Hop til indhold

Ligger sig pludseligt


Gæst
 Share

Recommended Posts

Åh..hvor jeg føler med jer :ae:. Jeg ville så også skifte dyrlæge hvis jeg følte, at jeg ikke kom videre. Dagene går og det er jo ikke til Jack`s fordel.

Selv om din dyrlæge har kendt Jack de sidste 2-2,5 år, så er det jo ikke nogen garanti for, at det er det bedste for Jack.

Men det kan jeg jo sagtens sidde her og sige. Men allerede nu, lyder det jo som om, at du ikke er helt tilfreds med ham.

Så lyt til din mavefornemmelse, det kan være det bedste du gør for Jack og dig selv.

Fortsat rigtig god bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 252
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det går ikke særligt godt, har ringet til dyrlægen i dag som aftalt for at han kunne høre hvordan weekenden var gået, men den er ikke gået så godt. Han vil se ham i morgen til en blodprøve men jeg skal lige have klargjort om han vil tage den samme blodprøve som han allerede har fået også står jeg lidt i et dilemma fordi jeg kan rigtigt godt lide min dyrlægen men jeg synes ikke han inddrager mig nok, ligesom at jeg ikke synes han er god til at holde mig informeret optimalt.

Jeg har derudover haft ringet til det dyrhospital hvor Jack var indlagt forrig weekend, fordi jeg vil høre om hvilken muligheder de tror der er og om de tror de kan finde ud hvad det er. Jeg føler tildels ikke min dyrlæge tager mig helt seriøst. Jack's adfærdsbehandler kan bla. zoneterapi men sidst jeg nævnte overfor min dyrlæge at hun mente jack døjede med nyren grinte han af mig så jeg har ikke kontakt adfærdsbehandleren.

Min mor snakker om jeg måske skulle skifte til dyrhospitalet. Jeg er nok også bare vanedyr derfor er det svært for mig at overskue at skulle væk fra den dyrlæge som har kendt Jack i de sidste 2-2,5 år. Men nu venter jeg på min egen dyrlæge ringer så jeg kan få at vide hvad det er for nogle blodprøver han vil tage og jeg venter på dyrehospitalet ringer, hun skulle lige snakke med sin kollega om sagen.

Også må jeg tage stilling til det hele efter de samtaler.

Jack hjerte/lunge orms test var negativ.

Så vi er på bar bund igen igen igen....

 

 

Hvis min dyrlæge grinede mig op i hovedet fordi jeg forslå en evt sygdom, eller behandling fra en evt alternativ behandler, ville jeg omgående skifte dyrlæge. Det er i mine øjne respektløst. Man ønsker kun at gøre det bedste for sit dyr og ønsker at hjælpe det, det burde en dygtig dyrlæge også vide og så pakke sit fjollede grin sammen.

 

 

Desværre er der nogle dyrlæger man møder, har selv mødt rigtig mange, både med Teitur, dengang jeg havde kaninopdræt og dengang jeg havde heste og der har været nogen stykker hvor jeg virkelig har undret mig over hvor de har trukket deres uddannelse og hvordan det er muligt at blive SÅ arrogant overfor kunderne og deres dyr, og ikke mindst over for alternative ting.

 

Zoneterapi er ikke engang særlig alternativt, det er da velkendt at det hjælper mange.

 

 

Du skal ikke være bange for at skifte dyrlæge, jeg har måtte skifte dyrlæge hele 3 gange, for at redde Teiturs liv, groft sagt og uden pis.

 

Desværre sker der også det af og til at hvis en dyrlæge har prøvet at behandle en hund gennem nogen tid uden held, så overser de evt mulige sygdomme, måske fordi de er for fokuseret på et problem.

 

Hvis du om nogle tid er på helt helt bar bund og ingen dyrlæger har et bud, så kender jeg en kvinde som jeg er sikker på kan hjælpe dig, hun er godt nok noget dyr, men også vanvittig dygtig.

 

Men i første omgang synes jeg du skal skifte dyrlæge.

 

Rigtig mange god bedring hilsner til Jack

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres respons. Det har bare været for hektisk til at jeg har kunne svare. Dyrhospitalet synes den plan min dyrlæge havde lagt var rigtigt god så de synes jeg skulle lade ham tage de prøver. Jeg fik snakket med min dyrlægen og han var ked af at jeg havde haft sådan for sådan var det ikke fra hans side af og vi fik snakket om en masse som man bare har behov for at vende når ens lille skat er syg.

Jeg blev så fejlinformeret af dyrhospitalet de har ikke taget en udvidet blodprøve, da den åbenbart skal sendes til tyskland hvis de laver den og det ville de ikke i påsken....

Så min egen dyrlægs plan var at Jack skulle have taget en udvidet profil og det har han fået i dag. Vi tjekker op på borreliose om 14 dags tid da laboratoriet har gemt små tester af Jacks blod, da dyrlægen ikke mener at hvis det er borreliose så kan vi ikke se det endnu da de ikke så det ude på dyrhospitalet.

Jack får dagligt smertestillende og dyrlægens vurderering er at Jack har fysisk ondt et sted, men hvor ved vi ikke endnu og det håber han at blodprøverne vil fortælle os. Hvis de ikke fortæller os noget, vi får svar allerede i morgen eftermiddag, så har vi snakket om at få hjertet scannet.

Jack har det fint i dag, han tuller rundt. Jeg har det ikke særligt godt efterhånden, sover dårligt, kastede op i dag og var ved at besvime ved dyrlægen jeg er ikke så god til stress, eller rettere min krop er ikke.

Jeg havde en ubehagelig oplevelse, forrig nat, hvor jeg lå og tænkte, pludseligt kunne jeg ikke huske hvordan Jack duftede og gik i panik og trak ham op til mig og gemte min næse i hans pels sådan faldt vi i søvn. Jeg ved ikke om det er normalt, men svært er dette, det eneste jeg er sikker på inde i mig selv er at hvis han livskvalitet bliver forringet så det er som det er nu resten af hans liv, så må jeg træffe min beslutning. Jeg vil bare have min hund tilbage som han var!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber sørme, at I snart finder ud af hvad der er galt med Jack. Måske ER det ikke noget livsfarligt. Og så kan Jack sagtens holde til at være syg indtil dyrlægerne finder ud af, hvad der er galt.

Men det kan du ikke...:ae:

 

---Det er usandsynligt, at det er borreliose. Men det er godt, at I endnu ikke helt har udelukket det. For sygdommen er noget drilleri. Den kan være rigtig svær at få konstateret.

 

Borreliabakterien er ret stor, men den svømmer ikke rundt i blodet i ret lang tid. Så det er meget sjældent at man kan se den, selv om man tager masser af blodprøver. Bakterien borer sig ind i cellerne et eller andet sted i hunden. Og så kan man bare ikke finde den.

 

Men efter en tid begynder hunden at danne antistoffer mod bakterien for at slippe af med den igen. Og DE antistoffer er i blodet. Og dem kan man måle.

Så Jack skal have været syg længe nok til at hans immunsystem danner antistoffer mod borreliabakterien før man kan se det i en blodprøve.

Derfor er det en god ide at tage en ny blodprøve fra Jack om et par uger, hvis I ikke har fundet en anden årsag til hans symptomer inden da.

---Hjerteormen må I heller ikke glemme... Hvis I stadig ikke kan finde årsagen, så få kikket på nogle flere lorte.

 

Alt det her med Jack har fået mig til liige at samle Silkelorte, som jeg kan aflevere i morgen. Det er så ikke på grund af symptomer, men fordi jeg pludselig synes at det er for længe siden at hun er blevet testet (i efteråret):lun:.. Jeg er virkelig SÅ glad for at jeg kan aflevere lorte onsdag morgen og så få svar torsdag eller fredag..

Kunne du ikke i det mindste lade dyrehospitalet om at teste Jack fremover? Så kunne du få det gjort 1-2 gange om året, som rigtig mange gør i dag..

 

Nå, men jeg krydser :x2: fingre for at blodprøverne giver et eller andet svar i morgen... Så du i det mindste kan sove igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber sørme, at I snart finder ud af hvad der er galt med Jack. Måske ER det ikke noget livsfarligt. Og så kan Jack sagtens holde til at være syg indtil dyrlægerne finder ud af, hvad der er galt.

Men det kan du ikke...:ae:

 

---Det er usandsynligt, at det er borreliose. Men det er godt, at I endnu ikke helt har udelukket det. For sygdommen er noget drilleri. Den kan være rigtig svær at få konstateret.

 

Borreliabakterien er ret stor, men den svømmer ikke rundt i blodet i ret lang tid. Så det er meget sjældent at man kan se den, selv om man tager masser af blodprøver. Bakterien borer sig ind i cellerne et eller andet sted i hunden. Og så kan man bare ikke finde den.

 

Men efter en tid begynder hunden at danne antistoffer mod bakterien for at slippe af med den igen. Og DE antistoffer er i blodet. Og dem kan man måle.

Så Jack skal have været syg længe nok til at hans immunsystem danner antistoffer mod borreliabakterien før man kan se det i en blodprøve.

Derfor er det en god ide at tage en ny blodprøve fra Jack om et par uger, hvis I ikke har fundet en anden årsag til hans symptomer inden da.

---Hjerteormen må I heller ikke glemme... Hvis I stadig ikke kan finde årsagen, så få kikket på nogle flere lorte.

 

Alt det her med Jack har fået mig til liige at samle Silkelorte, som jeg kan aflevere i morgen. Det er så ikke på grund af symptomer, men fordi jeg pludselig synes at det er for længe siden at hun er blevet testet (i efteråret):lun:.. Jeg er virkelig SÅ glad for at jeg kan aflevere lorte onsdag morgen og så få svar torsdag eller fredag..

Kunne du ikke i det mindste lade dyrehospitalet om at teste Jack fremover? Så kunne du få det gjort 1-2 gange om året, som rigtig mange gør i dag..

 

Nå, men jeg krydser :x2: fingre for at blodprøverne giver et eller andet svar i morgen... Så du i det mindste kan sove igen..

 

Den hjerte/lunge orms test dyrhospitalet lavede var da en af en blodprøve. Den hvor man samler afføring vil tage lige så lang tid som hos min egen læge men derimod har min dyrlæge svar på en en stor udvidet profil blodprøve dagen efter hvor dyrehospitalet vil sende det til tyskland først... :hmm:

Jeg er bare spændt på i dag skulle gerne få svar imellem 15-16 min mavefornemmelse siger at i dag er dagen hvor jeg får svar. Puha jeg er godt nok nervøs og dårlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hjerte/lunge orms test dyrhospitalet lavede var da en af en blodprøve. Den hvor man samler afføring vil tage lige så lang tid som hos min egen læge men derimod har min dyrlæge svar på en en stor udvidet profil blodprøve dagen efter hvor dyrehospitalet vil sende det til tyskland først... :hmm:

Jeg er bare spændt på i dag skulle gerne få svar imellem 15-16 min mavefornemmelse siger at i dag er dagen hvor jeg får svar. Puha jeg er godt nok nervøs og dårlig

 

--Der ER stor forskel på, hvor meget dyrlægerne selv laver på klinikken og hvor meget, der skal sendes ud i byen, eller til andre lande. Jeg gik bare ud fra, at et dyrehospital ville foretrække at lave alt muligt mellem himmel og jord selv. Både fordi der så er svar hurtigere, men også fordi det jo er en pæn del af kundernes dyrebare penge, der bliver brugt på laboratorieregninger. Min dyrlæge tager da også betalt for at lave prøver selv. Men det er ikke nær så dyrt som når hun sender prøver ud af huset.

---Nå, min dyrlæge har nok bare været heldig at få fat i en blæksprutte, der både kan ordne regninger, passe telefon, lave baermanns test, gøre rent og assistere ved operationer.......... Næsten på samme tid:mrgreen:.

 

Øj, hvor jeg håber på at der er et eller andet slags svar i eftermiddag....... Ellers må I jo kikke på hans hjerte?.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo vi kigger på hjertet hvis der ikke et noget at se på blodprøverne håber bare ikke det kommer så vidt. Min dyrlæge vil heller have vi scanner end bare at lave en strimmel og den kan han ikke selv så der henviser han os til en anden

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så lykkelig !!! Alle han værdier er mere end bare perfekte ! Dyrlægen vil starte ham op på binyrebarkhormon i morgen indtil mandag fordi Jack klarede op sidst ! Så han fejler intet alvorligt ! Når vi finder ud af om det virker sp kan vi udelukke lidt og dyrlægen mener at det er pladsproblemer muligvis betingelse i led eller måske en form for gigt! Så det starter vi op med ar finde ud af mandag ! Flåts sygdommen er ikke udelukket ende. Men i det mindste er hans organer okay ! Dyrlægen var overrasket over hvor fantastiske normale hans værdier og prøver var !

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en dejlig opdatering:5up:

 

Har du overvejet at finde en kiropraktor eller massør til ham?

 

Håber han snart er på toppen igen:-)

Ja men tænkte at det var snart lige at udelukke sygdomme som virus og sådan :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Jack fået binyrebarkshormon siden i går og det fungrer fint indtil videre! Han har ikke lagt sig ned endnu og han gad godt lege lidt med sin ynglings ven i går også er han efterhånden fræk som en slagterhund :banan: Dog skal der stadigvæk tages hensyn og han kører stadigvæk hurtigere død men han skal holde til mere i længere tid :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh..hvor godt, at høre :5up:..så håber vi bare på, at det fortsætter.:-D

 

Ja helt vildt, vi skal til et lan party i aften hos en veninde hvor hans ynglings tæve bor så jeg er spændt på om han vil lege lidt 2 dage i træk, men han er så bare glad, så mon ikke jeg får lov til at spille en del World of Warcraft i aften :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Binyrebarkhormon er tit et vidundermiddel. Hvor længe skal han fortsætte med det? :???:

Altså dyrlægen sagde vi skulle snakkes ved mandag men de har givet medicin nok til 14 dage, han skal have 4 morgen i en uge og 2 morgen i en uge

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...