Hop til indhold

Noomi udstiling.


 Share

Recommended Posts

Et lyserødt og et gult. Men det kan nemt være at du har ret, der står ikke noget om CK på kritikken...

 

Noomi har en legeaftale med Oswald i dag og de er på vej nu, så jeg kigger ind lidt senere :-D På forhånd tak for hjælpen :5up:

 

Dommeren mente nok hun er egnet til CK :blink:

 

God legetime :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 207
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ej, hvor er det sødt af dig at spørge :mrgreen: :kys:

 

Det er nu ikke fordi mine arme ikke kunne nå tastaturet, for så havde jeg da bare sat mig ned på gulvet :blink: men fordi jeg var inviteret til grill lørdag aften af min "udstillings-coach" og søndag var jeg i Sorø og få taget billeder af krapylet (det var en kollegas kæreste som er fotograf der tog dem) og kom først hjem kl. 00.30 så der var det lidt for sent at gå på nettet ;-):engel:

 

Nå, men mht. udstillingsresultatet, så vil jeg sige at det gik bedre sidst... AutoNoomi slog til igen og var bestemt ikke enig i at man skal løbe pænt ved siden af sin mor, når man lige så godt kan hoppe, danse og bide i snoren :damn: Hvilket resulterede i følgende kritik:

 

Balanced outline, fenimine head and expression, good pigment, good reach of neck, correct front angulation, short coupled, good stiflkes, she moves correctly but when she wants b103.gif

Han var da ikke uden humor den dommer :5up: Så det blev til SL med CK og en 3 placering. :mrgreen: Men den var satme også flot den der vandt :5up: Det kunne selv jeg se allerede inden vi gik i ringen. Desværre dukker den op igen både i Ballerup og Køge :megaked: Så jeg skal vist have gang i noget ringtræning og AutoNoomi skal fedes lidt op, hun er åbenbart et par kilo for tynd...

 

Jeg fik godt nok oversat hvad short coupled og good stiflkes betyder, men jeg kan ikke huske det :oops: Er der nogen som vi forklare mig det? :mrgreen:

 

 

Neeeeeeeeei hvor fint.

Tillykke med det :kys:

 

Pfff, der er ikke ngoet galt i at have en slank hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyserøde betyder SL og det gule er 3. pladsen i hvalpeklassen ;-)

 

Kommer det fra en, der er ved, at genopfriske de gamle udstillignsregler og de nye til vovsens indtræden i udstillingsringen *GG*

 

MVH

Wivian

 

Får man et ck-bånd??? For jeg er godt klar over at det lyserøde er SL og det gule er 3. pladsen :oops:

Nu har jeg gransket kritikken særdeles grundigt og der står ikke et kvæk om CK (er faktisk slet ikke en mulighed i baby/hvalpe kategorien, jeg går ud fra at det vil blive krydset af i en af kasserne?) så det er vist en fejlinformation :oops:

 

Så jeg retter lige: Noomi fik SL og en 3. plads :mrgreen: (skidt pyt, vi snupper CK'erne når hun bliver større så :mrgreen:)

 

Edit: Nårrrh, det er sgu da det lilla bånd der betyder CK ik'??? :mrgreen:

Redigeret af Nollike
Jeg tror at jeg fandt de vise sten lige pludselig... :D
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis der overhovedet bliver smidt et CK så ja, det bliver mellem de lilla bånd og så skal vapper være over 9 mdr...champ kan den derimod ikke blive før den har passeret 2 år ligegyldigt hvor mange CK´er den får inden da...

 

Vil det sige, at selv om hunden får et lilla bånd, så er det ikke nødvendigvis ensbetydende med et CK? Hvordan ved man så at det er et CK (altså ikke ejeren, men de andre der ser på)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige, at selv om hunden får et lilla bånd, så er det ikke nødvendigvis ensbetydende med et CK? Hvordan ved man så at det er et CK (altså ikke ejeren, men de andre der ser på)

 

De får som regel en ultra grim roset...orange og rød så vidt jeg husker. Ikke noget at stræbe efter for dens egen skønheds skyld !

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige, at selv om hunden får et lilla bånd, så er det ikke nødvendigvis ensbetydende med et CK? Hvordan ved man så at det er et CK (altså ikke ejeren, men de andre der ser på)

 

Det er et bredt lilla bånd (omkring 2-3 cm. bredt) - der blev i gamle dage givet et smalt lilla bånd også (som jeg ikke lige kan huske for hvad).

 

Et CK er som sådan ikke rigtig noget andet end dommeren mener, at din hund har certifikatmuligheder og man får ikke en roset for det.

Jeg tror forøvrigt ikke det tildeles mere - alle han og tæver i de klasser, der er certifikatgivende, der får Excellent 1 (bedste han og bedste tæve i hver klasse) går videre i kampen om certifikatet, men jeg er ikke helt sikker - jeg HADER de nye udstillingsregler......

 

Og nu vil jeg tage til træning med min hundehvalp i regnvejr :-/

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Goe' :confused: Vi er squ da fantastiske :bigsmile:

 

 

 

 

Gu' ve' hvornår der kommer nogle andre og giver os ret :engel:

 

Det lader nok vente på sig,.... a080.gif Bogstavet der skal pilles ud er k`et. Stifle er det stykke af bagbenet der er under knæledet, ned til haseledet .... er jeg ret sikker på. a010.gif Og så er det jo pludselig en ret god ting.

 

Tillykke med Noomis resultat,.... og god arbejdslyst!!!! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis der overhovedet bliver smidt et CK så ja, det bliver mellem de lilla bånd og så skal vapper være over 9 mdr...champ kan den derimod ikke blive før den har passeret 2 år ligegyldigt hvor mange CK´er den får inden da...

 

Nu har man aldrig kunne blive champ på CK'er alene.....

 

 

Og CK er der ikke noget der hedder mere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et bredt lilla bånd (omkring 2-3 cm. bredt) - der blev i gamle dage givet et smalt lilla bånd også (som jeg ikke lige kan huske for hvad).

 

Et CK er som sådan ikke rigtig noget andet end dommeren mener, at din hund har certifikatmuligheder og man får ikke en roset for det.

Jeg tror forøvrigt ikke det tildeles mere - alle han og tæver i de klasser, der er certifikatgivende, der får Excellent 1 (bedste han og bedste tæve i hver klasse) går videre i kampen om certifikatet, men jeg er ikke helt sikker - jeg HADER de nye udstillingsregler......

 

Og nu vil jeg tage til træning med min hundehvalp i regnvejr :-/

 

MVH

Wivian

 

Den der forstod jeg overhovedet ikke :oops: Bortset fra den sidste linie altså :mrgreen: God træning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et bredt lilla bånd (omkring 2-3 cm. bredt) - der blev i gamle dage givet et smalt lilla bånd også (som jeg ikke lige kan huske for hvad).

 

Et CK er som sådan ikke rigtig noget andet end dommeren mener, at din hund har certifikatmuligheder og man får ikke en roset for det.

Jeg tror forøvrigt ikke det tildeles mere - alle han og tæver i de klasser, der er certifikatgivende, der får Excellent 1 (bedste han og bedste tæve i hver klasse) går videre i kampen om certifikatet, men jeg er ikke helt sikker - jeg HADER de nye udstillingsregler......

 

Og nu vil jeg tage til træning med min hundehvalp i regnvejr :-/

 

MVH

Wivian

 

Det er nemlig helt rigtigt. CK tildeles ikke mere.

 

Nu uddeles der

 

Exellent, Very Good, Good og Sufficient.

 

Sammenlignes gammel præmieringsgrad med ny er det

 

Excellent = 1 pr m CK .-Lilla bånd

Very Good = 1 pr. - rødt bånd

Good = 2 pr - blåt bånd

Sufficient = 3 pr. - gult bånd

 

 

mucho simpelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lader nok vente på sig,.... a080.gif Bogstavet der skal pilles ud er k`et. Stifle er det stykke af bagbenet der er under knæledet, ned til haseledet .... er jeg ret sikker på. a010.gif Og så er det jo pludselig en ret god ting.

 

Tillykke med Noomis resultat,.... og god arbejdslyst!!!! :blink:

 

Hvordan kan det stykke være dårligt????

 

Og ihh, mange tak o31.gif

 

 

Som et lille NB kan jeg lige fortælle at AutoNoomi fik lokket Oswald med til at stikke af fra haven og ned i mosen... :shock: Oswalds mor havde dog lidt mere styr på situationen og nåede at fange ham INDEN han smuttede ud i mosevandet, hvilket så var mere end man kunne sige om mig :megaked: Og det lille svin skulle selvfølgelig HELT ned og ligge så nu skal jeg holde ekstra øje med hende de næste dage igen, det var lige præcis det der IKKE måtte ske mht. hendes underlivsbetændelse :megaked: Møghund!!! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...