lige glade for at få selskab i den alder, men omvendt kan det måske også peppe hende lidt op.

Min Charlie er også 7 år - men han tror nogle gange han er en hvalp og det er fordi de andre to også holder gang i ham - Der er jo knap 3 år mellem mine hunde - hvor Darwin ikke engang er fyldt 2 år endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Oplevede med min første hund, at han først var faldet helt rigtigt til efter 9 mdr til et år... Det tog rigtig, rigtig lang tid, før vi så hele den hund vi rent faktisk havde anskaffet os.

Så derfor synes jeg det er fint i begynder at kigge efter nr. 2, men giv hende lige i hvertfald et par måneder mere, inden der kommer en ny hund til.

 

Og så synes jeg i skal vælge at få nr. 2 fordi i brænder for at få en hund mere og ikke for Luca's skyld.

Luca er nok temmelig ligeglad, for hun aner ikke hvad hun går glip af.

 

Oplevede i hvertfald med mine kræ, at Bamse helt havde været foruden Kaia det første stykke tid.

Bevares, hun var da sød nok, men at hun ALTID skulle være der, var han ikke ovenud tilfreds med.

 

Men så er vi jo videre med valget af den helt rigtige hund - For os var Kaia perfekt, fordi hun matchede Bamse så vanvittig godt, ikke lod sig gå på af at han var lidt små-muggen over hun var der engang imellem og der gik kun et halvt års tid inden de var udadskillelige. :lun:

Havde vi nu fået en mere tilbageholdende hund, der var lidt små-bange så var det ikke gået.

Vi vidste præcis hvad vi skulle kigge efter fordi vi kendte Bamse så godt - Og derfor kan der også være en fordel i, at lære Luca lidt bedre at kende.

 

Og jeres plan om at lade dem mødes mange gange, både på neutral grund og have den nye i hjemmet på prøve er en rigtig, rigtig god ide! :5up:

 

Selvfølgelig skal i da have nr. 2 hvis det er det i brænder for... Og kan vist ikke slynge flere overvejelser og råd ud af ærmet, men vil bare glæde mig på jeres vegne nu.

For finder man den rigtige hund, så er det godt nok skønt at have flere hunde :klap:

Og pas på.. Det kan gribe om sig... Har jo nr. 3 som dele hund nu og nr. 4 er stort set planlagt til næste år :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil gerne ha nr 2, og jagten bliver stille og roligt sat ind. Fru Lux kommer "med på råd" og hun får god tid til at vende sig til tanken. Luca er helt speciel for os, og nok også lidt forkælet ;-)

 

Får en tanke om en ældre basset hound ville passe perfekt ind til Luca. - At jeg ikke er så god til hound-lugten er en anden ting ;-)

 

Nr 3 og 4 kommer når vi flytter til den gård vi så gerne vi have ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Vi vil gerne ha nr 2, og jagten bliver stille og roligt sat ind. Fru Lux kommer "med på råd" og hun får god tid til at vende sig til tanken. Luca er helt speciel for os, og nok også lidt forkælet ;-)

 

Får en tanke om en ældre basset hound ville passe perfekt ind til Luca. - At jeg ikke er så god til hound-lugten er en anden ting ;-)

 

Nr 3 og 4 kommer når vi flytter til den gård vi så gerne vi have ;-)

 

Så er det bare at komme ud og købe gård nu - For de er mega billige for tiden, fordi landejendomme ikke er til at komme af med :engel:

Siger hende købte møgbilligt og totalrenoverede skidtet og nu sidder billigere i det, end det huset oprindeligt var sat til salg for :klap:

 

Jaja... Prøver at lokke folk på landet, for der er skøøønt! Og masser af plads til rigtig mange hunde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Får en tanke om en ældre basset hound ville passe perfekt ind til Luca. - At jeg ikke er så god til hound-lugten er en anden ting ;-)

 

En Basset - er en god ide - vil også så gerne have sådan en :-D - ang. hound-lugten - hvad mener du så med det :hmm: - mine beagler er jo også hounds og de lugter ikke - de lugter af dejlige hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Vi passede engang en basset og han lugtede af våd hund. Jeg undersøgte det på nettet, og fandt ud af basset hound har en særlig lugt.

Ok - så er det måske ikke en Basset du skal have - men en beagle :lol: - nej jeg laver bare sjov - men beaglen er også en hound - den mindste af hound racerne - og en beagle lugter aldrig af våd hund uanset hvor våd den så end bliver :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - så er det måske ikke en Basset du skal have - men en beagle :lol: - nej jeg laver bare sjov - men beaglen er også en hound - den mindste af hound racerne - og en beagle lugter aldrig af våd hund uanset hvor våd den så end bliver :mrgreen:

 

Tror Beaglen løber om hjørner med Luca og mig :-D

OT - Fandt på Basset Hound en side om pelspleje hvor der bla står:

Basset Hound har en kort, glat pels der ikke kræver megen pleje. Alle hunde fælder men regelmæssig gennemredning vil hjælpe med til at begrænse mængden af hår i hjemmet. Basset Hound’en har tillige sin karakteristiske ”hound”-lugt der kan holdes på et acceptabelt niveau ved at holde pelsen velplejet.

Det er vel meget sigende "acceptabelt niveau":banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...