Hop til indhold

Nu gider jeg snart ikke mere...


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Det sidste stykke tid har Louie sprunget ret underligt til agility. Det er kommet efter vinterpausen, så det har vel varet 1,5 måneds tid.

 

Det er eskaleret stille og roligt, og da vi var til stævne for et par weekender siden måtte jeg trække os fra det sidste løb, fordi han lignede én der fik tæsk, hver gang kan skulle over et spring. Jeg fik hurtigt en tid hos søde Lone fra The Touch (ledmanipulation/kiropraktor). Hun fandt ud af, at hele hans højre side var låst og han var øm i ryggen af at aflaste den ene side. Det lignede dog en faldskade og altså ikke noget mere permanent. Han blev løsnet op og fik lidt massage, og så var alt godt igen. Han blev holdt i ro i en uges tid derefter, og det er to uger siden han blev rettet.

 

Men i dag til agility ville han stadigvæk ikke springe ordentligt. Når pindene lå nede på jorden kunne han godt løbespringe hen over dem sådan nogenlunde, men lige så snart de kom bare lidt op i højden, vægrede han sig. En fra agilityholdet er dyrlæge, så han mærkede Louie rigtig meget igennem. Bøjede og strak benene, tjekkede knæene, og der var ikke noget at mærke der. Lige indtil han nåede til nederst på ryggen. Så skreg Louie som en pige! :???: Virkelig højt. Han krympede sig sammen hver gang han blev trykket dernede. Dyrlægen kunne ikke sige noget konkret, men at det måske kunne være noget med en ryghvirvel, når nu Louie lige har været til kiropraktor og blevet erklæret fit for fight. Så han ville foreslå at få røntgenfotograferet lænden (+ hofterne når man var i gang), hvis det var hans patient :cry:

 

Ønskes: Rask og velfungerende hund. Haves: En bunke skrammel - både fysisk og psykisk

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:ae: :ae: :ae: til dig og Louie.

 

Røntgenfotografering er nok en meget god idé. Men ellers vil jeg også foreslå et besøg hos Sidsel Sommer. Hun er oprindeligt uddannet kiropraktor, men har siden videreuddannet sig inden for osteopati (åbenbart en form for osteopati, der ikke er særligt udbredt i Europa - ikke at jeg har forstand på det) og bruger faktisk ikke kiropraktik længere. Hun arbejder med vævet og organerne, for hvis der er ubalancer dér, kan de jo ikke holde leddene ordenligt på plads.

 

På dogdancing-Anjas anbefaling har jeg lige været hos hende med Tyson, fordi jeg var så træt af, at han så tit skal rettes. Hun brugte lang tid på at arbejde ham igennem, og hun sagde, at hele hans venstre side var ekstremt stram/spændt, som om han havde fået et voldsomt slag på hele den siden. Samtidig var nyrerne/binyrerne også helt spændte, hvilket hun sagde var typisk efter et chok, fordi de så ophober giftstoffer, de har svært ved at udskille. Hun spurgte, om han har været ude for en ulykke. Først kunne jeg ikke huske noget, men så kom jeg i tanke om, at jeg for halvandet år siden blev påkørt af en anden cyklist og styrtede med Tyson i cykelkurven. Han landede hårdt ned i asfalten med venstre side og var meget bange, lige da det var sket. Og det var faktisk først derefter, at jeg begyndte at måtte rende til kiropraktor med ham i tide og utide. Hun arbejdede ham godt igennem, og bag efter var han blød som gele i venstre side. Lige nu får han en udrensningskur med te af padderokke/gyldenris, og om en måned skal vi så tilbage til tjek. Jeg håber meget på, at det kan afhjælpe hans hyppige besøg hos kiropraktor. Det virkede i hvert fald for Anjas hund, der holdt op med hele tiden at blive skæv i skulderen.

 

(På hendes hjemmeside står der, at hun bor i Frederiksværk, men hun er altså flyttet til Farum.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg håber ikke at røngten viser noget slemt - og hvis det viser noget, så husk at send det til Lone så hun kan se det. Motors viste jo vildt skævt bækken som dyrlægen konkluderede var medfødt, men det var bare faldet ud af led og Lone rettede det jo.

 

Derudover så skreg Motor også da dyrlægen til sundhedstjek ville strække hans ene bagben bagud - det viste sig at være bækkenet som var faldet ned igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke en tur eller 2 mere til kiropraktor kan fixe problemet :hmm:

 

For 2 år siden faldt Jacki, som et resultat heraf låste korsbenet + 5-6 virvler i den nederste del af rygge - der skulle 3 behandlinger til for at få hende løst op, og stadig skal hun jævnligt en tur omkring kiro. for at bliver løst op igen igen :ae:

 

Så fortvivl ikke, han skal nok blive fit for fight igen :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak allesammen :kys:

 

Sonja: Det lyder godt nok spændende. Håber det kan hjælpe Tyson.

Men nu har jeg allerede bestilt en konsultation i morgen muligvis med røntgen, og jeg tænker også, at det nok er smart at få gjort lige meget hvad.

 

Jeg håber ikke at røngten viser noget slemt - og hvis det viser noget, så husk at send det til Lone så hun kan se det. Motors viste jo vildt skævt bækken som dyrlægen konkluderede var medfødt, men det var bare faldet ud af led og Lone rettede det jo.

 

Derudover så skreg Motor også da dyrlægen til sundhedstjek ville strække hans ene bagben bagud - det viste sig at være bækkenet som var faldet ned igen.

Mon ikke en tur eller 2 mere til kiropraktor kan fixe problemet :hmm:

 

For 2 år siden faldt Jacki, som et resultat heraf låste korsbenet + 5-6 virvler i den nederste del af rygge - der skulle 3 behandlinger til for at få hende løst op, og stadig skal hun jævnligt en tur omkring kiro. for at bliver løst op igen igen :ae:

 

Så fortvivl ikke, han skal nok blive fit for fight igen :kys:

 

Det vil bare undre mig, hvis kiropraktor kan afhjælpe det, når nu vi lige har været deroppe, og der ikke var mere skævhed at mærke efter behandlingen.

 

-------

 

Jeg må indrømme, at hvis det viser sig at være noget alvorligt, så slutter det her for Louie. Et hundeliv på konstant prednisolon OG smertestillende og uden agility er ikke værd at holde ham i live for.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak allesammen :kys:

 

 

Det vil bare undre mig, hvis kiropraktor kan afhjælpe det, når nu vi lige har været deroppe, og der ikke var mere skævhed at mærke efter behandlingen.

 

-------

 

Jeg må indrømme, at hvis det viser sig at være noget alvorligt, så slutter det her for Louie. Et hundeliv på konstant prednisolon OG smertestillende og uden agility er ikke værd at holde ham i live for.

 

Ang. nylig behandling - så bliver skelettet fixet under en behandling, men musklerne "husker", og finder tilbage til deres tidl. position, og kan dermed trække skelettet skævt igen - derfor skal der ofte flere behandlinger til, inden musklerne finder ud af, at de nu skal placere sig anderledes ... Det kan sagtens være det, der er sket med Louie :ae:

 

Håber, godt nok ikke, at endestationen nærmer sig for Louie-drengen :cry: :ae:

 

Alle fingre krydset :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Åh nej altså :( Jeg krydser fingre for Louie-musen :x: Jeg kan udemærket forstå, hvis du beslutter, at det vil være farvel, hvis det er noget stort. Jeg håber dog, at det er noget, der kan løses forholdsvist nemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg må indrømme, at hvis det viser sig at være noget alvorligt, så slutter det her for Louie. Et hundeliv på konstant prednisolon OG smertestillende og uden agility er ikke værd at holde ham i live for.

 

Det kan jeg sagtens forstå. Men jeg krydser for, at det ikke er noget alvorligt. :x:

 

Og som A9, så skal der altså nogle gange flere behandlinger hos kiropraktor til, før leddene bliver på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.

Åhh... Nej. Sådan noget må du altså ikke skrive :-((

 

Men jeg kan 110% godt forstå dig og håber jeg selv vil tænke sådan, hvis der nogensinde skulle ske noget med Holly.

God bedring med ham

Tusinde kram og knus til dig og lille Louie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...