Hop til indhold

Toy pudel


Kaya & Mette
 Share

Recommended Posts

Vi (læs. mig) har gået og snakket lidt om hund nr. 2. Den bedre halvdel har mildest talt været ret afvisende, især når snakken kommer ind på omplaceringshunde og adoption fra Spanien/Grækenland/osv :scared:, som jeg selv er meget hooked på - det kan han SLET ikke overskue! Det er vigtigt for mig at han er med på vognen, så jeg har introduceret ham for en hel masse racer, som umiddelbart ville passe godt ind i vores liv - ingen af dem har vakt hans interesse.

 

MEN SÅ SKETE DET!

 

Kayas bedste Anholt-ven er en Toy pudel som hedder Puk. De ææælsker hinanden, og har en FEST hver gang de ses. De havde leget et par gange før Dennis mødte hende, og så blev han totalt forelsket :hjerte::hjerte: Jeg var CHOKERET :shock: Jojo, jeg synes bestemt at pudler er kloge og søde, men den havde jeg altså ikke set komme. Et par dage efter kom han så selv og sagde, at skulle vi have en hund mere, skulle det være sådan en som Puk.... Jesus!

 

Jeg mødte så Puk og hendes mor på vores gåtur i dag. Og jeg fortalte hende om mandens crush på Puk, og at han har sagt at han vil have en magen til. Damen fortæller gudhjælpemig mig så, glædesstrålende, at hun netop har overvejet at Puk skal have et kuld hvalpe igen indenfor en overskuelig fremtid, og at hun SÅ gerne ville have hvis en hvalp blev på Anholt, så derfor kunne vi købe en hvalp til en god pris, hvis vi var interesserede...

Hjemme igen fortæller jeg Dennis om pudelmors planer. Havde forventet at han ville trække i land med alverdens undskyldninge, but NONO! Han blev helt vild, og har nu nærmest planlagt ALT (bl.a. at den skal have en Manchester U. trøje... wtf!?!)

 

Sidder nu med en hel masse spørgsmål....

1. Hvor bekymret skal man være når ens kæreste, af alle racer, falder for toy pudlen?? :genert::lol:

2. Er der nogen herinde der har erfaringer med modellen? Har kun mødt Puk, og hun er fantastisk! Men er de lige som andre pudler, bare mindre? Eller er de mere hidsige? Og er der nogle sundhedsmæssige ting man skal være opmærksom på?

3. Hvor meget pelspleje er der ved sådan en krøltop? Hvor tit skal de klippes?

4. Hvad sker der lige for mænd???

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Puk er sød, har mødt Puk og hendes mor. Mener faktisk hun kan hverdagsklippe små pudler.

 

De små er som de større, de er bare meget mindre og spinkle.

Sørg for at begge forældre r øjenlyst og et tjekket for PL.

I skal regne med 2 timers pelspleje om ugen, dog mindre hvis I får klippet hunden kort.

Pudler skal klippes 4-5 gange om året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Puk er sød, har mødt Puk og hendes mor. Mener faktisk hun kan hverdagsklippe små pudler.

 

De små er som de større, de er bare meget mindre og spinkle.

Sørg for at begge forældre r øjenlyst og et tjekket for PL.

I skal regne med 2 timers pelspleje om ugen, dog mindre hvis I får klippet hunden kort.

Pudler skal klippes 4-5 gange om året.

 

Ihh, hvor sjovt at du også kender Puk! Hun er simpelthen så skæg :lun: Og tak for svar!

 

Troede faktisk at der var meget mere pelspleje, det du skriver virker bestemt overkommeligt. Og hvis pudelmor oven i købet klipper, så er der jo ingen ko på isen.

 

Hvad er PL? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

1+4 - meget bekymret :klap: eller bare være glad for han er så fordomsfuld (måske ved han så lidt om hunde, at han ikke har hørt fordommene om pudler og bare ser noget lækker pels på en lækker hund). Tillykke, glæder mig til at se din hvalp :mrgreen:

 

Har også bestemt mig for at det må være manglende viden om pudelfordomme :mrgreen:

 

Det er lidt tidligt at sige tillykke, men tak alligevel, lad os nu se om der overhovedet kommer nogle hvalpe. Kan nu ikke lade vær med at håbe bare en lille smule :genert: de er altså nogle søde små størrelser :lun:

 

1+4 - overhovedet ikke bekymret...han ved han er mand nok til at vise sig med en puddel. Al respekt :5up:

 

Heh det sagde pudelmor også :-D Tør ikke sige det til ham, så tror han bare at han er sej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også bestemt mig for at det må være manglende viden om pudelfordomme :mrgreen:

 

Det er lidt tidligt at sige tillykke, men tak alligevel, lad os nu se om der overhovedet kommer nogle hvalpe. Kan nu ikke lade vær med at håbe bare en lille smule :genert: de er altså nogle søde små størrelser :lun:

 

 

 

Heh det sagde pudelmor også :-DTør ikke sige det til ham, så tror han bare at han er sej :mrgreen:

 

 

Det er han da også...total sej og det må du give ham. Tænk på alle de flap-ører, der nægter at vise sig med en lille hund...de må da godt nok have et problem med deres maskulinitet, sååååå off you go and tell him (pst og så vi du desuden have evig hjælp til hvad som helst med vaps, så det er jo lidt win-win ;-) !)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er han da også...total sej og det må du give ham. Tænk på alle de flap-ører, der nægter at vise sig med en lille hund...de må da godt nok have et problem med deres maskulinitet, sååååå off you go and tell him (pst og så vi du desuden have evig hjælp til hvad som helst med vaps, så det er jo lidt win-win ;-) !)

ENIG.

Mange af Jans kollegaer griner lidt af stor mand med lille hund, men Jan er ligeglad, han elsker sin lille sorte krøltop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, hvor sjovt at du også kender Puk! Hun er simpelthen så skæg :lun: Og tak for svar!

 

Troede faktisk at der var meget mere pelspleje, det du skriver virker bestemt overkommeligt. Og hvis pudelmor oven i købet klipper, så er der jo ingen ko på isen.

 

Hvad er PL? :confused:

 

PL er en knæsygdom, kan ikke huse hvad den hedder.

Puk er vist avlsgodkendt, det har jeg hørt et eller andet om. Har så fundet ud af at ejer ikke selv klipper.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi har en dværgpuddel, som nu er lidt over et år. Vi har ikke haft puddel før, og var lidt betænkelige ved pelsplejen. Det har vist sig, at det slet ikke er et problem. Vi børster ham hver anden dag i omkring 10 min. og det er det, ingen problemer med at han går i filt (opdrætter siger dog, at det bliver lidt mere, når han får voksenpels). Jeg klipper ham selv, og med lidt tålmodighed og ikke alt for store ambitioner går det fint :-)

 

Derudover synes jeg det er en lækker hund, vi er meget glade for vores lille orange lyn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en dværgpuddel, som nu er lidt over et år. Vi har ikke haft puddel før, og var lidt betænkelige ved pelsplejen. Det har vist sig, at det slet ikke er et problem. Vi børster ham hver anden dag i omkring 10 min. og det er det, ingen problemer med at han går i filt (opdrætter siger dog, at det bliver lidt mere, når han får voksenpels). Jeg klipper ham selv, og med lidt tålmodighed og ikke alt for store ambitioner går det fint :-)

 

Derudover synes jeg det er en lækker hund, vi er meget glade for vores lille orange lyn :-D

 

Hvor ser han lækker ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak, han er helt fantastisk! Den sødeste, nemmeste lille hund. Han har lige haft et lille uheld, som betød fire dage med absolut minimum af gåture (helst kun lige ud i haven for at tisse), og han tog det i stiv arm. Nu hvor han er ok igen, eeelsker han at komme ud at gå, snuser, løber omkring, undersøger alt, og han er altid glad for at træne og meget lærenem. Jeg havde ham med på et kursus i rallylydighed, hvor alle var meget imponerede over så sød og koncentreret han var, selvom han ikke engang var fyldt et år endnu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...