Hop til indhold

hjæææææælp...


Gæst Mifi
 Share

Recommended Posts

HJÆLP..

håber der er nogen der kan hjælpe mig..

 

jeg har en Shih tzu han på knapt 1år.

 

indtil videre har der ikke været nogle problemer, og han har opfører sig eksemplarisk..

 

 

men men men... her er problemet:

hans pels er meget tyk, og her menes meget, så derfor filtrer det virkeligt hurtigt, og derfor har vi blevet nødt til at klippe ham helt i bund. og også halen!

og her er problemet..

 

nu vil han ikke gå/luftes!!

 

han prøver hele tiden af få fat i sin hale (sådan løbe rundt om sig selv) og han gør/piver/skriger så det gør ondt i ørene (og hjertet)..

plus han hele tiden lægger og sætter sig ned. som om "at nu vil jeg altså ikke gå længere"..

 

han kan godt lege med andre hunde ude i haven. men når han skal luftes, så går det helt galt..

 

 

SÅ... HVAD SKAL JEG GØRE? jeg er ved at blive komplet frustreret..

 

 

håber der er nogen der kan hjælpe med et godt råd...

Link til indlæg
Del på andre sites

han skal have den pels af... hvis du ikke selv kan, så skal du til en hundefrisør. Hvis du ikke kan holde den selv - daglig børstning og evt. klipning / trimning, så få ham barberet ned...

 

edit: det ville hjælpe om jeg rent faktisk læste indlægget.... haha... han er helt kortklippet nu, siger du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men han er nemlig også blevet klippet helt tæt.. Og nu vil han så ikke gå.

Han er også blevet klippet på halen, og jeg undrer mig over om det kan være derfor han ikke vil noget!

Og hvad jeg så evt skal gøre..

Link til indlæg
Del på andre sites

I er ikke kommet til at klippe FOR tæt (altså klippe i ham), du siger han bider efter sin hale? Tænker om der kan være noget der der gør ondt... Hvad hvis i smider ham i bilen og kører et sted hen, fx strand eller skov, glemmer han så ikke, at han ikke gider gå? eller?

 

Hvor længe har det stået på, at han ikke ville med ud? Og er der sket andre ændringer, udover manglen på pels?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej vi har ikke klippet I ham (halen), har tjekket utallige gange, for det var jeg nemlig også nervøs for. Men det er ikke der fordi.. Og det er også derfor det er så frustrende, for så var der jo noget håndgribeligt.

 

hvis han f.eks leger med mine forældres hund, så er der ikke de store problemer. men han reagerer dog alligevel "på halen" en gang imellem.

 

Vi bor i Kbh, så det nærmeste vi kommer skov, er Amager Fælled, og der er samme reaktion: med at lægge sig ned.

Jeg har også forsøgt mig med at tage snoren af ham, imens han ligger ned. for ligesom at se om han så løber efter mig, når jeg er tilpas langt (ca 100-200m) væk.. og der ligger han så stadig og kigger på mig..

så der er meget piv og gø når vi skal prøve at lufte ham.

 

Det har ca. stået på i en uges tid nu.

:/

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen pelshunde der har været vandt til at have pels (filtret eller ej) kan synes det er rigtig ubehageligt og utrygt pludselig ikke at have noget/så meget pels mere. Har i prøvet at give ham en trøje på og lade ham have den på hele tiden? Både indenfor og ude på gåture. Det kan give tryghed og jeg kender folk der har haft succes med det med deres egen hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kunne absolut være en god ide. Det må jeg prøve..

 

Jeg synes bare det virker som om det er halen der er det største problem.. -kan ikke lige lurer hvordan jeg får fat på en "hale-varmer"!!?! ;p

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, jeg tror ikke nødvendigvis det er halen der er noget galt med, men en måde at reagere på :-)

 

Muligvis kan du prøve det af, hvis du har nogen gamle joggingbukser eller trøje der gerne må ødelægges, at klippe et "rør" af og så huller til benene og så om det virker - indendørs i et par timer til at starte med. :)

 

Er han vandt til at have dækken/trøje på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...