Hop til indhold

Nyt point system


Administrator
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

 

Som noget nyt har vi indført et point system, det går ganske enkelt ud på at man optjener point når man skriver indlæg, eller besvarer andres indlæg.

 

  1. Du får 20 point for hvert indlæg du starter her på forum fra NU af.
  2. Du får 2 point for hvert svar på dit EGET indlæg.
  3. Du får 15 point på hvert svar du giver ANDRES indlæg.
  4. Du får 0.02 point for hvert tegn i en besked
  5. Du får 200 point for hver Quiz du opretter (min. 6 spørgsmål)

 

Ligeledes er der oprettet en medlemsliste hvor megen nyttig information kan findes - http://www.hunde-forum.dk/memberlist.php

 

Skærmbillede af point sortering (der kan sorteres på email, top10, point m.m)

 

mempoint.jpg

 

I vil opdage at der er kommet et nyt punkt under Jeres profil billede "Donate". Dette er tænkt som "betaling" til en anden bruger, som har brugt tid på at svare en besked, og du syntes at det måske lige er 20-30 point værd for dig - så er det bare at trykke på donate på den bruger du vil forære point og skrive antallet. (hvis nogen har et bedre forslag end ordet donate hører jeg gerne herom)

 

De nye tiltag Point/Karma håber jeg er med til at gøre Hunde Forum et endnu sjovere sted at være :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nu stiller jeg lige et dumt spørgsmål. Hvordan kan man se hvilket indlæg, andre har givet èn karma for. Jeg kan kun se deres kommentar og hvilken dag det er givet.

 

Jeg synes det ville være smart hvis man kunne se hvilket indlæg den anden person talte om men som sagt, det kan godt være mig der bare ikke lige kan finde ud af det. Håber du forstår mit spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Misty.

 

Karma er for den generelle adfærd på forum - det er ikke baseret på unikt indlæg, men indlæg generelt.

 

Hvis man besvarer et indlæg og modtageren mener at det lige var det svar man manglede, er det muligt at donere point for dette svar.

 

Okay, så har jeg lige gjort det lidt forkert men jeg tror jeg er ved at fatte hvordan systemet er tænkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst anne-marie
Hej alle.

 

Som noget nyt har vi indført et point system, det går ganske enkelt ud på at man optjener point når man skriver indlæg, eller besvarer andres indlæg.

 

  1. Du får 20 point for hvert indlæg du starter her på forum fra NU af.
  2. Du får 2 point for hvert svar på dit EGET indlæg.
  3. Du får 15 point på hvert svar du giver ANDRES indlæg.
  4. Du får 0.02 point for hvert tegn i en besked
  5. Du får 200 point for hver Quiz du opretter (min. 6 spørgsmål)

 

Ligeledes er der oprettet en medlemsliste hvor megen nyttig information kan findes - http://www.hunde-forum.dk/memberlist.php

 

Skærmbillede af point sortering (der kan sorteres på email, top10, point m.m)

 

mempoint.jpg

 

I vil opdage at der er kommet et nyt punkt under Jeres profil billede "Donate". Dette er tænkt som "betaling" til en anden bruger, som har brugt tid på at svare en besked, og du syntes at det måske lige er 20-30 point værd for dig - så er det bare at trykke på donate på den bruger du vil forære point og skrive antallet. (hvis nogen har et bedre forslag end ordet donate hører jeg gerne herom)

 

De nye tiltag Point/Karma håber jeg er med til at gøre Hunde Forum et endnu sjovere sted at være :lol:

Nytig information :)

 

Hvad er det der sker nu når jeg får at vide at jeg har skrevet så meget idag at jeg ikke vil få flere point, jeg forsøgte at finde noget læsestof om dette også, men kan ikke finde noget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne-marie.

 

Det betyder ganske kort at du er god til at besvare indlæg :-)

 

Systemet er sat til at tjekke for spam - dvs, mere end 10 indlæg inden for 24 timer giver ikke noget - det er nu ikke helt fair for en hardcore skriver som dig, og forhåbentlig andre, så grænsen er nu hævet til 30 indlæg pr. 24 timer før der skrides ind ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Anne-marie.

 

Det betyder ganske kort at du er god til at besvare indlæg :-)

 

Systemet er sat til at tjekke for spam - dvs, mere end 10 indlæg inden for 24 timer giver ikke noget - det er nu ikke helt fair for en hardcore skriver som dig, og forhåbentlig andre, så grænsen er nu hævet til 30 indlæg pr. 24 timer før der skrides ind ;-)

 

Du er da en skat :oops:

 

At alt mit skriveri ikke er pinligt :lol:

 

Jeg kan godt lide dette forum, og det styres godt, og lydhørt, det er dejligt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra andre forummer er har jeg erfaret, at pointsystemer og postcounter kun medfører "spam".. Altså posthunting.

Men kan se det ikke er noget problem på dette forum overhovedet. Dette skyldes nok aldersforskellen. :D

 

(Unyttig info.. :P )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, og her snakker jeg/(vi?) stadig ikke kun hunde-forums. Det kommer jo an på forummets indhold. Altså hvad det omhandler.. :D

Det er jo nok de færreste 16-årige der sidder på et hunde-forum..

 

Rasmus du kan evt fortælle om du og din kæreste og jeres kommende hund i denne tråd, eller i kategorinaen :lol:

 

http://www.hunde-forum.dk/lidt-om-os-selv-vt536.html

 

Jeg kender flere 13-17 årige der færdes i hundeforums, det er ikke helt ukendt.

 

Men, det foregår nok ikke på samme måde i foraer hvor aldersfordelingen er mere bred end i de hvor brugerne er meget unge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Rasmus du kan evt fortælle om du og din kæreste og jeres kommende hund i denne tråd, eller i kategorinaen :lol:

 

http://www.hunde-forum.dk/lidt-om-os-selv-vt536.html

 

Hvorfor skulle jeg det?

 

Ja, hvis du ikke selv kan komme på en grund så kan jeg ikke hjælpe dig :lol:

 

Du har selv været lidt fremme i skoene om at vi skulle tage os sammen og skrive vores gode råd ned så du kunne bruge dem, og omtalt alder, men vi ved jo ikke noget om dig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rasmus du kan evt fortælle om du og din kæreste og jeres kommende hund i denne tråd, eller i kategorinaen :lol:

 

http://www.hunde-forum.dk/lidt-om-os-selv-vt536.html

 

Hvorfor skulle jeg det?

 

Det var bare et forslag, ikke en ordre.

Jeg vil da også gerne læse om hvem du er, nu da jeg har "snakket" med dig ad flere omgange. Det er bare sådan lidt hygge-nysgerrighed :D

 

Men i øvrigt kan det også have praktisk betydning med et par generelle oplysninger.

Her er et eksempel: Mit første indlæg i et andet forum var et spørgsmål om hvor i København man måtte have hunde med i taske på restaurant. Fordi jeg skulle have en chihuahua.

Skæbnen ville at min computer røg til reperation umiddelbart efter, og da jeg kom tilbage for at se svar var der rigtig mange der -side op og side ned- mente jeg måtte være en Paris Hilton wannabee, hvis hund aldrig ville komme ned og gå på sine 4 ben!

Den diskussion stilnede hurtigt af da jeg fortalte dem at jeg var 50, og var Roger Abrantes tilhænger! (dengang)

 

-Der var heldigvis også enkelte tolerante debattanter, som ikke havde dømt mig på forhånd. Heriblandt en der nu også er herinde (Det har jeg vist aldrig fået sagt tak for, Anne-Marie, tak :) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Rasmus du kan evt fortælle om du og din kæreste og jeres kommende hund i denne tråd, eller i kategorinaen :lol:

 

http://www.hunde-forum.dk/lidt-om-os-selv-vt536.html

 

Hvorfor skulle jeg det?

 

Det var bare et forslag, ikke en ordre.

Jeg vil da også gerne læse om hvem du er, nu da jeg har "snakket" med dig ad flere omgange. Det er bare sådan lidt hygge-nysgerrighed :D

 

Men i øvrigt kan det også have praktisk betydning med et par generelle oplysninger.

Her er et eksempel: Mit første indlæg i et andet forum var et spørgsmål om hvor i København man måtte have hunde med i taske på restaurant. Fordi jeg skulle have en chihuahua.

Skæbnen ville at min computer røg til reperation umiddelbart efter, og da jeg kom tilbage for at se svar var der rigtig mange der -side op og side ned- mente jeg måtte være en Paris Hilton wannabee, hvis hund aldrig ville komme ned og gå på sine 4 ben!

Den diskussion stilnede hurtigt af da jeg fortalte dem at jeg var 50, og var Roger Abrantes tilhænger! (dengang)

 

-Der var heldigvis også enkelte tolerante debattanter, som ikke havde dømt mig på forhånd. Heriblandt en der nu også er herinde (Det har jeg vist aldrig fået sagt tak for, Anne-Marie, tak :) )

 

Rødmer klædeligt :oops:

 

Tak!

 

Ja, det kan være meget godt at kende hinanden bare lidt, at vide lidt så ens fordomme ikke laver for mange ''forkerte billeder'', det sker ofte og hurtigt i sådanne forums, men nu er vi jo ret søde her, så det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har selv været lidt fremme i skoene om at vi skulle tage os sammen og skrive vores gode råd ned så du kunne bruge dem, og omtalt alder, men vi ved jo ikke noget om dig :)

 

Fremme i skoene.. Kald det hvad du vil. :D

Det var et foreslag, ikke et angreb. :wink:

 

Men kan vel godt smide et par ord.. Måske. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Du har selv været lidt fremme i skoene om at vi skulle tage os sammen og skrive vores gode råd ned så du kunne bruge dem, og omtalt alder, men vi ved jo ikke noget om dig :)

 

Fremme i skoene.. Kald det hvad du vil. :D

Det var et foreslag, ikke et angreb. :wink:

 

Men kan vel godt smide et par ord.. Måske. :)

 

Og det kan jeg også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...