Hop til indhold

Mangler nyt sted at træne agility - ASAP!


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Kort fortalt.... Jeg står og skal finde en ny klub til Duffy og jeg, så vi kan fortsætte vores "agility-karriere".... Nogle som kender et sted i Nordsjælland eller KBH's området som har ledige pladser? Bor i Allerød og mht. transport så er det med det offentlige...

 

Lyngby er fuldt booket - har talt med dem...

 

Tror ikke at vi overlever en sæson uden agility :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor også i Allerød ;-) Hvor pudsigt, hvor lufter du henne af??

Jeg går til agility hos KAF (kvistgård) og hos Hillerød Hundevenner

 

Kan ikke lige huske på stående fod, hvad der ellers er af muligheder... Googler lige...

 

Jeg lufter som regel Duffy i hundeskoven om formiddagen - eller andre tidspunkter hvor der ikke er så mange andre hunde. Duffy er blevet overfaldet som hvalp og desværre også et par gange til efterfølgende, så mht. fremmede hunde er Duffy ikke sikker :(

 

Åh, jeg har sådan tænkt på KAF flere gange, ved bare ikke lige hvordan at jeg skal komme derop....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken en af hundeskovene??

 

Hvorfor stoppede du der??

 

Den lille hundeskov der ligger ved Fritz Hansen/ud mod Nymøllevej.

 

Jeg syntes at klubben har udviklet sig i en retning som jeg ikke længere ville være med til. (Hvalpe/hunde under 12 md. løber med på begynderhold med alle forhindringer.) Lang historie egentlig....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er din hund - og hva' kan I?

 

Hmm, han er rigtig god til at grave huller, han kan hoppe højt, fjolle rigtig længe...... nej, fis.....han er kun 8 mdr og har afsluttet hvalpe-lydighed og hvalpe-fortsætter. Så det vil være hvalpe/begynder agility, vi leder efter

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, han er rigtig god til at grave huller, han kan hoppe højt, fjolle rigtig længe...... nej, fis.....han er kun 8 mdr og har afsluttet hvalpe-lydighed og hvalpe-fortsætter. Så det vil være hvalpe/begynder agility, vi leder efter

 

Hillerød Hundevenner har hvalpe/agility/introduktion

- tror at der er en enkel plads ledig!? Jeg har kontaktet dem om en ledig plads for denne sæson.

 

Jeg ved ikke hvad din indstilling er i fbm. hvalpe og agility, men i min tidligere klub - Hillerød Agility - tager hvalpe ind på deres begynderhold - hvilket var grunden til at jeg meldte mig ud af bestyrelsen og klubben. Men det er en holdningssag - og der er i hvert fald ledige pladser. Bortset fra det, så er klubben utrolig hyggelig og uformel at træne i - og der er plads til alle!

 

---------

Normalt, så accepteres kun hunde over 12 md på alm. hold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg se, at det er en samojede - dvs. en stor hund du skal løbe med... Jeg er jo så en af de lede trænere der nægter at lade store vapsere begynde på forhindringsarbejde før de er 18 mdr... så sådan nogle steder kan du altså også komme ud for ;-) Hvis jeg var dig ville jeg tage en omgang unghundetræning i denne sæson og så overveje agility efter det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg se, at det er en samojede - dvs. en stor hund du skal løbe med... Jeg er jo så en af de lede trænere der nægter at lade store vapsere begynde på forhindringsarbejde før de er 18 mdr... så sådan nogle steder kan du altså også komme ud for ;-) Hvis jeg var dig ville jeg tage en omgang unghundetræning i denne sæson og så overveje agility efter det...

 

Sådan en led træner er jeg også... Men er der deciderede hvalpe/unghundehold, hvor man ikke træner forhindringer, men koncentrerer sig om forberedende øvelser, så er det selvfølgelig i orden. Uanset hvad, så stil dig i kø til ét af de gode steder allerede nu, for der er sq run på i Kbh-området...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, for hulen da, kunne ikke drømme om at lade ham træne "rigtigt". Havde bare læst der var baby-hold og tænkte at det kunne være hyggeligt både for ham og mig, og så kendte vi klubben til når vi rigtig kan komme igang

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, for hulen da, kunne ikke drømme om at lade ham træne "rigtigt". Havde bare læst der var baby-hold og tænkte at det kunne være hyggeligt både for ham og mig, og så kendte vi klubben til når vi rigtig kan komme igang

 

Så er det rigtigt fornuftigt - ikke mindst for at få en fod indenfor. Mange klubber gi'r jo fortur for "sine egne", så det er nok et smart træk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fået plads på et hold hos Hillerød Hundevenner... Glæder mig og håber at Duffy og jeg bliver glad for vores klub :-)

 

Dejligt. Tillykke med det. Desværre bliver det næste hvalpehold først i 2013, så vi er i stedet skrevet op til begynderholdet i 2013. Til gengæld har vi fået plads på et ny-oprettet hvalpehold hos Hillerød Agility, så de har lyttet til, hvad du har sagt :blink:

 

Derudover krydser vi fingre for, at få plads på et unghunde lydighed i Geels skov, så forhåbentlig får vi snart travlt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan man jo lave RIGTIG meget med en ung hund..

Jeg står og skal starte et agility hold op nu, og der er alderen ikke afgørende. Der er så meget vi kan begynde på og som alligevel skal på plads inden vi behøver kigge på de fysisk hårde forhindringer samt springe. Min egen er nu 12 måneder og har trænet siden han var 8 uger...

 

Men jeg træner så også operant, så måske det er der forskellen ligger... Min egen retriever får lov så småt at springe når han er 14-15 måneder, da min dyrlæge siger at hans vækstlinjer på det tidspunkt er lukket. Det betyder at han så småt må begynde at springe mellem-spring så han får opbygget muskler, begynder at må bygge kondition op osv.

 

og slalom har vi været igang med læææææænge! (men jeg har også været lidt sløv til at få det trænet...) men nej vi bruger ikke den "rigtige" slalom, vi lære ham ganske simpelt at gå imellem to pinde :)

 

Så ang. at starte op med hundene inden 18 måneder, mener jeg nu sagtens man kan. Og små hunde er jo ofte udviklet som 12 måneders (i hvert fald ifølge min dyrlæge, og indtil videre har han ikke givet mig en eneste grund til at tvivle på ham :))

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan man jo lave RIGTIG meget med en ung hund..

Jeg står og skal starte et agility hold op nu, og der er alderen ikke afgørende. Der er så meget vi kan begynde på og som alligevel skal på plads inden vi behøver kigge på de fysisk hårde forhindringer samt springe. Min egen er nu 12 måneder og har trænet siden han var 8 uger...

 

Men jeg træner så også operant, så måske det er der forskellen ligger... Min egen retriever får lov så småt at springe når han er 14-15 måneder, da min dyrlæge siger at hans vækstlinjer på det tidspunkt er lukket. Det betyder at han så småt må begynde at springe mellem-spring så han får opbygget muskler, begynder at må bygge kondition op osv.

 

og slalom har vi været igang med læææææænge! (men jeg har også været lidt sløv til at få det trænet...) men nej vi bruger ikke den "rigtige" slalom, vi lære ham ganske simpelt at gå imellem to pinde :)

 

Så ang. at starte op med hundene inden 18 måneder, mener jeg nu sagtens man kan. Og små hunde er jo ofte udviklet som 12 måneders (i hvert fald ifølge min dyrlæge, og indtil videre har han ikke givet mig en eneste grund til at tvivle på ham :))

 

Problemet er vel at ikke alle har hold der er tilpasset de helt unge hunde... Som DKK-instruktør f.eks. må man ikke oprette hold for unge hunde, da før-agility/preschool ikke findes på DKK's program. Hvilket IMØ holder os tilbage i stenalderen. Men der findes helt sikkert også klubber der opretter unghundehold, uden at ha' nok kendskab til det - og derfor måske lader unghundene træne ting de ikke er parate til endnu. Så det gælder nok lidt om at se sig godt for, og finde de gode steder. For du har helt ret i, at der er masser af ting at træne med en ung hund der skal være agilityhund i fremtiden! Og de klubber der har preschool, får et enormt forspring i forhold til os der ikke må.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...