Hop til indhold

Løbetidsbukser til lille hund?

Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Nogen som kan anbefale løbetidsbukser til meget lille hund? Hun vejer 1,8 kg og er 27 cm. omkring taljen.

Kan ikke helt finde ud af om hun er i løbetid eller ej - her den anden morgen var der 6-7 små blodpletter på lagnet, synes hun tisser lidt mere end normalt - og Dino var lidt interesseret i at snuse til hende i går hvor hun så stak røven helt op i hovedet på ham, så han rigtig kunne dufte - men har prøvet at duppe hende mange gange, kan ikke se noget på papiret, mærker ingen adfærdsændring på hende og hun er ikke hævet - hun slikker sig heller ikke voldsomt meget, men indimellem har hun har de sidste par dage hvor hun slikker meget - mest inden hun skal sove og når hun vågner igen.

Den eneste forklaring der ellers kunne være på blodpletterne det er en tabt tand - men synes jo bare ikke rigtigt at 6-7 små blodpletter i fodenden hvor hun sov, ligner noget fra en tabt tand - så synes jeg der burde være mere blod ét sted? Men omvendt har der ingen pletter været hverken i nat eller mens hun har sovet i sengen i dag. Kan det være første løbetid som bare er meget ustabil..?

Synes jo bare - hun er jo kun en lille baby på 4,5 måned - men ok, en baby med et meget heftigt temperament i hvert fald så :genert::lol:

Men om det er første løbetid eller ej, så skal der i hvert fald være nogle løbetidsbukser klar til når hun kommer til at bløde mere. Så er der nogen i kan anbefale?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg velle bare lige sige at vis hinnes kønsåbning ikke er hævet så er hun meget meget sikkert ikke i løbetid, men hanhunde kan godt være intreseret uden hun nødvendigvis er i løbetid.

vis nu hun ikke skal bruges til avl så kan det være en godide at få hinne sterliceret så slepper man for at hun kan få livmoderbetændelse.

jeg ved ikke rektig noget om løbetidsbukser.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg velle bare lige sige at vis hinnes kønsåbning ikke er hævet så er hun meget meget sikkert ikke i løbetid, men hanhunde kan godt være intreseret uden hun nødvendigvis er i løbetid.

vis nu hun ikke skal bruges til avl så kan det være en godide at få hinne sterliceret så slepper man for at hun kan få livmoderbetændelse.

jeg ved ikke rektig noget om løbetidsbukser.

Hun kan nu sagtens være i løbetid selvom hun ikke er hævet - min gamle tæve var aldrig hævet når hun var i løbetid.

Og nej hun skal ikke steriliseres, med mindre der opstår problemer med løbetid/falsk drægtighed - jeg er ikke tilhænger af at putte hende i en muligvis unødvendig narkose, slet ikke når hun er så lille som hun er. Så det er bare løbetidsbukser jeg leder efter :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med dem fra lillevus? Brugte dem selv til Smilla i hendes første løbetid, men derefter synes jeg hun var dygtig til at holde sig ren, så nu tørrer jeg bare op eller vasket tæpper osv hyppigt.

Nej, dem har jeg ikke set - men det må jeg straks lige kigge på, tak :5up:

Men det er også mest om natten, der er jeg ikke sådan voldsomt glad for at hun skal bløde vores seng til.. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, dem har jeg ikke set - men det må jeg straks lige kigge på, tak :5up:

Men det er også mest om natten, der er jeg ikke sådan voldsomt glad for at hun skal bløde vores seng til.. :genert:

Nej og der kan det jo være svært at bede vuffer om at ligge på et håndklæde. ;) Smilla synes bukserne var alt for varme om natten, så løsningen blev at købe 2 tynde rullemadrasser i jysk. Dem bløder hun ikke igennem. Og vi har dem i øvrigt på altid nu (købte et sæt mere) De er dejlig bløde at ligge på, skåner sengen og er tophygiejningske idet de kommer med i vaskemaskinen sammen med sengetøjet en gang om ugen. ´Totalt win win

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan nu sagtens være i løbetid selvom hun ikke er hævet - min gamle tæve var aldrig hævet når hun var i løbetid.

Og nej hun skal ikke steriliseres, med mindre der opstår problemer med løbetid/falsk drægtighed - jeg er ikke tilhænger af at putte hende i en muligvis unødvendig narkose, slet ikke når hun er så lille som hun er. Så det er bare løbetidsbukser jeg leder efter :-)

okay det var osse bare et forslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Prøv at tørre hende med toiletpapir flere gange dagligt - så ved du ihvertfald, om det er der hun bløder. Jeg synes altså også, at 4,5 måned er lige lovlig tidligt :genert:

Jeg har nogle super gode løbetidsbukser til Bella, som kan fås ned i de helt små størrelser, men der står ikke, hvilket mærke det er på dem :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tørre hende med toiletpapir flere gange dagligt - så ved du ihvertfald, om det er der hun bløder. Jeg synes altså også, at 4,5 måned er lige lovlig tidligt :genert:

Jeg har nogle super gode løbetidsbukser til Bella, som kan fås ned i de helt små størrelser, men der står ikke, hvilket mærke det er på dem :stupid:

Har prøvet at tørre hende, men kan ikke rigtig se noget - eneste ting der er, som peger mod løbetiden er de pletter på lagnet, hun er blevet lidt mere pyller - fx går hun ikke længere i haven alene, vi SKAL med - og så skubbede hun røven helt op i hovedet på Dino så han rigtig kunne dufte den anden dag. Jeg ved ikke. :vedikke:

Men vi var så heldige at den lokale dyrhandel faktisk havde bukser helt ned i hendes størrelse, så nu har vi lige købt dem til at starte med i hvert fald. :5up:

Og ja, 4,5 måned ér tidligt, men små hunde kommer jo tidligt i løbetid - nogen endnu tidligere end andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Har prøvet at tørre hende, men kan ikke rigtig se noget - eneste ting der er, som peger mod løbetiden er de pletter på lagnet, hun er blevet lidt mere pyller - fx går hun ikke længere i haven alene, vi SKAL med - og så skubbede hun røven helt op i hovedet på Dino så han rigtig kunne dufte den anden dag. Jeg ved ikke. :vedikke:

Men vi var så heldige at den lokale dyrhandel faktisk havde bukser helt ned i hendes størrelse, så nu har vi lige købt dem til at starte med i hvert fald. :5up:

Og ja, 4,5 måned ér tidligt, men små hunde kommer jo tidligt i løbetid - nogen endnu tidligere end andre.

Ja, det lyder da godt nok som om, at hun er i løbetid :hmm: Forklaringen på, at der ikke kommer noget, når du tørrer hende, kunne jo være , at hun er højløbsk lige nu :vedikke: (Så ville det også give lidt mere mening, at hun stak numsen op i Dinos hovede). Det kan jo være, at hun i længere tid bare har små-blødt lidt, uden at i har lagt mærke til det. Der gik faktisk en uges tid, før det gik op for mig, at Bella var i løbetid første gang, fordi at hun var så god til at holde sig ren :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder da godt nok som om, at hun er i løbetid :hmm: Forklaringen på, at der ikke kommer noget, når du tørrer hende, kunne jo være , at hun er højløbsk lige nu :vedikke: (Så ville det også give lidt mere mening, at hun stak numsen op i Dinos hovede). Det kan jo være, at hun i længere tid bare har små-blødt lidt, uden at i har lagt mærke til det. Der gik faktisk en uges tid, før det gik op for mig, at Bella var i løbetid første gang, fordi at hun var så god til at holde sig ren :oops:

Jeg tror i hvert fald hun er løbsk - ved nærmere eftertanke så er der adfærdsændring hos hende, den sidste uges tid har hun IKKE kunnet sove længe - hun står op mellem kl. 5-6.45 fordi hun skal ud og tisse - hun skal tisse en del mere end hun ellers plejer og så vil hun så gerne være udenfor - så meget plejer hun ikke at ville være ude. Og så vil hun alligevel ikke derud selv, vi skal gå med hende.. :roll: et værre piveri hun ellers kan sætte op!

Nå men, hvis vi så har en tæve som enten bløder meget lidt eller er super god til at holde sig selv ren, så er det at stå tidligt op og gå med hende i haven, en helt ok deal for mig.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt nok det er meget tidligt... 4,5 måned... :vedikke: jeg ville nok nærmere tjekke for blærebetændelse / underlivsbetændelse... Johna er 10 mdr og endnu ikke kommet i løb (jrt / dsg mix)... Karla var 8,5 mdr da hun gik i løb første gang...

Tror ikke jeg kender til tæver der har været yngre end 5,5 mdr....

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt nok det er meget tidligt... 4,5 måned... :vedikke: jeg ville nok nærmere tjekke for blærebetændelse / underlivsbetændelse... Johna er 10 mdr og endnu ikke kommet i løb (jrt / dsg mix)... Karla var 8,5 mdr da hun gik i løb første gang...

Blærebetændelse tror jeg nu ikke det er, heller ikke livmoderbetændelse. Hun virker overhovedet ikke til at have ondt, har ingen udflåd, og det er ikke dårlige adfærdsændringer. Det er ikke sådan at hun skal tisse hele tiden, når hun er alene mens vi er på arbejde, har hun ingen uheld overhovedet. Men hun står op om morgenen nu, fordi hun skal tisse, hvorimod hun før sov til vi stod op - og så vil hun rigtig gerne være ude i haven, og piver hvis ikke hun kommer derud, hun vil bare have os med - men det er ikke nødvendigvis for at tisse altid, ofte vil hun bare gerne være derude. Og så vild har hun heller ikke været efter haven førhen. Der sad hun mest indenfor og kiggede ud på den.

Og ellers er hun fuldstændig sit glade jeg og spiser glad og gerne som hun altid har gjort. :-)

Men 4,5 mnd er tidligt - men har snakket vet. og en dyrlæge om det, og det lyder for dem som en løbetid, trods det at den er tidlig.

Men det er vel som med mennesker - nogle er 15-16 år når de får deres mens, andre er 9-10 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun har løbetidsbukser på kan hun jo ikke gøre sig ren..og så må du kunne se blod i bukserne... Jeg syens ikke det lyder som om hun er i løbetid.. Dels fordi det er usandsynligt sjældent at de komemr i løbetid så tidligt..Ikke engang chier kommer så tidligt (og de par stykker som jeg har hørt om var syge)..Og så er det meget meget sjældent at en tæve ikke hæver... Så er der et eller andet galt med den..

Det ville jeg så også gøre. Få hende tjekket hos dyrlægen.

Blærebetændelse tror jeg nu ikke det er, heller ikke livmoderbetændelse. Hun virker overhovedet ikke til at have ondt, har ingen udflåd, og det er ikke dårlige adfærdsændringer. Det er ikke sådan at hun skal tisse hele tiden, når hun er alene mens vi er på arbejde, har hun ingen uheld overhovedet. Men hun står op om morgenen nu, fordi hun skal tisse, hvorimod hun før sov til vi stod op - og så vil hun rigtig gerne være ude i haven, og piver hvis ikke hun kommer derud, hun vil bare have os med - men det er ikke nødvendigvis for at tisse altid, ofte vil hun bare gerne være derude. Og så vild har hun heller ikke været efter haven førhen. Der sad hun mest indenfor og kiggede ud på den.

Og ellers er hun fuldstændig sit glade jeg og spiser glad og gerne som hun altid har gjort. :-)

Men 4,5 mnd er tidligt - men har snakket vet. og en dyrlæge om det, og det lyder for dem som en løbetid, trods det at den er tidlig.

Men det er vel som med mennesker - nogle er 15-16 år når de får deres mens, andre er 9-10 år.

Hvorfor synes de at det lyder som en løbetid? det tror jeg du har misforstået? hvis du spørger dyrlægen vil han sige 1. er hun hævet? 2. bløder hun? og hvis du ikke ser blod aå vil han sige at du skal tørre blomsten når hun har tisset og kigge på papiret..

Ud fra det du fortæller lyder det ikke på mig som om hun er i løb..

Men det kan være hun kommer om 1½-3 måneder.. Nogle af tæverne kan godt komme med lidt blod et par måneder før løbetiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun har løbetidsbukser på kan hun jo ikke gøre sig ren..og så må du kunne se blod i bukserne... Jeg syens ikke det lyder som om hun er i løbetid.. Dels fordi det er usandsynligt sjældent at de komemr i løbetid så tidligt..Ikke engang chier kommer så tidligt (og de par stykker som jeg har hørt om var syge)..Og så er det meget meget sjældent at en tæve ikke hæver... Så er der et eller andet galt med den..

Det ville jeg så også gøre. Få hende tjekket hos dyrlægen.

Hvorfor synes de at det lyder som en løbetid? det tror jeg du har misforstået? hvis du spørger dyrlægen vil han sige 1. er hun hævet? 2. bløder hun? og hvis du ikke ser blod aå vil han sige at du skal tørre blomsten når hun har tisset og kigge på papiret..

Ud fra det du fortæller lyder det ikke på mig som om hun er i løb..

Men det kan være hun kommer om 1½-3 måneder.. Nogle af tæverne kan godt komme med lidt blod et par måneder før løbetiden...

Glemte at skrive at hvis hun virkelig er kommet i løbetid så ville jeg være bange for at der var noget hormonelt galt med hende.. Naturen har overhovedet ingen interesse i at en tæve kommer i løb som 4½ måneds..Så vil hun få sit første kuld som 6-7 mdr tæve...

Er hun tyk? altså som i har spist meget mad og fået fedt på sidebenene?? for jeg har lagt mærke til hos løverne at dem der kommer tidligst i løb er dem der er lidt tykke... Men jeg aner ikke om det har noget som helst på sig elelr det bare er tilfældigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke min egen dyrlæge som havde sagt det - men de havde konkluderet det ud fra at hun tissede lidt mere end hun plejede, og ellers ikke kunne se hvor blødningen skulle komme fra. Men nu har jeg opdaget en smule betændelses-udflåd, har haft fat i vagtdyrlægen, som mener det er blærebetændelse - men at vi ikke behøvede at komme akut, dog skulle vi få en tid i morgen, da det absolut ikke er godt hun direkte bløder derfra. Heldigvis har vi dog ikke set blod siden.. men altså, synes ikke hun tisser voldsomt meget, hun har bare gerne villet være ude en masse den seneste tid - det kan så måske være dér vi har årsagen.

Så jeg ringer til dyrlægen så snart han åbner i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites