Hop til indhold

Mopshvalp til salg!


Gæst MartineSophia
 Share

Recommended Posts

Gæst MartineSophia

Hej allesammen smile-big.png.

Romeos søde søster er kommet tilbage til sit fødested eftersom at køberne ikke kunne betale alligevel. Hun er 4måneder og super sød. De bor på fyn, hvalpen er vant til andre hunde katte og børnsmile.png. De tager 4500kr for hende i kan læse nærmere om hende her inde; Mops hvalp 4 mdr - Mops - GulogGratis.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide hvad der får folk til at tro at de kun lige og lige (og så alligevel ikke) kan skrabe sammen til en hvalp, og hvordan mon de så har tænkt sig at betale for akut dyrlæge osv?

 

Det er jo egentlig godt at den stakkels hund ikke er endt hos de mennesker, men i stedet får chancen for et godt og trygt liv hos nogle andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
Gad vide hvad der får en opdrætter til at sælge en hvalp til sådanne mennesker?

 

De har vel nok virket søde og ikke nævnt noget med et økonomisk problem. Det var jo en enlig mor med børn så det virkede vil som et godt hjem for en lille vovse når det er en børne familie :).

Link til indlæg
Del på andre sites

De har vel nok virket søde og ikke nævnt noget med et økonomisk problem. Det var jo en enlig mor med børn så det virkede vil som et godt hjem for en lille vovse når det er en børne familie :).

 

Sådan er vi jo så forskellige i opfattelsen af "et godt hjem".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide hvad der får folk til at tro at de kun lige og lige (og så alligevel ikke) kan skrabe sammen til en hvalp, og hvordan mon de så har tænkt sig at betale for akut dyrlæge osv?

 

Det er jo egentlig godt at den stakkels hund ikke er endt hos de mennesker, men i stedet får chancen for et godt og trygt liv hos nogle andre.

 

Sådan er vi jo så forskellige i opfattelsen af "et godt hjem".

 

 

 

 

hold da op!!:shock:

- hvis definitionen på en god hundeejer var mange penge så.... pyha, stakkels Flipsen!! :skraek::mrgreen:

og endnu værrere, han kostede gratis - mod at jeg ville passe godt på ham :megaked:

 

 

 

helt seriøst, jeg ville heller ikke kunne betale 4.500,- for en hund (ej heller 2000,-)

men helt ærligt, så vil jeg da også helst bruge pengene i det daglige end at skulle afdrage/betale mange penge for en hund, så hellere prioritere lødig kost, sjove oplevelser og sådan noget...

Jeg er så velsignet med søde forældre der hjælper med regninger til dyrlæge osv.

 

og hos nogle enlige mødre KAN økonomien godt være meget sårbar, så et lille skub kan vælte det hele, men det er da ikke sikkert at de er nogle ringere hundeejere af den grund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

En ansvarlig opdrætter tager et forsvarligt forskud og regner ikke med kunderne før DET er betalt. Jeg betalte da selv 1500 kr i depositum for Silke. Penge, der kun ville blive tilbagebetalt, hvis det var opdrætter, der løb fra aftalen.

 

Hvis man allerede har lagt et større beløb for at sikre sig en hvalp, så render man ikke så let fra aftalen.

En enlig mor kan sagtens have råd til at købe en hvalp hvis det er det, hun vil. Det har jeg da set tit nok, her hvor jeg bor.

 

MEN når jeg kikker på den klart nok rigtig søde hvalp, så slår det mig, at øjnene er usædvanligt udstående og de følges ikke ad. Hvalpen må da have svært ved at fokusere. Jeg kan ikke se -på nettet-- at det er sådan at en mops SKAL se ud... Måske er køber blevet rådet til at levere hvalpen tilbage..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
En ansvarlig opdrætter tager et forsvarligt forskud og regner ikke med kunderne før DET er betalt. Jeg betalte da selv 1500 kr i depositum for Silke. Penge, der kun ville blive tilbagebetalt, hvis det var opdrætter, der løb fra aftalen.

 

Hvis man allerede har lagt et større beløb for at sikre sig en hvalp, så render man ikke så let fra aftalen.

En enlig mor kan sagtens have råd til at købe en hvalp hvis det er det, hun vil. Det har jeg da set tit nok, her hvor jeg bor.

 

MEN når jeg kikker på den klart nok rigtig søde hvalp, så slår det mig, at øjnene er usædvanligt udstående og de følges ikke ad. Hvalpen må da have svært ved at fokusere. Jeg kan ikke se -på nettet-- at det er sådan at en mops SKAL se ud... Måske er køber blevet rådet til at levere hvalpen tilbage..

 

Hej :) opdrætterne tog 1000 i depositum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
Tak. Du må også kunne se, at din egen Romeo har en meget bedre øjenstilling. Og ikke så udstående øjne...:lun:

 

Jeg er også super glad for at hans øjne ser så fine ud og ikke er udstående.. Det gør dog også at man tit bliver spurgt hvilken blanding det er :-P.

Link til indlæg
Del på andre sites

En ansvarlig opdrætter tager et forsvarligt forskud og regner ikke med kunderne før DET er betalt. Jeg betalte da selv 1500 kr i depositum for Silke. Penge, der kun ville blive tilbagebetalt, hvis det var opdrætter, der løb fra aftalen.

Hahaha hvad i alverden har ansvarligt opdræt med forskud at gøre?

En vare er ikke solgt før den er betalt og afhentet, og som sælger skal man ikke regne med noget som helst før dét er sket.

 

Hvis man allerede har lagt et større beløb for at sikre sig en hvalp, så render man ikke så let fra aftalen.

Hvis en vare kun afhentes for ikke at miste et forudbetalt beløb, så kan man jo have sine tvivl om hvor ønsket varen så er i den hjem den placeres og hvor længe den får lov at blive der.

Link til indlæg
Del på andre sites

En ansvarlig opdrætter tager et forsvarligt forskud og regner ikke med kunderne før DET er betalt. .

 

Hmm..

 

Jeg vil mere sige at en ansvarlig opdrætter tvinger folk til at skrive under på at han/hun har køber hvalp/hund tilbage i tilfælde af nyt hjem..

Jeg har ikke betalt noget forskud på mine, men til gengæld bestemmer opdrætter nyt hjem, hvis vi ikke kan have dem mere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha hvad i alverden har ansvarligt opdræt med forskud at gøre?

En vare er ikke solgt før den er betalt og afhentet, og som sælger skal man ikke regne med noget som helst før dét er sket.

 

 

Hvis en vare kun afhentes for ikke at miste et forudbetalt beløb, så kan man jo have sine tvivl om hvor ønsket varen så er i den hjem den placeres og hvor længe den får lov at blive der.

 

Der hvor vi købte Dexter spurgte jeg om vi skulle betale forskud for at være "sikre" på at hun ikke solgte ham til anden side... Hendes svar var at hun ikke tog depositum for sine hvalpe, for folk skulle til enhver tid have muligheden for at springe fra; Hun ville nemlig ikke have at folk egentlig fortrød men valgte at tage hvalpen alligevel for nu havde de jo lagt X antal euro..

 

Det var faktisk en af de ting som overraskede mig super meget ved opdrætterne hernede, der er rigtig mange der gør det sådan, og jeg synes faktisk det er et godt princip... Jeg forstår dog godt at nogle opdrættere vil have et depositum, det er ikke noget der ville skræmme mig væk, men jeg kan rigtig godt lide at de netop vælger at folk skal kunne springe fra, hvis de føler det ikke er den rigtige hvalp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor vi købte Dexter spurgte jeg om vi skulle betale forskud for at være "sikre" på at hun ikke solgte ham til anden side... Hendes svar var at hun ikke tog depositum for sine hvalpe, for folk skulle til enhver tid have muligheden for at springe fra; Hun ville nemlig ikke have at folk egentlig fortrød men valgte at tage hvalpen alligevel for nu havde de jo lagt X antal euro.

 

Af samme grund tager jeg heller ikke forskud. Jeg er blevet spurgt nogle gange og lissom dig har et par stykker ønsket at sikre sig selv gennem et forskud. Mit svar har været at hvis ikke du har tillid til at jeg overholder en mundtlig aftale med dig, så skal du ikke købe din hvalp af mig. Tillid er for mit vedkommende enormt vigtigt og det skal sørme gå begge veje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaja, tillid er fint. Men blind tillid er noget møg. I en handelssituation vil både køber og sælger forsøge at fremstå så positivt som muligt.

 

Det er alt, alt for nemt for både køber og kennelmutter at skamrose hvalpe og forældredyr og kennel og alt muligt andet .. Hvorefter køber bliver skrevet op/ lader sig skrive op.... -og kører videre til NÆSTE kennel.

 

Man kan så nå at blive skrevet op til måske 5 forskellige hvalpe. Eller flere..

 

Det tvinger samtidig kennelmutter til at have en længere opskrivningsliste end der er hvalpe til. Og det hele ender med at blive styret af tilfældigheder og af, i hvilken rækkefølge de forskellige kuld er klar til salg.

 

Hvis der først er en bindende aftale i det øjeblik der er lagt et depositum, så har køber og sælger mulighed for at tænke sig grundigt om inden de forpligter sig. Og det vil også sige, at den hvalpesøgende familie kan tage rundt på kik i flere forskellige kenneler inden de beslutter sig. OG at kennelmutter kan mærke efter sin mavefornemmelse i ro og mag og ensomhed før hun beslutter, OM den pågældende familie skal skrives op til en hvalp.

 

Hvor jeg hentede Silke, skulle man lægge det depositum på 1500 kr. Men aldrig ved 1. besøg. Kennelmutter VILLE ikke modtage penge ved første kontakt mellem hvalp og ejer. Men hvalpen var ikke reserveret før der var betalt depositum. HVIS hvalpekøber så er seriøst interesseret og ikke bare er ude for at klappe nuttede hvalpe med familien, så venter køber ikke mange dage efter hjemkomst med at ringe og aftale depositum og næste møde.

 

Jeg kan slet, slet ikke se, at det er bedre at være bundet af en påduttet "tillid" til nogen man endnu ikke kender, end det er at være bundet af ussel mammon. Tillid skal vel være noget, det opstår ud af gensidig sympati efterhånden som man lærer hinanden at kende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...