Hop til indhold

Om at nyde de sidste dage


KimC
 Share

Recommended Posts

Den sidste tid med en langsom hensygnende hund er ikke nem. Godt at Happy fik fred. Og som ejer skriver, så er den svage under OBS , og man forsømmer de andre hunde og den syge vil have fred for uro.

Glad for at ingen skriver, Jamen du har 4 andre??? og hvad så.??? Ens tanker har kørt på den svage og ens skræk over at det er ned af bakke og ikke kun en sygeperiode gør en utrolig sårbar.

Kom godt over regnbuebroen , smukke Happy.Vi tænder et lys for dig her til aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak for jeres søde ord. Happy var vel ikke en virkelig intelligent hund, men snarere en meget impulsiv type og en stærk personlighed. Det var fuld fart frem hele tiden, han havde aldrig tid til at snuse til noget, fordi der hele tiden sikkert var noget omking næste hjørne der ville være endnu mere spændende at snuse til. Det var først her i den sidste tid at han fandt tid til virkelig at bruge næsen, som jeg ellers altid har beskyldt for at være en attrap af sort siliconegummi. Få dage før sin død, fandt han en pæn håndfuld smykker som var trådt ned i græsset i en park. De havde ligget der længe, og jeg tog dem med hjem, og fandt ud af at det altså ikke var noget der stammede fra en tyggegummiautomat. Dem har jeg afleveret hos politiet i dag. Siliconeattrappen fungerede!

Det charmerende ved ham, og samtidigt også det største problem var at han ofte bare gjorde det der lå lige for. Et barn der græder kunne Happy slet ikke bære, og ville trøste. Det er bare ikke alle børn der finder trøst i ansigtsvask med en 8 cm bred hundetunge.

 

Den sidste tid med en langsom hensygnende hund er ikke nem. Godt at Happy fik fred. Og som ejer skriver, så er den svage under OBS , og man forsømmer de andre hunde og den syge vil have fred for uro.

Glad for at ingen skriver, Jamen du har 4 andre??? og hvad så.??? Ens tanker har kørt på den svage og ens skræk over at det er ned af bakke og ikke kun en sygeperiode gør en utrolig sårbar.

Kom godt over regnbuebroen , smukke Happy.Vi tænder et lys for dig her til aften.

 

I den sidste tid var jeg nødt til at holde Happy isoleret fra mine andre hunde. Han havde ikke problemer med fremmede hunde bortset fra den tid hvor han døjede med det skide Suprelorin. Endnu her i Januar var han figuranthund på et problemhundehold, noget han kunne rigtig godt. Det var jo nok den lurende kræft der gjorde ham usikker ift sin egen position i min flok, og det gik desværre ikke altid lige godt. Men jeg var meget tøvende over for at holde ham isoleret fra de andre hunde, hvilket viste sig at være forkert, for han var virkelig glad for det.

 

Mht til at jeg stadig har 4 hunde, så må jeg passe på ikke at sige "hyp alle mine heste". Jeg har kun 3 hunde, men der befinder sig 4 i huset.. Den ene er ikke min, men er udstationeret hos mig. Grunden var alvorlige adfærdsproblemer, både pga dårlig prægning, men også pga et overfald fra en anden hund. De problemer er væsentligt forbedret, om end ikke 100% løst, det bliver de aldrig for der er også noget arveligt i de linjer. Men det var meningen at hun skulle have været hjem her i foråret. Nu skete der det at ejeren blev syg, og netop har overstået en hofteopreation. Der var komplikationer ved operationen, og genoptræningen kommer til at tage længere tid end normalt. Derfor bliver min plejehund nu her indtil videre, og der er ikke nye planer for hjemsendelse før ejeren er helt rask igen. Så jeg har da de hunde jeg skal have og kan have. Derfor er der heller ingen tanker om nogen afløser for Happy.

 

Happy fyldte meget, selv om han var lille af sin race. Han fyldte mere psykisk end fysisk, for han kunne sagtens ligge på en utrolig lille plads. Men der er så stille nu. Der mangler lyden af døre der er ved at blive revet af hænglserne, en stor hund med hovedet i klemme i skraldepsanden der tonser gennem huset, eller har klistret sig ind i sirup. Eller bare krævede meget opmærksomhed. Russerne svæver lydløst gennem huset, og Lille P er kun på benene når man vækker ham, eller han falder end af sofaen. Der er så stille nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Selvom det er et stykke tid siden du mistede din Happy, læser jeg det først nu....Hvor smukt du dog skriver om din dejlige hunds sidste tid. Jeg bliver så rørt over at læse et smukt farvel fra en dedikeret hundeejer, til en hund det tydeligvis både er elsket og savnet......:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er forholdsvis ny hundeejer, Boris er 3 år:-) jeg er helt vild med den hund, den gør bare livet så dejligt; han er så skøn, dejlig og givende. Je håber, at når tiden kommer til farvel at jeg kan beskrive så smukt som der er skrevet om Happy. Det er beskrevet så man kan se hengivenheden mellem ejer og hund. Jeg håber jeg vil være stærk nok til at kunne fortælle om alt det gode, sjove og triste, men det vil falde mig svært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...