Hop til indhold

12 ugers vaccination


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så kom Karla til dyrlæge for første gang -altså rigtigt, for vi har jo væert på besøg dernede en gang før.... for hun skulle vaccineres og chippes.... og det gik rigtigt fint...

 

lige et enkelt piv da hun blev stukket, men hun tilgav dyrlægen med det samme :-) og alt er bare i orden. Hun vejer nu 4.2 kg :shock: hvad blev der af min minihund? og dyrlægen synes hun var i helt perfekt stand (hvilket var rart, for jeg er jo hele tiden nervøs for at hun ikke spiser nok :roll: ) ørerne var rene og pæne, tænderne var fine og det samme var biddet, ja alt var faktisk tip top :mrgreen:

 

deeeeejligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende Karla Malone er ikke sådan at ryste, så selvfølgelig tog hun også denne oplevelse oppe fra og ned :5up: :5up:

 

Hvad mener du med, at din mini hund er væk blot fordi hun nu vejer 4,2 kg :hmm:

 

Jacki vekede en anelse mere ved 8 uger, ved 12 uger sagde vægten 9,4 kg og nu idag knap 14 uger er den på 11,8 kg :shock: Hvem har stjålet min baby-hund :megaked: :megaked: :evil::megaked: :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende Karla Malone er ikke sådan at ryste, så selvfølgelig tog hun også denne oplevelse oppe fra og ned :5up: :5up:

 

Hvad mener du med, at din mini hund er væk blot fordi hun nu vejer 4,2 kg :hmm:

 

Jacki vekede en anelse mere ved 8 uger, ved 12 uger sagde vægten 9,4 kg og nu idag knap 14 uger er den på 11,8 kg :shock: Hvem har stjålet min baby-hund :megaked: :megaked: :evil::megaked: :megaked:

 

Det har jeg hæ hæ. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende Karla Malone er ikke sådan at ryste, så selvfølgelig tog hun også denne oplevelse oppe fra og ned :5up: :5up:

 

Hvad mener du med, at din mini hund er væk blot fordi hun nu vejer 4,2 kg :hmm:

 

Jacki vekede en anelse mere ved 8 uger, ved 12 uger sagde vægten 9,4 kg og nu idag knap 14 uger er den på 11,8 kg :shock: Hvem har stjålet min baby-hund :megaked: :megaked: :evil::megaked: :megaked:

 

hehe ja så kan jeg godt se, at det lyder som om min lille hund stadig er lille.... men hun har jo lige knap fordoblet sin vægt på 4 uger :shock: hun vejede 2.4 kg da hun kom hjem 8 uger gammel.... og 12 uger gammel vejer hun så 4.2kg....

 

Jeg håber ikke hun bliver ved på den måde :eek: for så bliver hun da en kæmpehund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende Karla Malone er ikke sådan at ryste, så selvfølgelig tog hun også denne oplevelse oppe fra og ned :5up: :5up:

 

Hvad mener du med, at din mini hund er væk blot fordi hun nu vejer 4,2 kg :hmm:

 

Jacki vekede en anelse mere ved 8 uger, ved 12 uger sagde vægten 9,4 kg og nu idag knap 14 uger er den på 11,8 kg :shock: Hvem har stjålet min baby-hund :megaked: :megaked: :evil::megaked: :megaked:

 

 

Helt vildt lille hund du havde, der vejede aslan omkring 20-25 kilo :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe ja så kan jeg godt se, at det lyder som om min lille hund stadig er lille.... men hun har jo lige knap fordoblet sin vægt på 4 uger :shock: hun vejede 2.4 kg da hun kom hjem 8 uger gammel.... og 12 uger gammel vejer hun så 4.2kg....

 

Jeg håber ikke hun bliver ved på den måde :eek: for så bliver hun da en kæmpehund :lol:

 

Dvs. ca. ½ kg om ugen :hmm: ikke dårligt hun skal nok blive til noget ...............

 

 

............................... stort :mrgreen: :blink:

 

Helt vildt lille hund du havde, der vejede aslan omkring 20-25 kilo :mrgreen:

 

Hvad vejer Aslan nu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

sidst 32,3 det er 1½ uge siden, så en 33-34 kilo.

 

Jeg håber lidt at det stilner af nu, selv om han stadig har sin hvalpe look, så skal han lige stoppe med at vokse så vi lige kan nyde lidt, og så kan han vokse videre bag efter :mrgreen: (ego mor jeg er)

 

Jeg har også lidt svært ved at forstå, hvorfor de har så travlt med at vokse :genert: hvis jeg var dem forblev jeg lille hvalp længere, det er der større fordele ved :mums: :engel:

 

33-34 kilo and growing :cool:

 

Jackis endelige kampvægt skulle gerne ende på 30 kg +/- 2 kg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også lidt svært ved at forstå, hvorfor de har så travlt med at vokse :genert: hvis jeg var dem forblev jeg lille hvalp længere, det er der større fordele ved :mums: :engel:

 

33-34 kilo and growing :cool:

 

Jackis endelige kampvægt skulle gerne ende på 30 kg +/- 2 kg :-D

 

Hun bliver en fin lille dame :lun:

 

Jeg ville også være hvalp længere :5up:

 

Jeps growing, fuld fart fremad :(

Link til indlæg
Del på andre sites

sidst 32,3 det er 1½ uge siden, så en 33-34 kilo.

 

Jeg håber lidt at det stilner af nu, selv om han stadig har sin hvalpe look, så skal han lige stoppe med at vokse så vi lige kan nyde lidt, og så kan han vokse videre bag efter :mrgreen: (ego mor jeg er)

 

 

Jeg quoter lige mig selv.

 

Undskyld min uvidenhed A9............:mrgreen:

 

vi har lige været på vægten....32,9 på 1½ uge (så tror det stilner af nu)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg quoter lige mig selv.

 

Undskyld min uvidenhed A9............:mrgreen:

 

vi har lige været på vægten....32,9 på 1½ uge (så tror det stilner af nu)

 

600g på halvanden uge.... det er det samme som Karla :mrgreen: hun har taget ca 400 g på om ugen....

 

Hvor gammel er det nu lige at aslan er nu? skal lige se hvornår det er hun kommer til at veje 33 kg :lol::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

så blev vi også vaccineret igen... men dyrlægen synes ikke der var nogen grund til kennelhoste vaccinen, kun hvis jeg regnede med at hun skulle i pension i nærmeste fremtid - og det regner jeg sandelig ikke med....

 

det var en dame jeg mødte oppe i parken der havde sagt, at dyrlægerne i byen rådede til at man blev vaccineret, men åbenbart ikke min... Han sagde at ja det var korrekt der var helt utroligt meget i omløb i øjeblikket, men eftersom det jo ikke som sådan er en farlig sygdom, han kunne ikke se nogen grund til at vaccinere en helt igennem sund og rask hund med mindre jeg som sagt skulle have hende i pension eller til udstilling eller andre steder der var mange hunde samlet....

 

alt var stadig fint. Flot bid - selvom hun endnu ikke er begyndt at skifte tænder, flot foderstand, vokser fint og symetrisk, ingen lopper og glad og livlig som hun skulle være :5up: nå ja og ørene ser også fine ud... så skulle bare lige holde øje med at hun ikke kløede sig voldsomt i det jeg synes jeg havde set hende være lidt irriteret på

Link til indlæg
Del på andre sites

sidst 32,3 det er 1½ uge siden, så en 33-34 kilo.

 

Jeg håber lidt at det stilner af nu, selv om han stadig har sin hvalpe look, så skal han lige stoppe med at vokse så vi lige kan nyde lidt, og så kan han vokse videre bag efter :mrgreen: (ego mor jeg er)

 

Hvor høj er han efterhånden ? Her er vi oppe på 66 cm i skulderhøjde og jeg har sagt stop til ham. Det er så fint indenfor ideal-højden (65-68) for Berner hanner :mrgreen:. Til gengæld vejer han 47,1 nu og det må han da godt forøge med en 15-20 kg muskler snarest....jeg er ikke til hvalpesjov !

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst vi målte var han 67, så han mangler 10-13 cm endnu.

 

I fredags vejede han 37 kg, men tror ikke han har taget det store på, da han ligesom har haft 5 dage næsten uden mad :roll:

 

 

Du kan jo altid kigge under hans udvikling i broholmer forumet :blink:

 

Den bliver med jævne mellemrum opdateret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst vi målte var han 67, så han mangler 10-13 cm endnu.

 

I fredags vejede han 37 kg, men tror ikke han har taget det store på, da han ligesom har haft 5 dage næsten uden mad :roll:

 

 

Du kan jo altid kigge under hans udvikling i broholmer forumet :blink:

 

Den bliver med jævne mellemrum opdateret :-D

 

Ih altså !!! Nu har jeg IGEN glemt at de der sub-forum findes. Jeg må ned og se på, hvad vægtvogteren har noteret om Aslan-drengen...den magre cykel...men det skal han jo være, når nu han er en broholmer...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...