Hop til indhold

Er det øjnene?


Camilse
 Share

Recommended Posts

Vi har her i påsken Walther på besøg. Han er en 3 år gammel Cavalier og har været på besøg mange gange. Jeg havde egentlig glædet mig lidt, for Cassi plejer at kunne lege rigtig godt med ham.

 

Men noget i Cassi har ændret sig siden sidst. Hun er ved at være voksen(eller dvs. hun er et år gammel nu) og i går viste hun tænder og den stakkelse Walther fik også antydningen af hvad der kunne være et hurtigt hak.

 

Hun går og snerrer lidt af ham, og hvis han er i et rum nægter hun at gå derind. Der er ingen tvivl om at hun er usikker over for ham. Samtidigt er hun meget beskyttende omkring sit foder, så jeg måtte fjerne fodertønden til et rum de ikke har adgang til, for ellers er jeg bange for at hun går over stregen, og der er grænser for hvad Walther skal udsættes for.

 

Jeg har set lidt på Walther og hans adfærd, og han er meget passiv og laver ikke noget forkert. Han har altid været den hund der underkaster. sig for andre...

 

Så her er det jeg tænker... Er Cassi i en konflikt med sig selv på grund af de store øjne en cavalier har? De bliver jo nærmest ikke lukket... Og Border Collierne bruger jo selv meget deres øjne...

Link til indlæg
Del på andre sites

tvivlsomt vil jeg sige... tror aldrig jeg har hørt om en cavalier der kom i problemer pga sine øjne... :vedikke: faktisk så er cavalierer generelt så bløde - de er sgu altid så "artige", at de nærmest aldrig kommer i problemer imo - med mindre vi har med hunde der mobber at gøre, eller der er ressourcer indblandet... (selvfølgelig er dette en generalisering - der er uden tvivl cavalierer der ikke er helt så bløde som alle dem jeg har mødt)

 

Igen tænker jeg - ligesom i din tråd vedr. Cassi og kontakt med fremmede mennesker - at hun har en ekstrem stor intimsfære - og synes at rummene er for "små" til både hende og en fremmed hund... men det er kun et bud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare mærkeligt at der aldrig har været et problem før, og der ikke er problemer med andre hunde:vedikke:

 

Som sagt gør Walther jo intet... Og jeg kan ikke se at der er andre grunde til det.

 

I dag har Cassi været med på træneruddannelse, og den eneste hund der har været et problem for hende var Walther...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst soesdalgaard

Jeg tænker også ressourceforsvar - altså at hun ser hele hjemmet som hendes ressource og hun måske ikke lige har så meget tjek på det og sig selv, sin egen styrke (selvtillid) endnu - så overreagerer hun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror egentlig det er muligt at Anna ramte hovedet på sømmet...

 

Når Joy er på besøg, nægter hun ham adgang i min seng, hvis jeg er sidder det... jaja, ved godt nogle ikke vil have hund i sengen... Mine må gerne:blink:

 

Men i dag til træneruddannelse, skete der så bl.a. følgende. Jeg har hundene i hvert deres bur, og på et tidspunkt var Cassi bur ikke dækket med et tæppe og hun kunne se ham(der var en meter mellem burene) og hun gøede konstant. Så snart tæppet kom over, sagde hun intet... Det har jeg alligevel ikke oplevet at hun har gjort før.

 

Jeg ved dog at hundene kan have svært ved at læse hinanden på deres udseende. Fx så har Joy en naturlig haleføring, hvor den er løftet hele tiden. Det sender nogle signaler, som kan provokere andre hunde. Og det var derfor at snakken kom ind på at Cassi måske tror han stirre på hende med de store øjne han har...

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt sikkert! Karla har også naturligt en meget høj haleføring, men det er hun tydeligvis klar over :vedikke: hun sænker ihvertfald halen hvis hun gerne vil hilse på en hund ... hvis hun ikke vil hilse bliver den hvor den er og synes hun at hunden er grim og dum, så kommer den endnu højere op i hendes "kamphale" som jeg kalder den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...