Hop til indhold

Meget lang line til omkringfare-sjaw for Buster?


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome
Ha ha, Iso er en mokke! :lol: Men jeg ville til gengæld helt sikkert knuselske de to drenge! :lun: Så du siger bare til, hvis du har vejene forbi Fyns land! Men det var helt uhyggeligt med den hund til messen - jeg stod med hånden for munden, og selv hende der ejede hunden kunne se at jeg var helt slået af ligheden!

 

Pjaaaaaah - de to små brødre er jo kastrerede, så der er ikke noget fis med dem. De kan jo endda selv være lidt nogle mokker, Buster med hans "hold OP med at snuse mig ved tisseren"-surhed overfor hanhunde og Charlie med sit sur-morfar-trip overfor anmassende, fartglade hunde. Så de ville garantriiiisse blive perlevenner. Altså, de elsker jo andre hunde. De er bare lidt som nogle sure tæver, hvis der er hanner, som er for meget i deres face. :fornaermet:

Ja, bare jeg havde det lidt oftere, vejen forbi hist og pist i landet. Det er så irriterende, at man ikke må have to hunde med i tog, og vi har jo ikke bil. Men måske får vi mulighed for det somehow når sommeren kommer alligevel :kys:.

 

Iiiiihhh, jeg kan ikke finde lige sådan en line som den i Biltema andre steder. Enten er det runde eller brede nylonliner eller også er de i grimme farver eller isjh. Men måske er den i virkeligheden slet ikke så god? Er lidt bekymret over det med brændsårsfaren, er jo en pylremor.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pjaaaaaah - de to små brødre er jo kastrerede, så der er ikke noget fis med dem. De kan jo endda selv være lidt nogle mokker, Buster med hans "hold OP med at snuse mig ved tisseren"-surhed overfor hanhunde og Charlie med sit sur-morfar-trip overfor anmassende, fartglade hunde. Så de ville garantriiiisse blive perlevenner. Altså, de elsker jo andre hunde. De er bare lidt som nogle sure tæver, hvis der er hanner, som er for meget i deres face. :fornaermet:

Ja, bare jeg havde det lidt oftere, vejen forbi hist og pist i landet. Det er så irriterende, at man ikke må have to hunde med i tog, og vi har jo ikke bil. Men måske får vi mulighed for det somehow når sommeren kommer alligevel :kys:.

 

Iiiiihhh, jeg kan ikke finde lige sådan en line som den i Biltema andre steder. Enten er det runde eller brede nylonliner eller også er de i grimme farver eller isjh. Men måske er den i virkeligheden slet ikke så god? Er lidt bekymret over det med brændsårsfaren, er jo en pylremor.

 

Pyha, Iso er bare plain SUR! :lol: Men når hun har fået lov til at snappe lidt, og ser at der ikke sker noget - eller at hun ikke får nok opmærksomhed - så er hun bare et stort legedyr! :roll:

 

Jeg var altså ikke så hys mht. brændesår... Især ikke taget i betragtning den uforsigtige hund jeg har! Selvfølgelig kan de få brændesår, men må tilstå at Kaia er det første tilfælde jeg hørt om. Og ifølge beretningerne herinde tror jeg at hun har en del mere knald på end Buster - i hvert fald hvad han har vist indtil videre..? Jeg tror at du bare skal bruge din sunde fornuft. Nu ved du at risikoen for brændsår er der, og så kan du sikkert selv vurdere om det er sandsynligt at det sker for Buster - eller om du bare kan bli' ved med at bruge din tørresnor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Pyha, Iso er bare plain SUR! :lol: Men når hun har fået lov til at snappe lidt, og ser at der ikke sker noget - eller at hun ikke får nok opmærksomhed - så er hun bare et stort legedyr! :roll:

 

Jeg var altså ikke så hys mht. brændesår... Især ikke taget i betragtning den uforsigtige hund jeg har! Selvfølgelig kan de få brændesår, men må tilstå at Kaia er det første tilfælde jeg hørt om. Og ifølge beretningerne herinde tror jeg at hun har en del mere knald på end Buster - i hvert fald hvad han har vist indtil videre..? Jeg tror at du bare skal bruge din sunde fornuft. Nu ved du at risikoen for brændsår er der, og så kan du sikkert selv vurdere om det er sandsynligt at det sker for Buster - eller om du bare kan bli' ved med at bruge din tørresnor.

 

Nånåeh ... jeg har faktisk aldrig set en anden hund blive decideret mokke-sur på Charlie, når han møder dem. Han er blevet overfaldet engang, men det er jo noget andet. Han er simpelthen så rolig og tryghedsindgydende og er der bare, han går ikke sådan i deres face eller noget - har endda tit oplevet, at hunde, som var bange eller bare ikke kunne lide andre hunde så var lykkelige for Charlie og eeeeelskede ham. :lun:

 

Tørresnoren kan jeg helt sikkert ikke bruge i længden, det var bare for at prøve princippet med en lang line. Den filtrer og er stiv og for tynd og sådan (det er sådan en plastbetrukket snor). Er lidt spændt på, om der er nogen, der kan sige noget klogt om den der biltema-sporline, jeg har vist. Og hvis den er god - om der måske så er nogen, som bor i nærheden af en Biltema-biks og gider hapse en til mig, hvis de får penge også til at sende den. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke anbefale en tørresnor af nylon. Min søn fik alvorlige sår i knæhaserne sidste sommer fordi hunden løb hurtigere end ham, av av av....

 

Vi bruger nogle gange en hestelonge, men den er nok kun 8 meter.

 

Den fra Biltema ser da god ud, dn tror jrg at jeg skal tjekke ud, næste gang jeg er i nærheden af sådan en butik

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Kan ikke anbefale en tørresnor af nylon. Min søn fik alvorlige sår i knæhaserne sidste sommer fordi hunden løb hurtigere end ham, av av av....

 

Vi bruger nogle gange en hestelonge, men den er nok kun 8 meter.

 

Den fra Biltema ser da god ud, dn tror jrg at jeg skal tjekke ud, næste gang jeg er i nærheden af sådan en butik

 

Nejnej, men det er sørme heller ikke meningen at vi skal bruge den tørresnor rigtigt. Nu prøvede vi bare for at se princippet i en lang line, og det er super!

 

Der var jo nogle herindefra, som var i Biltema for nylig, mon der er nogen, som bor i nærheden af en Biltema som kan hapse en til os, hvis de får penge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, Iso er en mokke! :lol: Men jeg ville til gengæld helt sikkert knuselske de to drenge! :lun: Så du siger bare til, hvis du har vejene forbi Fyns land! Men det var helt uhyggeligt med den hund til messen - jeg stod med hånden for munden, og selv hende der ejede hunden kunne se at jeg var helt slået af ligheden!

 

Den så jeg også og jeg gloede også helt vildt, hehe Tror dog charlie er større??? Ham her var jo kun på størrelse med en mops var han ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nånåeh ... jeg har faktisk aldrig set en anden hund blive decideret mokke-sur på Charlie, når han møder dem. Han er blevet overfaldet engang, men det er jo noget andet. Han er simpelthen så rolig og tryghedsindgydende og er der bare, han går ikke sådan i deres face eller noget - har endda tit oplevet, at hunde, som var bange eller bare ikke kunne lide andre hunde så var lykkelige for Charlie og eeeeelskede ham. :lun:

 

Tørresnoren kan jeg helt sikkert ikke bruge i længden, det var bare for at prøve princippet med en lang line. Den filtrer og er stiv og for tynd og sådan (det er sådan en plastbetrukket snor). Er lidt spændt på, om der er nogen, der kan sige noget klogt om den der biltema-sporline, jeg har vist. Og hvis den er god - om der måske så er nogen, som bor i nærheden af en Biltema-biks og gider hapse en til mig, hvis de får penge også til at sende den. :genert:

 

Den ligner sådan en snor med noget gummi på? Hvis den har det kan du købe sådan en line i metermål på... er det kenjan måske? Men jeg synes gummiet for dem til at "klistre" til hunden, altså hvis hunden får den om en pote så er den ikke til at få til at glide af fordi den ligesom har den antiglide effekt.

 

Hepper stadig på klatreline:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Den ligner sådan en snor med noget gummi på? Hvis den har det kan du købe sådan en line i metermål på... er det kenjan måske? Men jeg synes gummiet for dem til at "klistre" til hunden, altså hvis hunden får den om en pote så er den ikke til at få til at glide af fordi den ligesom har den antiglide effekt.

 

Hepper stadig på klatreline:)

 

Åh, ja det duer jo ikke, skal have en, som bare glider. Buster vader i den, og så skvatter han bare, hvis den vikler sig for meget rundt og "klistrer". Den skal heller ikke lave modstand, når den slæber hen ad jorden. Hmmm, kunne jo godt lide, at det havde refleks-effekt ellers, det der.

Kunne ikke se noget sådant på Kenjan.

Vil ikke have klatreline, for det er rundt, og efter at have prøvet med tørresnoren kan jeg ikke lide det, fordi det vikler sig for nemt ind og knudrer - med mindre det er meget tykt, og det skal det ikke være.

Så vil have en form for fladt bånd, som ikke er nylon-gjordbånd og som ikke er for kraftigt, men som ikke knudrer så let, når det nu er fladt. Ih, det er sørme svært. Troede lige at den her var god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Den så jeg også og jeg gloede også helt vildt, hehe Tror dog charlie er større??? Ham her var jo kun på størrelse med en mops var han ikke?

 

Charlie er lige lidt over 30 cm over ryggen, så han er ikke ret høj, men han er MEGET længere end en mops.

Ih, jeg vil også møde den der brormand! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Uha lange liner kan blive noget farligt noget. Teitur dur ikke til lange liner, han skal jo altid ind i så tæt krat som muligt, for at gå på stien, næ det kan man ikke :fornaermet: så Teitur tager en halv bøgeskov med hjem og jeg bruger turen på at vikle ham ud fra træer og buske og grene og får sure blikker når jeg bare hiver til, så siv, planter og buske flyver med op. Derudover er der står fare for brandsår, faldulykker, snoreulykker og risiko for at pløje løber og cykelister ned, når Teitur ville over på den anden side af stien og jeg hænger bagefter.

 

Så nu bruger jeg kun sporlinen på 10 meter når han svømmer i grenåen, pga stærk strøm, men mens pga de der fjerkræ der absolut skal bade lige hvor vi skal være, selvom de har en kilometer lang å at svømme i.

 

 

Teitur gør også det når han kommer løs at han spænder afsted som en tosset, som skudt ud af en kanon og hvis ikke man kender ham, ville man tvivle alvorligt på at han nogensinde vender tilbage igen. Ved ikke om det er typisk jagthunde.

Måske det er det samme med Buster ??

 

Af liner kan jeg ikke anbefale nogen, men jeg har en lang tørresnor på 45 meter som er lavet af sådan noget virre noget ( staves det wire ?? ) altså sådan noget stift noget, der kan forveksles lidt med en ledning. Det kan nemlig ikke vikle sig ind eller filtre og det kan ikke give brandsår på samme måde som nylon. Du kan måske selv sætte en kabinehage i ?? Gaffatape kan bruges til mange ting.

 

Købte tørresnoren for 37 kr i brugsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Nu er det ikke fordi jeg ville side og opfordre dig til at slippe Buster løs med fare for ulykker og ballade.

Men er der mon et sted hvor det på nogen måde er muligt at prøve, uden at sure mennesker slår en med en kølle oven i hovedet når han ikke kommer når du kalder, eller hvor der ikke er trafik i nærheden ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Guuuud er han så lille. Nåååh :lun: Smilla er 32 cm... :)

 

Jeps - typisk er ham og cavalierer nemlig lige høje over ryggen, nogle hanner er så højere end Charlie. Han er en lille fis, han er bare lang og har en kraftig krop pga. de store racer, som er i ham. Min lille favnfulds-bamse :lun:.

Se her, her er han sammen med mig og hans gode ven, corgien (cardigan-varianten, den mindre slags corgi) Ivan. De er bygget meget ens, Ivan er lige liiiidt kraftigere i bygning end Charlie. På det billede er det vist til at bedømme hans størrelse rimeligt.

 

223736_10150291679014586_565689585_7687967_7041164_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nu er det ikke fordi jeg ville side og opfordre dig til at slippe Buster løs med fare for ulykker og ballade.

Men er der mon et sted hvor det på nogen måde er muligt at prøve, uden at sure mennesker slår en med en kølle oven i hovedet når han ikke kommer når du kalder, eller hvor der ikke er trafik i nærheden ?

 

Tak for input :kys:. Uh, det er præcis sådan en tørresnor, jeg har prøvet med. Sådan lidt stiv, plastbetrukket wire-agtig slags. Men den irritererer mig, fordi den knudrer sig så meget sammen, når jeg ruller den ind. Og den er så tynd.

Jeg tror ikke lige, jeg vil bruge sådan en line i tæt skov, for så vil Buster også bare slæbe den halve bevoksning med sig, og det bliver noget rod. Det er mere til leg på store plæner og i åbne parkområder som i Grøndalsparken (hvor vi jævnligt kommer, fordi en af mine bedste venner bor lige ved siden af) og sådan.

Der er stort set trafik i nærheden alle steder her i byen. Og er vi rigtig langt væk, så er jeg bange for, om der kunne ske noget, hvor han blev rigtig forskrækket og tog flugten. Han er begyndt at søge mig med det samme, når han bliver bange, men han er stadig usikker. Han er jo ikke så etableret helt ned i maven-solidt-agtigt endnu, han har et langt, svært liv bag sig langt fra mig, selvom han er meget på mig og meget "du er mor"-agtig.

Hans indkald er faktisk ret pænt efterhånden, og er vi et sted, hvor der er lukket, så kommer han så fint, når jeg kalder og holder sig meget til mig. Men store, åbne, nye, ukendte naturområder kan både skræmme ham lidt eller være så spændende, at han ikke opfører sig ligesådan. Charlie har jo sin navlestrengs-usynlige snor til mig, den lille velcro-hund, at det er helt anderledes. Og Charlie har hyrdegen, hvor Buster er totalt jagt, det har også noget at sige.

Så jeg tør simpelthen ikke slippe ham, ikke det næste lange stykke tid i hvert fald, selvom han er så dygtig og opfører sig fantastisk, når vi øver. Hvis der sker ham noget, fordi han kommer til at løbe ud ved en trafikeret vej eller sådan noget, så tilgiver jeg aldrig mig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Tak for input :kys:. Uh, det er præcis sådan en tørresnor, jeg har prøvet med. Sådan lidt stiv, plastbetrukket wire-agtig slags. Men den irritererer mig, fordi den knudrer sig så meget sammen, når jeg ruller den ind. Og den er så tynd.

Jeg tror ikke lige, jeg vil bruge sådan en line i tæt skov, for så vil Buster også bare slæbe den halve bevoksning med sig, og det bliver noget rod. Det er mere til leg på store plæner og i åbne parkområder som i Grøndalsparken (hvor vi jævnligt kommer, fordi en af mine bedste venner bor lige ved siden af) og sådan.

Der er stort set trafik i nærheden alle steder her i byen. Og er vi rigtig langt væk, så er jeg bange for, om der kunne ske noget, hvor han blev rigtig forskrækket og tog flugten. Han er begyndt at søge mig med det samme, når han bliver bange, men han er stadig usikker. Han er jo ikke så etableret helt ned i maven-solidt-agtigt endnu, han har et langt, svært liv bag sig langt fra mig, selvom han er meget på mig og meget "du er mor"-agtig.

Hans indkald er faktisk ret pænt efterhånden, og er vi et sted, hvor der er lukket, så kommer han så fint, når jeg kalder og holder sig meget til mig. Men store, åbne, nye, ukendte naturområder kan både skræmme ham lidt eller være så spændende, at han ikke opfører sig ligesådan. Charlie har jo sin navlestrengs-usynlige snor til mig, den lille velcro-hund, at det er helt anderledes. Og Charlie har hyrdegen, hvor Buster er totalt jagt, det har også noget at sige.

Så jeg tør simpelthen ikke slippe ham, ikke det næste lange stykke tid i hvert fald, selvom han er så dygtig og opfører sig fantastisk, når vi øver. Hvis der sker ham noget, fordi han kommer til at løbe ud ved en trafikeret vej eller sådan noget, så tilgiver jeg aldrig mig selv.

 

Okay det kan jeg godt forstå, du kender ham jo også bedst :)

 

Men så har jeg sørme ikke lige nogle gode ideer, udover dem som allerede er blevet forslået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvad med den her Sporline rd 15 meter og hvis du så køber to, kan du jo sætte dem sammen, så har du 30 meter ??

 

Eller den her Sporline orange plastikcoating 15 meter

 

15 meter er okay, mere behøver vi vist ikke. Men jeg er jo mærkelig og vil ikke have en i en farve, der ikke er pæn til ham og hans halsbånd/sele (er jo ved at lave en sele i samme tern som halsbåndet, ved at jeg indkøbte to snore i de tern og ringe og spænde og sådan). Får knopper, hvis det ikke ser ud som jeg vil have det. Så uf nej til orange og rød. Vi er inde for farverne pink, sort og hvid, og jeg ville helst have en, der bare var sort og hvid (helst med refleks i det hvide). Fordi det hvide vil gøre den nemmere at se end en som er helt plain sort.

Og så fandt jeg ud af med tørresnoren, at jeg ikke vil have en rund snor, det troede jeg først, jeg ville. Men det knudrer og glider sammen, når man ruller den ind. Så vil hellere have en flad. Som ikke kan lave nylon-brandsår.

Ja ... det tegner til at Joey skal på jagt efter det helt rigtige bånd og lave en selv, hvis den fra Biltema er sådan klistre-agtig med gummi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Se her, her er han sammen med mig og hans gode ven, corgien (cardigan-varianten, den mindre slags corgi) Ivan. De er bygget meget ens, Ivan er lige liiiidt kraftigere i bygning end Charlie. På det billede er det vist til at bedømme hans størrelse rimeligt.

 

223736_10150291679014586_565689585_7687967_7041164_n.jpg[

"pip"

Det er Pembroken er der den mindste af corgierne :genert:

 

Og gud hvor er ham Ivan en lækker sag - jeg har en "lille hemmelig" forelskelse i corgien :lun:

 

Med hensyn til lang line til Buster, så findes der liner som er belagt med gummi, de brænder ikke i hænderne og er nemmere at holde ved, hvis han pludselig render afsted.

Og ovenikøbet i en fiiin rosa farve der passe til resten af sættet: Sporline - GUMMI - Sporline - Træning - HUND | dogman.se

Redigeret af * Laila *
Retter Quote-rod
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvis du vil have en bred line, er det måske en som den jeg har (du skal selv indsætte ordet dogshop mellem www. og .dk)

 

http://www. .dk/shop/julius-k9-gummiline-20-4038p.html

 

Men de er jo tungere end de små tynde.. angående farven, så gå endelig efter noget i en pang farve hvis du kan, så du kan se den mellem græs og blomster og i mørke og sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Og ovenikøbet i en fiiin rosa farve der passe til resten af sættet: Sporline - GUMMI - Sporline - Træning - HUND | dogman.se

 

Den haps der er på er jeg ikke vild med, sådan en havde Voodoos mor på da vi var ude og køre slæde og da de byttede plads på et tidspunkt og snoren så sad forkert, så stod den åben og hejhej Voodoos mor....

 

Men er vild med linen hvis den er både blød og anti-filtre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den haps der er på er jeg ikke vild med, sådan en havde Voodoos mor på da vi var ude og køre slæde og da de byttede plads på et tidspunkt og snoren så sad forkert, så stod den åben og hejhej Voodoos mor....

 

Men er vild med linen hvis den er både blød og anti-filtre!

Det kan jeg godt se. Den hasp kan da åbne sig ret nemt - ikke smart :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
"pip"

Det er Pembroken er der den mindste af corgierne :genert:

 

Og gud hvor er ham Ivan en lækker sag - jeg har en "lille hemmelig" forelskelse i corgien :lun:

 

Med hensyn til lang line til Buster, så findes der liner som er belagt med gummi, de brænder ikke i hænderne og er nemmere at holde ved, hvis han pludselig render afsted.

Og ovenikøbet i en fiiin rosa farve der passe til resten af sættet: Sporline - GUMMI - Sporline - Træning - HUND | dogman.se

 

FLOT, Joey :stupid: - der fik jeg lige byttet rundt på pembroke og cardigan. Ja, for hylan. Ivan er pembroke, det er Whynot, som vi kender, som er cardigan og større. Tak :kys:. Og ja, han er bare SÅ lækker og så sindssvagt sød, at man ikke fatter det. Og hans farver er så fine, nu kan man ikke se det på det billede, men han har sådan en hvid plet oven på hovedet, som er så fiiiiiiin og cute. Jeg tror hans far er ved at være træt af mig, for når vi møder Ivan (og det gør vi ret tit), så går jeg altid heeeeelt spasser og skal bare nusse og nusse og snakke med ham, også når Buster og Charlie forlængst er færdige med at hilse, hahaha.

 

Jeg vil ikke have en hel-gummiline, og jeg vil som sagt ikke have en rund, så den der duer desværre heller ikke. Selvom det ellers var smart med pink, hehe. Jeg er sgu da også besværlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvis du vil have en bred line, er det måske en som den jeg har (du skal selv indsætte ordet dogshop mellem www. og .dk)

 

http://www. .dk/shop/julius-k9-gummiline-20-4038p.html

 

Men de er jo tungere end de små tynde.. angående farven, så gå endelig efter noget i en pang farve hvis du kan, så du kan se den mellem græs og blomster og i mørke og sådan.

 

Åhja, det er en af de bedre ... omend jeg så ville tage den i 14 mm bredde, vil helst ikke have den for kraftig, bare ikke helt tynd og rund, netop pga. vægt og fordi han er en mindre hund. Og jeg vil egentlig ikke specielt gerne have gummi, jeg vil gerne have at den glider nemt for ham, når han fistrer rundt, det jeg kan lide ved den fra Biltema er at der er refleks i, netop for at den var nemmere at se.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...