Hop til indhold

Min bror er bange for hunde


LouiVonPoul
 Share

Recommended Posts

Jeg vidste ikke hvor jeg skulle ligge tråden hen, så prøver her (:

 

Ja, det ligger sådan at min lillebror er bange for hunde. Han har været det siden at han var helt lille, så det er ikke noget der er kommet her og nu. Han har aldrig været ude for noget grimt sammen med hund, så han ved ikke hvorfor.

Han var ræd i starten for min hund, da jeg boede hjemme, men det gik ret hurtigt over.

 

Nu har jeg så det store dilemma. Jeg regner med at jeg skal have hund inden for de næste par år. Men nu har han sagt at jeg nok ikke skal regne med besøg fra ham, når jeg får hund.

 

Det gør lidt ondt på mig, men drømmen har været at få en hund når jeg boede i mit eget.

Så jeg agter stadig at få hund.

 

Det er ikke aktuelt lige nu, men er der nogle, der har ideer eller råd til hvordan, jeg måske skulle præsentere min bror for hvalpen/hunden? Så han måske kunne indse at lige den her hund ikke var farlig?

 

Det er lidt komisk at det ham der skal præsenteres for hunden :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke jordens undergang at være bange for hunde. Hvorfor kan du ikke besøge ham uden hund? Med hund er man ofte ude for at skulle steder hen hvor hunden ikke kan komme med, og så må man jo få kræet passet:-)

 

Hvis han skal vænnes til hunde, skal han følge en hund helt fra den er lille, kær hvalp. Men det kræver at han ser den ofte, gerne flere gange om ugen.

 

Nu ved jeg ikke hvor gamle i er og hvor langt i bor fra hinanden, så det er vel egentlig den fysiske afstand der afgør om han kan vænnes til hunden. Og så hans egen vilje, naturligvis:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søster har været rædselsslagen for hunde siden hun blev bidt da hun var barn... den første af mine hunde mødte hun først da Karla var over 6 mdr gammel. Jeg har brugt megen tid på at "uddanne" hende, så hun kan forstå hvad Karla siger og det har hjulpet hende ekstremt meget, at hun kan se om de signaler der bliver sendt fra en fremmed hund er venlige eller ej...

 

Nr 2 hund var hun med ude at hente da vi skulle have hvalpen hjem og hun var solgt fra første blik på den lille :lol: Så selv når Johna gik i allermest hvalpeamok flip og bed i hende, så kunne hun håndtere det, fordi hun forstod hvad der foregik, og at det altså ikke drejede sig om aggression ;-)

 

Derudover har jeg været en "eksempel-hundeejer" når jeg har hende med ude. Mine hunde bliver kaldt ind og smidt i snor, ligeså snart vi kan se andre mennesker nærme sig i horisonten, som regel gør de nemlig det samme så ;-)

 

Nu hjælper det nok også, at mine hunde begge er i knæhøjde :mrgreen: og ikke nogle store voldsomme skrumler

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor er meget bange for hunde, så jeg kan godt forstå dit dilemma.

 

Det ville være en god idé at tage meget små skridt. Han skal selvfølgelig introduceres for hunden imens den er hvalp.

Jeg vil råde dig til at have hvalpen på snor, når I er i lejligheden. På den måde har du fuldstændig styr på hvalpen.

Der skal absolut ikke tvinges noget forhold eller kontakt imellem dem. Måske han synes at hvalpen er så dejlig, at han gerne selv vil tage kontakt til den!

Ellers kunne du, når hvalpen lærer nogle tricks, spørge ham om han vil øve lidt med jer. Så vil han måske føle en slags kontrol og sikkerhed. Eller lade ham holde snoren, når I går tur.

Når den bliver ældre og måske mere rolig, kan du jo bare sætte noget for døren, så stadig kan se jer, men ikke kommer ind og "overfalder" ham med hundekys osv :)

Det er meget svært at vænne en person til hunde, hvis de ligefrem frygter dem.

Min mor tager heller ikke kontakt til Eris, men hun har da stadig lov til at gå fri hjemme hos hende.

Hun har et plejebarn som er helt vild med Eris, så hun spurgte om hun ikke måtte få lov at passe hende, imens vi skulle til overnatning et sted. (Hun er gift med en mand der har haft hund, så hun havde også ham til at hjælpe.) Hun tog selv initiativ til at gå med Eris i snor, fordi hun hurtigt fandt ud af, at Eris bare går, og ikke "angriber" hende. Hun er stadig bange og utryg ved hende, men hun gør det stadig, og det er da også blevet mindre. Er meget stolt :) Men Eris var også først 1,5 år, før hun tog disse initiativer..

Så det kommer til at tage tid, men det bliver ikke umuligt for dig, at få din bror på besøg :) Bare du sørger for, at du har kontrollen, og at han ikke oplever ubehag! :)

Rigtig meget held og lykke med det! :-D Det kan godt lade sig gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste ikke hvor jeg skulle ligge tråden hen, så prøver her (:

 

Ja, det ligger sådan at min lillebror er bange for hunde. Han har været det siden at han var helt lille, så det er ikke noget der er kommet her og nu. Han har aldrig været ude for noget grimt sammen med hund, så han ved ikke hvorfor.

Han var ræd i starten for min hund, da jeg boede hjemme, men det gik ret hurtigt over.

 

Nu har jeg så det store dilemma. Jeg regner med at jeg skal have hund inden for de næste par år. Men nu har han sagt at jeg nok ikke skal regne med besøg fra ham, når jeg får hund.

 

Det gør lidt ondt på mig, men drømmen har været at få en hund når jeg boede i mit eget.

Så jeg agter stadig at få hund.

 

Det er ikke aktuelt lige nu, men er der nogle, der har ideer eller råd til hvordan, jeg måske skulle præsentere min bror for hvalpen/hunden? Så han måske kunne indse at lige den her hund ikke var farlig?

 

Det er lidt komisk at det ham der skal præsenteres for hunden :roll:

 

 

Hvor gammel er din bror ?

 

Min kærestes mor er meget bange for hunde, men eftersom hun blev præsenteret og har kendt Ninja fra hun var helt lille nuttet hvalp, er der slet ikke noget dér.

 

Hun kan stadig godt blive lidt forskrækket hvis Ninja gør, men hun er slet ikke bange for hende.

 

Mit råd er: Præsenter hvalpen og din bror for hinanden mens hvalpen er lille, nuttet og særdeles ufarlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Jeg kender én som har 3 fugleedderkopper. Jeg er ikke villig til at arbejde på et forbedre mit forhold til dem. Jeg respekterer, at vedkommende føler et slags bånd med de her kræ, jeg ved godt at de ikke kan gøre mig noget og jeg accepterer, at vedkommende har valgt at prioritere at have dem i sin tilværelse. Vores ordning er så, at de sættes i deres terrier oppe på toppen af en reol, når jeg på besøg, så jeg ikke behøver have noget med dem at gøre. Og at vi mødes ude i byen, hos mig og lign.

 

Hvis din bror virkelig ikke bryder sig om hunde, må du snakke med ham om, hvorvidt han overhovedet har interesse i, at ændre sin holdning til dem. HVIS han er villig til at udfordre sig selv, tænker jeg, at han langsomt skal nærme sig hunden på en kontrolleret måde, f.eks. gennem et børnegitter hvor den står på den anden side eller ved, at du har den i snor.

En hvalp kan sagtens føles mere "farlig" for ham end en voksen hund, fordi den er mere vild og uforudsigelig.

 

 

Men! Hvis din bror ikke rigtig er interesset i, at have noget med hunde at gøre, må du acceptere dette og I må finde et kompromis. Et børnegitter kan fungere rigtig fint eller at I ses uden for hjemmet.

 

Selvfølgelig skal du have hund hvis det er det, du ønsker, men din bror må også gerne vælge hundekontakten fra. Det behøver der ikke gå skår i jeres forhold på grund af. Og selvom vi herinde elsker hunde og kan synes, at det bare er noget de skal lære, så er deres forhold til hunde måske ikke meget anderledes end vores forhold til edderkopper eller andre "klamme" dyr. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men! Hvis din bror ikke rigtig er interesset i, at have noget med hunde at gøre, må du acceptere dette og I må finde et kompromis. Et børnegitter kan fungere rigtig fint eller at I ses uden for hjemmet.

 

Selvfølgelig skal du have hund hvis det er det, du ønsker, men din bror må også gerne vælge hundekontakten fra. Det behøver der ikke gå skår i jeres forhold på grund af. Og selvom vi herinde elsker hunde og kan synes, at det bare er noget de skal lære, så er deres forhold til hunde måske ikke meget anderledes end vores forhold til edderkopper eller andre "klamme" dyr. :rolleyes:

 

100% enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...