Hop til indhold

SLE Systemisk Lupus Erythematosus


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Ja... Vaccinen virker bedst, hvis man kun er allergisk overfor få ting.

Men en ubehandlet allergi har tilbøjelighed til at blive til flere. Så hvis en ung hund bliver allergisk overfor f.eks. græspollen, så kan der nå at løbe mange andre allergier på i løbet af de næste år, f.eks. andre pollenallergier og måske også husstøvmideallergi.

Og pludselig står man så med en halvgammel hund med et hav af allergier.

 

Men hvis man kan klarer sig med en specialolie, så er DET da at foretrække.

 

Jeg har sammenlignet Viacutan og Vetpro. De er fremstillet af nogenlunde de samme ting, fiskeolie og hjulkroneolie. Viacutan er så konserveret med grøn the, gurkemeje og E-vitamin. Vetpro er konserveret med E vitamin. Men til gengæld indeholder Vetpro også kæmpenatlysolie.

De ting kan jo have betydning, hvis man er allergisk overfor en enkelt af indholdsstofferne, f.eks. gurkemeje...

 

Den anden vigtige ting er, hvor meget hver olie indeholder pr. ml. af de forskellige aktive ingredienser, EPA,DHA,GLA og LA. ---Og hvor meget anbefales der, at man giver allergi-hunden.

 

Et pumpetryk af Viacutan er 0.6 ml og et pumpetryk af Vetpro er 1.0 ml. Så jeg har regnet om til ml for at kunne sammenligne de to produkter.

Viacutan indeholder så pr. ml: 16.5 mg EPA, 11mg DHA, 175 mg GLA og 317 mg LA.

Vetpro indeholder ligeså pr. ml: 120 mg EPA, 80 mg DHA, 100 mg GLA og 150 mg LA.

 

Jeg ved ikke, hvilken fordeling, der er den bedste. Vetpro har jo et meget højt indhold af EPA og DHA, men mindre af GLA og LA...

 

Så har jeg kikket på producentens anbefalede doser til en allergihund, for del vil jo have betydning for hvor dyrt det er i brug i længden.

Viacutan siger 2x0.6 ml pr 10 kg hund. Silke skulle have 6 tryk om dagen, da hun vejer ca. 30 kg. Det svarer til 3,6 ml pr dag til Silke. En flaske (95ml) holder så ca. til 26 dage, hvilket passer meget godt med hvad jeg oplevede..

 

Vetpro siger 3x1 ml pr. 10 kg hund. Silke skulle så have 9 tryk daglig, -svarende til 9 ml pr dag...

Hvis en flaske indeholder 100 ml, så er der altså kun til 11 dage, altså under det halve af tiden til en viacutanhund.

Så selv om det ser billigere ud med Vetpro, så er det faktisk det dyreste.......

 

De eneste grunde der kunne være til at bruge vetpro er 1) allergi overfor "noget" i viacutan, eller 2) hvis der ligger forskningsresultater, der viser at vetpros sammensætning er mere effektiv end viacutans..

 

---Silke har fået viacutan det meste af hendes liv. Det er da ok, men der er da ikke mega-forskel til nu, hvor hun kun får fiskeolie og fedtet fra hendes grissemad.. Hendes allergi var også plagsom inden vi stoppede med Viacutan...

 

Ja, der skal en del støre mængde til af vetpro. Vi fik at vide at vi skulle bruge 3 pump i starten og efter 2 måneder kunne vi gå ned til 2 pump. Jeg mener hun sagde der kun var fiskeolie i vetpros, hvor der også er planteolie i viacutan (vidste faktisk ikke der også var fiskeolie i viacutan, så er der måske chance for Smilla godt tåler vetpro). Hun sagde jo der lå forskningsresultater omkring vetpro der sagde det om den store procentdel der fik det bedre HVIS de kunne tåle olien. (Men om det er fordi hun selv er med til at udvikle produktet sammen med en række andre dyrlæger ved jeg ikke..). Jeg tror ikke hun ville sige det for bare at 'sælge', men mere fordi hun havde stor kendskab til produktet. Men der må jo være en forskel siden hun siger, der godt kan være Smilla ikke ville kunne tåle vetpros selv om hun kan tåle viacutans (og kunne hun ikke tåle vetpro skulle vi stoppe med at bruge det selvfølgelig). Nu prøver vi det i hvert fald. :)

 

Næste gang jeg kommer op på allergiklinikken (mennesker) vil jeg lige spørge ind til husstøvmiderne og forskning.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 582
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Begge produkter indeholder hjulkroneolie. Det er jo planteolie. Fiskeolie kan være af forskellig renhed. Jeg tror nu, at det er meget renset for alt, hvad der ikke er nødvendigt. I hvert fald i viacutan. Når det er så koncentreret, så er de jo nødt til at fjerne unyttige fyldstoffer.

 

Men det er umuligt at forudse, om Smilla, -eller Silke- eller Teitur- tåler olierne. Der kan være faktorer, der ikke fremgår af ingredienslisterne, selv om de er meget nøjagtige.

 

Jeg er så træt af nedture... Og så længe jeg får Silke behandlet mod gigt, så har jeg ikke overskud til også at risikere en forværring af hendes allergi..

 

Her er ingredienslisterne:

 

Viacutan Dyrlægebrochure DK

 

.VetPro Omega Olie - omega 3 & 6 tilskud til hund og kat | OMEGA OLIER | SUND & RASK | Dyrlægehuset i Holte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er fordi vi er startet på vaccinerne, han fik jo kun anden gang i går og det er en forsvindene lille dosis, så ved ikke hvor meget betydning det har endnu. :vedikke:

 

Hans kløe tog også kraftig til ca 3 dage før vi startede på vaccinerne, så kunne godt mistænkte at det simpelthen blot er pga alt det græspollen der er i lufte for tiden.

 

Men ja alt falder bare dårligt sammen, det kunne have været fantastisk hvis vi var startet på vaccierne langt før, eller bare hvert fald før græspollen blev så slemt. Men alting har bare taget en evighed, fordi Teiturs mave først skulle være 100 % i orden inden vi kunne starte, og fordi jeg valgte at afprøve homøopati i en måned først, hvilket var rigtig dumt, da det ingen effekt havde på hans kløe overhovedet, og så gik der yderliger en måned før vaccinen kom.

 

 

I nat kløede han sine læber helt vildt, og det blev værre efter jeg havde smurt med binyrebarkhormon creme, så måtte væde en vaskeklud i iskold vand og holde lidt på hans læber. Til sidst var han bare så træt, han kom op i min seng og lagde sig ind til mig og jeg nussede ham og beroligede ham og han faldt endelig i søvn. Vi vågende først kl 10, men har ikke hørt om klø sig resten af natten, lige nu er han helt kvæstet og ligger inde i min seng og sover tungt.

 

Jeg har købt 2 sommerdyner, der kan vaskes ved 60 grader. Og et midebetræk til min madras og til min hovedpude.

Så skal madrassen bare støvsuges når jeg skifter sengetøj.

Jeg håber at det hjælper på støvmideallergien, men det er svært at se, så længe der er så meget græspollen i luften..

 

Silke er heldigvis rigtig god til at sove fra det meste hele dagen. Måske er det hendes antihistamin, der virker lidt søvndyssende. Alnok. Hun får 2 morgen og 2 aften.

Hun får ikke binyrebarkhormon..

 

Har du prøvet at give Teitur antihistamin, -måske i stedet for binyrebarkhormon? Nogle af antihistaminpillerne virker meget søvndyssende. Hvis Teitur fik sådan nogen om aftenen, så kunne han måske sove om natten.. Du kunne da snakke med dyrlægen om det, hvis du ikke allerede har prøvet en masse forskellige antihistaminer... Jeg husker det ikke lige..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte forresten også dyrlægen omkring antihistaminer og hund. Det var ok at forsøge sig med, men umiddelbart virker det ikke så godt på hunde som på mennesker. Jeg synes det hjælper på Smilla, (hun får 1/4 tbl) Hjælper på den måde at hun bliver træt (og så er det jo som dyrlægen siger svært at vide og det bare sløver eller det hjælper på kløen). Birgitta bruger du 10 mg alnok x 4 dgl? Det passer nok ikke, for voksne tilrådes da kun 1 tbl i døgnet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Teitur kan med sikkerhed ikke tåle nogle af olierne, det er ren gift for ham, pga fedtet, han må jo pga sin bugspytkirtlen ikke få noget over 12 % fedt, var jo lige ved at tage livet ham af i december fordi jeg gav ham lakseolie.

 

Det med anthihistaminer har min dyrlæge slet ikke nævnt på noget tidspunkt. Jeg ved ikke hvorfor. Er det sådan noget som brenadryl man køber til mennesker ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Har lige gogglet Alnok, det kunne jeg jo godt umiddelbart fristet til at prøve, men har slet ikke haft den tanke og dyrlægen har aldrig nævnt det. Ved ikke om det kan påvirke hans mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Teitur kan med sikkerhed ikke tåle nogle af olierne, det er ren gift for ham, pga fedtet, han må jo pga sin bugspytkirtlen ikke få noget over 12 % fedt, var jo lige ved at tage livet ham af i december fordi jeg gav ham lakseolie.

 

Det med anthihistaminer har min dyrlæge slet ikke nævnt på noget tidspunkt. Jeg ved ikke hvorfor. Er det sådan noget som brenadryl man køber til mennesker ?

 

Ja, jeg kender ikke brenadyl - vi bruger alnok 10 mg (jeg skal selv tage én hver gang jeg skal stikkes på allergiklinikken). Den varer 24 timer. Og så har jeg prøvet at give Smilla 1/4 et par gange hvis hun har haft kløflip til nat. Hun plejer at falde til ro/ i søvn, når hun får det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Benadryl er næsten mage til Alnok. Det er et andet indholdsstof (Acrivastin), men det virker næsten som indholdsstoffet i Alnok(Cetirizin). Det er forskelligt, hvad der virker bedst for den enkelte, og der er mange at vælge imellem.

Snak med dyrlægen om hvad han mener kan være bedst for Teitur.

Nogle af pillerne virker særligt sløvende, men jeg synes nu, at også Alnok virker beroligende/sløvende, selv om det ikke står på listen over sløvende.

Her er en liste over de produkter, der findes i dag:

 

http://allergi.astma-allergi.dk/web/portal/search?p_auth=W1l6ub1R&p_p_auth=HD1a9ojk&p_p_id=20&p_p_lifecycle=1&p_p_state=exclusive&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=2&_20_struts_action=%2Fdocument_library%2Fget_file&_20_groupId=10226&_20_folderId=21101&_20_name=9005

 

Hvis I vælger et produkt der er mærket med HF, så kan det købes uden recept og det kan købes både på apoteket og andre steder. F.eks. kan man tit finde antihistaminer billigere på Nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Teitur kan med sikkerhed ikke tåle nogle af olierne, det er ren gift for ham, pga fedtet, han må jo pga sin bugspytkirtlen ikke få noget over 12 % fedt, var jo lige ved at tage livet ham af i december fordi jeg gav ham lakseolie.

 

Det med anthihistaminer har min dyrlæge slet ikke nævnt på noget tidspunkt. Jeg ved ikke hvorfor. Er det sådan noget som brenadryl man køber til mennesker ?

 

----Men man giver vel ikke fiskeolien rent??

 

Jeg blander da olien i Silkes mad. Hvis hun f.eks. får den i 100g kogt kartoffel, så er 2 g fiskeolie kun = 2%

 

Ja. Antihistamin til hunde er det samme som man bruger til mennesker. Du skal bare spørge dyrlægen om hvor meget Teitur skal have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
----Men man giver vel ikke fiskeolien rent??

 

Jeg blander da olien i Silkes mad. Hvis hun f.eks. får den i 100g kogt kartoffel, så er 2 g fiskeolie kun = 2%

 

Ja. Antihistamin til hunde er det samme som man bruger til mennesker. Du skal bare spørge dyrlægen om hvor meget Teitur skal have.

 

 

I feks lakseolie er der 99 % fedt pr 100 gram, Teitur må ikke få noget over 12 % fedt pr 100 gram. Men uanset hvad ville jeg aldrig give ham nogen former for olie, næsten uanset hvor lidt jeg giver ham ,er det rren gift for ham og min dyrlæge har skået det i ud bølgepap for mig at det ville slå Teitur ihjel at give ham fiskeolie eller olie i det hele taget.

Link til indlæg
Del på andre sites

nå... Ja, dyrlægen må jo vide det bedst. Han kender Teitur.

Derfor skal du også snakke med ham om hvilken antihistamin der kan være bedst for Teitur. Hvis han overhovedet kan tåle det..

 

Jeg så i en anden tråd, at du bruger kiks til Teitur (til belønning)? Men kiks er der vel næsten altid også en eller anden slags fedtstof i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
nå... Ja, dyrlægen må jo vide det bedst. Han kender Teitur.

Derfor skal du også snakke med ham om hvilken antihistamin der kan være bedst for Teitur. Hvis han overhovedet kan tåle det..

 

Jeg så i en anden tråd, at du bruger kiks til Teitur (til belønning)? Men kiks er der vel næsten altid også en eller anden slags fedtstof i?

 

 

De "kiks" jeg bruger er bare hans foder, fish4dogs, med 11 % fedt pr 100 gram. Det er det han får at spise og det som jeg bruger som kiks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Teitur har næsten ikke kløet sig i dag, skønt, vi har kunnet nøjes med 1 medrol. Sikkert pga det massive rengvejr. Havde også en rolig nat uden ret meget kløe

 

Ringer til dyrlægen i morgen og hører om alnok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte forresten også dyrlægen omkring antihistaminer og hund. Det var ok at forsøge sig med, men umiddelbart virker det ikke så godt på hunde som på mennesker. Jeg synes det hjælper på Smilla, (hun får 1/4 tbl) Hjælper på den måde at hun bliver træt (og så er det jo som dyrlægen siger svært at vide og det bare sløver eller det hjælper på kløen). Birgitta bruger du 10 mg alnok x 4 dgl? Det passer nok ikke, for voksne tilrådes da kun 1 tbl i døgnet..

 

Jow... Silke får 2x10 mg morgen og aften. Og hun bliver ikke meget sløv, men hun sover godt når hun sover.

Hun er ikke slem til at klø sig, men hendes ører er helt røde og ru og danner meget ørevoks. Og hun taber hårene også udenpå ørelapperne. Så er ørerne røde og nøgne både udvendig og indvendig:cry:. Til trods for at hun får så meget antihistamin. Dyrlægen har sagt god for mængden. Hunde skal tit have mere end mennesker. Silke startede med 2 piller daglig på dyrlægens anbefaling. Men det var altså ikke nok. Jeg synes ikke, at alnok virker i 24 timer for Silke. Og dyrlægen siger, at det er helt ok at give hende 4 piller. Der er ikke nogen bivirkninger ved at gå op i dosis, andet end der kan komme noget sløvhed.

 

Jeg har overvejet at forsøge med en anden slags antihistamin, men jeg vil vente til vi er færdige med Silkes Cartrophen-kur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow... Silke får 2x10 mg morgen og aften. Og hun bliver ikke meget sløv, men hun sover godt når hun sover.

Hun er ikke slem til at klø sig, men hendes ører er helt røde og ru og danner meget ørevoks. Og hun taber hårene også udenpå ørelapperne. Så er ørerne røde og nøgne både udvendig og indvendig:cry:. Til trods for at hun får så meget antihistamin. Dyrlægen har sagt god for mængden. Hunde skal tit have mere end mennesker. Silke startede med 2 piller daglig på dyrlægens anbefaling. Men det var altså ikke nok. Jeg synes ikke, at alnok virker i 24 timer for Silke. Og dyrlægen siger, at det er helt ok at give hende 4 piller. Der er ikke nogen bivirkninger ved at gå op i dosis, andet end der kan komme noget sløvhed.

 

Jeg har overvejet at forsøge med en anden slags antihistamin, men jeg vil vente til vi er færdige med Silkes Cartrophen-kur.

 

Antihistamin virker desværre heller ikke så godt på dyr som på mennesker sagde min dyrlæge også. Og det passer jo også meget godt med det, du skriver. Jeg er bare overrasket over en hund må få så meget, men når der ingen problemer og bivirkningerne ikke synes tilstedeværende så er alt jo fint (noget skal man jo for søren gøre).

Link til indlæg
Del på andre sites

...I dag har jeg gjort grundigt rent og der er ikke så meget græspollen på grund af regnen de sidste dage. Så jeg forsøger helt at springe antihistamin-pillerne over. Hun har ikke fået nogen i morges.

 

Lige nu sover hun bare. Så det ser det ud til, at hun godt kan finde ud af uden antihistamin.

 

---Jeg synes at det er rigtig, rigtig svært med den allergi: Jeg kan jo ikke se, OM det er Alnok, der hjælper på kløen, eller om det bare er på grund af elendig sommer og ekstra rengøring...

---Og hvis hun nu begynder at klø sig, er det så fordi jeg har givet hende mindre alnok, eller er det fordi det er tørvejr/pollenvejr i dag:vedikke:..

 

Jeg tør da slet ikke begynde at eksperimentere med maden... Jeg ville ellers så gerne begynde at give hende glucosamin igen..

 

Og hvis hun begynder at klø sig, så må hun bare have et par piller. Ellers får hun lavet en ørebetændelse igen.. Vi har i det mindste ikke haft ørebetændelser siden vi startede med alnok.

 

Silke er jo en stor hund på 30 kg. Så der skal jo mere til, end til en lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
...I dag har jeg gjort grundigt rent og der er ikke så meget græspollen på grund af regnen de sidste dage. Så jeg forsøger helt at springe antihistamin-pillerne over. Hun har ikke fået nogen i morges.

 

Lige nu sover hun bare. Så det ser det ud til, at hun godt kan finde ud af uden antihistamin.

 

---Jeg synes at det er rigtig, rigtig svært med den allergi: Jeg kan jo ikke se, OM det er Alnok, der hjælper på kløen, eller om det bare er på grund af elendig sommer og ekstra rengøring...

---Og hvis hun nu begynder at klø sig, er det så fordi jeg har givet hende mindre alnok, eller er det fordi det er tørvejr/pollenvejr i dag:vedikke:..

 

Jeg tør da slet ikke begynde at eksperimentere med maden... Jeg ville ellers så gerne begynde at give hende glucosamin igen..

 

Og hvis hun begynder at klø sig, så må hun bare have et par piller. Ellers får hun lavet en ørebetændelse igen.. Vi har i det mindste ikke haft ørebetændelser siden vi startede med alnok.

 

Silke er jo en stor hund på 30 kg. Så der skal jo mere til, end til en lille hund.

 

Forstår dig så godt, det er et stort gætteri det med allergi. Hvad får silke at spise og hvorfor kan du ikke give hende glusosamin i den mad hun får nu ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Købte Alnok forleden og han har fået en pille til natten de sidste to natter, men kan ingen forskel se overhovedet, han bliver ikke det mindste sløv eller sover bedre eller klør sig mindre. Øv.

Jeg ved ikke om der går tid før det virker eller om det er pga dosisen eller mærket og om jeg skal prøve benadryl i stedet feks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får kun gris og kartoffel... Kun tilsat fiskeolie. ---Og så deler vi et enkelt æble på vores eftermiddagstur:-P.

 

Det er de eneste ting, jeg er (næsten) sikker på at hun kan tåle. Fordi hver gang jeg har forsøgt at ændre eller forbedre kostplanen, så er der kommet problemer med hendes hud. Ikke lige med det samme, men indenfor 1-2 uger.

 

---Og indenfor den tid kan der jo også være vejrskifte med øget pollen, eller der kan være et par dage, hvor jeg ikke har været hård nok ved støvmiderne...

---Så i realiteten kan jeg ikke vide, OM hun kan tåle glucosamin eller om det bare er sammenfald af forskellige omstændigheder. ---Det er så også derfor, jeg prøver med glucosamin igen, når huden har været pæn i en periode.

 

Vi var hos dyrlægen i dag fordi Silke skulle have sin 3. cartrophen indsprøjtning mod hendes gigt-led. Jeg synes at hun har haft mange hudproblemer siden sidste onsdag. Bl. a. er hendes ørelapper begyndt at blive misfarvede og hårløse ---udenpå...... Hun har også haft noget hotspot-lignende på den ene kind og under hagen, som jeg har badet med klorhexidrin..

 

Så nu har Silke fået taget en blodprøve fra en åre på halsen for at få undersøgt om hun har problemer med skjoldbruskkirtlen..... Halsen er osse helt fuld af røde knopper viste det sig, da hun var blevet barberet..:(.

 

Måske skyldes nogle af hendes "allergi-symptomer" egentlig nedsat produktion af skjoldbruskkirtelhormon :vedikke:.

---Jeg bider negle og venter i ulidelig spænding på resultatet. 1-2 dage...

Og mens jeg venter, googler jeg på ALT om skjoldbruskkirtlen...

 

Hvis man endelig SKAL fejle et eller andet kronisk, så er nedsat funktion af skjoldbruskkirtlen nok noget at det bedste at "vælge". For sygdommen kan helbredes fuldstændig ved bare at give det hormon kroppen mangler, i en lille pille hver dag.

 

Det helbreder selvfølgelig hverken allergi eller gigt, men det kan fjerne en masse af symptomerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte Alnok forleden og han har fået en pille til natten de sidste to natter, men kan ingen forskel se overhovedet, han bliver ikke det mindste sløv eller sover bedre eller klør sig mindre. Øv.

Jeg ved ikke om der går tid før det virker eller om det er pga dosisen eller mærket og om jeg skal prøve benadryl i stedet feks.

 

Jeg lagde et link til dig til en liste over de forskellige slags antihistamin. Men jeg har lige prøvet linket og det virker ikke.

 

Her er et link til Astma-allergi.dk hjemmesiden. Forneden er det et link til listen over antihistaminer.

 

Tabletter - Astma-Allergi Danmark

 

 

--Hvis du skal have noget, der virker beroligende/sløvende, så kan du heller ikke bruge benadryl. Du skal længere ned ad listen til stoffer som Sepan, Tavegyl, Marzine, Postafen, Phenergan og Prometazin.

Det er de "gamle" antihistaminer.

 

Jeg vil foreslå, at du prøver med Sepan, Marzine eller Postafen. De tre er ikke receptpligtige og kan også købes andre steder end på apoteket. Apoteket tager nogle gange overpriser.

Men selvfølgelig skal du snakke med din dyrlæge om det. Der kan være andre grunde til at han vil vælge et af de andre mærker.

 

---Postafen er forøvrigt så gammelt, så jeg kan huske, at jeg har brugt den som køresygepiller til mine børn, da de var små for 30 år siden...;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Der er et eller andet med Teitur, har været både i går og i dag. Han er stille. Ikke fordi han normalt larmer,men han går stille omkring. Det forgår stille og han ligger stille ude i solen på terrassen og går stille. Der er ikke noget synligt galt. Og dog, de sidste par dage har han ikke været så ivrig når han spiser, normal plejer han at sluge maden i sig, nu har han holdt flere små pauser hvor han kigger lidt på maden, sætter sig eller andet før han tager en mundfuld mere og det bekymre mig meget.

 

Jeg tror desværre det er mavesmerter igen.

Jeg tror også fodret har noget at sige, han har som skrevet i en anden tråd levet af det længe og her de sidste to måneder er det som om hans mave ikke har kunnet omdanne foderet særligt godt, han laver stort op til 5-7 gange på en dag. 2 gange på morgenturen, 3 gange på eftermiddagsturen, 1 gang på aftenturen og 1 gang inden natten. Som regel er det normal mave, men oftes er det lidt tyndt.

 

Det eneste jeg har ændret er at han de sidste 3 aftner har fået Alnok, men om det kan give mavesmerter ved jeg ikke.

 

Jeg glæder mig til der kommer penge på kontoen i morgen, så skal jeg ned og have købt RC hypoallergeing, afdrage yderligere af min regning og snakke med dyrlægen.

 

Heldigvis er hans frisk på gåturene og tager sig nogle gevalidige løbe og svømmeture når vi er ude, så det er jo dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...