Hop til indhold

Nu gider jeg snart ikke mere...


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Men det er pissepissepisse dyrt! Man skal aldrig regne sådan noget ud, men det gjorde jeg lige. Louie koster 19 kr. om dagen bare for ovenstående... Det er altså 570 kr. om måneden :shock:

 

Men planen er vist, at man med tiden skal skære noget af det fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men det er pissepissepisse dyrt! Man skal aldrig regne sådan noget ud, men det gjorde jeg lige. Louie koster 19 kr. om dagen bare for ovenstående... Det er altså 570 kr. om måneden :shock:

 

Men planen er vist, at man med tiden skal skære noget af det fra.

 

Ja, det er ikke sådan at have en rigtig dyrlægehund. Det er Smilla også.. Men det vigtigste er at der er noget der virker. Mere træls at når ting der overhovedet ikke hjælper koster kassen alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor fedt at det hjælper :banan:

 

Det der ørerens, er der nogen form for syre i? Det kan Sille nemlig ikke tåle. Kan godt lide ideen om homøopati.

 

Jeg tænker ikke at der er syre i dråberne, men i cremen er der nok noget krads stads... Jeg ved ikke rigtig noget om syre.

 

Dråbernes indhold: Arnica Montana D2, Calendula officinalis D2, Chamomilla D3, Symphytum officinale D6, Millefolium D3, Belladonna D2, Aconitum napellus D2, Bellis perennis D2, Hypericum perforatum D2, Echinacea angustifolia D2, Echinacea purpurea D2, Hamamelis virginiana D1, Mercurius solubilis D6, Hepar sulphur D6.

 

Cremens indhold: Aqua, glyceryl stearate SE, pentylene glycol, octyldodecanol, cetearyl alcohol, isopropyl myristate, sodium shale oil sulfonate (højtoprenset ichtammol 2 %), glycerin, dimethicone, ceteareth-20, ceteareth-12, citric acid, xanthan gum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Tænker det er det hele, men det var først efter cremen, at det blev helt godt :)

 

Men han får:

 

Dråber fra Allergica: Apisinum D6 comp., Rebalance, Oxalis comp., Høron.

Piller: Quattroplex 2, Quattroplex 5, astaXantip

Pulver: Profeed maxflow (probiotika, der styrker tarmfloraen)

Olie: Bare en eller anden form for olie, man lige har. Det er godt til at styrke huden.

 

Åh giver også Teitur profeed maxflow, men var ved at dåne da jeg fandt ud af at det kostede 647 kr, særligt fordi der er 2 kg og det er umuligt at nå at bruge inden udløbsdatoen. Så har først at sælge et kilo af mit på nettet, uden held, troede jeg var den eneste i hele verden der brugte det produkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Men det er pissepissepisse dyrt! Man skal aldrig regne sådan noget ud, men det gjorde jeg lige. Louie koster 19 kr. om dagen bare for ovenstående... Det er altså 570 kr. om måneden :shock:

 

Men planen er vist, at man med tiden skal skære noget af det fra.

 

Altså hvis det er en trøst så er du ikke alene, bruger gennemssnit 1900 kr om måneden på dyrlæge og medicin og homøopati til Teitur om måneden, så kender det alt for godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
:banan: :banan: :banan:

 

Det går SÅ godt med Louies allergi :ivrig:

 

Han har været på det homøopatiske halløj i halvanden måned snart, og han klør sig næsten ikke mere. Han har været oppe hos Sidsel igen for to uger siden, hvor hans krop blev rettet igen, og hvor jeg fortalte, at han stadig kløede sig meget, men at det nærmest kun var i ørerne. Hun gav mig navnet på nogle homøopatiske øredråber + noget kløestillende creme med skiferolie i, som jeg godt må bruge, selvom det ikke er homøopatisk. Men det gælder ikke sådan rigtig som kemi, for der er ikke noget kraftigt medicinsk i, hvis man kan sige det sådan. Og det har virkelig slået kløen i ørerne ned. Huden er begyndt at hele, og så længe jeg bare renser og smører dem hver dag, kan kløen holdes stort set helt nede. Det er SÅ fedt! Og så endda i pollensæsonen. Helt uden hverken prednisolon eller vaccinationer :cool:

 

Det er godt nok lidt omstændigt, men det er det hele værd :lun: Hver dag får han 3 slags piller, 4 forskellige slags dråber (2 x dagligt) + noget pulver og noget olie på maden.

 

 

Hvor er det bare godt at hører at homøopati virker på Lui, det er mere end kan man sige om Teitur, host host. Men ja det er lidt omstændig, det er som regel noget med 4 forskellige flasker og dråber flere gange om dagen.

Men fantastisk at det hjælper ham, er jeg meget glad for at læse :-D er hun dygtig hunde sidsel ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare godt at hører at homøopati virker på Lui, det er mere end kan man sige om Teitur, host host. Men ja det er lidt omstændig, det er som regel noget med 4 forskellige flasker og dråber flere gange om dagen.

Men fantastisk at det hjælper ham, er jeg meget glad for at læse :-D er hun dygtig hunde sidsel ?

 

Vi har jo været i gang siden starten af maj, og først var der et stykke tid, hvor det blev meget værre (pga. udrensning). Så hvem ved, måske virker det alligevel for teitur, hvis du giver det lidt tid? Men man bliver nødt til at give det lidt mere tid før man ved, om det virker.

 

Sidsel arbejder med kroppen, men hun kan også 'se' organerne på en eller anden måde. Men det er ikke hende, der har styr på det homøopatiske, det er Charlotte Eicke i samarbejde med Sidsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smører du selve cremen ned i øret , eller var cremen ikke til ørene ?

 

Jo, meditar-cremen bruger jeg til ørerne. Jeg smører indersiden af flapperne, og så lige med en finger ned i øret og kører rundt. Og så renser jeg med vatpinde hver dag.

 

Det er nok ikke ligefrem i tråd med det homøopatiske koncept (indholdet i cremen er i hvert fald ikke naturligt), men Sidsel mente, at så længe det ikke kom sådan rigtig indvortes, så var det okay. Så det lader jeg lige som om, så længe det virker.

 

Wow, hvor en fed opdatering! :klap: Må indrømme, at det har været lidt med hjertet i halsen, at jeg har kigget på denne tråd, når der har været opdateringer, synes bare det hele har virket så uoverskueligt med Loui! Men nu ser det da virkelig ud til at gå den rigtige vej! :klap:

 

Jaaaa :) Det er så fedt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Vi har jo været i gang siden starten af maj, og først var der et stykke tid, hvor det blev meget værre (pga. udrensning). Så hvem ved, måske virker det alligevel for teitur, hvis du giver det lidt tid? Men man bliver nødt til at give det lidt mere tid før man ved, om det virker.

 

Sidsel arbejder med kroppen, men hun kan også 'se' organerne på en eller anden måde. Men det er ikke hende, der har styr på det homøopatiske, det er Charlotte Eicke i samarbejde med Sidsel.

 

 

Nårh det er også charlotte Eicke jeg har brugt, men vores kemi er ikke særlig god. Det homøopati jeg har brugt mod hans kløe og allergi har ikke haft den ringeste effekt overhovedet. Men til gengæld har de dråber til hans mave fungeret super godt. Men kløe og allergi har det ikke kunnet hamle op med, og med hans kramper fra epilepsi halter det også en del, har flere gange måtte øge hans dosis en hel del på det homøopatiske for at undgå han får kramper, så er desværre meget uimponeret over det, men er meget glad for at læse at det hjælper Louie så godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Jo, meditar-cremen bruger jeg til ørerne. Jeg smører indersiden af flapperne, og så lige med en finger ned i øret og kører rundt. Og så renser jeg med vatpinde hver dag.

 

Det er nok ikke ligefrem i tråd med det homøopatiske koncept (indholdet i cremen er i hvert fald ikke naturligt), men Sidsel mente, at så længe det ikke kom sådan rigtig indvortes, så var det okay. Så det lader jeg lige som om, så længe det virker.

 

 

 

Jaaaa :) Det er så fedt :banan:

 

Er det i matas du har købt cremen ? Teitur klør nemlig også sine ører ekstrem meget inde i , så hvis det er en der er nem at få fat i kunne det jo være jeg skulle prøve den, har gogglet de ørerdråber du bruger, men der står at de bruges ved smerter i ørene ?? Har du indtryk af at det er cremen eller dråberne der virker bedst ? Håber ikke jeg spørger for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh det er også charlotte Eicke jeg har brugt, men vores kemi er ikke særlig god. Det homøopati jeg har brugt mod hans kløe og allergi har ikke haft den ringeste effekt overhovedet. Men til gengæld har de dråber til hans mave fungeret super godt. Men kløe og allergi har det ikke kunnet hamle op med, og med hans kramper fra epilepsi halter det også en del, har flere gange måtte øge hans dosis en hel del på det homøopatiske for at undgå han får kramper, så er desværre meget uimponeret over det, men er meget glad for at læse at det hjælper Louie så godt.

 

Det er rigtig surt, at det ikke har virket så godt på Teitur. Men så vidt jeg kan huske, har I heller ikke være i gang så længe som os? Fortsætter du med det, indtil du løber tør?

 

P.s. Og ja, det der profeed. Fuuuuuuuck, det er så dyrt! Og den der kæmpe spand med 2 kg, når man bare skal bruge en enkelt tsk. om dagen. Kommer jo aldrig igennem den. Og jeg har faktisk ikke engang regnet den med i de der 570 kr. om måneden. Og dertil kommer at en behandling hos Sidsel koster 700-800 kr. + alm. dyrlægebesøg + røntgen + råfodring... Shiiiit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det i matas du har købt cremen ? Teitur klør nemlig også sine ører ekstrem meget inde i , så hvis det er en der er nem at få fat i kunne det jo være jeg skulle prøve den, har gogglet de ørerdråber du bruger, men der står at de bruges ved smerter i ørene ?? Har du indtryk af at det er cremen eller dråberne der virker bedst ? Håber ikke jeg spørger for meget.

 

Det er helt sikkert cremen! Har kun fået dryppet ham et par gange nemlig, og hvis kan klør, smører jeg med cremen og så falder han til ro efter et stykke tid. I starten smurte jeg 2 x dagligt, men nu prøver jeg at trappe lidt ned, og er vist nede på 1-1,5 gang dagligt, hvis jeg husker at fjerne øresnask.

 

Jeg har bare købt den på apoteket. Det er den her: Meditar Creme / Salve

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Det er rigtig surt, at det ikke har virket så godt på Teitur. Men så vidt jeg kan huske, har I heller ikke være i gang så længe som os? Fortsætter du med det, indtil du løber tør?

 

P.s. Og ja, det der profeed. Fuuuuuuuck, det er så dyrt! Og den der kæmpe spand med 2 kg, når man bare skal bruge en enkelt tsk. om dagen. Kommer jo aldrig igennem den. Og jeg har faktisk ikke engang regnet den med i de der 570 kr. om måneden. Og dertil kommer at en behandling hos Sidsel koster 700-800 kr. + alm. dyrlægebesøg + røntgen + råfodring... Shiiiit.

 

Det er dybt godnat at man ikke kan købe den mindre end 2 kg, brokkede mig højlydt over det, man burde kunne købe det i 500 grams og 1 kg synes jeg. Teitur skal også kun have en spiseskefuld om dagen.

 

Har været i gang med homøopati siden starten af april. Det jeg skulle give mod hans kløe og allergi gjorde det 100 gange værre og til sidst var det helt urimeligt over for Teitur, og jeg havde fået nok af at bruge penge på de dråber, de koster jo 145 kr pr flaske og charlotte sagde at hvis det og det ikke virkede så skulle jeg prøve det og det, men havde ikke endeløse af penge og så besluttede jeg at det var spild af penge og unødig lidelse for Teitur, så gik i gang med allergivacciner og medrol i stedet.

 

Men bruger stadig profeed maxflow og han får stadig 4 forskellige slags dråber 4 gange om dagen for hans mave og epilepsi og det for hans mave virker rigtig godt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Det er helt sikkert cremen! Har kun fået dryppet ham et par gange nemlig, og hvis kan klør, smører jeg med cremen og så falder han til ro efter et stykke tid. I starten smurte jeg 2 x dagligt, men nu prøver jeg at trappe lidt ned, og er vist nede på 1-1,5 gang dagligt, hvis jeg husker at fjerne øresnask.

 

Jeg har bare købt den på apoteket. Det er den her: Meditar Creme / Salve

 

 

Okay tusind tak for tippet, ville købe det når der kommer penge ind på fredag, så ville jeg helt klart prøve det på Teiturs kløende ører, mon det kan bruges på kløende læber også ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay tusind tak for tippet, ville købe det når der kommer penge ind på fredag, så ville jeg helt klart prøve det på Teiturs kløende ører, mon det kan bruges på kløende læber også ??

 

 

Det vil jeg tro (med mindre han slikker det af selvfølgelig).

 

Og lige for at være super irriterende, så blev jeg altså nødt til at tjekke din tråd (for jeg har ret god hukommelse, og kunne ikke forstå at jeg ikke havde ret). Og du gik i gang med homøopatien i starten af maj og droppede det igen i midten af maj :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: :banan: :banan:

 

Det går SÅ godt med Louies allergi :ivrig:

 

Han har været på det homøopatiske halløj i halvanden måned snart, og han klør sig næsten ikke mere. Han har været oppe hos Sidsel igen for to uger siden, hvor hans krop blev rettet igen, og hvor jeg fortalte, at han stadig kløede sig meget, men at det nærmest kun var i ørerne. Hun gav mig navnet på nogle homøopatiske øredråber + noget kløestillende creme med skiferolie i, som jeg godt må bruge, selvom det ikke er homøopatisk. Men det gælder ikke sådan rigtig som kemi, for der er ikke noget kraftigt medicinsk i, hvis man kan sige det sådan. Og det har virkelig slået kløen i ørerne ned. Huden er begyndt at hele, og så længe jeg bare renser og smører dem hver dag, kan kløen holdes stort set helt nede. Det er SÅ fedt! Og så endda i pollensæsonen. Helt uden hverken prednisolon eller vaccinationer :cool:

 

Det er godt nok lidt omstændigt, men det er det hele værd :lun: Hver dag får han 3 slags piller, 4 forskellige slags dråber (2 x dagligt) + noget pulver og noget olie på maden.

 

Feeeeedt! :banan:

 

Men det er pissepissepisse dyrt! Man skal aldrig regne sådan noget ud, men det gjorde jeg lige. Louie koster 19 kr. om dagen bare for ovenstående... Det er altså 570 kr. om måneden :shock:

 

Men planen er vist, at man med tiden skal skære noget af det fra.

 

Gahh, jeg tør slet ikke tænke på, hvad jeg bruger på Tyson hos Lone og Sidsel. :skraek: Men ja, Louie er nok endnu dyrere med al hans pulver og piller og halløj. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Det vil jeg tro (med mindre han slikker det af selvfølgelig).

 

Og lige for at være super irriterende, så blev jeg altså nødt til at tjekke din tråd (for jeg har ret god hukommelse, og kunne ikke forstå at jeg ikke havde ret). Og du gik i gang med homøopatien i starten af maj og droppede det igen i midten af maj :blink:

 

Niks, jeg startede på homøopati for hans mave og epilepsi i april. i starten af maj startede jeg så på homøopati mod hans kløe og allergi, som blev væsenligt forværret af det, og måtte stoppe igen da alt andet var dyreplageri. Men har siden forsat med homøopati mod maven og epilepsi.

Kan se i min kalender at jeg startede den 27 april, medmindre jeg har skrevet forkert:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...