Hop til indhold

Ligger sig pludseligt


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hejsa det er længe siden jeg har været herinde, men jeg har lige et spørgsmål.

Jack begyndte for en uges tid siden at ligge sig ned på gåturene. Han havde været alene hele dagen og vi gik en god gåtur da han pludseligt sakker en smule bagud og ligge sig. Det gentager sig ca 5 gange på vej hjem. Da vi endeligt kommer hjem, er han glad, hopper og vil lege bold, på en kort aften gåtur ligger han sig ned flere gange og jeg ringer til vagtdyrlægen som mener hd/ad og hjerteproblemer. Jeg må jo så prøve at forklare hende at han er hd/ad tjekket og fejler intet derhen ad. Men så kan hun ikke hjælpe da han ikke humper eller andet.

 

Dagen efter er det det samme og jeg holder ham i ro, han får smertestillende i en 4 dage hvor han leger og hygger. Dog sætter han sig hvis han har leget for meget. Jeg har derudover fået fat i min dyrlæge som heller ikke lige ved noget, men giver mig besked på at holde øje med hvad han gør inden han ligger sig. Og jeg køber voks til hans poter fordi det kunne godt være pga. hans meget tørre poter.

Han begynder efter et par dage at trække væk når jeg vil smøre hans højre forpote. Men reagerer ikke ved nogle former for test på nogle af benene.

 

Da de smertestillende stoppede med at virke var vi tilbage, dog ikke så slemt, han sætter sig nu ned mere end han ligger sig. Han kan ikke holde til at grave en smule i haven eller andet for så kan han ikke holde til at lege. Han har snart levet med få gåture i 14 dage efterhånden.

Vi har kun fået en ny omgang smertestillende for at se om det ikke bare er en forstrækning, for han spiser, leger, drikke som normalt.

Han kan bare ikke "holde" til meget af gangen eller mere end 1 ting om dagen. Han er en MEGET aktiv hund som elsker at hente pind, lege bold, grave et lille hul, gå en 2 timer lang tur og stadigvæk kunne "lokkes" med til en leg med hans hundevenner. Sådan ser hans hverdag ikke ud hver dag :)

 

Han bliver lidt hurtigere forpustet, han har/kan ikke helt smide det sidste uld og han en enkelt gang taget en godbid hvor han fik den galt i halsen og fik mælkehvidt slim op.

Han er bare ikke sig selv, eller jo, men noget er forkert! Bare i går kom han ned til åen som det eneste "vilde" hvor han legede med pind og svømmede meget kort, der måtte vi holde pauser på vej hjem.

Det underlige er at han ikke gør noget, han ligger sig bare også ligger han sit hovedet ved siden af sine forben som om han skal sove. Så kan han gå med efter 30sek-2 min

Har i nogle ideer da der ikke er noget som lige ringer hos min dyrlægen overhovedet?

Puha det blev langt men håber i kom igennem det

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 252
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

tjekket for hjerte/lungeorm???

 

Tænkte lige det samme. Når han nu også bliver forpustet, så hvis han ikke er blevet tjekket, så gør det for en sikkerheds skyld. Du skal samle 3 afførringsprøver over 3 dage og de skal opbevares nogenlunde køligt, Hvis du begynder i dag og aflevere dem hos dyrlægen på tirsdag, så kan du måske få svar allerede tirsdag ellers onsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Så behøver jeg jo ikke skrive noget.... :genert:

 

Få ham testet..

 

3 lorte: 1 i dag, 1 i morgen og 1 mandag. Opbevares køligt men frostfrit. Så er du klar til at ringe til dyrlægen tirsdag morgen og sige, at du lige kommer forbi med lortene.

 

Hos vores dyrlæge er det sådan, at hvis man kommer tidligt med lortene (inden kl.10) så kan der være svar allerede dagen efter.

 

HVIS det er hjerteorm, så kan det slet ikke gå stærkt nok med at komme i behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv tænkt tanken men burde han så ikke ligge sig ned selvom han er på mild smertestillende?

Når han er smertebehandlet så er der ikke noget, som sagt måske han sætter sig ned en enkelt gang i løbet af nogle dage, men ellers intet når han er på smertestillende.

Skal være helt ærlig og sige at jeg ikke ved alverden om hjerte/lunge orme, men tjekkes det skal han da for en sikkerheds skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg først skriver nu men det var en travlt dag i går. Da jeg hentede Jack, i går efter han var alene i et par timer. Der kunne han kun holde til at gå 3-5min, han var ikke ivrig som han plejer, eller ikke vild og meget glad når folk hilste. Jeg fik ringet til dyrlægen som vi drønede afsted til. Hun tog blodprøver, 2 hjerte/lungeorms prøver, borreliose, bugspytkirtel betændelse, han fik taget billeder af hans lunger og bryst og en klinisk undersøgelse. Han havde lidt feber, han lå sig også ned udenfor dyrlægen hvor min far mærkede hans puls gik amok. Men alt er negativt, de kan intet finde på ham overhovedet. Han blev indlagt for natten så de kunne få svar på alle testene, han fik drop og antibiotika.

Jeg har lige snakket med dem, han er frisk og glad, han spiser og drikker som han altid har gjort, så vi må hente ham tiltrods for at de ikke aner hvad der er med ham.

Jeg får antibiotika med hjem også skal han have ro i en 4 dags tid. Hvis han ligger sig ned igen eller bliver sløv og dvask igen, så må vi derud igen. Jeg kan ikke helt bestemme inde i mig selv om det her er positivt eller negativt, jeg har forklaret at det er når han er fysisk belastet derfor ville han ikke vise noget når han har sovet hele natten og kommer ud. Men nu må vi se i det mindste er han glad igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg først skriver nu men det var en travlt dag i går. Da jeg hentede Jack, i går efter han var alene i et par timer. Der kunne han kun holde til at gå 3-5min, han var ikke ivrig som han plejer, eller ikke vild og meget glad når folk hilste. Jeg fik ringet til dyrlægen som vi drønede afsted til. Hun tog blodprøver, 2 hjerte/lungeorms prøver, borreliose, bugspytkirtel betændelse, han fik taget billeder af hans lunger og bryst og en klinisk undersøgelse. Han havde lidt feber, han lå sig også ned udenfor dyrlægen hvor min far mærkede hans puls gik amok. Men alt er negativt, de kan intet finde på ham overhovedet. Han blev indlagt for natten så de kunne få svar på alle testene, han fik drop og antibiotika.

Jeg har lige snakket med dem, han er frisk og glad, han spiser og drikker som han altid har gjort, så vi må hente ham tiltrods for at de ikke aner hvad der er med ham.

Jeg får antibiotika med hjem også skal han have ro i en 4 dags tid. Hvis han ligger sig ned igen eller bliver sløv og dvask igen, så må vi derud igen. Jeg kan ikke helt bestemme inde i mig selv om det her er positivt eller negativt, jeg har forklaret at det er når han er fysisk belastet derfor ville han ikke vise noget når han har sovet hele natten og kommer ud. Men nu må vi se i det mindste er han glad igen

 

---Er der kommet svar på hjerte/lungeorm? Hvis du afleverede to lorte i går eftermiddags, så kan der næsten ikke have været svar endnu..

---Og selv om testen er negativ, så KAN der godt være orm. Der har bare ikke liige været æg, der blev klækket på det tidspunkt.

Men når han er så syg, så ville jeg nok mene, at der ville være larver at se...... :shock:

 

Men hvis det er borreliose, så kan testen også være falsk negativ. Og det er måske derfor dyrlægen har givet ham antibiotika? Har Jack haft mange flåter?

Borreliose giver som regel ledproblemer. Men borreliabakterien KAN i sjældnere tilfælde også sætte sig i hjerte og hjerne... Virkningen af antibiotika ses meget hurtigt ved borreliose. Så Jack KAN være varigt bedre allerede.:-D

 

Hvis Jack får det godt nu, så skal han måske have antibiotika i nogle uger, for at være sikker på at sygdommen ikke kommer tilbage.

Hvor mange dage har du fået piller til? Og hvad hedder pillerne?:hmm:

 

JO! Det ER da positivt, at hjerte og lunger ser ok ud. Og det ER da også rigtig godt at vide, at han ikke har bugspytkirtelbetændelse.

 

Infektionerne med orm og borrelia er ubehageligt nok. Men de kan jo kureres. Det kan være sværere med pancreatitis, som det så fint hedder i lægesprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Er der kommet svar på hjerte/lungeorm? Hvis du afleverede to lorte i går eftermiddags, så kan der næsten ikke have været svar endnu..

---Og selv om testen er negativ, så KAN der godt være orm. Der har bare ikke liige været æg, der blev klækket på det tidspunkt.

Men når han er så syg, så ville jeg nok mene, at der ville være larver at se...... :shock:

 

Men hvis det er borreliose, så kan testen også være falsk negativ. Og det er måske derfor dyrlægen har givet ham antibiotika? Har Jack haft mange flåter?

Borreliose giver som regel ledproblemer. Men borreliabakterien KAN i sjældnere tilfælde også sætte sig i hjerte og hjerne... Virkningen af antibiotika ses meget hurtigt ved borreliose. Så Jack KAN være varigt bedre allerede.:-D

 

Hvis Jack får det godt nu, så skal han måske have antibiotika i nogle uger, for at være sikker på at sygdommen ikke kommer tilbage.

Hvor mange dage har du fået piller til? Og hvad hedder pillerne?:hmm:

 

JO! Det ER da positivt, at hjerte og lunger ser ok ud. Og det ER da også rigtig godt at vide, at han ikke har bugspytkirtelbetændelse.

 

Infektionerne med orm og borrelia er ubehageligt nok. Men de kan jo kureres. Det kan være sværere med pancreatitis, som det så fint hedder i lægesprog.

 

Hun tog en hjerte/lunge orms prøve, men jeg skal samle afføring i de næste 3 dage fordi der er åbenbart flere forskellige slags og den slags hun kunne teste for via. hans blod var negativ. Borrelia testen var også negativ. Alt hvad hun testede ham for var negativ :).

Han får antibiotika og han virker allerede meget bedre! Han var SÅ glad for at se os, han logrede med hele ryggen. Han er meget træt men det er også klart med alt det han har oplevet plus bedøvelse da han skulle have taget billeder af brystet.

Vi skal som sagt lige have samlet hans høm og det skal jeg aflevere tirsdag for at være på den sikre sidste. Også alt afhængig af hvad min egen dyrlægen siger så skal han til kontrol i næste uge også, skal bare lige finde ud af om han først vil se ham når der er svar på den sidste orme-test eller om han vil se ham før. Men han er allerede i bedring nu skal vi bare finde ud af hvorfor han blev dårlig så det ikke sker igen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du afleverer lorte på tirsdag, --og hvis klinikken selv foretager testen, så er der svar allerede onsdag eller torsdag.

De blodprøver, som klinikken selv kan foretage, KAN være falsk negative. De er ikke 100% pålidelige. Men de er væsentlige fordi man kan få hurtigt svar. Og for det meste er svaret jo sandt nok.

 

-----OG: Borreliatesten er negativ hvis det ikke er så længe siden Jack blev smittet. -----Jeg spørger lige igen: Har Jack haft mange flåter? Hvornår?

 

Hvis han fortsætter med at blive mere frisk, så var det såmænd nok borreliose... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tusind mange tak for jeres råd og jeres bekymring det varmer ufattelig meget! Jeg er bare så lykkelig over at han virker mere tilpas på antibiotika og efter drop hele natten :lun:

 

Rigtig mange af os har jo prøvet at stå med de samme problemer. Vi ved alt om, hvor bekymret man bliver. Så selvfølgelig vil vi hjælpe hvis vi kan. :hjerte:

 

 

Jeg håber for jer, at det er overstået nu. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du afleverer lorte på tirsdag, --og hvis klinikken selv foretager testen, så er der svar allerede onsdag eller torsdag.

De blodprøver, som klinikken selv kan foretage, KAN være falsk negative. De er ikke 100% pålidelige. Men de er væsentlige fordi man kan få hurtigt svar. Og for det meste er svaret jo sandt nok.

 

-----OG: Borreliatesten er negativ hvis det ikke er så længe siden Jack blev smittet. -----Jeg spørger lige igen: Har Jack haft mange flåter? Hvornår?

 

Hvis han fortsætter med at blive mere frisk, så var det såmænd nok borreliose... :mrgreen:

Havde helt overset dit spørgsmål om flåter undskyld :) Nej han har aldrig haft tendens til at få flåter, han har haft en som jeg har opdaget forrig sommer men ellers har jeg ikke opdaget nogle i hvert fald og det ville undre mig meget at jeg ikke mærkede den når jeg nussede ham men det kan jo ske.

Jeg håber godt nok også det værste er ovre nu, men jeg kan mærke at jeg er tryg ved at vi skal til kontrol og hjerte/lungeorm testen igen i næste uge :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Hm... Øu... Han kan ikke få borreliose uden at have haft flåter....... Går I tur på steder hvor der lever vilde dyr, som hjorte, harer, ræve, mus og lignende?

 

Flåter kan overses. Og de falder af igen af sig selv. Men..... det er så ikke så sandsynligt med borreliose... For det er ikke alle flåter, der er smittebærere... Jeg mener, at det i dag er omkring hver femte...

 

At du skulle have overset en flåt. Og lige netop DEN flåt var smittebærer. og at lige netop Jack blev så syg af den borreliose, -det er altså 3 gange statistiske usandsynligheder. Og alle tre usandsynligheder skal være opfyldt for at det ER borreliose Jack har fået.

 

Men Jack kan jo have en anden bakterieinfektion, der bliver kureret nu.

 

Spørger lige igen: Hvor mange dage fik du piller til? Og hvad hedder pillerne? --Slap af, jeg ved godt at det stresser med en syg hund. Og derfor får du ikke altid svaret på spørgsmål. Men så spørger jeg bare igen.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...