Hop til indhold

Det omvendte problem.. Støvsugeren..


HNP
 Share

Recommended Posts

Molly på 16 uger er sikker på støvsugning = Leg:banan:

 

Da vi fik hende var hun bange for støvsugeren, og så kig vi så igang med at gøre hende tryg ved den. Hun elsker at blive støvsuget nu :klap:

 

Nu er problemet det modsatte, nemlig hun er for glad for støvsugeren. Og det er liiidt besværligt at støvsuge med en hund der synes det et meeeget vigtigere at støvsuge hende fremfor gulvet :roll: Hun forstår ikke det der med "Bliv". Hvordan lærer man en ivrig hvalp det?

 

Hvis vi ikke er hurtige så går hun også gerne med i bad, mærkelige hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Sådan var/er Silke osse:lun:... Med i bad, og med til støvsugning. Og med til at tømme vaskemaskine. Og med i kiosken efter avis, som hun insisterer på at bære hjem. Når jeg tørrer hår, så kommer hun og vil også "tørres".

Jo mere man kan lave sammen, jo hyggeligere er det jo.

 

Silke lader mig (næsten) støvsuge i fred og ro nu. Dog sniiiger hun sig til lige at trille en af sine tennisbolde hen foran støvsugeren. Så er det meningen, at støvsugeren skal skubbe den tilbage. ---Men jeg FÅR da støvsuget lidt på den måde...

 

Hvad med at købe en robotstøvsuger? Så kan du og Molly hygge jer med den store støvsuger, mens den lille flittige robot gør det sure arbejde... :mrgreen:

 

Eller måske kan Molly også lære at spille tennistrillebold med støvsugeren?

 

Og så skal du bare nyde, at du har en hund, der gerne vil i bad. Det er et MEGET større problem, hvis en hund ikke vil det. Og man nærmest er nødt til at tvinge, skælde og begå overgreb imod den.. :blink:

 

Er det en retrieverblanding? Retrieverne ER jo vandhunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Til det med at hun ikke forstår "bliv": Du skal nok starte ud i stille og rolige omgivelser uden forstyrrelser, istedet for når hun er helt oppe at køre over støvsugeren ;-) Når hun så har lært det, kan du gradvist sætte flere forstyrrelser på.

 

Men dejligt at hun ikke er bange for støvsugeren :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med støvsugning og tennisbolde med mere dyrkert min Molly også.Desværre har hun så også udvidet det til at gælde for græsslåning, hvilket gør at hun lægger sit legetøj lige i de baner jeg er i gang med. og når græsset er højt kan jeg ikke se det. Så en del bliver pulveriseret på den konto.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var teenager havde vi en labrador/retriewer blanding. Han var skudt i støvsugeren, og gav sig først når vi havde støvsuget ham.

Han elskede at få støvsuget pelsen, og når vi var færdige med det, så gik han ud og lagde sig.

 

Turde ikke noget lignende med Cille. Er bange for, at hun for nemt kunne risikere at forsvinde op i røret :lol:

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med støvsugning og tennisbolde med mere dyrkert min Molly også.Desværre har hun så også udvidet det til at gælde for græsslåning, hvilket gør at hun lægger sit legetøj lige i de baner jeg er i gang med. og når græsset er højt kan jeg ikke se det. Så en del bliver pulveriseret på den konto.

 

Vi har nøjagtug samme problem med plæneklipperen :lol: der ryger en bold næsten hvergang på den bekostning

Link til indlæg
Del på andre sites

Zeus synes også bare støvsugeren er en fest, i det øjeblik jeg tager den ud af skabet går han bare i gø humør i hvert fald et minut...

Vi træner en del, og nu er jeg da fri for at jeg lukke ham ud - men skal være "over" ham ellers render han pludselig med den :slem:.

Men det kræver tid. Jeg har trænet det ved at tage den ud og stille den - være ligeglad med den, og så rose når han ignorere den, så tænde og samme princip og så videre... men ja indimellem tager lysten stadig stadig over

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Sonne prøver at beskytte os mod støvsugeren og går til angreb på den :D Vi har afhjulpet det med "det er mors/fars" (=tak, spyt ud) - kommandoen. Så ved han, at han skal lade den være. I det hele taget er det en SÅ smart kommando, for den bruges til alt fra varme kartofler, der falder på gulvet, sokker der IKKE er legetøj, ting de finder på turen og ikke må spise osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, hvor er det skægt at læse om, hvordan andres hunde har det med støvsugere :lol:

 

 

 

Jessie er ligeglad med støvsugeren - virkelig kold og hun rører sig ikke ud af flækken bare fordi der kommer en støvsuger, min mor kan få lov at støvuge rundt om hende :mrgreen:

 

Freddie elsker støvsugeren.. leglegleg.. Han ville nok være allermest lykkelig, hvis han kunne få lov at sidde ovenpå den mens der blev støvsuget :klap:

 

Charlie tror ham og støvsugeren leger fangeleg :lol: Men det er altså meget mere sjovt når det er HAM der fanger støvsugeren:fornaermet:

:mrgreen:

 

Mille kan ikke lide støvsugeren, så hun vil bare ud i haven med en (eller 4) bamser i munden.. Så kan man lege derude med dem :lun:

 

 

Moppen er en helt anden historie.. Løver elsker fange-moppe-leg :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, hvor er det skægt at læse om, hvordan andres hunde har det med støvsugere :lol:

 

 

 

Jessie er ligeglad med støvsugeren - virkelig kold og hun rører sig ikke ud af flækken bare fordi der kommer en støvsuger, min mor kan få lov at støvuge rundt om hende :mrgreen:

 

Freddie elsker støvsugeren.. leglegleg.. Han ville nok være allermest lykkelig, hvis han kunne få lov at sidde ovenpå den mens der blev støvsuget :klap:

 

Charlie tror ham og støvsugeren leger fangeleg :lol: Men det er altså meget mere sjovt når det er HAM der fanger støvsugeren:fornaermet:

:mrgreen:

 

Mille kan ikke lide støvsugeren, så hun vil bare ud i haven med en (eller 4) bamser i munden.. Så kan man lege derude med dem :lun:

 

 

Moppen er en helt anden historie.. Løver elsker fange-moppe-leg :klap:

 

Jep, den kan vi også er i huset :mrgreen: Glæden ved at have en teenager i huset

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det er svært for os andre at forstå at det også kan være et problem når hunden GODT kan lide støvsugeren :lol:

 

 

Ninja er ikke særlig vild med støvsugeren, men vi har så heller aldrig rigtigt brugt tid på at introducere den for hende. Der er bare nogle hverdags lyde som jeg tror på at hunden kan vænne sig til. (hårtørrer, støvsuger, opvaskemaskine osv)

 

 

Hun er ikke bange for den - og hun står altid tæt på og kigger nysgerrigt når hendes senge lige får en omgang - for hvad skal den dog dér, i hendes seng ? :hmm:

 

 

 

Og hov, ja prøv at lære et sikkert "bliv" uden for mange forstyrrelser til at starte med. Det tror jeg ihvertfald jeg ville gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...