Hop til indhold

Hjælp til min bomuldshund!!!!


Gæst Thea
 Share

Recommended Posts

Jeg har denne coton de tulear, hvis pels er blevet rigtig filtret og har samlet sig i klumper.. Kender i muligvis en der kan klippe den, sådan det bliver iorden igen? Det ville gøre mig rigtig glad, hvis I kunne hjælpe mig med det, da jeg synes det er synd for den:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis du ikke selv synes, at du kan eller vil klippe hende ned, skal du få hende til en hundefrisør. det er nemlig rigtig synd for hende, det gør ondt og kan give hudproblemer, så det skal helt sikkert ordnes. kan du ikke google hundefrisør i dit område? alternativt kan du jo gøre det selv, men det tager tid, og bliver måske ikke så kønt i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke selv kan vaske/børste knuderne ud, må du forvente at din hund bliver maskinklippet i bund.

 

En coton kræver daglig børstning, og det er hver eneste dag!

 

Hvis du får den klippet i bund nu, skal du have fat i et dækken så den ikke bliver kold på gåture.

 

Ej det er nu altså ikke sikkert. Det kommer jo an på, hvordan og hvor meget filtrene er og i særlig grad, hvor hunden bliver "afleveret" til soignering.

 

Hvis trådstarter kan oplyse om, hvor i landet hun og hunden befinder sig, er jeg sikker på vi kan finde en der kan hjælpe med at ordne hundens pels.

 

Dog ved jeg at nogen hundefrisører klipper hunden skaldet, hvis den er filtret.. Men måske en privat person eller kennel-frisør kan hjælpe. Har du haft kontakt til din opdrætter?

 

Den filt der for nogen er helt håbløs, er for andre ikke det samme.. Og når nu trådstarter beder om at finde en der kan hjælpe, så gør vi da det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...