Hop til indhold

Nok mest til folk med Astagatorer og lignende altædende hunde!


Amocca
 Share

Recommended Posts

Overvejede om jeg skulle smide denne tråd i "foder" men valgte adfærd, trods alt :mrgreen:

 

Johna æder ALT! Stadigvæk! Troede det var en hvalpefase, men nej, hun nærmer sig et år nu og det fortsætter... og det er ikke bare sådan at hun tygger i ting eller ødelægger dem, nej hun æder det!

 

Undertøj, strømper, tandbørster, kuglepenne, bøger, tøjklemmer, skosnuder og såler, lammeskindshjemmesko, bamser osv. Den anden dag åd hun lige 2 gange "flu medicine - night" kapsler :???: De indeholder både hostemedicin, smertestillende og beroligende midler! Ydrk! Heldigvis har hun åbenbart en mave der er hærdet med bly - for den fejler aldrig noget... men jeg har da sjældent samlet så farverige lorte op, som jeg har gjort siden jeg fik hende.... :roll:

 

Det skyldes ikke separationsangst så vidt jeg kan se, hun gør det både når vi er her og når vi ikke er her. Hun kan ligge og hygge sammen med Karle og jeg, så rejser hun sig - finder et eller andet tilfældigt objekt og vender tilbage til mig for at æde det :vedikke: Hun tager det pænt når jeg tager ting fra hende og respekterer også et nej, hvis jeg ser hun er ved at samle noget op hun IKKE skal spise...

 

Men udover at selvfølgelig forsøge at fjerne ALT i nå-højde, har i andre med altædende kræ fundet måder at begrænse denne adfærd på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Astagatoren æder altså ikke ALT, hun æder bare ALT spiseligt :lol:

 

Jeg har ikke fundet en måde hvorpå man kan begrænse det. Asta får mad 3 gange dagligt, morgensøg i haven, eftermiddags træning og aften i skål. Alternativt eftermiddag i skål og aften til træning. Alligevel stjæler hun med arme og ben.

 

Hun kan tømme en kæmpe skålfuld mad, og alligevel løbe direkte hen og åbne en skuffe for at stjæle brød :vedikke: Forleden nakkede hun 2 ud af 5 laksefiletter på køkkenbordet imens jeg kiggede væk. Det her var IMENS hun spiste :roll:

 

Hun bliver 4 år til juni, jeg har opgivet. Alting er lukket væk i skabe og bag børnesikringer. Nu kan hun så også åbne døren, så det har krævet lidt ekstra. Det er dog ved at være tåleligt igen, da jeg trodsalt har fået formidlet nogenunde til hende, at man ikke MÅ åbne døre, heller ikke selvom man kan.

 

Sorry, ved godt det er et semi-nedslående indlæg :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heldigvis ikke selv erfaring med hunde, der er altædende, men har haft en del på hold. Flere af dem havde succes med at skifte til et foder med højt fiberindhold.

 

Det har stået på ligegyldigt hvilket foder hun er på :vedikke: Ligenu er hun på en blanding af Kingsmoor Pure og Arion Lam & Ris. Derudover får hun masser af tørrede sener, pandelapper og des lige... og lidt råt for hyggens skyld af og til primært i form af knogler med kød på....

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem jeg har mødt med problemet, har sat deres hunde på satiety support eller lignende - det har virket. Men om det er tilfælde, det aner jeg ikke. Eller om de eks. har fået elendigt foder før.

 

Du kan ikke tage hende 'i akten' og forklare hende, at man ikke æder ting? Det er jo desværre sådan ret halvfarligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem jeg har mødt med problemet, har sat deres hunde på satiety support eller lignende - det har virket. Men om det er tilfælde, det aner jeg ikke. Eller om de eks. har fået elendigt foder før.

 

Du kan ikke tage hende 'i akten' og forklare hende, at man ikke æder ting? Det er jo desværre sådan ret halvfarligt!

 

Jeg synes jeg har været ret "streng" i mine formaninger om, at nej man må ikke æde alt man lige ser... :roll: men uden held so far... eller nej... Hun respekterer helt sikkert et nej i situationen, men hvis ingen ser hende, så stjæler hun stadig glad alt hvad hun kan nå.... *suk*...

 

Men som du siger ja, det er en relativt farlig vane hun har fået sig - 7-9-13 så har vi været heldige indtil videre, men hun æder jo ikke kun "spiselige" ting... :vedikke: Har haft afføringsprøver med til dyrlægen for at tjekke for orm.... og der er intet og konsistensen af afføringen var der heller intet at bemærke på... Den er fin og fast som den skal være - lidt hårdere når hun har fået ben, men aldrig blød :vedikke: men det kunne jo ikke skade at prøve noget foder med maxfiberindhold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor æder stadig sokker, alternativt trusser hvis man ikke kan finde en sok argh! Og så elsker begge servietter, men har dog nogenlunde lært at forstå de ikke må, det gælder bare ikke hvis man er meget sulten, synes de..

 

Jeg overvejede faktisk for noget tid siden om det var fibre især Motor manglede, men vi fodrer råt, så vil ikke ud i tørfoder. Og så gik jeg i stå der hehe. Men det kunne måske være noget med nogle grøntsager?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...