Hop til indhold

Familiehund bed benet af spædbarn


Gæst molliemussen
 Share

Recommended Posts

Gæst molliemussen

Hverken labrador-hunde eller golden retriever hunde er med på listen over forbudte racer i den danske hundelov. Men en tragisk hændelse i Summerville, South Carolina, kan måske få ejerne af hunde af de to racer til at se lidt anderledes på deres hunde.

For fredag flænsede Lucky - der er en blanding af en labrador og en golden retriver - den kun 2 måneder gamle dreng Aiken ihjel, mens Aidens far lå og sov i et tilstødende værelse. Da moderen kom hjem, så hun blod og den livløse baby og ringede straks 911, men forgæves - Aiden var flænset ihjel.

 

Lige nu er retsmedicinerne ved at undersøge, om benet blev bidt af før eller efter Aiden var død - og Lucky er i forvaring hos det lokale politi.

Værste nogensinde

- Jeg har ikke oplevet noget så grusomt i de mere end 20 år jeg har arbejdet her, skrev ligsynsmanden Chris Nisbet i en mail fredag aften, som . Og blandt de mere end 2000 kommentarer tragedien har fået, er der mange, der advarer andre hundeejere mod at lade en hund være sammen med et barn:

- Lucky har nok opfattet spædbarnet som en trussel, og oplevet at den ikke længere var centrum i familien, skriver 'GingerlyColors', der ikke mener, at børn og hunde hører sammen.

candcje - der arbejder som hundeopdrager - skriver, at forældre bør lære af sagen:

- Jeg har sagt igen og igen, at man IKKE ladce en hund være sammen med et spædbarn eller et lille barn. De små mennesker er uforudsigelige, skriver candcje.

Har du hund - og har du nogensinde efterladt dit barn alene sammen med hunden? Og mener du, at labrador og golden retrievere bør få en plads på listen over forbudte hunderacer?

jeg læste det her og vil lige høre hvad i tænker når i læser det her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...