Hop til indhold

10 år gammel hund er pludselig angst


Gæst anbr
 Share

Recommended Posts

Vores 10 år gamle hund er pludselig blevet bange for områder i haven, går rundt med halen mellem benene og er ikke til at kalde til sig, det virker som om han ikke tør. Inde har han også ændret sig, kan bl.a. ikke lide at være i bryggerset, hvor han får mad og hans vandskål står. Han kan finde på, at gå rundt og snuse med halen mellem benen. Han kan finde på at rende på 1. Salen, når vi lukker døren op og siger, at han skal gå ud. Vi har været bortrejst, hvor han var i pension uden problemer, de 2 første dage hjemme var også med vores normale glade hund, men nu er han begyndt at gå ru dt med halen mellem benene også selv når vi er i haven hos ham. Nogen bud på hans adfærd?

Link til indlæg
Del på andre sites

I kunne også have haft ubudne gæster mens I har været væk? Måske har der været en hund eller en kat på besøg i haven? Eller har I haft rotter? Siden han også har problemer i bryggerset.. Hvor længe har I været bortrejst?

 

At han render op på 1. salen når I vil sende ham ud, tyder jo også på, at der er noget ude i haven, der gør ham utryg.. Det ligner ikke rigtig smerter, der snarere ville få ham til at undgå trapperne..

 

Hvor stor er han? Jeg tænker på, at en lille hund kan føle sig frygtelig truet af en ilder eller en mink eller lignende...

 

Hvad med at benytte det dejlige forår til at være sammen med ham i haven. Og gå flere ture med ham i stedet for at lukke ham alene ud i haven. Så får I styr på, hvad det er, han oplever som skræmmende. Og så ville han efterhånden blive tryg igen. I kunne måske også tage snor på ham og bede ham vise jer hvad det er, der foruroliger ham? En hund i den alder er jo tit til at "snakke med":lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Nej jeg tror ikke det er noget fysisk, jo han mister både hørelse og syn. Han er en stor hund og gammel. Han er også utryg når vi er med ham i haven, men det kan også være inde, at han går med halen mellem benene. Nå, vi er lige kommet hjem fra en god gåtur, bare vi rører hans hundesnor, så er han der :-)

vi ringer til vores dyrlæge i morgen endnu engang tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er sket et eller andet der gør ham utryg.

 

Min gamle hund fik stød sidste år da hun var 10 år, det tog 4 måneder og megen træning at komme over. Gamle hunde er tit mere følsomme. Han kan også sagtens have oplvet noget i pensionen der dukker op når han kommer hjem i vante omgivelser.

 

Er bryggerset den vej han skal gå for at komme ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ved dyrlægen. Vores hund fejler intet fysisk. Dyrlægen har 2 forslag enten begyndende senil eller der er noget i og ved vores hus, som han med sine sanser kan registrer, men ikke os mennesker. Vi har fået zylkene tbl med hjem, som vi skal på at give ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ved dyrlægen. Vores hund fejler intet fysisk. Dyrlægen har 2 forslag enten begyndende senil eller der er noget i og ved vores hus, som han med sine sanser kan registrer, men ikke os mennesker. Vi har fået zylkene tbl med hjem, som vi skal på at give ham.

 

Ja, jeg tror så stadig mest på at der har været ubudne gæster i haven. Som dyrlægen også er inde på. Hvis I har været væk i flere uger, så kan et dyr have slået sig ned og nydt freden. Så er der afmærket med urin og måske afføring. Og DET kan et gammelt vanedyr at en hund godt reagere på. Jeg kan levende forestille mig, at det for en hund må føles som om den kommer hjem til et indbrud, hvis hele haven stinker af ræve/katte-urin, eller hvad det nu måtte være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ved dyrlægen. Vores hund fejler intet fysisk. Dyrlægen har 2 forslag enten begyndende senil eller der er noget i og ved vores hus, som han med sine sanser kan registrer, men ikke os mennesker. Vi har fået zylkene tbl med hjem, som vi skal på at give ham.

 

Dejlig med zylkene, det hjælper ofte, håber det gælder for jeres hund også:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...