Hop til indhold

Erfaring med kaninkød


kharder
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt i snak med en af de andre beboere i vores område, som opdrætter slagtekaninger. Det endte ud i, at jeg fik fem kaniner som var blevet for gamle til at kunne sælges til menneskeføde. Nu er de alle flået og renset og Bella har smagt og sagt god for dem. Det samme har min kæreste, som er slagter.

 

Mit spørgsmål går egentlig på, om der er nogen som har erfaring med kanin på denne måde? Da jeg flåede kaninerne, syntes jeg de lugtede lidt hen af urin. Da det primært var han kaniner, tænkte jeg på om det er som med kød fra orner der også kan lugte af urin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var meget forsigtig. Det kan også være at kanin bare lugter sådan når de kommer i den alder. Jeg er ikke klar over hvor gamle de er.

 

Det var pga. Bellas interesse for kaninerne vi faldt i snak med opdrætteren. Bella er totalt "forelsket" i kaniner og alt andet med en puls og pels. Hun fik lov at snuse til en af dem vi fik med, men det virkede ikke som om hun var klar over, at den kunne spises. Derfor har vi ikke forsøgt at give hende en med pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Liva's mor
Uh, hvor er du heldig! Jeg kan bare slet ikke finde kanin:(

 

Jeg ved faktisk ikke det med urin, jeg ved dog at når man skal partere dem, skal man være meget forsigtig med ikke at ramme blære og de andre indvolde.

 

Men hvorfor flår du dem? Har du prøvet at give Bella en med pels og det hele?

 

www.foderxpressen.dk har løsfrossent kanin

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har jo også slagtekaniner... og ja de kan godt lugte lidt dårligt da gamle drenge... derfor skal de også helst slagtes unge... du kan fjerne lugten (og smagen) ved at ligge dem i kærnemælk... men hvis de skal bruget til hund er der ingen grund til det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...