Hop til indhold

Ligger sig pludseligt


Gæst
 Share

Recommended Posts

  • Svar 252
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi håber på godt nyt :x::x::x::x:

 

Puha, håber at I snart får en afklaring på hvad der er galt :(

 

Ja men mon ikke det nye dyrehospital finder ud af noget, de er en del dyrlæger derude så jeg satser og krydser alt jeg har

Link til indlæg
Del på andre sites

I går fik jeg Jack med på lidt leg, hold da op for var det forfærdeligt da jeg opdagede at jeg ikke havde lagt mig ned på gulvet til ham i lang tid, han har været sparsom med mysserne siden han blev syg men i går fik jeg hele turen, trådt på, slikket i hovedet, gravet lidt i, puffet til og puttet ovenpå imens han bare logrede og jeg grinede så meget. Det var fantastisk og jeg opdagede han virkede i bedring. I går har vi også hygget han virker gladere, han bød faktisk en af hans meget gamle hundevenner op til leg i hele 5 min! Dog i snor for hans vedkommen, men bare det at han vidste glæde! Jeg synes faktisk at han virker mere frisk i går og i dag og kom til tænke på at han ikke har lagt sig siden søndag/mandag. Og at han tirsdag klarede en tur på banen løs, efter en lille gåtur! Han løb ovenikøbet hen bag et hus og gav mig et hjertestop da han ikke kom frem igen, men så var han ved at prøve på at tigge sig til chips hos 3 fremmede mænd. Han lystrer meget igen og virker bare tilpas i de her dage. Dog når han får sit medicin (binyrebarkhormon) bliver han vag og træt men må ikke bare stoppe da man skal trappe ud af det.

Jeg vil virkeligt ikke sætte mine forhåbninger op og tænke at det bare er noget forbigående han har haft, men gud hvor ville det være rart og betryggende hvis det gik stille og roligt fremad nu, som det virker til også lige et par billeder af prinsen dog ikke et helt nyt, da jeg ikke ved hvordan jeg får min telefon til computeren endnu :)1317137219756.jpg

1314790381296.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det med Jack? Har du en tid til ham hos de nye læger?

Det går faktisk rimeligt hurtigt (men stille) fremad de sidste 4-5 dage nu har været fantastiske og han er stadigvæk lidt hurtig til at blive træt men han ligger sig ikke mere og er mere tilpas, især efter jeg skiftede over til halsbånd, nu skal jeg have købt et bedre halsbånd i morgen da han fortrækker det.

Han har en tid tirsdag men jeg skal ringe i morgen også jeg høre om vi skal beholde den tid eller om vi skal vente for jeg synes han bliver mere træt når han har fået binyrebarkhormon. Og dem er han færdig på torsdag

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay.. Det bliver jo spændende hvordan det går når han ikke får mere binyrebarkhormon. Før kan du ikke se, om han er i bedring.

 

Det behøver ikke at være binyrebarken han bliver træt af. Det kan lige så godt være, at han bedre kan hvile og sove fordi det, der generer ham bliver holdt under kontrol af binyrebarkhormonet.

 

---Men det vil vise sig, når du stopper med pillerne på torsdag. Skal han bare stoppe, eller skal han trappes ud af behandlingen, altså med færre og færre piller?

Nå, det har du nok snakket med dyrlægen om i dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa undskyld jeg først svarer nu, der har bare været så meget. Jack får det lige så stille og roligt forsat bedre og bedre, han går kun i halsbånd nu og det virker bare.

Han har kørt den første uge med binyrebarkhormon 4 piller 1 gang dagligt og har så i den seneste uge kørt 2 piller 1 gang dagligt og er nu stoppet i dag helt. Indtil videre er der ikke noget at se på ham så det er gode tegn, så nu må vi bare se weekenden an.

Han skal nok til kiropraktor for lige at tjekkes igennem så skal ringe til Gistrup Dyrhospital, som vi er ved nu, da de har en kiropraktor selv som skal tjekkes ham igennem, bare for at være sikker på at der ikke sidder noget som kan komme igen.

Ellers så kan han holde til at gå længere nu, han skal stadigvæk have et par pauser hjem hvis han har været løs og leget med pind. Lege med andre hunde gider han ikke helt endnu, så de andre får at vide at de skal lade ham være, for han vil gerne ses på besøg men vilde lege nej. Han vil derimod lege hele tiden med mig og hygge, give mysser (hvilket han var stoppet helt med da det var værst) og ja bare være til, helst ude i haven som man kunne spille bold eller grave et lille hul :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa undskyld jeg først svarer nu, der har bare været så meget. Jack får det lige så stille og roligt forsat bedre og bedre, han går kun i halsbånd nu og det virker bare.

Han har kørt den første uge med binyrebarkhormon 4 piller 1 gang dagligt og har så i den seneste uge kørt 2 piller 1 gang dagligt og er nu stoppet i dag helt. Indtil videre er der ikke noget at se på ham så det er gode tegn, så nu må vi bare se weekenden an.

Han skal nok til kiropraktor for lige at tjekkes igennem så skal ringe til Gistrup Dyrhospital, som vi er ved nu, da de har en kiropraktor selv som skal tjekkes ham igennem, bare for at være sikker på at der ikke sidder noget som kan komme igen.

Ellers så kan han holde til at gå længere nu, han skal stadigvæk have et par pauser hjem hvis han har været løs og leget med pind. Lege med andre hunde gider han ikke helt endnu, så de andre får at vide at de skal lade ham være, for han vil gerne ses på besøg men vilde lege nej. Han vil derimod lege hele tiden med mig og hygge, give mysser (hvilket han var stoppet helt med da det var værst) og ja bare være til, helst ude i haven som man kunne spille bold eller grave et lille hul :mrgreen:

 

Dejligt at høre, at det går fremad :-D ....rigtig god weekend til jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt, at det går fremad!

 

Jeg kan dog ikke lade være med at tænke, at du skal passe rigtig godt på med for megen aktivering :genert:

 

Det gør jeg bestemt også, han plejer at blive luftet 4 gange i løbet af dagen hvor 2 af dem er på 1-1,5km, en som er en del længere og natturen som er kort.

Derudover kommer han ned og lege med pind ved åen engang om ugen og lege med andre hunde ca hver anden dag hvor det går vildt for sig. Vi laver ikke engang en brøkdel af det for tiden.

Vi går 3 gange i døgnet, en på 1km ca og ellers små ture, han kommer ned til åen en gang om ugen og leger måske en gang om ugen med andre hunde (eller han leger ikke han hygger bare rundt) og alt leg med mig er skåret ned og kun når han selv byder op :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det tænkes, at det hele hænger sammen med at han har fået halsbånd?

Gik han med sele før?

 

Jeg ser nemlig tit hunde med sele, der trækker meget. Det er rigtigt, at det jo ikke belaster hals og nakke så meget når de har sele på, men det kan måske så belaste brystkassen i stedet...

Hunde med halsbånd trækker sjældent så meget. Måske også fordi ejeren bedre kan se, at det ikke er i orden for hunden.

 

Hvis hunde skal trække, så skal de have et seletøj på, der er beregnet til at trække i.

Hvis de går med sele eller halsbånd, så skal man lære dem at lade være med at trække.

 

Det ville da være herligt, hvis det bare var et nyt halsbånd, der skulle til:lol:.

 

Hellere det end hjertefejl eller frygtelige hjerteorm..

 

Vi får se den næste uges tid, om det stadig går lige så fint fremad.. Jeg krydser fingre.. :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det tænkes, at det hele hænger sammen med at han har fået halsbånd?

Gik han med sele før?

 

Jeg ser nemlig tit hunde med sele, der trækker meget. Det er rigtigt, at det jo ikke belaster hals og nakke så meget når de har sele på, men det kan måske så belaste brystkassen i stedet...

Hunde med halsbånd trækker sjældent så meget. Måske også fordi ejeren bedre kan se, at det ikke er i orden for hunden.

 

Hvis hunde skal trække, så skal de have et seletøj på, der er beregnet til at trække i.

Hvis de går med sele eller halsbånd, så skal man lære dem at lade være med at trække.

 

Det ville da være herligt, hvis det bare var et nyt halsbånd, der skulle til:lol:.

 

Hellere det end hjertefejl eller frygtelige hjerteorm..

 

Vi får se den næste uges tid, om det stadig går lige så fint fremad.. Jeg krydser fingre.. :x2:

Han fik halsbånd først da jeg fik ham men han trak rigtigt meget da han var unghund så jeg købte en sele til som han så har gået med indtil før 10-14dags tid siden og nu udelukkende i halsbånd igen. Jeg testede på en gåtur hvor han havde selen på men snoren i halsbåndet, alt gik fint indtil jeg skiftede og han blev forpustet og lå sig ned kort efter jeg skiftede over i selen.

Det kunne være super rart hvis det "bare" er det

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal i røngent i morgen. Det gik godt de første dage han ikke fik binyrebarkhormon men så gik han underligt lige pludseligt og det forsatte i nogle dage. Jeg synes han er hævet i midten af hans rygsøjle han er ikke helt dårlig lige pt men heller ikke godt :-( så nu skal han have taget billeder i morgen af ryggen og måske til kiroprator tirsdag . Men det er godt nok ved at være meget hårdt for mig, Jack og så min økonomi

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal i røngent i morgen. Det gik godt de første dage han ikke fik binyrebarkhormon men så gik han underligt lige pludseligt og det forsatte i nogle dage. Jeg synes han er hævet i midten af hans rygsøjle han er ikke helt dårlig lige pt men heller ikke godt :-( så nu skal han have taget billeder i morgen af ryggen og måske til kiroprator tirsdag . Men det er godt nok ved at være meget hårdt for mig, Jack og så min økonomi

 

Sikke noget værre møg :( Håber virkelig, at der snart kommer en udredning på hans problemer og at det ikke er noget alvorligt.

Ja, det tære på både mennesker, dyr og ikke mindst pengepungen, når de kære dyr bliver syge og det er jo ikke fordi, at man ikke vil gøre alt for dem, men det er en bekostelig affære og især, når det trækker ud, som I jeres tilfælde. Håber det bedste for jer i morgen.

Mange :bighug: til dig og Jack.

Link til indlæg
Del på andre sites

Krydser fingre for at det går godt i morgen..... :x:

 

:ae: Der findes intet hårdere end at have syg hund..... Det skulle da lige være sygt spædbarn..

 

Hvad med forsikring? Er Jack ikke sygeforsikret? Jeg ved godt, at det er dyrt alligevel, men en forsikring hjælper på det værste..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil efterhånden bare godt vide noget på godt og ondt. Han er sygeforsikret men de har valgt at lave forbehold på ledproblemet fordi han har vokseværk så de dækker måske ikke det i morgen og de dækker slet ikke kiropratoren. Nu må de bare godt finde svar i morgen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubiii! Er så lettet over at de fandt noget i dag! Han er pukkelrygget ! Han har hævet ryghvivler som jeg mente han havde! Kan overhovedet ikke huske hvad hun sagde det hed, men det er ikke farligt, kan slet ikke få armene ned!!!! :banan: Nej hvor er det rart, men skal ud og hente ham om lidt, det eneste jeg ved er at han er pukkelrygget og skal have smertestillende og starte til kiropraktor tirsdag. Jeg laver en update når han er hjemme og jeg har fået svar på de tusind spørgsmål i mit hoved, min lille pukkelrygget gut :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er han hjemme og er meget træt efter bedøvelsen og jeg venter på dyrlægen ringer så vi kan snakke mere og jeg kan få svar på mine spørgsmål. Hun var hos en anden hund da vi kom så hun kunne ikke lige snakke

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...