Hop til indhold

Er det alderen der gør det?


Shii
 Share

Recommended Posts

Dexter er blevet et år gammel.. Normalt ville jeg jo have forventet en rigtig ballademager, men det virker som om Dexter er blevet.. ja.. voksen :vedikke:

 

Jeg havde jo egentlig opgivet at træne via freeshaping, fordi han simpelthen var super ringe til at tilbyde adfærd, og til at have "tålmodighed", han hoppede, gøede og mistede interessen efter 2-3 minutter, uanset hvad man gjorde...

 

Men de sidste par dage måske en uges tid har han virkelig ændret sig rent træningsmæssigt... Han er begyndt at tænke over øvelserne, og han er begyndt at "bygge selv" på øvelserne...

 

F.eks. igår rystede han sit tæppe, jeg roste ham for det, og han stoppede op og var sådan helt "Hvorfor roste hun mig?"... Det tog et par sekunder og han prøvede sig frem, og fik udløst mere ros og godbidder... til sidst forstod han at han skulle bide fat i tæppet... Og det var så sjovt at se ham finde "grænsen"... Så rørte han med snuden, og straks bagefter kiggede han på mig som om han spurgte "Var det, det jeg skulle? Nå ikke, hvad så med det her?", og så tog han fat med munden...

 

Før ville han så snart han havde blevet rost for noget være gået i hyper "Jeg skal gø, og være utålmodig-mode"... Nu virker det som om han har lært at han skal tænke over hvad han laver og forholde sig i ro :lol:

 

Min tanke er bare at han er jo kun et år... Han burde jo være en ballade teenager :vedikke:

 

Nå, men i hvertfald er det bare super skønt at vi kan træne sammen, og at der er fremskridt i træningen :lun: Elsker simpelthen så tæt man bliver af at træne, og at se hans personlighed, og se at han forsøger at finde "løsningerne" :lun:

 

Nå men egentlig går det slet ikke godt med at ryste tæppet, fordi jeg simpelthen har været så lykkelig for at vi har kunne samarbejde og bruge "freeshaping"... Han har ikke fået nogle komando'er, eller signaler, og det er bare så vildt at se ham tilbyde adfærd... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker ikke så meget på om han er ballade mager eller ej.. Mere at jeg synes det er vildt at de nærmest fra en uge til en anden kan gå fra at være ufokuserede og utålmodige, til at kunne fokusere og bevare tålmodigheden...

 

Det er imponerende at de kan vokse "så hurtigt".. For mig var hans mangel på tålmodighed og at han ikke kunne holde koncentrationen en del af hans personlighed, og derfor havde jeg egentlig opgivet drømmen om nogensinde at få det "træning-bånd" ejer-hund imellem, med ham, simpelthen fordi han udstrålede dyb ugidelighed når det kom til træning :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...